Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 11:09

Ja das niet de beste koffie haha :+
Butterfly, nee dat herken ik niet, ik heb daar nooit last van, merk niet eens dat ik ongesteld moet worden. Heb daar nu echt een app voor :')

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 11:19

Relaxed schreef:
Ja das niet de beste koffie haha :+
Butterfly, nee dat herken ik niet, ik heb daar nooit last van, merk niet eens dat ik ongesteld moet worden. Heb daar nu echt een app voor :')

Doe mij dat, ik hou altijd minstens 2 liter vocht vast enzo. Verder heb meestal niet mega buikpijn en na mijn zwangerschap heb ik er nog minder last van, maar ik merk wel dat het eraan komt :D

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:49

Ik kom me ook maar eens melden, ik lees al even mee :) Lijkt me fijn om elkaar een beetje te helpen op de lastige momenten en ik heb al een aantal gezonde recepten langs zien komen die ik zeker ga proberen!

Begonnen op 113,4 kg begin dit jaar. In februari door mijn rug gegaan terwijl ik net lekker bezig was met sporten (ik sport in een warmtecabine, is het beste voor mijn rug). Dankzij Corona werkt mijn vriend thuis, waardoor ik niet meer stiekem kon snoepen. En vanaf dat moment ging het heel goed. Ik wandel veel, sport twee keer per week en ik tel calorieën met de Food App. Langzaam maar zeker beginnen de mensen om mij heen het ook echt te zien en voor het eerst in mijn leven merk ik dat die knop echt om is.

Er was afgelopen zaterdag in totaal 9,9 kg af. Nog een paar kilo en dan zit ik onder de 100, dat is toch al zeker 10 jaar geleden dat ik daar onder heb gezeten. Ik rijd mijn merrie niet omdat ik te zwaar ben. Als ik onder de 100 kg ben mag ik haar droogstappen een paar rondjes, twee keer per week. En als ik onder de 90 kg ben wil ik het rijden weer voorzichtig op gaan pakken. Dus genoeg motivatie :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:52

Ha Leo! Welkom! Lekker bezig al :)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:19

Roosch schreef:
Ha Leo! Welkom! Lekker bezig al :)

:wave: Hoi! :) Dankje! Ja het begin is gemaakt, nu is het doorzetten. Jij bent ook goed bezig las ik, fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 21:48

Welkom leonie, je bent al lekker bezig :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:41

Welkom Leonie! Wat ben jij al goed bezig zeg! Onder de 100... Ik zou er zooooo blij mee zijn nu.. haha

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 03:29

leonie1988 schreef:
Ik kom me ook maar eens melden, ik lees al even mee :) Lijkt me fijn om elkaar een beetje te helpen op de lastige momenten en ik heb al een aantal gezonde recepten langs zien komen die ik zeker ga proberen!

Begonnen op 113,4 kg begin dit jaar. In februari door mijn rug gegaan terwijl ik net lekker bezig was met sporten (ik sport in een warmtecabine, is het beste voor mijn rug). Dankzij Corona werkt mijn vriend thuis, waardoor ik niet meer stiekem kon snoepen. En vanaf dat moment ging het heel goed. Ik wandel veel, sport twee keer per week en ik tel calorieën met de Food App. Langzaam maar zeker beginnen de mensen om mij heen het ook echt te zien en voor het eerst in mijn leven merk ik dat die knop echt om is.

Er was afgelopen zaterdag in totaal 9,9 kg af. Nog een paar kilo en dan zit ik onder de 100, dat is toch al zeker 10 jaar geleden dat ik daar onder heb gezeten. Ik rijd mijn merrie niet omdat ik te zwaar ben. Als ik onder de 100 kg ben mag ik haar droogstappen een paar rondjes, twee keer per week. En als ik onder de 90 kg ben wil ik het rijden weer voorzichtig op gaan pakken. Dus genoeg motivatie :)

Heel mooi doel! En wat knap van je :D

Ik heb totaal geen last meer van mijn menstruatie, toen ik nog een implanon had had ik een paar dagen voor mijn menstruatie (die dus helaas niet meer uit bleef) grotere borsten en daar pijn aan. Nooit gehad, ook niet met de pil dus denk dat ik toen wel wat vocht vast hield. Nu ben ik aan de prikpil en heb ik daar goddank geen last meer van, ook geen menstruatie meer. Heerlijk! _/-\o_

Vandaag de weegschaal binnen gekregen (ofja. Gisteren :') ) met app, toch wel heel fijn! Startgewicht van 94.4. Ik merk dat het mij enorm motiveert om iedere dag die weegschaal te gebruiken.

Eergisteren een pizza op, dacht altijd dat deze best laag in calorieën was. Blijkt hij toch 1050 calorieën te bevatten :oo schrok er echt van. Ben dus ruim 400 calorieën boven m'n streven uitgekomen. Vandaag ook wel denk ik. Vannacht, vanmorgen en vanmiddag een reuze Rozijnenbol met boter en suiker op, voor het avondeten Ribjes en mini Aardappel kroketjes. Die vielen van de week mee qua calorieën.

Heb een heel slechte dag gehad vandaag qua vermoeidheid dus kreeg het niet voor elkaar de broccoli te gaan snijden en koken. Baalde daar echt van, maar het is helaas niet anders. Vanavond nog een verlate verjaardag gehad omdat wij op het werk nog niet corona vrij (bejaardenhuis) waren op de dag dat de jarige het vierde. Gelukkig nu dus inmiddels wel, dus een gezellige avond gehad. Een paar chipjes op maar vooral wat olijven,gisteren bedankt voor de osse bol (bamaker can de bosche bol maar dan met veeeeel minder calorieën). Dus heb toch een beetje geprobeerd op te letten.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 07:25

Misschien kun je wel niet zo goed tegen de suikerpieken? Als je suiker met een krentenbol eet krijg je ineens een hoge piek, dat geeft dat je je 2uur later vermoeid voelt en weer suiker nodig hebt. Misschien kun je iets gezonds in de vriezer/koelkast klaar leggen voor de moeilijke dagen? Ik heb best veel gezonde makkelijke dingen staan, wij hebben het altijd druk en weinig tijd.. Zo kan ik snel wat pakken zonder te zondigen..

Ik had gisteren eigenlijk écht wel honger aan het eind van de dag. Moest nog een groep paarden verzetten, was 22 uur binnen. Heb nog een gekookt eitje genomen en snel gaan slapen.. Zal zo eens wegen, of er nog wat af is deze week..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:21

Oei vandaag wordt een erg slechte dag. :=
Vanavond een gezellige avond en ik ga vanmiddag allemaal lekkere hapjes maken. Gezond? Welnee. Mag wel eens niet. Lekker biertje erbij vanavond en komt goed.

Uit voorzorg wel maar even 750 kcal verbrand op Foxy. :')

Vanmiddag even naar de kapper voor mijn haar en wenkbrauwen en dan kan ik er weer even tegenaan.
Had wat leuke jurkjes besteld maar duurt lang. :\
En dat ene koopje van de week was een domper: kreeg na 2 dagen ineens mail dat het uitverkocht was en dat ik mijn geld terug kreeg. Nouja. Om het positief te bekijken: 90% van de kleding die ik nu draag zijn sport-of chillkleren. :+

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:32

Hier kreeg ik vanmorgen bijna een hartverlamming, de weegschaal gaf 220 aan... blijkbaar had ik m ineens op lb ingesteld :')

Maar goed, ik hoop dus dat ik morgen onder de 100 zit, dan heb ik mijn eerste doel bereikt! *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 16:19

Ook goedemorgen :') :))

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:50

Had gisteren alvast mijn eten voor vandaag klaargemaakt, en voor wat ik bij elkaar heb gegooid, smaakt het best wel prima :o

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:13

Afbeelding
Langzaam maar zeker blij aan het raken met wat ik in de spiegel zie *\o/*

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 20:24

Roosch schreef:
[ [url=m/MfB2vJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Woooowwww! Ik heb je al vrij lang niet in het echt gezien, maar wat zie je er góéd uit :wow: *\o/* *\o/*

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:43

Goed bezig Roos!! Knap hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:07

Mooi roos! :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:24

<3 Thanks guys! Ben er nog lang niet, maar zo langzaam maar zeker denk ik "we gaan de goede kant op!"

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:28

Roosch schreef:
[ [url=m/MfB2vJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Looking good!! Zo belangrijk dat jezelf blij wordt van wat je in de spiegel ziet!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 01:48

Vulina schreef:
Misschien kun je wel niet zo goed tegen de suikerpieken? Als je suiker met een krentenbol eet krijg je ineens een hoge piek, dat geeft dat je je 2uur later vermoeid voelt en weer suiker nodig hebt. Misschien kun je iets gezonds in de vriezer/koelkast klaar leggen voor de moeilijke dagen? Ik heb best veel gezonde makkelijke dingen staan, wij hebben het altijd druk en weinig tijd.. Zo kan ik snel wat pakken zonder te zondigen..

Ik had gisteren eigenlijk écht wel honger aan het eind van de dag. Moest nog een groep paarden verzetten, was 22 uur binnen. Heb nog een gekookt eitje genomen en snel gaan slapen.. Zal zo eens wegen, of er nog wat af is deze week..

Ik probeer idd ook een gekookt eitje klaar te hebben liggen of een tomaat of een stuk komkommer. Maar over het algemeen ziet mijn dag er qua calorieën goed uit. :j die vermoeidheid komt vermoedelijk weg van een B12 tekort :+ ik weet niet beter dan ik moe ben, ben net met de behandeling gestart vanuit het B12 institute, dus hoop daar over een maand of drie kleine veranderingen in te zien (nou is de vermoeidheid ook maar een klein deel van het probleem, alle pijnen etc. Maken ook dat ik veel ben aangekomen :j, stoppen met roken en een nieuwe relatie hebben ook niet meegeholpen maar heb ook 3 maanden niet meer gedaan dan op staan, aankleden douchen eten en op de bank liggen door alle klachten).

Bij mij zit het er meer in dat ik gewoon 'n heel pak koeken op eet of een hele zak m&m's. Nu ik weer calorieën tel weet ik hoeveel ik ongeveer op heb en wat ik die dag nog moet/mag. Vanavond Rundvleessalade met sla en wat gebakken Garnalen gehad. Wil mijn avondeten best wat aanpassen maar wil ook nog wel lekker kunnen eten, anders houd ik het niet vol.

Heb vandaag op de verjaardag alleen spa rood gedronken en een inieminie plakje cake op. Was best trots op mezelf :D

Morgenvroeg mag ik mezelf weer wegen, ik merk dat ik meer motivatie krijg als ik mezelf iedere dag weeg :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:23

Roosch wat zie je er goed uit! Heb je ook een foto van voor dat je af viel?

Wat hebben jullie allemaal voor gezonde tussendoortjes liggen die makkelijk zijn dan?

Ik had vrijdag zo'n domper dat ik maar 0.1 afgevallen was in een week.. Nou nu 1 dag friet en 1 dag kapsalon op(de rest gezond) en ineens was er 0.4 af... raar lichaam haha
Ik tel hem nog niet mee. Pas vrijdag weet ik wat ik echt ben afgevallen. Zo wil ik het tenminste doen. Ik hou het in de gaten maar de vrijdagen tellen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:48

Dat kan heel goed DL, soms moet je je lijf weer even laten schrikken.

Wow Roosch! Heel mooi!

Hier wel wat smokkelwerk dit weekend, maar schade valt mee, is onsjes werk :+ Of een dikke drol, mocht het weer eens gaan lukken :oo :))

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:00

als tussendoortjes heb ik voornamelijk fruit. de fruitschaal is hier altijd vol.
en voor zoete trek gun ik mezelf een plakje ontbijtkoek of een handje popcorn of een waterijsje

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:09

Dustinlover schreef:
Roosch wat zie je er goed uit! Heb je ook een foto van voor dat je af viel?

Daar moest ik even naar zoeken.

Spoiler:
Afbeelding

BloemBloem schreef:
Dat kan heel goed DL, soms moet je je lijf weer even laten schrikken.

Wow Roosch! Heel mooi!

Hier wel wat smokkelwerk dit weekend, maar schade valt mee, is onsjes werk :+ Of een dikke drol, mocht het weer eens gaan lukken :oo :))

Mocht het toch niet lukken; neem aan een paar biertjes. Succes gegarandeerd. :')

Ik heb heel erg veel hapjes over van gisterenavond. Ik zal maar niet vragen of jullie me komen helpen opeten? :') heb ze in de vriezer gemikt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:55

Ik las vandaag iets over een inslikbare maagballon die 4 maanden blijft zitten en dan vanzelf het lichaam weer verlaat. Schijn je fors mee te kunnen afvallen omdat je minder tot weinig honger meer hebt.
Is wel kostbaar als je het niet vergoed krijgt.