[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PepperrrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:42

Frummels schreef:
Droogshampoo is mijn held! Ik kan nu na maanden doorzetten mijn haar om de dag wassen met een flinke portie droogshampoo erin op dag 2:)

Om de dag gaat nog wel, maar het is de bedoeling dat ik het echt max. 2/3x in de week was want anders is de kleur er binnen 1 week uit...

PepperrrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:43

Kimmie schreef:
Minder vaak wassen :o, moet je echt even doorheen maar daarna past je hoofdhuid aan

Zal het eens even aan kijken! Vind het zo vieeeeees dat vette haar :')

Kimmie

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:03

Je moet het zo zien, elke keer als je je haar wast maak je heel je hoofdhuid schoon/droog en masserende bewegingen zorgen ervoor dat de talgkliertjes op je hoofd een opdonder krijgen en denken van he, huid is zo droog daar moeten we wat aan doen, masserende bewegingen zorgen voor extra stimulatie van deze kliertjes.

Wanneer je je haar hebt gewassen gaat de huid de volgende dag inmens veel vet aan maken om de huid te onderhouden. Wanneer je de opvolgende dag niet probeert te wassen, en de dag erna en de dag daarna. Denkt je huid van hey, al dat vet produceren heeft geen zin want hoofdhuid word met de dag gevoed. Dus als je de ene week om de dag probeert, en de week daarna on de twee dagen. Zul je heel goed zien dat je huid hierop gaat aanpassen.

Moraal van het verhaal, eigenlijk vind je vet haar zo smerig, maar zorg je er tegelijkertijd wel voor dat je altijd vet haar zal hebben :)

Droogshampoo kan je hierbij helpen om de dagen te rekken zonder die vet look =:)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:24

Je hoofdhuid moet er ook aan wennen dat je minder gaat wassen, als je elke dag wast wordt het inderdaad op dag 2 weer vet. Als je elke 3 dagen wast dan heb je op dag 2 echt totaal nog geen vet haar. Maar die overgang is wel moeilijk en kost tijd.

PepperrrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 08:13

Dank jullie wel! Ik zal eens op zoek gaan naar droogshampoo!

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:14

Giolli schreef:
[ [url=m/DyxVa0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5SjjJc.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D Nu weer groeien!

Ziet er goed uit zo! Maar jij had toch extensions, of ben ik nu heel erg in de war? :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:43

Haha dat klopt.. Maar ik moet mijn eigen haar wel bij houden af en toe. :’)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:31

Zij het van die clip-in extensions dan? :+ Valt dat wel mooi met je huidig kapsel?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:48

Shanna schreef:
Zij het van die clip-in extensions dan? :+ Valt dat wel mooi met je huidig kapsel?

Bij mij zag je toen heel erg mijn eigen haarlijn lopen aan de achterkant, maar ik deed dan mijn haar half/deels omhoog met een klemmetje en dan was het opgelost :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:19

Kwestie van goed in doen inderdaad. :j

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:14

Ik kom even binnenvallen met een vraag. Afgelopen woensdag heb ik mijn haar geverfd, maar ik ben nog niet helemaal tevreden over de kleur. Hoe lang raden jullie aan te wachten om opnieuw te kleuren? Op internet lees ik nogal tegenstrijdige berichten. :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 02:12

Een totaal andere kleur? Ligt er aan of het geblondeerd is of dat je het nu wilt laten blonderen. Als er geen blondering aan te pas is gekomen zou ik een week of 2/3 wachten. Met blondering toch zeker 5/6. Maar ik denk dat je kapster hier het beste antwoord op kan geven. (Als je het bij een kapper hebt gedaan tenminste. :j )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:30

Pepperrr schreef:
Frummels schreef:
Droogshampoo is mijn held! Ik kan nu na maanden doorzetten mijn haar om de dag wassen met een flinke portie droogshampoo erin op dag 2:)

Om de dag gaat nog wel, maar het is de bedoeling dat ik het echt max. 2/3x in de week was want anders is de kleur er binnen 1 week uit...

Het is idd even opbouwen, even een dagje met vet haar rondlopen, ook al voelt dat goor idd :')

Vraagje he, ik krijg nu weer langer haar, en nu heb ik dus weer dat in mn nek de haren slecht worden. Dat had ik vroeger ook, daar kreeg ik echte tisklitten of brak het haar gewoon af. Nu begint het weer af te breken. Dat haar zat vanmorgen even klem, en ik hoorde het gewoon af knappen. Het deed neit eens pijn.
Hebben jullie dat ook? Dat het haar in de nek veel kwetsbaarder is?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:48

Joolien schreef:
Pepperrr schreef:

Het is idd even opbouwen, even een dagje met vet haar rondlopen, ook al voelt dat goor idd :')

Vraagje he, ik krijg nu weer langer haar, en nu heb ik dus weer dat in mn nek de haren slecht worden. Dat had ik vroeger ook, daar kreeg ik echte tisklitten of brak het haar gewoon af. Nu begint het weer af te breken. Dat haar zat vanmorgen even klem, en ik hoorde het gewoon af knappen. Het deed neit eens pijn.
Hebben jullie dat ook? Dat het haar in de nek veel kwetsbaarder is?

Volgensmij komt dit door je kleding, je haar komt daar dan net onder vast te zitten en door de wrijving gaat het dan klitten en wordt het dunner. Het is echt even zo'n punt waar je overheen moet komen, want zodra het niet meer onder je kleding vast komt te zitten heb je daar denk ik ook geen last meer van!

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:11

Oke wacht even.. ik dacht dat je zilvershampoo net als conditioner op nat haar even onder de douche moest laten intrekken. Nu zie ik mensen die het op droog haar aanbrengen en even tv kijken en dan gaan douchen?

Werkt het daarom bij mij niet ? ;)

Oo de fles staat alleen: even laten intrekken

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:57

Trui schreef:
Oke wacht even.. ik dacht dat je zilvershampoo net als conditioner op nat haar even onder de douche moest laten intrekken. Nu zie ik mensen die het op droog haar aanbrengen en even tv kijken en dan gaan douchen?

Werkt het daarom bij mij niet ? ;)

Oo de fles staat alleen: even laten intrekken

Onder de douche zou het ook moeten werken hoor. Ik liet het toen ik zo blond was dan een minuutje of 4 a 5 intrekken en dan eruit wassen en dan had ik vaak al lila plukken :') . Maar als je haar echt enorm geel is, kan het ook op droog haar en dan langer laten intrekken. Pas alleen wel op dat de kans dat het doorslaat naar paars vrij groot is als je haar niet super geel is. :j

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:04

Ligt misschien ook aan het merk zilvershampoo ?
Ik lees nogal verschillende ervaringen ermee. Ene shampoo doet amper wat ( misschien dat ze die dan op droog haar gebruiken ?) en andere zie je echt verschil na een paar minuten intrekken onder de douche.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:06

Welke gebruiken jullie? Ik heb die van Andrelon silver care. Weet nog niet zo goed of het bij mij heeft geholpen haha.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:12

Ik lees al een hele poos stilletjes mee, maar nooit zo heel veel te melden verder :D

Voor mijn geblondeerde haar gebruik ik de zilvershampoo en conditioner van Fudge om het gele er uit te halen en daar zie ik wel echt resultaat van als ik het even laat intrekken onder de douche :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:18

Fudge, hoor je idd vaak wel goed ervaringen over. Ik heb er nu eentje zonder sulfaten erin.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:21

Fudge of Swartzkopf (met die foto van die oude mensen op de fles).

Andrélon is echt de grootste zooi voor het haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:23

Oh echt? Mijn haar doet het er al jaren goed op :P

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:25

Jij hebt gewoon heel goed haar :D

Nee echt, hier vreselijke jeuk en haaruitval met dat merk.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:26

Lous schreef:
Jij hebt gewoon heel goed haar :D

Nee echt, hier vreselijke jeuk en haaruitval met dat merk.

Is dan alles van Andrelon dikke zooi of past het niet bij jouw haar / huid?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:45

Ik ben ook wel tevreden over Andrelon hoor :j Heb het idee dat mijn haar er goed schoon van wordt en het wordt minder snel vet dan bij de meeste andere shampoo's. Maar gebruik nu al een tijdje Mane & Tail en die vind ik tot nu toe het fijnst. :)

Ik gebruikte de schwarzkopf zilvershampoo inderdaad! Die werkte bij mij als een tierelier :oo