(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:39

Moonsparkle je kunt alvast een lijstje maken met punten die je wilt bespreken met de bedrijfsarts. Geeft misschien wat rust? En kun je het op dat moment niet vergeten. Schiet je van de week iets te binnen, dan zet je het er weer op.

Moirin, hoe gaat het bij jou met opbouwen?

Ik raakte net weer helemaal in paniek en overstuur van een mail toen ik aan het werk was en heb m'n leidinggevende dat gemaild met nog meer dingen waar ik stress van krijg nu met thuis werken.
Voel me helemaal op na een ochtendje stressen.
Moet zo boodschappen doen, maar ik durf eigenlijk niet. := Vind het zo lastig dat er veel schappen leeg zijn/je andere keuzes moet maken etc.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:50

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-01-25 01:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 14:59

Lijstjes zijn handig, en zelfs dan vergeet ik denken terwijl het voor me neus ligt. Al is het soms ook moeilijk in een gesprek te verwerken oid.

Goed dat je het meteen terugkoppelt Mandy!

Ik ben vandaag ook mwah.. Gisteren heeft er echt even in gehakt. Baal weer van alles en maak me druk om morgen te bellen met leidinggevende. Terwijl hij eigenlijk alleen nog maar lief is geweest... Stom hoofd, kap daar nou eens mee :roll:

Vanochtend wel lekker gereden op Hare Majesteit :+

Ja lastig is dat Warboel, maakt een hoop dingen lastiger. Bedrijfsarts dacht dat ik me mogelijk ook beter voel door dit hele gebeuren ook, omdat nu even de druk er echt af is want nu terugkeren is helemaal geen optie. Zelfs koffiedrinken klinkt imo nu als een goed idee, misschien juist omdat het toch niet kan :o

Vriend gaat weer even echt slecht, dat doet me zo'n pijn om hem zo te zien... Dus daardoor ook weer helemaal overstuur nu, maar dat wil ik hem dan weer niet laten zien... ;(

Moirin

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 15:30

Wat fijn trouwens Warboel dat je je vader nog even hebt gezien! Wel echt naar dat hij zo achteruit gaat... Sterkte hoor!

Super herkenbaar trouwens, dat 'kleine' dingen zoveel stress kunnen geven. Zo stom ook als je best wel kunt redeneren dat het niet hoeft, maar ja, daar gaat de stress niet mee weg...

Het opbouwen bij mij gaat redelijk goed! Ik merk dat ik het thuiswerken best wel fijn vind, niemand aan mijn bureau met dingetjes tussendoor. Ik moet wel echt goed een schema bijhouden van wat ik moet doen om het overzicht te houden, anders schiet ik wel in de stress. Maar ik probeer het werk zoveel mogelijk op te delen in kleine, behapbare stukjes.
Enige waar ik nu wel last van heb is de concentratie := ik ben super snel afgeleid, terwijl ik gewoon alleen in een stil huis zit. Ik moet me echt focussen en dat kost wel energie.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:15

Dikke knuffel voor jullie!

Hier geen fijne dag. Ik merk dat ik op het punt sta in te storten vanwege alles thuis. De kinderen vragen veel aandacht, ik probeer ze zoveel mogelijk bezig te houden zodat mijn man goed kan werken op zolder. Daardoor raak ik ook erg in de stress. En ook als hij dan nog beneden komt om te zeggen wat ik allemaal nog kan doen. Goed bedoeld maar het gaat nu even niet.
Ook heb ik het idee dat ik niets doe terwijl hij "gewoon" moet werken. Ik voel me nu zo nutteloos en een nietsnut.
Vandaag 2 wassen gedraaid en de was van een week opgevouwen. Gisteren en eergisteren de slaapkamers en badkamer volledig gedaan maar nog steeds het idee dat ik niets heb gedaan. Ook nu zie ik allerlei dingen die ik van mezelf nog moet doen. Pijn op de borst is ook weer terug dus weet dat het allemaal teveel is maar kan er nu even niets mee. Zo irritant.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:19

Wat vervelend leandra, ik heb niet al je berichten gelezen maar kun je ergens terecht voor wat extra hulp misschien? Ik snap je gevoel wel qua dat ik me ook nutteloos voel en steeds het gevoel dat ik te weinig heb gedaan, dat had ik op het werk sinds een paar maanden en nu ben ik thuis van werk en heb ik er thuis ook last van. Mijn man is trots als het me lukt een dag op de bank te zitten, ik voel me dan waardeloos want ik draag dan niks bij.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:22

Ik zou wel de POH kunnen bellen maar denk A dat ze er nu niet meer is en B denk niet dat ze nu veel voor me kan betekenen.

Het enige wat ik nu eigenlijk zou willen is een dag rust. Geen kinderen, geen man om me heen. Maar nu in deze situatie is dat niet mogelijk. Ik ga vanavond wel even wat wegbrengen op de fiets, dat vind ik ook altijd wel fijn.
En vanavond denk ik lekker op tijd mijn bed in.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:25

Moirin, wat goed! Ik vind thuis werken ook fijn, kan me zelfs beter concentreren.
Ik heb een hele lieve mail van m'n leidinggevende. Vanaf nu mag ik geen mail meer checken buiten werktijd en ik word aankomende tijd niet op kantoor verwacht (dit leek even zo, maar ik zie dat niet zitten om als enige van mijn afdeling voor iedereen en alle spoedjes klaar te staan).

Leandra, wat een lastige situatie zo voor jou. Het is zo onhandig dat je nu zoveel tijd de kinderen hebt, beperkt je rust enorm.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:26

En ja hoor, uitgerekend toen ik even op bed lag oproep gemist :=
Geprobeerd terug te bellen naar geen gehoor...

Ik zou willen dat mijn werkgever zo begripvol en meelevend was.
Mijne is dat alleen voor de schijn

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:45

Wat vervelend Joanne. Niet fijn.

Ik heb mijn werkgever niet meer gesproken sinds december. Wel contact met de manager.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:01

Ik durf niet naar de winkel. Als ik een beetje creatief ben hebben we nog wel genoeg eten t/m zondag. Als Zweedse balletjes van Ikea met aardappelkroketjes gelden als avondeten dan _O-

Leandra ik vind dat je veel gedaan hebt hoor! Het is ook lastig om zo met elkaar "opgesloten" te zitten, zijn we helemaal niet gewend natuurlijk.
Ik heb vandaag 1 was gedaan, rondje geskeelerd en gedoucht en dat is echt genoeg voor mij. Ookal voel ik me ook alsof ik geen reet doe. Grenzen zijn stom :')

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:05

Oh joh ik voer buiten de kinderen overleven en de hond uitlaten ook vrijwel niks uit hoor...

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:45

Ik heb vandaag buiten paard rijden niks gedaan, wilde wel ging niet..
Moesten aardappels halen bij de buurman verderop. Ik wilde niet alleen, 200m heen en 200m terug. Vriend zou mee, maar die kon dus niet zo ver lopen.
Daarna ben ik echt gebroken. Belandde nog in hyperventilatie aanval. Nog even met vriend erover gehad nou toen meteen weer over m'n toeren... ;(
Voel me echt weer even zo ellendig...

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 20:12

Dikke knuffel Goldie!

Dank jullie wel lieve mensen!
Jullie verhalen, hoe vervelend ook, doen me vaak wel goed. Vooral omdat ik dan zie dat ik niet de enige ben.

Ondertussen ook nog het huis opgeruimd, geveegd in huis, knutselspullen van dochter opgeruimd en eten gekookt. Eten is nu klaar. Nu zitten mijn dochters in bad.

Ik ben nu ook echt gesloopt maar de stress zit nog zo in mijn lijf dat ik ontzettend onrustig ben. Nog steeds het idee dat ik van alles moet doen. Ik heb nu mijn man even alleen gelaten met de kinderen, ik ben de was op gaan ruimen. Zometeen nog een rondje fietsen en dan is dat gevoel hopelijk minder.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 20:25

Dank je!

Lijkt me echt pittig de hele dag de kinderen om je heen nu.
Die pijn op de borst die je noemt heb ik ook weer lichtelijk..

Ik heb vals gespeeld om nu van dat gevoel af te komen..

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 21:11

Hoezo valsgespeeld Goldie?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 21:39

Pammetje genomen...
Werd zo niet goed van dat onrustige, paniekerige gevoel wat elke zoveel minuten de kop op stak waardoor ik weer begon te huilen..
Laatst bijgewerkt door Goldie op 26-03-20 21:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 21:40

Ik snap hem. Als dat je helpt is dat toch geen probleem?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 21:42

Voelde me wel even heel zwak, maarja ik heb ze niet voor niks liggen... En het helpt, het is even heerlijk rustig in m'n hoofd en daardoor kan m'n lijf ook weer ontspannen.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 21:49

Lijkt me heerlijk!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 21:50

Dat geeft toch niet Goldie! Ik neem vaak een pammetje voor het slapen.. Vannacht niet gedaan en had zulke nare en bizarre dromen, werd vanochtend helemaal onrustig en in de war wakker ;( Terwijl als ik ze wel slik ik gewoon rustig redelijk droomloos doorslaap. Je hebt ze niet voor niks!
Ik heb dan Temazepam (en evt diazepam voor overdag, maar ivm 24 uur niet mogen autorijden neem ik die niet vaak) en neem ze natuurlijk liever niet maar je nachtrust en gevoel is ook belangrijk.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:12

Ik heb sinds kort een natuurlijke versie van de oxazepam gevonden. Capsules met een mengsel essentiële olie erin. 2 dagen geleden een ontzettend druk hoofd toen ik wilde gaan slapen, na een half uur draaien en proberen mijn hoofd stil te krijgen 1 capsule genomen en binnen een kwartier sliep ik.
Echt een uitkomst, want ik slik die pammetjes liever niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:22

De huisarts wou het me voorschrijven, maar ik ben zo bang dat ik verslaafd zou worden aan zoiets terwijl ik nooit aan iets verslaafd ben geweest, maar ik heb het dus geweigerd :o

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 22:29

moonsparkle schreef:
De huisarts wou het me voorschrijven, maar ik ben zo bang dat ik verslaafd zou worden aan zoiets terwijl ik nooit aan iets verslaafd ben geweest, maar ik heb het dus geweigerd :o

Als je die van mij wil uitproberen, wil ik je er best een paar opsturen. :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 23:06

Nee bedankt ik had ze dus kunnen krijgen maar ik wil zelf proberen om er niet aan te beginnen :o ik zou het zo nog kunnen krijgen als ik de huisarts bel