Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Helderder schreef:Hier ook patiënten over gehad vanuit andere ziekenhuizen. Maar zelf ook bijna vol. IC nog wel meer dan voldoende capaciteit.
En ja dat bezoek... echt niet leuk. Overigens ook moeite om patiënten met ontslag te krijgen; 'ja maar hij/zij woont samen met echtgenoot/echtgenote x en we willen niet dat zij ook besmet worden'.
Ja jammer, echt geen reden voor een bed vasthouden als iemand ontslagklaar is. Dan moet je gewoon net als de rest van de wereld in thuisisolatie en onderling afstand houden... Maar van daaruit ook veel agressie of weigering om patiënten op te halen.
Helderder schreef:Hier ook patiënten over gehad vanuit andere ziekenhuizen. Maar zelf ook bijna vol. IC nog wel meer dan voldoende capaciteit.
En ja dat bezoek... echt niet leuk. Overigens ook moeite om patiënten met ontslag te krijgen; 'ja maar hij/zij woont samen met echtgenoot/echtgenote x en we willen niet dat zij ook besmet worden'.
Ja jammer, echt geen reden voor een bed vasthouden als iemand ontslagklaar is. Dan moet je gewoon net als de rest van de wereld in thuisisolatie en onderling afstand houden... Maar van daaruit ook veel agressie of weigering om patiënten op te halen.
Evelyne79 schreef:Hoe doen jullie dat als je de gehele dienst met handschoenen aan moet werken?
Per client zijn verzorging dragen we / ik standaard handschoenen, nu in coronatijden moeten we dit allemaal sowieso doen. Maar we zijn met onze groep 10 dagen in quarantaine geweest vanwege besmette collega. > gelukkig niemand aangestoken)
Maar in die tien dagen moesten we de gehele dienst met handschoenen en mondkapje op werken.
Hoe krijgen jullie nieuwe handschoenen aan als je net andere uit hebben gedaan?Wie heeft de ultieme tip hiervoor?
Napie schreef:Handschoenen uit. Ontsmetten met desinfectie. Wrijven tot ze droog zijn en dan nieuwe handschoenen aan. Trouwens ik hoop dat je ze na elke handeling wissels en desinfecteerd anders vind ik het wel vies.