Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:Ik denk dat bij gebrek aan beter we inderdaad moeten kijken naar middelen die virussen kunnen remmen. Naast vitamine C dus ook L-Lysine wat bewezen wel effect heeft tegen bijvoorbeeld het Herpes virus.
Janine1990 schreef:Babootje schreef:Ik denk dat bij gebrek aan beter we inderdaad moeten kijken naar middelen die virussen kunnen remmen. Naast vitamine C dus ook L-Lysine wat bewezen wel effect heeft tegen bijvoorbeeld het Herpes virus.
Toen ik vorig jaar van de SEH naar huis werd gestuurd met Pfeiffer, gaven zij en mijn huisarts aan er niets aan te kunnen doen. Google had mij al geleerd dat in Amerika heel erg veel vitamine C wordt aangeraden. En dan gerust 5 tot 7 gram per dag.
Ik denk dat het effect van vitamine C best wel onderschat wordt... Maar dat worden vitaminen en mineralen in zijn algemeenheid heb ik iets te vaak het idee....
Sizzle schreef:Als je ‚doe het zelf‘ medicatie tegen griep/verkoudheid haalt zit daar standaard heel veel vitC in. Het kan inderdaad ondersteunend werken maar het is geen medicijn. Overigens zou groene thee ook infuenza remmend zijn maar je gaat echt geen hordes bejaarden redden door ze vol te gieten met groene thee.
Pandora2 schreef:Alleen moet je die boerenkool dan wel rauw eten want met verwarmen / koken gaat heel veel Vit C verloren.
En 1 blad rauw wil nog wel, maar een bord rauwe boerenkool vind ik niet zo geslaagd
Sizzle schreef:Overigens zou het natuurlijk ook een buitenaardsvirus kunnen zijn en dan kun je het beste head and shoulders shampoo gebruiken.Spoiler:
Om de link te begrijpen moet je de film ‚evolution‘ kijken.
pien_2010 schreef:Vala schreef:Als je geen nierproblemen wil zou ik het bij hooguit 2 gram vitamine C houden.
Doe ik ook , al ,zijn de meningen daarover wel verschillend.