Sauna Liefhebbers!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 20:48

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 06-03-24 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 00:49

Wij zijn weer heerlijk naar Elaisa geweest met onze avond toegangs pas. Prima tijdsbesteding op eerste kerstdag.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:27

Vorige week naar Peize geweest, maar dat vond ik geen aanrader. Klein en gedateerd, maar vooral de keuken vonden we écht niet goed. En we zijn over het algemeen echt geen klagers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:30

Swah schreef:
Vorige week naar Peize geweest, maar dat vond ik geen aanrader. Klein en gedateerd, maar vooral de keuken vonden we écht niet goed. En we zijn over het algemeen echt geen klagers

Dit herken ik echt totaal niet :n Een deel is wellicht gedateerd, met name het restaurant en zwembad. Maar buiten staan juist nieuwe sauna's en er is keuze genoeg, ook binnen is eea vernieuwd de laatste jaren. Eten vind ik ook altijd erg goed :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:55

Wij zijn met nieuwjaarsdag naar de Veluwse bron geweest. We waren hier al wel vaker geweest, maar dit keer was het een all-inclusive aanbieding. Nou, das geen aanrader :n
Het draaide vooral om zoveel mogelijk mensen binnenhalen met zo min mogelijk personeel.
In het restaurant stond je een half uur in de rij voor je eten. Tot overmaat van ramp 's avonds ook nog brand in de keuken, dus geen warme gerechten meer :') gelukkig hadden ze wel heel veel lekkere toetjes :P
Verder waren de sauna's ook niet al te schoon, er werd gewoon niet schoongemaakt gedurende de dag eigenlijk.
Best sneu, met name in het restaurant werkten ze zich echt uit de naad, daar lag het niet aan, maar dit past voor mij niet in de beleving van naar de sauna gaan.
De volgende keer betaal ik liever meer, zodat we ook goede bediening hebben in het restaurant.
Verder wel een fijne dag gehad hoor, omdat het zo groot is, is er altijd wel wat te kiezen qua bad of sauna buiten! Was ook best grappig om in het zwembad te liggen terwijl ze even verderop vuurwerk aan het afsteken waren :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:38

Is hier iemand weleens bij Centre du Lac geweest in Pijnacker?
Is dat een aanrader?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:02

En bij Spa sereen in Maastricht? Is die nieuw?

Wij gaan zaterdag met vrienden naar devarana, benieuwd hoe dat bevalt, eerste keer dat we samen met een ander koppel gaan (wel al hier in onze eigen sauna geweest samen, maar toen hadden ze uiteindelijk maar een uurtje oppas :'))

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 21:05

Wij waren van de week bij Sauna Swoll. Onze oude stek. Heeeeerlijk wisselbad! <3 Kleinschalig, geen gekke dingen, maar wel genoeg keus en alles erg schoon. En top en vriendelijke service.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:09

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 10:26

Klinkt toch nog als een fijn dagje :j

Ik wil binnenkort een 10-badenkaart aanschaffen, omdat dat toch best wat scheelt op de normale entreeprijzen, én je daarmee ook niet meer hoeft te reserveren! *D

En dan is mijn doel 1x per maand :j

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:26

Fort Beemster staat ook hoog op mijn lijstje.

Ik wil eigenlijk heel graag vaker gaan, maar het is zo prijzig. 1x per maand lijkt mij ook heerlijk! Heb alleen niet direct een hele fijne sauna in de buurt.

Ik ben afgelopen woensdag bij Centre Du Lac geweest, viel toch een beetje tegen. De sauna's waren fijn, maar de ruimtes waren heel oubollig. Binnen veel tl-licht en vage gangetjes die dan nergens toe leiden, veel oude meuk, terwijl je toch wel wat luxe verwacht. Het rook ook niet overal even fris. Buiten was het krap en rommelig. De horeca vond ik wel mega goed. Leuke attente bediening en goede broodjes.

Al met al niet mijn sauna.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:28

ik ga hier even meelezen. Sauna is voor mij ook echt een stukje ontspannen. Ik ga nu meestal 1x per 2 maanden, zou wel iedere maand willen gaan. De Berendonck is hier een klein half uurtje vandaan.

Ik twijfel ook over een badenkaart. Anderzijds is een arrangement met lunch goedkoper dan een badenkaart met steeds lunch en je moet toch eten...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:31

Wij gaan meestal alleen in de avond, is lang genoeg en hebben dan hetzelfde gevoel als dat we een hele dag gegaan zijn.

We hebben een 30x avond toegang pas gekocht van Elaisa wellness, dat is echt onze grote favoriet. 1x per maand-twee maanden gaan wij.

Laatst nog in devarana geweest, ook een fijne sauna, vooral fijn dat ze een flinke limiet op het aantal bezoekers hebben zodat het zeker niet te druk is.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:41

Ik heb net ook een reservering gedaan voor volgende week.
Vriend en ik zijn er beide aan toe.
Mijn lijf is momenteel een drama en die ontspanning en warmte kan ik erg goed gebruiken.

We hebben gereserveerd bij Thermen Goirle.
Redelijk in de buurt en toch wel een van onze favorieten.

Prairy, Devarana is en blijft mijn alltime favorite.
Inderdaad juist door het limiet.
Het is een hele relaxte, mooie, gezellige sauna.

Natuurlijk jammer dat ze vrijwel nooit acties hebben. Maar juist daardoor blijft het rustig en niet zo commercieel.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 20:12

Ik kom hier even binnenvallen. Ik heb een dagje welness/sauna cadeau gekregen. Niet voor een specifieke sauna, dus die moet ik zelf uitzoeken.

Laat ik nou nog nooit naar de sauna zijn geweest, dus ik heb geen idee waar het leuk is voor een sauna-nieuweling. Ik woon zelf in het noorden, maar ik wil er best een stukje voor rijden. Misschien plak ik er wel een nachtje hotel bij aan. Ik heb al op de sites gekeken van de Zwaluwhoeve, Veluwse bron, Thermen Bussloo en Thermen Bad-Nieuweschans, maar heel eerlijk gezegd lijkt het voor mij allemaal op elkaar :=

Wat is jullie ultieme aanrader?

Ohja niet onbelangrijk: Ik wil wel graag op een badkledingdag.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 21:19

Thermen bussloo vond ik wel fijn.
Veluwse bron minder

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 21:38

Je noemt voor mij allemaal 'mensen kijken en drukte' sauna's op eerlijk gezegd. Al ken ik bad nieuwe Schans niet, maar ik woon ook in het zuiden.

Devarana in Den Bosch is lekker rustig, die houden een maximum qua aantallen aan.

Oh never mind, je gaat op een badkleding dag. Dan heb ik geen aanraders behalve niet op een badkleding dag gaan :+ Vieze plak spul aan je lijf...

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 22:16

Snap ik, maar ik loop absoluut niet graag in mn nakie, dus ook liever dan niet. In kleinere sauna's vind ik weinig badkleding dagen, dus zoek ik het een beetje meer in de grotere sauna's. Maar het is door de bomen het bos niet meer zien :+

Bad Nieuwschans en Bussloo zitten helaas vol op de dagen dat ik kan en wil, dus dat is jammer.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 22:21

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 06-03-24 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 08:40

Je kunt naar de sauna in Peize gaan. Die hebben veel badkleding dagen en is een hele fijne sauna!

veerxsjimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 12:17

De Waterlelie in Zevenhuizen is ook fijn, en in het Noorden

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 10:04

prugelpiet schreef:
Ik kom hier even binnenvallen. Ik heb een dagje welness/sauna cadeau gekregen. Niet voor een specifieke sauna, dus die moet ik zelf uitzoeken.

Laat ik nou nog nooit naar de sauna zijn geweest, dus ik heb geen idee waar het leuk is voor een sauna-nieuweling. Ik woon zelf in het noorden, maar ik wil er best een stukje voor rijden. Misschien plak ik er wel een nachtje hotel bij aan. Ik heb al op de sites gekeken van de Zwaluwhoeve, Veluwse bron, Thermen Bussloo en Thermen Bad-Nieuweschans, maar heel eerlijk gezegd lijkt het voor mij allemaal op elkaar :=

Wat is jullie ultieme aanrader?

Ohja niet onbelangrijk: Ik wil wel graag op een badkledingdag.

Dan vallen de betere sauna's wel af. De betere sauna's die ik ken hanteren geen badkledingdagen.
Van de sauna's die je genoemd hebt zou ik de zwaluwhoeve echt vermijden. 1x geweest ik vond het vreselijk. Gigantisch druk, er werd gevoosd en geen fijne sfeer.
Veluwsebron ben ik meerdere keren geweest. Toen hij pas geopend was, was het een hele fijne sauna. Mooie locatie. De andere keren vond ik het erg tegenvallen. Druk en ging steeds meer naar het zwaluwhoeve concept --> je sauna zo vol mogelijk proppen met allerlei acties.

De andere ben ik nog nooit geweest. In het oosten van het land vind ik Saré, Swoll en Saunapark Epe (duitsland) erg fijn. Huize Holterhof vond ik o.k. Niet massaal, maar ook niet uitblinkend.
In het zuiden van het land vond ik Spa One erg fijn.

Ik weet dat Spa One en in elk geval Swoll geen badkleding dagen hebben. De rest zou je even moeten kijken op de website.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 20:54

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 21:36

Sorry kom even binnenvallen.

Ik las over badkledingdag.
Sauna's vind ik heerlijk maar ik durf niet naakt :+
Wij zijn naar een prive sauna geweest in Almere.
Angie
Dat was ook een aanrader
Door het hele land zitten prive sauna's en zien er super mooi uit.

Heerlijk relaxed en het was super verzorgd.
Je kan van alles bijboeken.
Wel wat duurder.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 21:40

Ik ben uiteindelijk voor Thermen Berendonck gegaan. Ik was er mooi optijd en toen was het nog niet druk, dus heb ik lekker rustig aan gedaan. Ik vond de meditatie sauna van 60 graden met een super uitzicht vooral heel erg leuk.

Smiddags was het iets drukker, vooral in het zwembad en bij de swim-up bar en in het zoutbad. Maar ik heb toen uitgebreid geluncht en ik had nog een massage, dus ik heb van de drukte niet zoveel meegekregen. De echt warme sauna’s vond ik wel erg… warm :+ maar wellicht omdat ik niks gewend ben.

Ik vond het prima voor herhaling vatbaar :)