[Centraal] Vaccinaties en wel/niet vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: [Centraal] Vaccinaties en wel/niet vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 14:35

Ik vroeg of je beseft wat je geschreven hebt?
Weet niet hoe ik dat nog meer kan verduidelijken?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 14:35

Dinopino schreef:
Wat wil je precies weten. Ik begrijp de vraag niet?

Bigone ik begrijp dat ik je irriteer. Dat spijt me voor je.

Je schrijft basically dat het positief nieuws is dat er mensen zijn die door gebrek aan vaccins nu doodziek worden/levenlange consequenties krijgen/komen te overlijden. Mensen die anders gewoon hooguit wat last hebben van hun arm (en een ontzettend, minuscuul klein deel wellicht een allergische reactie waar meteen op ingegrepen wordt zodat het eigenlijk geen gevolgen heeft buiten een aangepast vaccinatieprogramma). Maar nee het is positief nieuws dat er zo veel meer mensen geraakt worden door een makkelijk te voorkomen ziekte, aldus jouw reactie dus.

dromertje2 vraagt of je beseft dat je dit schrijft.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 14:38

Wauw heb je dan echt geen moreel besef of inlevingsvermogen dino?

Voor heel veel kinderen in derde wereld landen is vaccineren van levensbelang. Zonder gaan zij dood. Omdat er geen gezondheidszorg is als ze toch mazelen krijgen. Er gaan dus duizenden kinderen onnodig sterven omdat ze niet gevaccineerd kunben worden.
En jij noemt dat goed nieuws.
Jij zegt letterlijk wat goed dat die kinderen zonder reden dood gaan.

Dat is moreel zeer verwerpelijk en afschuwelijk om te zeggen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 14:57

Oja de foei knop, die bestaat :) thanks voor die reminder

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 15:08

De bronnen zijn in dit geval het WHO en GAVI. Dit zijn twee organisaties die zich met vaccineren bezighouden en zeggen dat er op dit moment in een aantal ontwikkelingslanden niet meer gevaccineerd wordt. Dit verhaal wordt ondersteund door Anis Siddique en Maaike Arts, die beiden voor UNICEF werken, de eerste in Nigeria, waar ze het inentingsprogramma coördineert. De tweede werkt in Zuid Amerika als gezondheidsadviseur.

Zoals je ziet, zijn het verschillende bronnen, die hetzelfde zeggen. Ik zie zelf geen voor de hand liggende reden waarom ik die bronnen moet wantrouwen en ik ken geen bronnen, die een ander verhaal vertellen. Maar dat had je ook zelf kunnen weten als je de moeite had genomen het artikel te lezen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 16:42

Dinopino schreef:
Sorry maar ik lees geen You tube of NOS bronnen. Kun je aantonen dat het een betrouwbare bron is?

Mijn vraag dus nogmaals...
Welke bronnen zijn in jouw ogen wel betrouwbaar?
Dan kan ik daar eens naar kijken!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:42

Brainless Karl66 komt met een video en ik vraag of hij kan aantonen of zijn bron betrouwbaar is?

Dat is een vraag die jullie mij ook zouden stellen wanneer ik een video zou plaatsen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:43

Wil je ook kijken of je op de rest kan reageren die ook vragen aan je hebben gesteld Dinopino?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:45

Huh, sinds wanneer kom ik met een video?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 17:46

Zou moeilijk gaan want de meesten zitten in mijn foeilijst en dat heeft een reden. Onder andere dat we niet met elkaar kunnen communiceren en dat bij degene spanning geeft.

Wat is er gebeurd: Er wordt door iemand een link hier geplaatst. Dus ik reageer er op zoals jullie ook doen en vraag of hij kan aantonen of die bron betrouwbaar is?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 18:00

Ik reageer nergens of een bron betrouwbaar is of niet.
Zelf ben ik ook afhankelijk van wat ik vind, nu zeg jij dat de meeste hier de verkeerde bronnen hebben, en jij hebt andere wel betrouwbare bronnen.
Mijn vraag is, waar kan ik die bronnen van jouw dan zien/vinden zodat ik deze kan lezen/bekijken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 18:01

Dinopino schreef:
Zou moeilijk gaan want de meesten zitten in mijn foeilijst en dat heeft een reden. Onder andere dat we niet met elkaar kunnen communiceren en dat bij degene spanning geeft.

Wat is er gebeurd: Er wordt door iemand een link hier geplaatst. Dus ik reageer er op zoals jullie ook doen en vraag of hij kan aantonen of die bron betrouwbaar is?

Welke reden dan?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 18:43

Dinopino schreef:
Oh dat is positief nieuws toch. Wanneer de rest even niet meer plaats vind. Door het afbranden van twee chemische fabrieken is de produktie van vaccinaties natuurlijk ook in het geding gekomen.

Ik zal mijn vraag dan voor de 3de keer herhalen.

Besef je wat je hier geschreven hebt?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:02

Waarschijnlijk zitten jij en ik onder de foeiknop van dino dromertje. Dus ze ziet onze reacties niet.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:07

Dinopino schreef:
Oh dat is positief nieuws toch. Wanneer de rest even niet meer plaats vind. Door het afbranden van twee chemische fabrieken is de produktie van vaccinaties natuurlijk ook in het geding gekomen.

Mijn mond valt gewoon open. Wat is er positief aan kinderen die doodgaan of lijden?! Want dat is wat er gaat gebeuren als ze die vaccinaties niet krijgen. Echt, ik kan er met mijn kop niet bij dat je zoiets zegt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:12

@dinopino: mocht dromertje onder de foeiknop zitten, dit is wat ze vraagt:

Dinopino schreef:

Ik zal mijn vraag dan voor de 3de keer herhalen.

Besef je wat je hier geschreven hebt?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:23

Snap eigenlijk niet waarom jullie je zo opwinden. Karl66 heeft een linkje neergezet. En ik vraag of hij kan aantonen of die bron betrouwbaar is. Dit is het zelfde wat jullie bij iedereen doen.

Vervolgens heb ik de kinderen op het geweten die in afrika zijn gestorven aan een inenting. Snap dat niet. Ik ben niet voor inenting en weet ik nog niet waar ik voor uit gemaakt wordt. Dus ik stel letterlijk jullie vraag. Dus alles wat je nu denkt kan je dan in weze ook op jezelf betrekken want de meesten van jullie doen niet anders. Ik vind de NOS geen betrouwbare bron daarom vraag ik of Karl66 dat kan aantonen en onderbouwen. Is een simpele vraag aan Karl66. Begrijp totaal niet waarom jullie daar dan allemaal op reageren. Wat voor bronnen moet ik aantonen enz. Ik heb geen link geplaatst.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:28

Dat heeft Karl toch allang onderbouwd of zit die ook onder je foeiknop?

Ik zit daar geloof ik ook maar voor t geval dat je t leest :')

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:31

Ja inderdaad. En dat heb ik gelezen. Maar de meeste van jullie gingen over allerlei andere dingen door. Daarom heb ik het ook even herhaald. Want ik begreep die commotie van jullie niet zo. Ik stelde een vraag en Karl66 gaaf daar een antwoord op en toen .......Ja lees maar even door wat er toen gebeurde.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:38

Karl was helemaal niet degene die de link plaatste :+

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:40

Maar wel degene die antwoord gaf, van de andere kreeg ik slechts wedervragen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 19:41

Dinopino schreef:

Waar je vervolgens weer geen antwoord op geeft. Beetje jammer.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:26

Dinopino schreef:

Ik geef regelmatig een antwoord met wat ikzelf weet/gezien heb en stel dan een wedervraag.. maar op wedervragen geef jij dan geen antwoord, want daar hou jij dan niet van?

Brainless schreef:
Dinopino schreef:
Vind het super dat jij nog nooit hebt hoeven te zien hoe een baby van de een op de andere dag blauw werd haar oogjes alleen nog richting neus waren en niet meer kon praten. Heb jij dat gezien?

Kwam dat door een enting?

Ik heb een gezonde baby een (soort van) epileptische aanval zien krijgen.. dat was ook geen pretje.
Maar dat kwam niet door een enting.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 30-05-20 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 20:54

Dinopino schreef:

Op wedervragen mag je ook antwoord geven. Dat is doel van een discussie. Mocht je daar geen zin in hebben dan moet je hier niet meer reageren want dan voldoe je niet aan de topicregels :')

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:38

Als jullie willen weten waarom Dinopino in dit topic zit en waarom ze alleen maar aan het voeren is, dan heeft ze dat hier al eerder verteld:

Dinopino schreef:
Wil jullie wel even bedanken want met mij hebben ook andere genoten van jullie ja wat ... ik weet niet precies hoe ik het noemen moet wat jullie doen.

Dinopino schreef:
Wij gaan er hier nog wat op drinken. Ze zijn het hier allemaal eens dat ik gewonnen heb. Wat jullie nog verder schrijven ga ik niet meer lezen we gaan even ontstippen. I am happy lal la. Heb zojuist een doos schokolade gewonnen.

Ze zit gewoon te trollen en reacties uit te lokken, dus een zinnige reactie hoef je niet te verwachten. Dat is helemaal haar doel niet. Ook hier geldt het oude adagium: "Don't feed the troll."