Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:29

Juttertje88 schreef:
Ik ben niet persee tegen de maatregelen. Wel tegen de spoedwet!
En ze zeggen dat het vooral door lakse jongeren komt, dat er nu weer meer besmettingen zijn. Nou bewijs dat maar eens! Ik werk in een winkel en maak vaak genoeg mee dat juist de ouderen geen afstand houden. Laatst stond ik bijna klem in een smal pad tussen 2 ouderen omdat hun steeds dichterbij kwamen toen ik hun hielp!

Dat kun je gewoon terug zien in de cijfers in de weekrapporten. De grootste stijging en de grootste aantallen zijn nu in de categorie 20-29 jaar.
Het is wat het is, ondanks dat er hier graag naar oudjes wordt gewezen.
https://www.rivm.nl/archief-weekrapport ... -nederland

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:42

Marie_Anne schreef:
Juttertje88 schreef:
Ik ben niet persee tegen de maatregelen. Wel tegen de spoedwet!
En ze zeggen dat het vooral door lakse jongeren komt, dat er nu weer meer besmettingen zijn. Nou bewijs dat maar eens! Ik werk in een winkel en maak vaak genoeg mee dat juist de ouderen geen afstand houden. Laatst stond ik bijna klem in een smal pad tussen 2 ouderen omdat hun steeds dichterbij kwamen toen ik hun hielp!

Dat kun je gewoon terug zien in de cijfers in de weekrapporten. De grootste stijging en de grootste aantallen zijn nu in de categorie 20-29 jaar.
Het is wat het is, ondanks dat er hier graag naar oudjes wordt gewezen.
https://www.rivm.nl/archief-weekrapport ... -nederland

Jongeren, ja. Men richt de pijlen nu vooral op studenten, terwijl dat maar een vrij klein deel is.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:59

Ygritte schreef:
keona schreef:
Viruswaanzin is top.
Voor we het weten is niks meer over van de vrijheid , waar vroeger iedereen voor gevochten heeft.
Ik vertik het om hier aan mee te doen. Voor mij geen mondkapjes ( is ook totaal niet bewezen dat het werkt rivm),
Desinfectie doe ik ook niet
1,5 meter ook niet.

Het is een griepvirus
Dus zorg dat je gezond bent gezond leeft en een goede weerstand hebt

Corona is net zo erg als de gewone griep, van beide gaan mensen dood.

Er zitten nogal wat aannames in je post die absoluut niet kloppen.

Ten eerste hebben we het meest vrije corona-beleid van Europa: je mocht de hele corona-periode gewoon buiten, winkelen, naar je werk.. Het enige wat er wel moest was zoveel mogelijk thuiswerken. Niet te vergeleken met landen als Italië, waar je een formulier moest invullen om naar buiten te mogen. En zeker momenteel is er geen enkele maatregel weer van kracht die je vrijheid beperkt: er wordt weer volop op kantoors gewerkt, met vakantie gegaan, enzovoorts.

Een belangrijk aspect van vrijheid is: "jouw vrijheid houdt op waar de mijne begint". Ook ik, in deze samenleving, heb het recht mee te beslissen over wat er gebeurt en virusvrij te leven. Net als dat je niet vrij bent om naakt rond te lopen of andere mensen onder te spugen, ben je ook niet vrij om een besmettelijke ziekte te verspreiden. We leven gelukkig in een zo vrij land dat ik/anderen je niet kunnen dwingen thuis je handen te wassen, maar als samenleving kunnen we wel zeggen bepaalde dingen niet in de publieke ruimte willen. In dit geval is dat: mensen die geen afstand bewaren. Zij brengen namelijk de vrijheid in gevaar van anderen: de vrijheid om vrij van gevaar in de openbare ruimte te verkeren van vele anderen, waaronder kwetsbare mensen (die heus niet allemaal 80+ers zijn met één voet in het graf, maar ook jonge ouders met astma bijvoorbeeld). Als jij naar buiten gaat zonder afstand te houden kan dat betekenen dat zij niet meer veilig naar buiten kunnen.

En: corona gaat écht aantoonbaar meer mensen dood dan met de griep. 0.5% tot 1% sterfte in de afgelopen zes maanden is écht heel veel vergeleken met die van de griep. Het is een heel ander virus dan het griepvirus, met een heel andere samenstelling en andere klachten. De meeste mensen hebben weerstand tegen griepvirussen, wat ook zorgt voor minder infectie en verminderde symptomen, maar voor corona heeft niemand weerstand, wat het an sich al heel anders maakt dan een variant van het 'bekende' griepvirus. Ook: niet iedereen gaat dood, maar een gedeelte houdt wel degelijk grote restschade over aan klachten. Denk aan: permanente vermoeidheid, longklachten, en hartklachten. Ik hoorde deze week dat een collega van mij in het ziekenhuis ligt met hartklachten, waarschijnlijk door zijn corona-infectie in April. Deze man is begin 60 en was van een 'gewone' griep echt niet in het ziekenhuis gekomen.

Mensen die al zo wat dood zijn wachten op uitblazen laatste adem door heel iets anders, die op laatste Corona er boven op krijgen. Heten Corona doden. Gewoon weg belachelijk

verootjoo

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:04

Huh? Is dat alles wat je als reactie hebt? :')

En nee, dat zijn geen loutere Corona doden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:19

keona schreef:
Het is een griepvirus

Ik zal het tegen mijn man zeggen.
Werkt als postbezorger, liep en fietste met 40 kg post per dag zo'n 20-25 km per dag.
Fit en gezond, niks aan de hand.

Kreeg slechts milde verschijnselen van Corona, is dus gelukkig ook niet dood gegaan!
Maar daar houdt 't ook wel mee op.
Hij was in maart ziek, nu, 5 maanden later, kan die nog niet de helft van z'n werk aan van wat hij voor die tijd kon. En kan er na een werkdag ook echt helemaal niks meer bij doen. Dan is de energie op, is die weer benauwd en niet in staat om nog maar iets te doen. Al 5 maanden nu!

Terwijl die super gezond en fit was voor hij ziek werd.

En met hem zijn er vele zoals hij, milde verschijnselen en toch maar niet herstellen.

Droom lekker verder met dat 't allemaal wel meevalt, er is nog meer op de wereld dan uitsluitend sterftecijfers.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:37

keona schreef:
Viruswaanzin is top.
Voor we het weten is niks meer over van de vrijheid , waar vroeger iedereen voor gevochten heeft.
Ik vertik het om hier aan mee te doen. Voor mij geen mondkapjes ( is ook totaal niet bewezen dat het werkt rivm),
Desinfectie doe ik ook niet
1,5 meter ook niet.

Het is een griepvirus

Nooit verwacht dat Jair Bolsonaro een Boktaccount heeft.....

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:09

Ik ben het eens met Sureido. Daarnaast begrijp ik sommige reacties van mensen die al maanden bijna niemand zien, en doen alsof dat zo hoort hier op Bokt niet zo goed. Zo zijn de richtlijnen helemaal niet, je mag inmiddels gerust weer in grotere groepen samenkomen als je afstand houdt. Prima als je het voor jezelf doet, of omdat je kwetsbaren in je omgeving hebt, maar soms vind ik het hier in de corona topics overkomen alsof leven 'in je bubbel' beter is dan gewoon je leven weer proberen op te pakken met de geadviseerde afstand en wel feestjes (op een verantwoorde manier) door te laten gaan. Wij vieren hier ook gewoon weer verjaardagen, gaan uit eten, ik zie mijn vrienden weer. Niks mis mee lijkt mij.

Daarnaast vind ik dat viruswaanzin volgers hier vooral als complot aanhangers weg worden gezet. Er zijn mi mensen die doorslaan, maar ik vind het goed dat er kritiek is op bv de spoedwet (hier ben ik bv geen voorstander van, vind het best een enge ontwikkeling), de verplichte quarantaine, en dat er wordt bekeken wat wel en niet in lijn staat met de grondwet. Daarnaast vind ik de term 'het nieuwe normaal' verschrikkelijk. Dat maakt mij geen tegenstander van alle regels of een complotdenker. Het is allemaal niet zo zwart-wit als het soms (vooral) op social media lijkt.

Edit: dat oordelen over vakantie in het buitenland begrijp ik ook niet zo goed. Wij zijn zelf naar een rustig natuurgebied in het buitenland geweest, ik weet zeker dat het daar een stuk beter was dan als we gekozen zouden hebben voor een Nederlandse strandvakantie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:25

Viruswaanzin oftewel viruswaarheid zoals ze zich nu noemen , wanneer je daar fan van bent dan ben je tegen de maatregelen zoals nu genomen, tegen alles. En ontkennen keihard dat de doden niet door Corona zijn overleden want het is niet erger dan een griepje .
Natuurlijk kunnen er zaken bij het beleid zitten waar je twijfels over hebt maar mensen zoals Keona, mag het niet zeggen maar ik hoop dat ze tot inzicht komen en zo niet dan hoop ik dat karma a bitch is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:29

Solistar schreef:
Daarnaast vind ik dat viruswaanzin volgers hier vooral als complot aanhangers weg worden gezet. Er zijn mi mensen die doorslaan, maar ik vind het goed dat er kritiek is op bv de spoedwet (hier ben ik bv geen voorstander van, vind het best een enge ontwikkeling), de verplichte quarantaine, en dat er wordt bekeken wat wel en niet in lijn staat met de grondwet. Daarnaast vind ik de term 'het nieuwe normaal' verschrikkelijk. Dat maakt mij geen tegenstander van alle regels of een complotdenker. Het is allemaal niet zo zwart-wit als het soms (vooral) op social media lijkt.

Ik ben het erg met je eens. Ik.vind het bijvoorbeeld verontrustend dat een minister naar verplichte quarantaine wil grijpen terwijl hij niet eens het Bron en Contactonderzoek op orde krijgt bij GGD 'en. Als je dat soort maatregelen invoert laat geen mens zich testen.

En ik hou ook niet van de term 'het nieuwe normaal.' Het is een 'tijdelijk abnormaal' wat mij betreft. En als het aan mij ligt gaan we met z'n allen een manier vinden om weer ongedwongen en spontaan door het leven te gaan. Hopelijk door een vaccin en anders op een andere manier.

Viruswaanzin doet mensen denken aan meneer Engel, Lange Frans, Maurice de Hond en andere wappies. En de aanhangers van maffe complottheorieën over 5g, Bill Gates en reptilianen enzo. En dat is jammer. Want het doet geen recht aan mensen die gewoon kritisch zijn. Gewoon kritisch zonder van het padje van het gezonde verstand af te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:32

Bokt is wel echt roomser dan de paus ja. Maar ik denk dat de mensen die gewoon hun leven weer helemaal opgepakt hebben en van alles ondernemen ook minder in de coronatopics zitten omdat het ze niet zo boeit. Dat geeft ook een vertekend beeld denk ik.

Zodra iemand iets van kritiek heeft op een coronamaatregel, wordt er direct geroepen dat mensen niet zo moeten zeuren. Dat vind ik wel een beetje jammer, ik vind het coronatopic ook niet meer zo interessant daardoor.

Maar met die groep viruswaanzin heb ik ook echt helemaal niets...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:35

safina schreef:
Solistar schreef:

Ik ben het erg met je eens. Ik.vind het bijvoorbeeld verontrustend dat een minister naar verplichte quarantaine wil grijpen terwijl hij niet eens het Bron en Contactonderzoek op orde krijgt bij GGD 'en. Als je dat soort maatregelen invoert laat geen mens zich testen.

En ik hou ook niet van de term 'het nieuwe normaal.' Het is een 'tijdelijk abnormaal' wat mij betreft. En als het aan mij ligt gaan we met z'n allen een manier vinden om weer ongedwongen en spontaan door het leven te gaan. Hopelijk door een vaccin en anders op een andere manier.

Viruswaanzin doet mensen denken aan meneer Engel, Lange Frans, Maurice de Hond en andere wappies. En de aanhangers van maffe complottheorieën over 5g, Bill Gates en reptilianen enzo. En dat is jammer. Want het doet geen recht aan mensen die gewoon kritisch zijn. Gewoon kritisch zonder van het padje van het gezonde verstand af te gaan.

Die kritische mensen zijn geen nalopers van Engel en consorten .

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:39

Ik ben het eens met de kritiek op de spoedwetgeving etc. Maar die verplichte quarantaine vind ik zo gek niet? Je koestert toch voor naar het buitenland te gaan en je weet wat het risico is? Is het een geel gebied is er niks aan de hand.

En nee ook ik ben geen viruswaanzin aanhanger :') en ik geloof ook in de ernst van Corona. Wel groot voorstander van een gezond verstand.
Maar als mensen niet eens eerlijk zijn bij het contact onderzoek. Ggd is geen detective bureau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:43

bigone schreef:
safina schreef:

Die kritische mensen zijn geen nalopers van Engel en consorten .

Maurice de Hond is aanhanger van Willem Engel. Daar was jij toch fan van herinner ik me.
https://twitter.com/mauricedehond/statu ... 06304?s=20

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:44

lenaa_tje schreef:
Ik ben het eens met de kritiek op de spoedwetgeving etc. Maar die verplichte quarantaine vind ik zo gek niet? Je koestert toch voor naar het buitenland te gaan en je weet wat het risico is? Is het een geel gebied is er niks aan de hand.

Verplichte quarantaine kan een middel zijn, echter , wanneer je in een klein bedrijf werkt, wie betaalt dat? Wat die man ( naam kwijt, ic bedden) zei, testen en uitslag op dezelfde dag en dan contactonderzoek maar op een lager pitje. Voordeel, mensen weten binnen een dag waar ze aan toe zijn en kunnen hun contacten ook veel sneller vertellen dat ze positief zijn met veel minder verspreiding en meer bereidheid om te testen tot gevolg . Mensen testen nu vaak niet omdat ze soms twee tot vier dagen moeten thuisblijven .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:46

Marie Anne , ik ben het met de Hond eens dat de aerosolen een veel grotere rol spelen dan het rivm zegt. Anders heb je geen reuze uitbraken in besloten ruimtes met slechte ventilatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:47

lenaa_tje schreef:

En nee ook ik ben geen viruswaanzin aanhanger :') en ik geloof ook in de ernst van Corona. Wel groot voorstander van een gezond verstand.
Maar als mensen niet eens eerlijk zijn bij het contact onderzoek. Ggd is geen detective bureau.

Wie gaat die verplichte quarantaine handhaven en controleren? GGD heeft al niet genoeg mensen. Boa's zijn er ook nirt genoeg. En wie gaat dat betalen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:50

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:

Verplichte quarantaine kan een middel zijn, echter , wanneer je in een klein bedrijf werkt, wie betaalt dat? Wat die man ( naam kwijt, ic bedden) zei, testen en uitslag op dezelfde dag en dan contactonderzoek maar op een lager pitje. Voordeel, mensen weten binnen een dag waar ze aan toe zijn en kunnen hun contacten ook veel sneller vertellen dat ze positief zijn met veel minder verspreiding en meer bereidheid om te testen tot gevolg . Mensen testen nu vaak niet omdat ze soms twee tot vier dagen moeten thuisblijven .

Ben ik het ook wel mee eens hoor! Maar ik doel nu gewoon op vakantie gaan naar oranje of rood gebied en dan niet in quarantaine willen. Wat hebben dat soort adviezen dan nog voor zin.

Over de praktische uitvoering ga ik nu niet. Ik heb het over het idee van die quarantaine als dat uitvoerbaar is waarom niet. Mensen zien het reisadvies blijkbaar als totaal vrijblijvend dan moet je ze maar verplichten.
Ik ga er niet vanuit dat een kwart van Nederland bewust reisadviezen negeert.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 22:02

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:

Als je uit het buitenland komt (oranje gebied) en je moet in quarantaine zijn ze nu van plan dat de werkgever dat moet betalen want het zijn geen vakantiedagen. Dat vind ik dus on terecht als je zelf naar een oranje gebied gaat is dat je eigen verantwoording.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 22:03

bigone schreef:
Marie Anne , ik ben het met de Hond eens dat de aerosolen een veel grotere rol spelen dan het rivm zegt. Anders heb je geen reuze uitbraken in besloten ruimtes met slechte ventilatie.

Maar je vindt de Hond dus wel van het padje af omdat hij aanhanger is van Engel, of hoe moet ik dat zien? Of vind je hem gewoon een kritisch mens? Want je spreekt jezelf toch een beetje tegen hier.

Nou vind ik de Hond wel flink van het padje af trouwens. Bij reuze uitbraken spelen altijd nog veel meer factoren mee, dus zo simpel is het natuurlijk niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-08-20 22:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 22:03

lenaa_tje schreef:

Weet je, als je nu risico hebt gelopen omdat je nauw contact hebt gehad met een besmet iemand, hebben sommige GGD'en niet eens tijd om je te bellen en je dat te vertellen. En dan wel verplicht in quarantaine? Ga eerst mensen eens fatsoenlijk benaderen, vertellen dat ze risico hebben gelopen en uitleggen dat ze die maatregel moeten nemen. Als je al geen tijd hebt om mensen te bellen en in te lichten, hoe zie je dat dan voor je? Ik vind dat absurd.

Overigens biedt de wet al mogelijkheden om besmette individuen die de volksgezondheid bedreigen met hun gedrag gedwongen te isoleren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 22:59

Ok maar hier is een gratis tip: als je naar een oranje of rood gebied op vakantie bent geweest loop je verhoogd risico. Daar hoeft de GGD je toch niet voor te bellen? Vakantie in het (rode) buitenland wordt als een soort eerste levensbehoefte gezien lijkt het :o?

Ik zou ook niet weten hoe je verplichte quarantaine moet naleven maar het is toch knap frustrerend dat je een test mag weigeren en alles mag doen en laten als je in een risicogebied bent geweest, terwijl hier de (podium)kunst en cultuursector op omvallen staat door de 1,5m regel.. :n toerisme en luchtvaart lijkt wel heilig

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:09

Magrathea schreef:
Ok maar hier is een gratis tip: als je naar een oranje of rood gebied op vakantie bent geweest loop je verhoogd risico. Daar hoeft de GGD je toch niet voor te bellen? Vakantie in het (rode) buitenland wordt als een soort eerste levensbehoefte gezien lijkt het :o?

Ik zou ook niet weten hoe je verplichte quarantaine moet naleven maar het is toch knap frustrerend dat je een test mag weigeren en alles mag doen en laten als je in een risicogebied bent geweest, terwijl hier de (podium)kunst en cultuursector op omvallen staat door de 1,5m regel.. :n toerisme en luchtvaart lijkt wel heilig

Dit inderdaad Weet je als gezond verstand zou helpen ja maar ik zit volgende week niet te wachten op kinderen die net terug zijn uit een rood gebied. En opnieuw ik geloof ook niet dat verplicht quarantaine nu haalbaar is qua controle ... maar er moet wel wat veranderen als mensen doelbewust het advies negeren. Dus om die reden ben ik niet tegen die verplichte quarantaine.

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:37

Wanneer je naar een rood gebied op vakantie gaat zouden die personen dan hier wel aan de maatregelen houden?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:52

Even wat simpeler en dichter bij huis: straks gaan de kids weer naar school. En sommige kids krijgen Corona. Dat is onvermijdelijk, dat gaat hoe-dan-ook gebeuren. Een van die kinderen, kind X, krijgt Corona. X is een paar dagen wat grieperig want kinderen worden (naar men zegt) niet zo ziek. ‘They just get the sniffles’ (D. Trump). Prima, kind X krijgt de ‘sniffles’ en is verder na een week OK.

2 weken later overlijdt oma/mama/de concierge van school/de buurman van kind X aan Corona. Kind X is intellectueel en emotioneel niet gehandicapt en vraagt zich vroeg of laat af:”Komt dit door mij en mijn Corona besmetting?! Ben ik verantwoordelijk voor de dood van oma/mama/de concierge/de buurman?!”

En nu? Om een beroemde sporter te quoten: “Where do you go from here kiddo?”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 04:58

Magrathea schreef:

Dat voorstel voor verplichte quarantaine van De Jonge ging helemaal niet over reizigers, maar over mensen die als risicocontacten uit bron en contactonderzoek naar voren komen. Snap ook niet dat mensen er hier dat reizen bij halen.

https://www.parool.nl/nederland/quarant ... ~b4fd7fe1/