De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irryproppy

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:10

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:13

Ik denk dat bij gebrek aan beter we inderdaad moeten kijken naar middelen die virussen kunnen remmen. Naast vitamine C dus ook L-Lysine wat bewezen wel effect heeft tegen bijvoorbeeld het Herpes virus.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:46

Babootje schreef:
Ik denk dat bij gebrek aan beter we inderdaad moeten kijken naar middelen die virussen kunnen remmen. Naast vitamine C dus ook L-Lysine wat bewezen wel effect heeft tegen bijvoorbeeld het Herpes virus.

Toen ik vorig jaar van de SEH naar huis werd gestuurd met Pfeiffer, gaven zij en mijn huisarts aan er niets aan te kunnen doen. Google had mij al geleerd dat in Amerika heel erg veel vitamine C wordt aangeraden. En dan gerust 5 tot 7 gram per dag.

Ik denk dat het effect van vitamine C best wel onderschat wordt... Maar dat worden vitaminen en mineralen in zijn algemeenheid heb ik iets te vaak het idee....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:52

Die link staat gewoon vol met onwaarheden.
Er zijn best wel aardig wat trials gedaan met vitamine C met grote aantallen patienten (zelfs 1 van 3500) maar in de meeste werd geen effect gezien ten opzichte van placebo. Om dat af te doen als bedrog vind ik nogal.....bijzonder.
Schaden zal het in iedergeval vast niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:03

Janine1990 schreef:
Babootje schreef:

Toen ik vorig jaar van de SEH naar huis werd gestuurd met Pfeiffer, gaven zij en mijn huisarts aan er niets aan te kunnen doen. Google had mij al geleerd dat in Amerika heel erg veel vitamine C wordt aangeraden. En dan gerust 5 tot 7 gram per dag.

Ik denk dat het effect van vitamine C best wel onderschat wordt... Maar dat worden vitaminen en mineralen in zijn algemeenheid heb ik iets te vaak het idee....

Dit had ik gelezen dat vitamine C bij virussen goed kan werken en nadat ik vanaf december bezig was met een verkoudheid→ angina→ heel ziek zijn→ weer wat beter gaan→ weer opnieuw verkoudheid→ angina en dat keer op keer en heel erg moe was, ben ik ook hoge dosering vitamine C aan het nemen.
Opmerkelijk→ binnen paar dagen was ik helemaal beter. Mijn enorme vermoeidheid werd minder en minder en ik ben heel erg blij dat ik dit eens ben gaan proberen, ook al werkt het niet ;)
Ik heb weer energie voor 10, kan weer lekker werken, slaap heel goed want ben niet meer ziek en ben weer helemaal de oude.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:15

Als je ‚doe het zelf‘ medicatie tegen griep/verkoudheid haalt zit daar standaard heel veel vitC in. Het kan inderdaad ondersteunend werken maar het is geen medicijn. Overigens zou groene thee ook infuenza remmend zijn maar je gaat echt geen hordes bejaarden redden door ze vol te gieten met groene thee.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:22

Sizzle schreef:
maar je gaat echt geen hordes bejaarden redden door ze vol te gieten met groene thee.

_O- _O- dat hoeft ook niet als het mij → deze bejaarde :+ maar helpt. Ik zal ook weer eens groene thee pakken. Ik maak meestal camille thee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:25

Sizzle schreef:
Als je ‚doe het zelf‘ medicatie tegen griep/verkoudheid haalt zit daar standaard heel veel vitC in. Het kan inderdaad ondersteunend werken maar het is geen medicijn. Overigens zou groene thee ook infuenza remmend zijn maar je gaat echt geen hordes bejaarden redden door ze vol te gieten met groene thee.

Dat zou niet helpen met de overbevolking nee :')

Maar dan zou je ook gigantisch veel groene thee moeten drinken om aan de benodigde stoffen te kunnen komen. Kan je beter Maca koekjes bakken gok ik zo...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:29

Ik drink kannen camille thee en meestal één paar koppen groene thee per dag. Ik vind het gewoon erg lekker en m nu de hele dag water te drinken vind ik op een gegeven ogenblik saai.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:37

Iedereen aan de kiwi's ! :Y)
Ik eet er al jaren 3 per dag, dus dat gaat zich vast ooit lonen :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:42

Ik neem sinds vorig jaar vitamine C in pilvorm. Maar goed, dat is meer omdat de pfeiffer best wel veel aanricht. Verder echinaforce erbij voor de weerstand.

Wil je het groen doen? Dan moet je toch echt aan de boerenkool, want per 100 gram boerenkool krijg je 120mg vitamine C binnen. Tevens beter dan boerenkool, want in boerenkool zit geen suiker en in een kiwi 9 gram. Op zich niets ernstigs, maar suikers zijn weer voeding voor ontstekingen en bacteriën.

Maargoed, alle vitaminen en mineralen dragen bij aan een goede weerstand.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:43

Alleen moet je die boerenkool dan wel rauw eten want met verwarmen / koken gaat heel veel Vit C verloren.
En 1 blad rauw wil nog wel, maar een bord rauwe boerenkool vind ik niet zo geslaagd :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:47

Overigens zou het natuurlijk ook een buitenaardsvirus kunnen zijn en dan kun je het beste head and shoulders shampoo gebruiken.

Spoiler:
Om de link te begrijpen moet je de film ‚evolution‘ kijken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:50

Pandora2 schreef:
Alleen moet je die boerenkool dan wel rauw eten want met verwarmen / koken gaat heel veel Vit C verloren.
En 1 blad rauw wil nog wel, maar een bord rauwe boerenkool vind ik niet zo geslaagd :D

Salade ervan maken! _/-\o_

Sizzle schreef:
Overigens zou het natuurlijk ook een buitenaardsvirus kunnen zijn en dan kun je het beste head and shoulders shampoo gebruiken.

Spoiler:
Om de link te begrijpen moet je de film ‚evolution‘ kijken.

Nooit gezien, maar de ervaring met Head & Shoulders is voor mij wel genoeg om het meteen te geloven! :Y)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:53

Oh ik mik altijd boerenkool door smoothies, heerlijk!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 07:13

En vandaag het eerste Amerikaanse slachtoffer gevallen...

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:20

Libera schreef:

Heb je een bron?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:27

Als je geen nierproblemen wil zou ik het bij hooguit 2 gram vitamine C houden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:31

irryproppy schreef:
Libera schreef:

Heb je een bron?

Ik hoorde het ook op het nieuws. Dus vermoed dat je het in de krant ook kan lezen ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:18

Vala schreef:

Doe ik ook , al ,zijn de meningen daarover wel verschillend.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:22

Vala schreef:

Maar dat is al best fors toch? Ik dacht dat de grens op 1500 mg lag.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:22

Het is een broodje aap verhaal.
Gebaseerd op 1 onderzoek dat neerslag liet zien in 1 reageerbuis.

De neerslag kon niet herhaald/ 'gerepliceerd' worden, en is dus waarschijnlijk een meetfout, vuile reageerbuis oid.

Onze huisdieren maken onder stress een hoeveelheid vitamine C aan die voor een mens neerkomt op 15 gram.

Er zijn mensen die die 15 gram slikken, meestal krijg je diarree van dat soort hoeveelheden, wat ik interpreteer als 'mijn lichaam vindt dit te veel'.

(Vorige week heb ik mijn pols gekneusd, en heb ik drie of vier gram geslikt. Geen diarree en de pols herstelt voorspoedig.)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 13:10

Hoe is het met die Belg die het virus heeft? Die best wel relaxed was en nergens last van had?

Ik heb nooit problemen met mijn nieren gehad of diarree toen ik veel vitamine C nam. Nu nog maar een gram per dag. Moet wel zeggen dat de pijn in lever en milt destijds met de pfeiffer dankzij de vitamine C heel snel afnam... Dat was geen prettig gevoel zeg maar... :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 13:43

Er is een correlatie tussen hoge doseringen vitC en ontwikkeling van nierstenen in mannen. In vrouwen is er op dit moment geen aanwijzing voor.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:14

pien_2010 schreef:
Vala schreef:

Doe ik ook , al ,zijn de meningen daarover wel verschillend.

overbodig vitamine c wordt verwerkt in je nieren en plas je weer uit, dus je nieren kunnen aangetast worden door de hoge zuurgraad daarvan. bij honden doen wij wel eens een boost geven bij bv druppels aan de piep en blaasontsteking, maar dat mag maar een paar dagen ivm de zuurgraad