2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:03

Afbeelding

*D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:04

Zonnetje81 schreef:
Oh wacht alles wat jij schrijft is DE waarheid en oh wacht ja met je 24 ben jij degene hier met alle levenservaring in je broekzak. :+

Een ander mag net zo goed iets schrijven....en als dat niet in je straatje past beschuldig je een ander van rellen.

Dit alles kom op mij er zelfingenomen over. Ik zou zeggen de groeten en begin je eigen adviesbureau. :evaw:

Bwhaha gaan we serieus op leeftijd gooien? Mijn halve familie werkt in de medische wereld, bovendien lees en reageer ik al best een geruime tijd mee in verschillende dieettopics waar met name vanuit de diëtisten en verschillende PT's goede adviezen komen mét wetenschappelijke onderbouwing. Bovendien ben ik een wetenschapper die ook liever naar wat wetenschappelijke studies kijkt en daar ook d'r conclusies uittrekt. Daarnaast ook veel met PT's over dit soort dingen gehad. Dus ja, ik denk dat ik aardig wat kennis heb verzameld. En nee, ik heb nog lang niet alle kennis in pacht: als jij met een goede onderbouwing komt voor jouw mening, dan sta ik hier zeer zeker voor open. Maar dat kom je net. Net zo min als de rest die zo kribbig op mijn simpele, algemene, tip reageert.

Het gaat me er ook totaal niet om dat de ander iets zegt waar ik het niet mee eens ben. Wat ik 'rellen' vindt is anderen meteen beschuldigen van betweterigheid en weetikveelwat, in plaats van netjes te discuteren met onderbouwing en wetenschappelijke bronnen. Of überhaupt alleen het netjes te discussieren, in plaats van op deze manier te gaan reageren.

Best triest dat je mijn profiel moet gaan bekijken om met een reactie te komen. Alsof leeftijd er ook maar iets toe doet. Voor hetzelfde geld had ik voor diëtiste gestudeerd, kom je dan lekker aan met je 'leeftijd' en 'levenservaring'.

Haha Daphne, laten we van die potato maar op z'n minst een peer maken dan xD. Dat hourglass komt wel!
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 31-12-17 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:05

He joh laten we het gewoon gezellig houden!
Het topic was bedoeld om elkaar te motiveren. :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:06

SdaphneS schreef:
:=

Het plaatje helpt nog niet Nies_

Misschien heeft iedereen honger. Niet heel goed voor je humeur!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:06

Imandra is nogal fel en ik snap dat wel. Mensen gaan te extreem diëten en houden het niet vol. Zijn gunt het mensen ook dat het dit jaar wèl lukt.
Ik hoop dat de meesten hier kiezen voor iets dat wel langere tijd vol te houden is en niet tè streng zijn voor zichzelf.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 31-12-17 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:07

Nies_ schreef:
SdaphneS schreef:
:=

Het plaatje helpt nog niet Nies_

Misschien heeft iedereen honger. Niet heel goed voor je humeur!

Nu al en de meeste beginnen pas op 1 of 2 januari.
Dat beloofd nog wat. :')

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:07

Ik eet momenteel 1x pd en dat is op het werk rond 16:30-17:00 en dat os een normale gezonde maaltijd maar afvalken nee hoor logisch ook.
Ben nu paar dagen ziek geweest en at ik niks en nu wel 2kg kwijt whaha.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:10

Supervixen schreef:
Imandra is nogal fel en ik snap dat wel. Mensen gaan te extreem diëten en houden het niet vol. Zijn gunt het mensen ook dat het dit jaar wèl lukt.
Ik hoop dat de meesten hier kiezen voor iets dat wel langere tijd vol te houden is en niet tè streng zijn voor zichzelf.

Thanks! Ik ben idd wat fel met dit soort dingen, maar zit er gewoon snel mee als mensen denken dat ze goed bezig zijn maar in the long run hun lichaam erg kunnen verpesten met dit soort dingen.

@Africanlady: beterschap! Ziek zijn is nooit leuk. Vandaag en gister ook flinke migraine gehad, bah! Misschien is het voor jou wat om 'reverse dieting' op te zoeken. Jij kan natuurlijk niet minder gaan eten want dan zit je op niks (1 maaltijd is meestal ±600kcal), en wss zit je dan op een plateau. Mij heeft reverse dieting ook echt geholpen, toen ik met 1600kcal per dag (zonder sporten) ook niet meer afviel. Basically tijdje met kleine stapjes opbouwen naar je 0-punt (bij mij bijv. 1800kcal, waarop je dus stabiel blijft), even daarop blijven en dan langzaamaan weer af gaan bouwen: https://www.bodybuilding.com/content/th ... eting.html (Disclaimer voordat iemand er dalijk weer over valt: gewoon een tip. Als je 'm niet op wil volgen negeer je 'm . Simple as that)
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 31-12-17 00:15, in het totaal 4 keer bewerkt

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:10

Jeetje lijkt wel een kleuterklasje hier.
Mijn dochters gaan ook al de hele dag zo tegen elkaar tekeer.
Kom hier voor wat afleiding en motivatie maar dat gaat zo niet lukken.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:12

Anthea schreef:
Eulogy schreef:
Eens met Imandra; het is natuurlijk logisch dat het ongezond is om langdurig minder te eten dan je lichaam nodig heeft om te overleven...
Het is ook nergens voor nodig want de meeste mensen zullen al afvallen met 2000 calorieën per dag en dan kun je makkelijk omlaag gaan als dat nodig is als je niet meer afvalt. Als je weinig eet zul je veel meer spierweefsel verliezen dan nodig is en als je vervolgens op een plateau zit en niet meer afvalt kun je lastig NOG minder gaan eten. Snap dus niet waarom je het zou doen of waarom je het zou aanmoedigen :n

Meeste mensen vallen af met 2000 kcal? 2000 kcal is voor mij echt bulken, kom op :')
Ik ben 1.62m en 55kg en ik val af met 2000 calorieën ja. De meeste mensen zijn langer en (als ze willen afvallen) zwaarder dan ik, dus ja ik geloof wel dat veel mensen daarmee af zouden valken. Als ik het me goed herinner ben jij kleiner en lichter dan gemiddeld dus dan is dat niet echt representatief :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:15

Iris1702 schreef:

Nou idd.. nieuw topic openen dan maar :') En dan graag daar motiveren en gezellig doen en hier de discussies, lectures en gezeur doen?

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:16

MelanieB schreef:
Iris1702 schreef:

Nou idd.. nieuw topic openen dan maar :') En dan graag daar motiveren en gezellig doen en hier de discussies en gezeur doen?

Of een prive Facebook groep maken?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:17

Maar als we nog 100x roepen dat de sfeer poedersuiker is. Word ie echt niet van zelf beter
Laatst bijgewerkt door jaimy10 op 31-12-17 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

jaimy10

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:17

Of een Whatsapp groep ha ha *knipoog meiden AZDIOOK*

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:18

Of gewoon het negeren en lekker over iets anders beginnen, zoals: hoeveel wil iedereen afvallen? Lijstje maken en dan per maand kijken hoeveel er af is? :)

Renske_W

Precies, we laten het gebeurde achter ons liggen en gaan vol goede moed onze laatste dag in 2017 tegemoet! *\o/*

Iris1702

:x :evaw:

jaimy10

SdaphneS schreef:
Of gewoon het negeren en lekker over iets anders beginnen, zoals: hoeveel wil iedereen afvallen? Lijstje maken en dan per maand kijken hoeveel er af is? :)

Dat eerste bedoelde ik ook zo :j
Sfeer word niet beter als we t nog 10x zeggen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:19

@Daphne: goed idee! Ik wil 15 kg, maar even kijken wanneer ik tevreden ben. Wil ook wel wat spier krijgen straks, en dat telt natuurlijk ook mee in gewicht.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:20

IMANDRA schreef:
Supervixen schreef:

Thanks! Ik ben idd wat fel met dit soort dingen, maar zit er gewoon snel mee als mensen denken dat ze goed bezig zijn maar in the long run hun lichaam erg kunnen verpesten met dit soort dingen.

@Africanlady: beterschap! Ziek zijn is nooit leuk. Vandaag en gister ook flinke migraine gehad, bah! Misschien is het voor jou wat om 'reverse dieting' op te zoeken. Jij kan natuurlijk niet minder gaan eten want dan zit je op niks (1 maaltijd is meestal ±600kcal), en wss zit je dan op een plateau. Mij heeft reverse dieting ook echt geholpen, toen ik met 1600kcal per dag (zonder sporten) ook niet meer afviel. Basically tijdje met kleine stapjes opbouwen naar je 0-punt (bij mij bijv. 1800kcal, waarop je dus stabiel blijft), even daarop blijven en dan langzaamaan weer af gaan bouwen: https://www.bodybuilding.com/content/th ... eting.html (Disclaimer voordat iemand er dalijk weer over valt: gewoon een tip. Als je 'm niet op wil volgen negeer je 'm . Simple as that)

Bedankt zal ik mij eens in gaan verdiepen.

Hebben jullue ook tips.
Ik ga dus proberen vanaf januari 6 eetmomenten pd te gaan doen op vaste tijden.
Ik werk als kok.
Hoe hebben jullie het aan je baas verteld

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:20

Afbeelding

Ik heb deze ingesteld als mijn achtergrond op mijn telefoon. Beetje motivatie hopelijk. :D

jaimy10

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:21

Elke baas hoort toch te accepteren dat je afentoe iets eet? Als in pauzes of? :=

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:22

Beter plan idd Daphne, ben die lange teksten verhalen die constant herhalen met 'hoe heurt 't eigenlijk' wel weer beu en haalt de sfeer omlaag.
Hier gezellig elkaar aanmoedigen, ondersteunen. *\o/*

Zet jij de lijst in? :D
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 31-12-17 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

jaimy10

Zal toch vast wel mogen? Gewoon zeggen hoor

SdaphneS

Ik begrijp de vraag ook niet zo goed. Wat moet je precies aan je baas vertellen?