Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:08

Sonja_vR schreef:
Heb je dan wel de juiste conditioner?
Hoe lang geleden heb je je haar getest qua eigenschappen ?

Van de week nog. Nog altijd erg elastisch. Conditioner was eerst die van deheb maar vandaag milde haver van garnier.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:43

Deheb heeft 2 conditioners voor verschillende krultypen en effecten, had je daarvan wel de juiste?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:03

youaremystar schreef:
Hola ladies!

Weet iemand een goede krullen kapper omgeving Groningen?
Ik zie door de bomen het bos niet meer... en ga liever ergens naartoe waar iemand goede ervaringen heeft, ik ben nogal wantrouwig wat betreft kappers ;a

In Haren zit Miranda en Marco's kapsalon. Ben er zelf (nog) niet geweest, maar knippen/behandelen allemaal volgens de CG methode.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:23

Sting schreef:
youaremystar schreef:
Hola ladies!

Weet iemand een goede krullen kapper omgeving Groningen?
Ik zie door de bomen het bos niet meer... en ga liever ergens naartoe waar iemand goede ervaringen heeft, ik ben nogal wantrouwig wat betreft kappers ;a

In Haren zit Miranda en Marco's kapsalon. Ben er zelf (nog) niet geweest, maar knippen/behandelen allemaal volgens de CG methode.

Yess hier ben ik een keer geweest. :)
Het beviel wel goed, maar het was wel heel erg prijzig, dat vond ik het niet echt waard.
Ik ga nu naar een kapper die het op exact dezelfde manier doet, eigenlijk nog beter, en het is 4x goedkoper.

Over Beautyavenue in de stad hoor ik ook wel hele positieve verhalen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:28

Joliieeenn schreef:
Sonja_vR schreef:

Van de week nog. Nog altijd erg elastisch. Conditioner was eerst die van deheb maar vandaag milde haver van garnier.

Werkt bij mij ook niet hoor. Ik ben al blij dat ik van 1x per dag wassen naar 1x per 2 dagen wassen ben gegaan met CG. Hopelijk binnenkort ook stapje verder haha.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:02

Laux schreef:
Het beviel wel goed, maar het was wel heel erg prijzig, dat vond ik het niet echt waard.
Ik ga nu naar een kapper die het op exact dezelfde manier doet, eigenlijk nog beter, en het is 4x goedkoper.

En welke is die van jou dan? Vond het namelijk ook best veel geld!

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:56

Sonja_vR schreef:

Van de week nog. Nog altijd erg elastisch. Conditioner was eerst die van deheb maar vandaag milde haver van garnier.[/quote]

Werkt bij mij ook niet hoor. Ik ben al blij dat ik van 1x per dag wassen naar 1x per 2 dagen wassen ben gegaan met CG. Hopelijk binnenkort ook stapje verder haha.[/quote]

Ik waste voor CG mijn haren 1 tot 2x in de week. Dit doe ik nog steeds vettig hoofd of niet :+ . Maar ik heb ze gisteren gewassen met enkel conditioner, nu is het echt zo vettig als maar kan. Zo zag mijn hoofd eruit als ik bij wijze van spreke mn haar 3 weken niet waste ( nooit gedaan hoor maar jullie snappen hem vast wel haha ). Ik denk dus dat enkel co washen te is voor mijn type haar en ik mn shampoo toch nodig heb. Maar goed welke? Was aan devacurl of de curlslijn ofzo? Ik weet het gewoon echt niet. Ik gebruikte van deheb overigens de repair lijn

alice0cullen

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 14:24

Je haar moet er in mijn ervaring ook echt aan wennen. Helemaal als je het bijna iedere dag met shampoo wast. Ik was mijn haar nu 1 keer in de twee weken met shampoo en tussen door met conditioner. Heb dit met een paar maanden echt moeten uitbouwen.

En soms is droog shampoo je beste vriend.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:39

Ik ben bij beauty avenue geweest maar zou achteraf niet weer heengaan. Toen nog niet CG qua producten, nu wel geloof ik. De manier van knippen werkte bij mij niet, ik kreeg er slierterig en dun haar van. Wel meer krullen dat wel, maar werd er niet blij van.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:56

Sting schreef:
Laux schreef:

Haha die zit helemaal in Gramsbergen, nogal ver vanuit Groningen.
Maar ik woon half op beide plekken, dus vandaar. :))

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 19:00

Laux schreef:

Haha die zit helemaal in Gramsbergen, nogal ver vanuit Groningen.
Maar ik woon half op beide plekken, dus vandaar. :))[/quote]
Ah, da's jammer :')

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:04

Even een schepje omhoog.

Lees al lang mee, eerst voor mijn dochter en daarna voor mezelf. Laatste 2 maanden langzaam steeds wat meer producten gekocht en mijn slag begon steeds meer te krullen. Afgelopen vrijdag voor het eerst een krullenkapper aan huis gehad. Consult van 3u gehad, haar en hoofdhuid is geanalyseerd en ben daarna geknipt. Beste stap die ik ooit heb gezet. Elke keer is ik nu in de spiegel kijk ben ik blij, heb ineens echt een bos krullen. Is makkelijk weer in model te krijgen en was lekker op weg qua gebruik van de juiste producten voor mijn type haar.

Vind het alleen spannend om straks weer te wassen. Of ik het weer zo in model kan krijgen..

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:12

Arethe schreef:
Even een schepje omhoog.

Lees al lang mee, eerst voor mijn dochter en daarna voor mezelf. Laatste 2 maanden langzaam steeds wat meer producten gekocht en mijn slag begon steeds meer te krullen. Afgelopen vrijdag voor het eerst een krullenkapper aan huis gehad. Consult van 3u gehad, haar en hoofdhuid is geanalyseerd en ben daarna geknipt. Beste stap die ik ooit heb gezet. Elke keer is ik nu in de spiegel kijk ben ik blij, heb ineens echt een bos krullen. Is makkelijk weer in model te krijgen en was lekker op weg qua gebruik van de juiste producten voor mijn type haar.

Vind het alleen spannend om straks weer te wassen. Of ik het weer zo in model kan krijgen..

Oh grappig, heb je daar een website of facebookpagina van?

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 17:03

Aight schreef:
Arethe schreef:
Even een schepje omhoog.

Oh grappig, heb je daar een website of facebookpagina van?

Bedoel van de de kapster?

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:25

Ik kom even binnenvallen! :)
Ben al een tijdje aan het meelezen geweest en wil nu beginnen met de CG methode, ik kan alleen geen leave in conditioner vinden voor lage porositeit en lage elasticiteit die tevens in de winkel te koop is. Iemand een suggestie?

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:25

Fira schreef:
Ik kom even binnenvallen! :)
Ben al een tijdje aan het meelezen geweest en wil nu beginnen met de CG methode, ik kan alleen geen leave in conditioner vinden voor lage porositeit en lage elasticiteit die tevens in de winkel te koop is. Iemand een suggestie?

De novex black leave inn is in de kruidvat te koop. Dit is er een zonder proteine. Op facebook zijn er twee hele fijne groepen waar ook lijsten staan met producten in. The curls cult, heel vriendelijke fijne behulpzame groep! En de Curly forever groep. Hier vooral hele fijne bestanden en lijsten. Persoonlijk vind ik die groep verder niks :+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 23:59

Even een schop omhoog, ik ben alweer een flinke tijd bezig met de cg methode sinds het begin van dit topic. Het bevalt me erg goed, de krul gaat steeds hoger zitten alleen de bovenste laag valt er recht overheen waardoor het erg weinig opvalt. Nu merk ik aan mijn haar dat het nodig geknipt moet worden en ben ik op zoek naar een goede kapper die op de curlsys manier knipt, het liefst ook iemand die de bovenste laag goed kan knippen zodat de krullen eronder beter uitkomen. Bij mij in de woonplaats heb ik een tweetal kapsalons gevonden maar daar kan ik bijna geen ervaringen over vinden met deze methode en ik twijfel of ik daar een afspraak moet maken.
Weten jullie een kapper die de curlsys methode goed kan in de omgeving Overijssel/Gelderland? Een eindje rijden vind ik niet erg voor een goede kapper.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 05:56

Ik was tevreden over Salon Bjoetie in Apeldoorn. Knippen volgens de Curlsys methode, leuke kapsters en niet heel duur geloof ik. Zitten pal naast het station dus ook goed met de trein te bereiken.

Edit: ze werken alleen niet met CG-proof producten geloof ik...

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 06:52

C_arola schreef:
Even een schop omhoog, ik ben alweer een flinke tijd bezig met de cg methode sinds het begin van dit topic. Het bevalt me erg goed, de krul gaat steeds hoger zitten alleen de bovenste laag valt er recht overheen waardoor het erg weinig opvalt. Nu merk ik aan mijn haar dat het nodig geknipt moet worden en ben ik op zoek naar een goede kapper die op de curlsys manier knipt, het liefst ook iemand die de bovenste laag goed kan knippen zodat de krullen eronder beter uitkomen. Bij mij in de woonplaats heb ik een tweetal kapsalons gevonden maar daar kan ik bijna geen ervaringen over vinden met deze methode en ik twijfel of ik daar een afspraak moet maken.
Weten jullie een kapper die de curlsys methode goed kan in de omgeving Overijssel/Gelderland? Een eindje rijden vind ik niet erg voor een goede kapper.

Hierbij de link naar de officiële curlsys kapsalons in Nederland. https://www.curlsys.nl/nl/curlsys/curlsys-salons.php
Ik heb geen ervaring in Gelderland of Overijssel. Dit kapsalon hier genoemde zijn in ieder geval officieel opgeleid, succes met de zoektocht!

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:39

Op de Facebook pagina van curly’s cult heb je ook een lijst van kapsalons die CG proof werken. Zo heb ik mijn nieuwe kapper ook gevonden.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 09:37

Bedankt Karlijn :)

Lijst heb ik nagelopen, 1 kapsalon daarvan geprobeerd de vorige keer maar dat beviel niet heel goed. Ik zou daarom graag eigen ervaringen willen horen.
Facebook heb ik niet, ik kan daar dus niet op kijken.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:02

Heb even voor je gekeken en screenshots gemaakt. Hoop dat je er iets aan hebt. Dit is alles wat bij hun bekend is in Overijssel en Gelderland.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 12:12

Heel erg bedankt!
Ik zie een kapper die wel curlsys op de site heeft staan niet in het overzicht staan.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:18

Er zullen er vast wel veel meer zijn, deze lijst is opgesteld met behulp van leden van die Facebook pagina. En die daar goede ervaringen mee hebben, alhoewel iedereen natuurlijk anders is maar deze lijst is wel mooi uitgangspunt. Heb mijn kapper er ook gevonden, nog nooit zo tevreden geweest over een knipbeurt.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 13:14

Bedankt voor de info :)