Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:20

Oja, dat is wel snel. :o

Maj0, dat tijdstip is ook mijn moeilijke moment. Zostraks na het paardrijden maar 2 broodjes gegeten en een kop thee en dan gaan douchen. Ik red het niet de hele middag met niks eten als ik paardrijd.

Ik las hier in de discussie iets over als je afvalt kan je geen spieren kweken? Ik weet niet of ik het goed heb begrepen zo. Maar kan iemand uitleggen hoe dat zit? Ik dacht dat meer spiermassa krijgen (en dus krachttraining) juist goed werkte.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:22

Dieuwke_ schreef:
Niet iets van kwark? Ik hou het altijd heel lang vol op eiwitten. Heb nu van die kleintjes van Melkunie Protein

Kan ik eens naar kijken maar lust normaal alleen kwark met een hoop suiker haha

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:22

Als je spiermassa wil aanmaken moet je bij eten, anders lukt dat niet. Kan niet precies het fijne ervan uitleggen maar een klasgenoot van me zit nu elke 2,5 uur te bunkeren omdat hij spiermassa wil aanmaken. Maar die moet vervolgens ook 5 keer per week trainen (die zit heel erg in de fitness). Heeft geloof ik iets te maken met eiwitten omzetten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:23

maj0 schreef:
Ik moet ook nog even iets vinden wat ik tussen 3 en 5 kan eten. Smorgens gaat het wel goed alleen rond deze tijd heb ik zo'n zin in wat. En ja dan pak je toch vaak iets ongezonds want dat is zo makkelijk en snel

Voor nu maar stukje kaas.

Ik heb ook moeite met dit tijdstip..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:31

magda_90 schreef:
Stampot... Jammie.. :+:

Heb helaas geen tijd om het te koken. Wordt even simpel aardappelgratin met salade. Maar heb wel mijn hele huis verbouwd (2400 stappen erbij, wat een gesleep). ELK kastje is van de plek geweest. En heb het in mijn eentje gedaan met mijn 180x200 bed, kledingkast, 3 andere kasten, bureau, bank etc. _O- En vanavond even langs vriendinnetje in de kliniek. Dus dan red ik het niet want moet daar om 18:30 zijn en moet nog studeren.

san4nie schreef:
Oja, dat is wel snel. :o

Maj0, dat tijdstip is ook mijn moeilijke moment. Zostraks na het paardrijden maar 2 broodjes gegeten en een kop thee en dan gaan douchen. Ik red het niet de hele middag met niks eten als ik paardrijd.

Ik las hier in de discussie iets over als je afvalt kan je geen spieren kweken? Ik weet niet of ik het goed heb begrepen zo. Maar kan iemand uitleggen hoe dat zit? Ik dacht dat meer spiermassa krijgen (en dus krachttraining) juist goed werkte.

Spieren hebben energie nodig om te groeien. En wanneer je afvalt zit je in een energietekort. Dus zal je lichaam die energie naar belangrijkere processen laten gaan. Zoals je hersenen, ademhalen enzo. Dat gaat voor. En dan is er niet genoeg energie om dat ook nog te doen.

maj0 schreef:
Ik moet ook nog even iets vinden wat ik tussen 3 en 5 kan eten. Smorgens gaat het wel goed alleen rond deze tijd heb ik zo'n zin in wat. En ja dan pak je toch vaak iets ongezonds want dat is zo makkelijk en snel

Wat tips:
- Rijstwafel
- snack a jack
- appel / banaan / fruit
- komkommer / groente met dip
- cracker met beleg
- broodje evt
- mueslireep
- smoothie
- bakje yoghurt
- koekje met weinig kcal (time-out, biscuit)
- breaker
- noten / pitten / pinda's
- ontbijtkoek

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:44

Nouja als je net begint met krachttraining etc. kan je nog wel spieren aankomen op een energietekort. Maar dan moet je wel echt goed aan krachttraining doen en het werkt 'beter' als je al overgewicht hebt (want meer energie om erin te stoppen). Maar, echt alleen voor een korte periode & newbie bij krachttraining. Dus eigenlijk moet je er in een energietekort gewoon vanuit gaan dat je niet in spieren aankomt (want als je daar echt aan wil werken ipv afvallen moet je dus plat gezegd een energieoverschot hebben).

Moet zeggen dat ik er niet meer vanaf weet, maar het kán wel maar zit wel wat moeite in zegmaar. De meeste mensen die afvallen zullen geen spieren aanmaken (maar genoeg eiwitten binnenkrijgen & sporten is wel belangrijk om ze te behouden). (edit: google Newbie gains maar eens)

NikieV

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:51

Nog mensen hier die Personal Body Plan doen?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:54

LadyMadonna schreef:
Britt_Sisi schreef:
Wandelen in het donker vind ik ook niets. Heb ook geen hond die ik dan mee kan nemen ofzo.
Mijn broer heeft wel een hond die ik af en toe oppik en meeneem. Maar dat is ook niet meer dan een keer in de week.

Kom mijn hond halen _O-

Breng hem even langs!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:00

Ik heb ook altijd als doel 15.000 stappen, maar dat haal ik lang niet elke dag. In het weekend gaat het beter, maar zeker op dagen dat het regent en ik moet werken, is het al een beste truc om 10.000 stappen te halen. Ik gebruik een Garmin Vivofit 3. Ik heb volgens Garmin connect over iets meer dan 1000 dagen een stapgemiddelde van 12.990 stappen. Maar vandaag haal ik de 10K hoogstwaarschijnlijk niet, ik heb in mijn lunchpauze niet gewandeld en ik ga vanavond behendigheid met de hond doen, dus ik heb haar niet al te uitgebreid uitgelaten. Daarnaast moest ik vandaag gewoon werken, dus dan is de hond bij mijn moeder die haar ook 2x meeneemt, dus dan heeft ze sowieso al genoeg beweging gehad. Ik verwacht dat ik tussen de 8-9K uit kom, helaas.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:04

maj0 schreef:

Wat tips:
- Rijstwafel
- snack a jack
- appel / banaan / fruit
- komkommer / groente met dip
- cracker met beleg
- broodje evt
- mueslireep
- smoothie
- bakje yoghurt
- koekje met weinig kcal (time-out, biscuit)
- breaker
- noten / pitten / pinda's
- ontbijtkoek[/quote]

Dankje daar zit vast wel wat bij! Wat zijn dan gezonde nootjes. Ik weet dat gezouten pinda's weer niet goed zijn maar wat dan wel?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:06

Zit in ontbijtkoek juist niet veel suiker?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:08

Mwah ligt aan het merk. Bovendien maakt een beetje meer suiker voor je afvallen niet uit, als je maar een kcal tekort hebt :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:12

Ik weet niet hoeveel er in mijn ontbijtkoek zit, wij hebben hem altijd van de bakker. Tijdens koffietijd wordt deze gegeten bij ons. Al ontbijt ik nu (gezien ik thuis zit) pas rond 10:00, dus heb dan in de ochtend tussendoor niets meer nodig. :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:39

Ik ben intensief aan de suiker en cola momenteel. Tentamens jeej. := Ik neem altijd die zero van snelle jelle.
En qua noten, gewoon afwegen en ongezouten nemen ja.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:40

MarlindeRooz schreef:
Ik ben intensief aan de suiker en cola momenteel. Tentamens jeej. := Ik neem altijd die zero van snelle jelle.

Tentamenperiode, leukste periode van het semester *\o/* .
Stress, stress en stress :')

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:42

Es_ther schreef:
MarlindeRooz schreef:

Tentamenperiode, leukste periode van het semester *\o/* .
Stress, stress en stress :')

Same here :') one down, four to go

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:43

Hier valt het mee met stress (stage). Maar ik knijp m wel voor mn cijfer...
En straks afstuderen, dat wordt nog leuk :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:47

Ik heb maar 1 tentamen. Maar die is donderdag. En daar kwam ik gisteravond achter killo me. 460 pagina's leren voor die tijd. :7

En dan volgende week een onderzoeksverslag en die week er op een mondeling over letterlijke denk ik wel tweeduizend pagina's literatuur. En nog een heel boek geschiedenis. Waarom bedacht ik ooit om naar de uni te gaan ?!?!?!?!

Maar kan wel heel goed weinig/gezond eten als ik veel thuis zit. Ghehe.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:57

MarlindeRooz schreef:
Waarom bedacht ik ooit om naar de uni te gaan ?!?!?!?!

Maar kan wel heel goed weinig/gezond eten als ik veel thuis zit. Ghehe.

Haha, zelfde hier. Over 2 weken 2 tentamens en deze week nog 1 verslag. Maar als ik thuis zit te studeren heb ik juist altijd zoveel zin om te snacken. Maar veel gezonde dingen in huis halen dan en regelmatig een ommetje wandelen/ fietsen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:59

Ik ben thuis aan het zenuwpezen voor de uitslag van mijn portfolio. Als ik die gehaald heb heb ik mijn diploma namelijk *\o/*

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:28

Ik heb juist vaak moeite met de ochtend(werk gebroken diensten, dus vrij van 9 tot 13) op werk gun ik mezelf meestal geen tijd om te eten

Ik zit altijd dik over mn stappendoel heen, maar tegenwoordig lopend naar werk en op werk ook veel lopen(lopend kinderen van school halen, 3 verschillende scholen met 2 verschillende ophaaltijden)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:29

Succes iedereen met tentamenweek!
Hier ook en de eerste toets gehaald (en 2 al ingeleverd).

Vandaag heb ik 2 broodjes (hagelslag) met een appel als onbijt, een snelle Jelle, 2 broodjes vega worst (die van Kips zijn zooooo lekker) met komkommer als lunch, tussendoor een boterhammetje gegeten en net andijviestamppot & zuurkool (van allebei een beetje) met een vegan schnitzel gegeten. Bij elkaar zullen het heel wat calorieën zijn maar anders heb ik echt zo'n trek.

Ik heb vandaag wel gefietst (in totaal 40 min) en ik ben wezen shoppen dus heb ook aardig wat gelopen. En shoppen kost me altijd heel veel energie, ben echt moe.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 19:30

Wanneer krijg je die uitslag?

Nou zeg... als mijn darmen zich zo blijven misdragen ga ik wel afvallen :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:31

LadyMadonna schreef:
Wanneer krijg je die uitslag?

Nou zeg... als mijn darmen zich zo blijven misdragen ga ik wel afvallen :')

Ik? Echt pas 14 januari of 16 januari.... pff

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:32

Hahaha is dat niet het fenomeen dat de boel zich aan het "reinigen" is LM? Tenminste, daar heb ik altijd de eerste periode last van :')

Hier net tentamen erop zitten. Had als traktactie voor mezelf tony chocolonely karamel zeezout mee. Maar 2 blokjes van gepakt in 3,5u tijd! :)F