Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Over 3 weken heb ik mijn borstverkleining, ik ben zo benieuwd hoe het gaat als ik na mijn herstel weer ga sporten.
Ik hoopte voor mijn operatie op 75kg uit te komen maar ik blijf schommelen tussen de 78 en 80. Hoewel ik mijn voeding redelijk op orde heb kan ik daar denk ik nog wat strenger op mezelf zijn. Overdag ben ik braaf: licht ontbijt en lichte lunch, bv yoghurt met kokos en amandelen, een herbalife shake (heb ik een tijdje terug gedaan, ik geloof er eerlijk gezegd niet in maar heeft me wel geholpen ritme in mijn eten te krijgen en ik heb nog 2 van die potten staan) of crackers met hummus en voldoende tussendoortjes zoals rijstewafels, ongebrande noten, snoeptomaatjes. Avondeten doe ik ook niet mega ongezond (gister zelf flatbread gemaakt en gegeten met avocado, zalm, geitenkaas en ei) alleen 's avonds wil ik dan toch nog een bakkie chips ofzo. Of twee
ik het begin redde ik niet eens 10 reps in de eerste set)
maar achteraf voel me ik me wel heel chill. 

de rest heb ik letterlijk de kracht (nog) niet voor. Daarnaast krijg ik daar ook nekpijn van dus daarbij push ik ook niet door, anders heb ik geheid migraine de volgende dag.
Jolien87 schreef:Vet kun je niet plaatselijk aanpakken, dat verdwijnt in een willekeurige volgorde en daar kun je geen invloed op uitoefenen. Het enige wat je wel kunt doen is plaatselijk aan spieropbouw werken.
Bambolina schreef:Jolien87 schreef:Vet kun je niet plaatselijk aanpakken, dat verdwijnt in een willekeurige volgorde en daar kun je geen invloed op uitoefenen. Het enige wat je wel kunt doen is plaatselijk aan spieropbouw werken.
Wow, dat is voor het eerst dat ik dat hoor. En ik maar denken dat ik een manier had gevonden om m'n heupvet er af te werken zonder het kleine beetje reet wat ik heb kwijt te raken

Overigens ging ik wel dood en vond er echt geen reet aan. haha. Dus na die ene keer nooit meer gedaan en lekker met schema gaan krachttrainen. Voor mij veel beter. 
Needje schreef:Nee maar ik zal ook niet blind staren zoals ik veel mensen zie doen op weinig calorieen eten.
Kijk naar wat je doet en verbruikt.
Ik heb gister bv overdag 2352 calorieen verbrand... En zo'n 2000 cal. gegeten. Dus dat is gewoon een calorietekort.
Overigens zal ik een kleine 1400 cal. nodig hebben in rust.
Dus ik zal sowieso altijd zorgen dat ik daar boven kom!
Dan loop je minder risico te overtrainen.

Alleen Needje, jij gaf aan dat je doodstaren op zo min mogelijk calorieën niet werkt en ik probeerde aan te geven dat je tot op zekere hoogte dus wel echt aandacht moet besteden aan wat je in je lichaam stopt. Zo lang je verbranding hoog ligt kom je niet zo snel in de problemen, maar ik ken ook meiden die maar 1800 verbranden op een minder actieve dag en dan moet je dus wel een stuk beter opletten.