Even teruggelezen.
@Laura82: de mugcake klinkt makkelijk, hopelijk ook lekker?
_sharonnn schreef:Hier momenteel op -4,5 kg nog een halve kilo en dan mag ik eindelijk m’n nieuwe schoenen kopen!
jaaa, motivatie is zo belangrijk
Maanlicht schreef:Ik was weer bij mijn ouders eten vanavond, die gooien overal liters olijfolie overheen. Heb een paar keer stop kunnen roepen zodat ik nog een portie met wat minder kon krijgen gelukkig, maar verder iets met gegeven paarden

Moet ik ook op letten als mijn vriend kookt, alleen dan met boter.
Frummels schreef:O/T: halve humble & crumble koek (golden kitkat

echt mn nieuwe favoriet!) + kop koffie
Ik zie die koeken hier altijd terugkomen, ik ga ze eens opzoeken...
m9ara schreef:Hier loop ik tegen mijn eerder genoemde ‘weekendprobleem’ aan. Er worden ongezondere keuzes gemaakt en vind het dus ongezellig voor mijn vriend om in het weekend niet mee te doen.
Ik probeer zelf gewoon mijn schema aan te houden, anders ben ik zo weer de weg kwijt.
_mjwb schreef:Vandaag wel heerlijk anderhalf uur gewandeld met mijn paard. Even langs ons nieuwe huis gelopen en stiekem mijn paard al laten kijken naar waar hij komt te staan

en toen terug langs het water. Ik verheug me echt op het lekkere weer van aankomende week!
Vandaag boodschappen wezen halen met mijn moeder om te kijken naar alternatieven voor mij om ‘s avonds te eten als de rest van mijn familie kcal volle gerechten eten. Een paar verschillende Iglo maaltijden gehaald. Ook een vegan kaas burger gekocht voor van de week. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat smaakt. Ik had echt geen idee dat dat vegan kon.
Vandaag de blender half laten ontploffen dus morgen naar de AH om een nieuwe te halen. Komt mooi uit met die zegels. Als mensen dat ook niet al gehamsterd hebben

Oh, komt je paard aan huis? Vegan en vegetarische vervangers zijn tegenwoordig vaak heel lekker, ik ben van van Sofine, die zijn vaak ook goed te doen qua kcal.
_mjwb schreef:Ik heb daarnet 50 gram Griekse koffie yoghurt door de eiwit koffie smoothie gedaan ipv banaan. Echt heel erg lekker!!
Ik moet nog altijd een keertje jouw smoothie recept proberen!
Stephanie_M schreef:Runderboullion koken met zakje zoethoutthee er in is ook jummie!
Klinkt als een combinatie die ik niet zelf zou bedenken!
Frummels schreef:Je krijgt geen voedingsschema maar de voor jou berekende macro's en kcal. Dus je kunt je eten zo invullen zoals je zelf wilt en daarbij invullen of je bijvoorbeeld geen vlees eet (of lactose intolerant bent etc.)

Dat vind ik er juist zo fijn van. Als ik wil ontbijten met een pizza dan kan dat

Je kunt alles wat je eet invullen in de app en dan is het de bedoeling dat al je " balkjes" groen worden. Ik vind het heel fijn en ben nu al echt super verbaasd over mijn resultaat na een paar weken..
Klinkt goed, denk dat ik dit gemist heb. Misschien eens inlezen hierover.
Ik ben dit weekend een beetje uit m'n gewone doen geweest omwille van het hele corona-gebeuren. Hier in België is er een stormloop op de supermarkten geweest, ik hou sowieso niet van winkelen dus heb me niet aan het 'slagveld' gewaagd. De boodschappen waren dus niet zo uitgebreid als ik gepland had. Verder hebben we op het werk heel wat ingrijpende maatregelen, heel wat onduidelijkheden over wat maandag op me af zal komen. De sportschool is ook gesloten. Alles samen heb ik het wat moeilijk gehad om me te focussen op mijn doelen.
Toch nog een aantal leuke dingen in m'n lijstjes, daarom deel ik ze.
Vrijdag:
O: Havermout met sojamelk en eiwitpoeder
T: speculoosje, sesam-havermoutkoekje
L: slaatje met rucola, kerstomaat, kikkererwten, kidneybonen, avocado
T: Vegan protein bar, maiswafel met speculoospasta
A: treatday! Uitje met collega's. Risotto met seizoensgroenten en feta, creme brulee als dessert en een kaneelkoekje bij de koffie na het eten.
kcal niet geteld
B: half uurtje gaan joggen met de hond bij
Zaterdag:
O: havermout met sojamelk en eiwitpoeder
T: vegan proteïn bar
L: rucola met kerstomaatjes, mozarella en twee spiegeleitjes
T: twee havermoutkoekjes
A: plaatkoek, dus: een bakplaat met taart/blader/pizzadeeg naar voorkeur, bestrijken met hummus die je mengt met za'atar kruiden, dan courgette, aubergine, paprika op een grilpan grillen en dan op de hummus leggen, daar bovenop nog wat kerstomaat en kikkererwten.
T: rozijntjes, stukje chocolade
kcal: 1585
B: lekker paardgereden en 's middags een uurtje gewandeld met de honden.
Zondag:
O: havermout met amandelmelk, rozijnen, walnoten
T: eiwitshake
L: maiswafels met hummus
T: vegan protein bar, rozijnen en een halve banaan (had ik over van de nieuwe batch koekjes die ik gemaakt heb)
A: courgetti met avocadosaus (gewoon gemixte avocado eigenlijk), kerstomaatjes, pijnboompitten en wat grana padano
T: stukje pure chocolade
Kcal: 1479
B: half uurtje joggen, twee uur gewandeld met de honden