Intermittent fasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 15:34

wendy1987 schreef:
Ik eet ook gewoon waar ik zin in heb. Dus frietjes of pizza of stokbrood met knoflookboter. Maar wel allemaal in mijn eetraam en probeer dan wel op te letten dat ik niet te gek veel andere dingen eet. Dat het en-en-en is op 1 dag zeg maar.

Je bedoeld toch niet elke dag frietjes of pizza of stokbrood knoflookboter?

wendy1987

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:06

Nee, uiteraard! Moet nog niet tussen staan.. Haha!

Maar zijn dus best wel dagen dat ik een frietje pak. Dit weekend zaterdag ook uit eten met friet. Gister een pizza. Maar als je dan zou tellen kom ik weer redelijk uit waarschijnlijk omdat ik de rest vd dag daarop aanpas over het algemeen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:29

wendy1987 schreef:
Nee, uiteraard! Moet nog niet tussen staan.. Haha!

Maar zijn dus best wel dagen dat ik een frietje pak. Dit weekend zaterdag ook uit eten met friet. Gister een pizza. Maar als je dan zou tellen kom ik weer redelijk uit waarschijnlijk omdat ik de rest vd dag daarop aanpas over het algemeen.

Ooh haha ik dacht al :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:05

als het in mijn eetraam had gevallen dan had ik wel een bitterballetje gescoord hoor :D
Maar dat was pas tegen half 11 's avonds en dat werd me dan wel te gek om te schuiven met eetraam

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:39

Mag ik mij ook melden? Ik ben vandaag begonnen met vasten. Ik probeer 8 uur te eten en 16 uur te vasten.
Nu pas begin ik een beetje honger te krijgen en ik moet nog iets meer dan een uur wachten. Hopelijk hou ik dit dieet wel vol

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:40

Ik ga ook mee doen! Wil eigenlijk tussen 1 en 7 eten en verder niets.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:01

okee mensen ik heb goed nieuws. ik heb vanmorgen toch maar weer op de weegschaal gestaan.. voor wie al langer in dit topic zitten: ik viel maar niet af, ik was zelfs aangekomen. MAAARR..... ook ik ben 1.1 kilo in twee weken kwijt!!! blijjj

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:17

Jeeeeej super goed!

Ik zit op de 3 kilo nu *\o/*

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:21

Hoi,

ik wil me ook graag melden :o Ga vanaf vandaag het een beetje uitproberen en kijken hoe het bevalt.
Sinds afgelopen maandag heb ik al een poging gedaan alleen werd ik rond 0930-1000 zo ontzettend misselijk dat ik wel moet eten om er vanaf te komen.
Ik drink altijd een kopje thee in de ochtend en werd daar zo misselijk van.
Vandaag probeer ik het met alleen water en het is nu 1020 en geen misselijkheid gehad tot nu toe *\o/*
Ik probeer pas om 12u wat te gaan eten zodat ik tot 20u kan eten.

In het weekend doe ik trouwens wel weer standaard. Dan eet ik pas rond 12-13u zonder problemen maar doordeweeks heb ik hier veel meer moeite mee :(

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:25

Ik heb dit weekend op zaterdag een smokkeldag ingepland. Mijn opa en oma zijn 60 jaar getrouwd, dus gaan uit eten en daarna hebben we nog een ander feestje.. Normaal zou ik wel water drinken daar, maar ga nu toch al over mijn tijdvak heen met het uit eten :o

Ik merk wel dat mijn verteringsstelsel nu heel erg reageert zodra er eten in komt. Begint van alles aan de gang te gaan en heb soms zelfs een beetje buikpijn? Ik eet niet heel veel in een keer en probeer vaak om 12 uur iets kleins te eten om alles op te starten en aan te geven dat er meer komt :+ Nog andere tips?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:27

net even op de weegschaal gestaan en zou dus een halve kilo kwijt moeten zijn... ik betwijfel het.

Ik ga het trouwens opbouwen, dus 1 dag vasten en 1 dag niet. Merk dat ik toch wel slap werd op het werk.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:14

Ik heb vandaag m'n eetraam een uur eerder gedaan. Heb migraine en moet een beetje eten bij de pillen. Doen er meer mensen wel eens het eetraam verschuiven?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:48

Ik heb dinsdag en gister ook wat geschoven en anders gedaan ivm gala en laat eten en gister gewoon niet fit. Maar vandaag weer lekker ertegen aan :) Lukt weer prima. Pak gewoon wat thee om warm te worden en anders water.
Valt me echt mee dat het gewoon zo makkelijk gaat :D

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 12:51

xU_Blinghx schreef:
Hoi,

ik wil me ook graag melden :o Ga vanaf vandaag het een beetje uitproberen en kijken hoe het bevalt.
Sinds afgelopen maandag heb ik al een poging gedaan alleen werd ik rond 0930-1000 zo ontzettend misselijk dat ik wel moet eten om er vanaf te komen.
Vandaag probeer ik het met alleen water en het is nu 1020 en geen misselijkheid gehad tot nu toe *\o/*

In het weekend doe ik trouwens wel weer standaard. Dan eet ik pas rond 12-13u zonder problemen maar doordeweeks heb ik hier veel meer moeite mee :(

Fijn dat vandaag al beter gaat! Het is ook even wennen voor je lichaam.
Het is ook een stukje gedragsverandering. Je lichaam went snel, maar gedragsverandering duurt echt veel langer (eerder maanden dan weken). Ik merk dat ik thuis veel meer hongergevoel heb als op het werk. Dat is dus gewoon uit verveling/gewoonte dus dat negeer ik. Ik zou dus ook zeker niet aanraden het weekend anders te doen dan door de weeks, dat maakt je lichaam naar mijn mening in de war. Uitzonderingen daar gelaten, als ik een etentje heb na half 8 dan eet ik ook gewoon hoor :)

Ik zit inmiddels op ruim 2 weken en begin de voordelen te merken! :)

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:13

anne_bento schreef:
xU_Blinghx schreef:
Hoi,

Fijn dat vandaag al beter gaat! Het is ook even wennen voor je lichaam.
Het is ook een stukje gedragsverandering. Je lichaam went snel, maar gedragsverandering duurt echt veel langer (eerder maanden dan weken). Ik merk dat ik thuis veel meer hongergevoel heb als op het werk. Dat is dus gewoon uit verveling/gewoonte dus dat negeer ik. Ik zou dus ook zeker niet aanraden het weekend anders te doen dan door de weeks, dat maakt je lichaam naar mijn mening in de war. Uitzonderingen daar gelaten, als ik een etentje heb na half 8 dan eet ik ook gewoon hoor :)

Ik zit inmiddels op ruim 2 weken en begin de voordelen te merken! :)

In het weekend gaat het juist wel goed maar dan drink ik ook geen thee in de ochtend. Ik denk dat het uiteindelijk aan de thee(warme drank) lag waardoor mijn maag ging samenknijpen en misselijkheid veroorzaakte. Vandaag alleen water gedronken tot 12 en gelijk een verbetering. :D

Ik heb juist op werk dat ik meer uit verveling ga eten dan thuis :o

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:23

Voor mij is thee op de nuchtere maag echt iets om misselijk van te worden, hilarisch verhaal op de verkoeverkamer na operatie, gaven ze me thee met een droog broodje. Was niet anders weg te krijgen dan spoelen met thee... hoppa, en weer eruit. Toen heb ik maar om een verse boterham gevraagd en limo, niks aan t handje. En dan krijgt de narcose de schuld!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:31

Ik heb geen last van misselijkheid/duizeligheid oid, start wel altijd met een kop thee of water.

Ik merk wel dat ik heel snel vol zit en daardoor moeite heb om aan mijn caloriebehoefte te komen. Ik had uitgerekend dat die op zn laagst op 1700 mag liggen, en heb mezelf vandaag voor mijn gevoel echt volgestouwd en kom er maar net aan... Ik zit gewoon zo snel vol en moet dan echt dooreten om überhaupt in de buurt van 1500 te komen. Hoop dat het went en ik snel meer op kan (had overigens niet gedacht dit ooit te zeggen want vroeger was ik eerder rupsje nooitgenoeg).

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:41

Ja ik neem ook altijd een kop thee op de nuchtere maag. Geen last van. Zwarte koffie nog wel eens last van.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:46

Cookies schreef:
Ik heb vandaag m'n eetraam een uur eerder gedaan. Heb migraine en moet een beetje eten bij de pillen. Doen er meer mensen wel eens het eetraam verschuiven?

Ja hoor, gisteren was ik uit eten en heb ik het ook verschoven. Gaat prima, ik heb daar geen last van. Wel vervelend van je migraine!

neila

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 21:39

Ik doe nu ± 4 weken aan IF. Ongeveer de 16/8 methode, hoewel ik het niet echt bijhoud. De eerste week wel een hongergevoel en inderdaad ook hoofdpijn.
Daarna ging het steeds beter. Ik merk wel dat ik goed moet eten en vooral producten echt verzadigen. Dus voor mij geen bak sla (wel lekker!), maar een kom goed gevulde soep en volkorenbrood met pindakaas en kaas. Ook neem ik later op de dag een kom volle yoghurt, soms nog een handvol noten en 'gewoon' avondeten zoals ik gewend was/ben... En daarna niets meer! Eet ik 's avonds vroeg dan heb ik pech gehad...

Ik ben dit gaan doen omdat ik de kilo's teveel en op geen mogelijk meer afkreeg. En ik merkte dat mijn lichaam heel gevoelig werd voor bloedsuikertekort en dat zinde mij totaal niet.

Ik ben inderdaad wat kilo's kwijt (weet niet hoeveel, want ik heb geen weegschaal!) en mijn lijf voelt beter, voldoende energie, nooit meer slap van de (suiker)honger.

Al met al een uitkomst dat ik dit ben gaan doen. En enorm gesteund door dit topic vol ervaring en goede tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 07:50

Ik ben ook sinds 3 dagen begonnen. Eet nu tussen 11.00 en 19.00. Maar wil dit nog een uurtje opschuiven.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:39

Tussen 11.00 en 19.00 bevalt mij prima. Al eet ik tussen 18.00 en 19.00 eigenlijk niks meer. Dus tussen 10.00 en 18.00 zou voor mij ook prima zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 12:47

Klinkt goed allemaal !!
Ik schuif in het weekend ook met mijn eetraam.
Ook laat ik het gebeuren een handje chips of nootjes mee te eten of alcoholische drank.
Maar , doordeweeks houd ik me er goed aan en ben er nog steeds happy mee.

Ben dik 4 kilo afgevallen de afgelopen weken en ben echt trots op mezelf dat ik dit volhoud.

Mijn doel is tot kerst nog -4 kg , en daarna ga ik mijn aantal calorieën langzaam aan weer opbouwen , gecombineert met sporten.
Eerst 10 weken met PT , en 1 x cardio.
En dan zien we wel weer hoe ik het houd qua eten en eetraam.

Voor nu is dit helemaal goed.

Heeft iemand ervaring met de app BODYFAST ?
Ik werd erop geattendeerd en ga het eens bekijken.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 13:23

Nee nog nooit van gehoord. Maar heb de app nu gedownload.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:03

neila schreef:
Ik doe nu ± 4 weken aan IF. Ongeveer de 16/8 methode, hoewel ik het niet echt bijhoud. De eerste week wel een hongergevoel en inderdaad ook hoofdpijn.
Daarna ging het steeds beter. Ik merk wel dat ik goed moet eten en vooral producten echt verzadigen. Dus voor mij geen bak sla (wel lekker!), maar een kom goed gevulde soep en volkorenbrood met pindakaas en kaas. Ook neem ik later op de dag een kom volle yoghurt, soms nog een handvol noten en 'gewoon' avondeten zoals ik gewend was/ben... En daarna niets meer! Eet ik 's avonds vroeg dan heb ik pech gehad...

Ik ben dit gaan doen omdat ik de kilo's teveel en op geen mogelijk meer afkreeg. En ik merkte dat mijn lichaam heel gevoelig werd voor bloedsuikertekort en dat zinde mij totaal niet.

Ik ben inderdaad wat kilo's kwijt (weet niet hoeveel, want ik heb geen weegschaal!) en mijn lijf voelt beter, voldoende energie, nooit meer slap van de (suiker)honger.

Al met al een uitkomst dat ik dit ben gaan doen. En enorm gesteund door dit topic vol ervaring en goede tips!

Bloedsuikertekort had ik ook heel vaak! Afgelopen 2 weken inderdaad niet weer gehad, terwijl ik daar wel heel bang voor was.

Wat eten jullie tijdens het eetmoment? Ik vind 1 kg per week afvallen, terwijl dat niet eens het doel was en niet heel erg nodig was, wel wat heftig. :Y)