Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 12:27

Net terug van de fysio. Onderzoek gehad naar de spanning in m'n spieren, met de plakkers. Myofeedback oid?

Nouja dat was verrassend... Mijn bekkenbodemspieren functioneren prima *\o/* -O- Fysio was er erg verbaasd over. Bij ontspannen zat ik rond de 1 en daarmee moet je kunnen plassen. Met staan was het een 2, dat kan wat beter, maar zeker niet erg ofzo.

Opzich goed nieuws, maar weet niet of ik er blij mee ben :\

Ook net het ziekenhuis gebeld over m'n blaasontsteking. Ze ging het overleggen en word terug gebeld :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:33

Dat is opzich goed nieuws inderdaad maar ik kan me toch voorstellen dat het niet de uitkomst is die je had gehoopt.
Daar waar als er teveel spanning was geweest, je een mogelijke oorzaak had gevonden van de problemen.

Goed dat je het ziekenhuis weer hebt gebeld, schroom echter niet voor een second (of third) opinion in een ander ziekenhuis. Soms hebben andere mensen een verassend frisse blik op dingen.
Laatst bijgewerkt door PureSG op 29-10-18 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:02

Dat is in ieder geval iets wat afgestreept kan worden. Fijn want dat maakt t zoekgebied weer iets kleiner

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:05

Mooi. Kan de fysio vandaag nog wat doen met dat onderzoek? Gelijk actie ondernemen. “Mijn spierspanning is prima, en ik ben weer ziek, er moet wat gebeuren”.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 15:38

Ze kon nu niks doen.. Nouja ze heeft het opgeslagen en haar bevindingen opgeschreven voor m'n Uroloog. Nu moet er echt verder onderzoek gedaan worden, dus dat onderzoek 6 November.. En 23 November ook nog.

Heb nu een AB kuur van 9 dagen gekregen. Kuur nummer 6...

Fysio zei dat het nog zou kunnen dat mijn blaas vergroot is en weinig kracht heeft. Dat alleen m'n bekkenbodemspieren ontspannen daardoor niet genoeg is. Eerst moest ik dus 2 keer voor het katheteriseren proberen te plassen door alleen te ontspannen, nu moet ik m'n buik uitzetten en dan licht persen.
Dat heb ik natuurlijk al eerder geprobeerd en heeft nog niks uitgemaakt, maar goed ik blijf proberen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:20

Lukt het wel om met je hand wat urine uit je blaas te drukken?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 18:37

Pas je op met andere kwaaltjes met zoveel kuren.
Ik heb er ook 6 gehad. Ook voor blaasontsteking. Daar kreeg ik ontzettend veel andere onaangename kwaaltjes van.
Schimmelinfectie o.a.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:04

Wat ik al eerder zei, als je gaat zwemmen moet je vaak wel plassen, heb je dat al geprobeerd?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:21

germie schreef:
Wat ik al eerder zei, als je gaat zwemmen moet je vaak wel plassen, heb je dat al geprobeerd?

Misschien is dit niet bij iedereen? Ik heb het niet iniedergeval.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:30

germie schreef:

Je hebt dit denk ik al wel 10x gezegd, TS heeft al veel aan dr hoofd, zo doordrammen is niet nodig denk ik. ;)
Als TS hier behoefte aan heeft zal ze het vast wel doen.

TS ik duim voor je dat je onderzoek door kan gaan, hopelijk slaat de kuur nu eindelijk aan..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:37

Ze zegt t niet voor niets. Zwemmen is een befaamde methode om te plassen doordat je juist ontspant daar waar nodig en van water komt water...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:59

Maar de ontspanning in de bekkenbodemspieren is blijkbaar het probleem niet.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:14

Dat klopt. Maar van water komt wel vaak water...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:14

Maar niet als de hersen-aansturing of iets met de zenuwen het probleem is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:16

Dat klopt. Maar proberen kan nooit kwaad, al begrijp ik dat de kans op succes heel klein is

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:29

Ts, word het niet eens tijd om te eisen dat je naar een academisch ziekenhuis gaat, het duurt nu wel erg lang met de koorts en alle kwalen er om heen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:47

Annenas schreef:
germie schreef:

Je hebt dit denk ik al wel 10x gezegd, TS heeft al veel aan dr hoofd, zo doordrammen is niet nodig denk ik. ;)
Als TS hier behoefte aan heeft zal ze het vast wel doen.

TS ik duim voor je dat je onderzoek door kan gaan, hopelijk slaat de kuur nu eindelijk aan..

Mee eens! En met continue blaasontsteking zou ik niet in openbaar zwembad gaan. Beetje uitkijken met extra infectie druk. En moet zeggen daf zwemmen bij mij ook niet uitlokt tot plassen.

Ts welke kuur heb je nu gehad ? En is er nog Iets gezegd over wel /niet door gaan onderzoek? Als onderzoek niet door zou kunnen gaan zou ik op korte termijn poli afspraak eissen. Er moet nu toch wel iets gebeuren.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:52

Dat je nog steeds een blaasontsteking hebt is niet raar, je stopt elke keer een "vreemd object" in je blaas om te katheteriseren. Ik hoop wel dat het onderzoek toch doorgaat, je bent al zo lang aan het aanknoeien. Fijn dat je spierspanning OK is.

Ik duim voor je TS, dat je binnenkort meer weet en dat er een oplossing komt.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 13:44

Zwemmen heb ik nog niet geprobeerd. Nouja poosje terug dan al, maar toen merkte ik niks en kon ik ook niet plassen. Het is niet dat ik het niet nog eens wil proberen hoor, wil nogsteeds alles proberen, maar voel me steeds zo slecht..
Niet alleen ziek zwak en misselijk, maar ook gewoon depri, kan me er slecht toe zetten om iets te doen.

Als ik op m'n buik druk dan lukt het ook niet om te plassen.. Voelt alleen heel erg naar, maar verder gebeurd er niks -O-

Ik heb nu weer 2x pd 100 mg Furabid. 8 Dagen trouwens ipv de 9 die ik eerst zei. En ik heb net nog even het ziekenhuis gebeld over het onderzoek:

En die gaat hoe dan ook door, blaasontsteking of niet! *\o/* Zo opgelucht. Zie er ook wel erg tegenop, katheteriseren doet zo zeer, ook als de katheter er in zit en het afloopt en gewoon de buikpijn steeds... Maar komt vast goed.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:55

Ik hoop erg voor je dat er nu gewoon een oplossing voor je komt.
Het zij een operatie of iets in die trant als je daarna je leven maar weer op kan pakken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:11

J1995 schreef:
Zwemmen heb ik nog niet geprobeerd. Nouja poosje terug dan al, maar toen merkte ik niks en kon ik ook niet plassen. Het is niet dat ik het niet nog eens wil proberen hoor, wil nogsteeds alles proberen, maar voel me steeds zo slecht..
Niet alleen ziek zwak en misselijk, maar ook gewoon depri, kan me er slecht toe zetten om iets te doen.

Als ik op m'n buik druk dan lukt het ook niet om te plassen.. Voelt alleen heel erg naar, maar verder gebeurd er niks -O-

Ik heb nu weer 2x pd 100 mg Furabid. 8 Dagen trouwens ipv de 9 die ik eerst zei. En ik heb net nog even het ziekenhuis gebeld over het onderzoek:

En die gaat hoe dan ook door, blaasontsteking of niet! *\o/* Zo opgelucht. Zie er ook wel erg tegenop, katheteriseren doet zo zeer, ook als de katheter er in zit en het afloopt en gewoon de buikpijn steeds... Maar komt vast goed.

Dat kan ik me zeer goed voorstellen,dat je hier depri van wordt!Niet te geloven hoe ze jou laten doormodderen. Ik wens je spoedige beterschap!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 21:58

of in een warm bad (moet je die wel hebben natuurlijk) hoop gauw dat er een oplossing komt

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:28

Ik denk dat je in een zwembad ook niet vlug de ontspanning kan vinden om ongegeneerd te gaan plassen.....
Als ik van mezelf uit ga zou ik bang zijn dat iemand dat ziet.
Dan denk ik dat je beter thuis in bad (of als je geen bad hebt in een wasmand) met lekker warm water kan gaan zitten voor minimaal een half uur met een boekje er bij ofzo.
Ik denk dat de kans dan groter is dat het lukt als in het zwembad.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:30

Alleen lukt dat tot nog toe dus in elk geval niet. Fijn dat het onderzoek in elk geval doorgaat :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 22:34

:)
Onze wasmand heeft echt heel veel gaatjes, soort mega vergiet, zit je dan met je blote kont in 1,5 cm lauw water met je boekje :D

Sorry ts niet leuk, wel grappig in mijn hoofd :)

Wel fijn dat je spierspanning in orde is en dat het onderzoek gewoon doorgaat!