Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 18:54

Echwel schreef:
Ach ja wat doen dieren tussen de sla normaal

Hele rare vraag ,maar kan de regering acties zoals black friday verbieden.
Hoe ver ga je dan, verbiedt je dan ook supermarkt acties?

Er is wel geadviseerd om BF niet te houden dit jaar. Maar ze hebben zich er niet aan gehouden.
Ik ben niet in de rij gaan staan. Wel andere dingen gehaald

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:07

Bij ons mogen de car wash/wasstraten ook nog steeds niet open ..echt wat is daar in godsnaam van besmettingsgevaar aan :roll: ..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:31

Echwel schreef:
Ach ja wat doen dieren tussen de sla normaal

Hele rare vraag ,maar kan de regering acties zoals black friday verbieden.
Hoe ver ga je dan, verbiedt je dan ook supermarkt acties?

Volgens mij kunnen ze dat wel verbieden.
Althans hier in belgie zijn van de zomer de solden ook met een maand uitgesteld, dus vermoed dat Black Friday ook verboden of uitgesteld kan worden. Alhoewel uitstellen in dit geval wel een beetje raar zou zijn misschien :+

purny

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:41

Het was niet verboden maar geadviseerd om het niet te doen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:51

Hoe je het ook wendt of keert, het blijven de mensen zelf die toch de straat op gaan om te gaan winkelen. Verantwoordelijkheid kan je ook zelf nemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:52

MoniqueT schreef:
Hoe je het ook wendt of keert, het blijven de mensen zelf die toch de straat op gaan om te gaan winkelen. Verantwoordelijkheid kan je ook zelf nemen.

Klopt. Maar de winkeliers hadden dit ook voor een deel kunnen voorkomen om niet met deze acties te komen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:54

purny schreef:
MoniqueT schreef:

Klopt. Maar de winkeliers hadden dit ook voor een deel kunnen voorkomen om niet met deze acties te komen

Tja de financiële strop 2020 is groot dus als ze kunnen verdienen weer is het veel gevraagd om niet mee te gaan in deze hype.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:56

Gezamelijk is aanzienlijk effectiever. Het is nu namelijk een prisoner's dilemma: mensen verliezen vooral wat. Een winkelier die niet meedoet verliest omzet bv, zeker als de andere winkeliers niet meedoen. En hun omzet stond al onder druk dus dat kunnen ze zich ook niet zomaar veroorloven. En je wint er weinig mee, want als jij als enige de deuren sluit is corona niet weg, ook niet volgende week of volgende maand: het geeft je niet meer perspectief op snelle opening.

Dat soort eindeloze dilemma's voorkom je als je samenwerkt. Samen dicht en daarna samen weer open.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:08

pien_2010 schreef:
purny schreef:

Tja de financiële strop 2020 is groot dus als ze kunnen verdienen weer is het veel gevraagd om niet mee te gaan in deze hype.

En andersom trouwens ook.

Ipv €289 Maar €216 betalen voor een nieuwe telefoon is een flinke besparing. Gaat toch om €73. Kan je in deze tijd weer voor iets anders gebruiken.

En een smartphone laat ik liever niet met de post komen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:14

purny schreef:
MoniqueT schreef:

Ze hebben de boel natuurlijk wel proberen te spreiden. De hele week waren er al acties. Dat mensen dan toch vrijdag gaan vind ik bijzonder.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:19

Vandaag was het ook druk.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:53

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:05

Dit had ik nog nooit gezien. Ik hou van performances en ik vind het prachtig. Het is precies waar een goede performance aan hoort te voldoen.
Het is vreedzaam, artistiek, het zet je aan het denken want het gaat ergens over, deze heeft tevens iets heel beklemmend. Ik vind het prachtig. Mooi en goed gedaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:23

pien_2010 schreef:
Dit had ik nog nooit gezien. Ik hou van performances en ik vind het prachtig. Het is precies waar een goede performance aan hoort te voldoen.
Het is vreedzaam, artistiek, het zet je aan het denken want het gaat ergens over, deze heeft tevens iets heel beklemmend. Ik vind het prachtig. Mooi en goed gedaan.

Dit vind ik ook. Ik vind het ook een mooie manier van protesteren.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:41

pien_2010 schreef:

Eens. Mooi gedaan, zet wel aan het denken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 23:21

Inderdaad mooi gedaan :)

Ik wordt trouwens simpel van die vergelijking met de gele koorts. Bij gele koorts is de kans dat je dood gaat na infectie 30-60%. Echter is toch minder dan 50% van de locale bevolking ingeent. De plicht is enkel voor toeristen.
Gele koorts is kwa sterfelijkheid meer vergelijkbaar aan ebola. Zonder de sterfte van Covid te willen ontkennen is dat op geen enkele manier een vergelijk.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 23:36

slapen jullie nou nog steeds er is geen virus want virussen zijn exsosomen en helemaal niet gevaarlijk... Het britse parlement zit al opgesloten in hun huizen wegens genocide tegen de mensheid en Flynn is op dit moment in Nederland om alle schuldigen op te pakken en te berechtten goed nieuws lijkt me toch? We kunnen weer allemaal gewoon normaal doen...

https://darrellhines.net/2020/11/19/the ... on-agains/

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Zeeuwtje68 op 28-11-20 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 23:39

Blussem schreef:
@Electra63,
Het veroorzaken van een onveilig situatie in het verkeer is al strafbaar. Daarvoor hebben ze dat verbod ook niet nodig.

Maar doordat deze regel nu is gekomen mogen mensen in het buitengebied op een breed rustig fietspad ook niet meer hun telefoon aanraken. Dit slaat nergens op.

Ik rijd iedere dag door het buitengebied en zeker als de scholen uitgaan, kom ik alleen maar fietsers tegen die bellen of appen. Zeker nu met al die elektrische fietsen is het nog gevaarlijker.

Ik snap jouw probleem niet met dit verbod, maar ik snap jouw berichten sowieso bijna nooit :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 23:45

Zeeuwtje68 schreef:
slapen jullie nou nog steeds er is geen virus want virussen zijn exsosomen en helemaal niet gevaarlijk... Het britse parlement zit al opgesloten in hun huizen wegens genocide tegen de mensheid en Flynn is op dit moment in Nederland om alle schuldigen op te pakken en te berechtten goed nieuws lijkt me toch? We kunnen weer allemaal gewoon normaal doen...

[ [url=m/1xgved.png]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat jij beter in een ander topic terecht kan.
Jij bent blijkbaar ook nog niet flink ziek geweest? En nog nooit iemand verloren aan welk virus dan ook.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 28-11-20 23:58, in het totaal 2 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 23:55

Misschien bedoelt Zeeuwtje het sarcastisch ? Niet dus, inderdaad compleet verkeerde topic.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 28-11-20 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 23:56

bigone schreef:
Misschien bedoelt Zeeuwtje het sarcastisch ?

Dat hoop ik maar, maar op bokt verbaas ik mij nergens meer over. Ze heeft nog nooit wat gepost in dit topic dus dit kan best haar opvatting zijn

Edit. In andere topics ontkent ze het virus ook. Dus ze is een trol of gelooft dit echt.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 28-11-20 23:59, in het totaal 2 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 23:57

Wie snapt dit bericht?
Citaat:
"Pfizer gestart met vaccinvluchten: ook tussen Chicago en Brussel”
Het Amerikaanse Pfizer is gestart met cargovluchten om zijn coronavaccin te positioneren voor verdeling eens het is goedgekeurd. Ook vluchten tussen Brussel en Chicago maken deel uit van het distributieplan van Pfizer, zo schrijft de Amerikaanse krant Wall Street Journal op basis van bronnen nabij het plan.

SPS 28-11-20, 21:48 Bron: Belga
De eerste vluchten, uitgevoerd door de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij United Airlines, zijn maar een onderdeel van het logistieke huzarenstukje om COVID-19-vaccins te verdelen.

Pfizer en zijn Duitse partner BioNTech dienden een week geleden een aanvraag in bij de Amerikaanse geneesmiddelenautoriteit (FDA) om een vergunning te krijgen voor hun coronavaccin. "We zullen enkele uren na goedkeuring klaar zijn om het vaccin te verdelen", zeiden de bedrijven toen.

Vandaar dat nu al de voorbereidingen worden getroffen om de dosissen vaccins op de juiste plaatsen te positioneren. Pfizer produceert het vaccin in België (Puurs) en in Kalamazoo, in de Amerikaanse staat Michigan.

Droogijs
United Airlines is volgens Wall Street Journal ook van plan om gecharterde cargovluchten uit te voeren tussen Brussel en Chicago, de twee luchthavens in de buurt van beide productievestigingen. Het traject van de eerste vlucht, vrijdag, werd echter niet gespecifieerd.

De Amerikaanse luchtvaartautoriteit gaf United Airlines ook de toelating om tot 6.800 kilogram droogijs te vervoeren op de vaccinvluchten, vijf keer meer dan normaal toegelaten is. Het droogijs is nodig omdat de vaccins van Pfizer-BioNTech bewaard moeten blijven op -70 graden Celsius.

De Amerikaanse goedkeuring voor het vaccin wordt rond 10 december verwacht. Pfizer en BioNTech denken dit jaar nog tot 50 miljoen dosissen te kunnen produceren, en tot 1,3 miljard tegen eind 2021.

Bij Pfizer in België verkoos men niet te communiceren over het bericht.

HNL

Als men in Belgie produceert én in Amerika, dan hoeven ze toch niet tussen die 2 landen op en neer te vliegen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 23:59

Amerika heeft veel meer vaccins nodig dus zal er in België ook voor usa geproduceerd worden.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 01:36

Zeeuwtje68 schreef:

.

*Staart vol ongeloof naar Zeeuwtje*

...

*Kiest voor de gemakkelijke oplossing en klasseert Zeeuwtje bij de 'geen hoop meer'-groep*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 02:48

Zeeuwtje68 schreef:

In oktober meende je nog dar het er wel was maar niet gevaarlijk was. Wat is het nou?