3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:59

Yentaah schreef:
Met deze hitte de hele dag op stal geweest: wedstrijd gereden en ringmeester geweest, dus genoeg stappen gezet haha

O: 2 boterhammen, ei, spek, kaas
L: appel, tosti kaas, 2 rijstwafels met heksnkaas
T: m&m's, een kiwi, wat komkommer
A: haricots verts, aardappel, schnitzel
B: 6000 stappen, 30 min fietsen, 30 min paardrijden

En dit zijn maar 1040 kcal, dus ik moet gaan snacken, wat een kwelling :P

Niet om heel bitchy uit de hoek te komen maar zou je niet gewoon overdag wat meer eten? Je vertelt een paar dagen geleden dat je out bent gegaan en dat je 3 dagen op een rij maar 1000 kcal op een dag eet, dan weet je toch ook dat je dit niet moet doen?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:48

Als ik zo snel even reken denk ik dat je wel boven de 1040 uitkomt, zonder avondeten kom ik bijna op 1150 in MFP, maar weet de exacte hoeveelheden niet natuurlijk. Zo extreem weinig is het niet geloof ik. Met avondeten gok ik 1500. Hoe/waar voer je het in? Tel je ook dingen als bakboter/olie mee?

Dreamy

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 02:34

Kreeg net een herinnering van Facebook, een jaar geleden begon ik met afvallen.
Hier was ik +/- 95kg
Afbeelding

Na een half jaar stoppen ben ik nu weer begonnen voor de laatste 10 kilo! Dan zit ik op +/- 65kg :):)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:04

Dreamy schreef:
Kreeg net een herinnering van Facebook, een jaar geleden begon ik met afvallen.
Hier was ik +/- 95kg
[ [url=m/nPxzvl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na een half jaar stoppen ben ik nu weer begonnen voor de laatste 10 kilo! Dan zit ik op +/- 65kg :):)

Super knap Cher :D!

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:36

Cher: super goed! Wat een verschil zeg
finnens: ik vul het in in MFP. Ik weeg alles af behalve avondeten dus dat zal wel ongeveer kloppen. Ik tel olie niet mee, misschien volgende keer wel handig
Emmaa_: ik ben de hele dag op stal bezig geweest en heb 'savonds pas tijd gehad voor het invoeren van alles. Ik was er echt van overtuigd dit keer genoeg gegeten te hebben, ik moet even inkomen in wat allemaal wel genoeg calorieën heeft en wat niet. Sommige dingen blijven me verbazen in het calorieënaantal. Ik begrijp alle reacties ook, maar ik weet het zelf ook. Het is te weinig en ik doe mijn best om het op te krikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:42

Yentaah: Was hier ook. Ik dacht altijd dat ik een zwaar ontbijt had van 500 CL. Dit ging ik door d dag compenseren. Gevolg: Tegen de middag stevige honger en tegen de avond slap, misselijk. Bleek mijn ontbijt maar 200 CL te zijn... Dit is nu opgetrokken tot 370 CL :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:23

Yentaah ik vind 1040 ook wel laag klinken voor je lijstje, maar als je alles afgewogen etc hebt zal t wel kloppen.

Wow dreamy die 95 kg is je daar al niet af te zien zeg, maar wat knap!

Ik lig lekker te chillen in mn hotelbed na een heerlijke dag sauna, was echt geweldig, het was opgietweekend dus paar heel bijzondere opgietingen meegemaakt. Eten zullen we t maar niet over hebben :+ vandaag nog een half dagje genieten :)

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:59

Hi! Ik wilde me hier ook graag melden.
Ik ben vorig jaar begonnen met afvallen en ben toen van 75 naar 59 kg gegaan. Ondertussen zit daar weer iets aan en weeg ik nu 62 kg. Opzich een prima gewicht voor mijn lengte van 1.67, maar ik zou toch graag weer terug willen naar de 58 kg.
Momenteel zit ik op een koolhydraatarm dieet en ik eet zelf ook sinds het begin van dit jaar vegetarisch, wat ik persoonlijk wel een lastige combinatie vindt omdat je op een koolhydraatarm dieet juist veel vleessoorten kan eten. :+
Om mezelf een beetje te helpen qua discipline vond ik het wel weer handig om hier mijn lijstje te plaatsen. :)

Ik vroeg mij ook af of er mensen zijn die tips hebben voor het sporten. Ik sport nu 3x per week wat prima is, maar zouden jullie hierbij dan meer cardio meepakken of juist meer krachttraining?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:06

_xrose schreef:
Hi! Ik wilde me hier ook graag melden.
Ik ben vorig jaar begonnen met afvallen en ben toen van 75 naar 59 kg gegaan. Ondertussen zit daar weer iets aan en weeg ik nu 62 kg. Opzich een prima gewicht voor mijn lengte van 1.67, maar ik zou toch graag weer terug willen naar de 58 kg.
Momenteel zit ik op een koolhydraatarm dieet en ik eet zelf ook sinds het begin van dit jaar vegetarisch, wat ik persoonlijk wel een lastige combinatie vindt omdat je op een koolhydraatarm dieet juist veel vleessoorten kan eten. :+
Om mezelf een beetje te helpen qua discipline vond ik het wel weer handig om hier mijn lijstje te plaatsen. :)

Ik vroeg mij ook af of er mensen zijn die tips hebben voor het sporten. Ik sport nu 3x per week wat prima is, maar zouden jullie hierbij dan meer cardio meepakken of juist meer krachttraining?

Met goede krachttraining verbrand je langer door! :j
Maar verder gewoon goed afwisselen.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:13

_xrose Ik wissel af cardio en krachttraining. Ik sport een half uur intensief, waarbij ik 30 sec kracht doe en daarna cardio.Hierbij wordt ik begeleid zodat ik de oefeningen goed doe. Ik zit bij Curves, die vind ik prettig en niet zo storend als andere sportscholen.

Vandaag met ene vriendin afgesproken. Ik ga eerst even zelf sporten (curves) en daarna door om samen met een vriendin te zwemmen. Vanmiddag moet ik mijzelf even vermaken (orange is the new black is uit :P ) Vanavond dan nog even werken van 5-9. Ik moet nog even bedenken hoe ik dit ga doen met avondeten. Ik ga denk ik maar een eitje koken en een kleine salade maken voor mijzelf.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:14

ik vind echt dat jullie heel snel gaan, kan het bijna niet bij benen haha.

ik ben helaas niet afgevallen deze week. Maar heb ook na mijn idee te weinig bewogen. Dus deze week weer nieuwe pogingen. Me vriend is voor werk weg,dus niet thuis. Dus voor mij goed zodat ik alleen eten voor mezelf hoef te halen. En meer tijd voor mezelf heb. Ik heb alle vrijheid hoor daar niet van. Maar als hij thuis is heb ik eerder de neiging om te denken, heb geen zin in hardlopen enz.

ik weet heel fout en stom van mij haha.

laatste tijd gaat het pyschisch ook niet zo heel goed met mij, waardoor ik veel moe ben. Woensdag heb ik gesprek. Dus hopelijk heeft ze tips. Het is niet heel ernstigs maar het vreet wel aan me. En ik loop er al heel lang mee.

mischien leuk om een klein facebook groepje te maken? uiteraard besloten

DAcht aan 10-15 personen zodat het wat overzichtelijker blijft

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:31

Xrose, ik zou dan krachttraining gaan doen. Doet meer voor je lichaam en uiteindelijk verbrand je in rust ook meer. En vind zelf twee beperkende diëten naast elkaar wel veel, zou dan toch kiezen voor 1 en verder kcal beperken.

Zelf geen geweldig weekend gehad. Maar goed genoten van heerlijk eten.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:01

Jip, volgens mij kun je beter een drankje met alcohol nuttigen dan zonder (een 0,0%) qua kcal.
Hebben gisteren in de supermarkt alle 0,0 staan vergelijken en toen een normaal biertje gepakt en dat was toch "beter" dan een 0,0%.

Hier niet echt spannende lijstjes, aankomend weekend weer meetweekend dus ben benieuwd :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:04

Ik meld mij ook maar weer. Vorige maand de stap gezet om naar een voedingsdeskundige te gaan.
Het werd echt tijd om serieus iets aan mijn gewicht te gaan doen.

Dit topic helpt mij gemotiveerd te blijven :). Lijstjes plaatsen ben ik alleen niet zo van.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:12

je kan wel merken dat de zomer er aan komt :+ Kan het zelf ook niet echt meer volgen. Blijf wel aangesloten, heb zo het vermoeden dat over een paar maanden het oude groepje weer over is met een paar die-hards extra :D

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:17

Hier ook geen top weekend. Vandaag weer lekker door. Ga me hoge dagen iets verlagen zodat ik bij lage dagen 200kcal extra kan eten ofzo..

Hier ook iemand die et niet bijhoud haha... Lees wel alles maar 't word zoveel idd de zomer :=

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:22

Dit topic geeft wel motivatie om door te gaan! Hoe weet je of je lichaam vocht blijft vasthouden? Ik kan echt gigantisch verschillen in gewicht, soms weeg ik elke ochtend (ja, eigenlijk niet goed, maar hops er vaak ff op en kijk per week hoe mijn lijn loopt)

Maar gisteren had ik op de weegschaal gestaan. (altijd 's ochtends direct als ik uit bed kom) Ik helemaal blij, was deze week 0,4 afgevallen deze week, zat op 78,1 kg. Gisteren niet veel bijzonders gedaan, 3 kwartier paardrijden en half uurtje op de crosstrainer interval training. "s avonds hebben we zelf patat gebakken en een frikandel, moet ik prima kunnen hebben rest van de dag had ik niet veel gegeten. Sta ik vanmorgen naast de weegschaal en kon de verleiding niet weerstaan, 79,3 kg.... Ja, hoe dan denk ik bij mijzelf??? Van die paar patatjes en frikandel en die 3 slokken cola van vriendlief omdat ik mij verslikte en het water op was.

Het is een beetje warrig verhaal, maar dit is zo super frustrerend.... :(

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:23

Na lang een beetje meelezen en eerder wel eens wat posten. Ga ik mijn lijstjes toch weer bijhouden en hier posten... Vind het ook echt inspirerend om te lezen wat andere eten. :j

O: 2 volkoren bolletjes met 30+ kaas
L: 3 kaas-tomaatbollen (:+)
T: bakje met aardbeien en druiven.
A: wortel tortilla's met cottage cheese, avocado, tomaat en flinterdunne kipfilet .
Drinken: 2 kopjes zwarte koffie, 2 glazen cola zero, 1 glas rivella en 1 glas water.

Totaal calorieën: 1785.
Beweging: 6 uur gewerkt. Wat inhoudt: 15.000-20.000 stappen zetten, veel tillen/vullen, handmatig brood snijden (veel kracht voor nodig) etc. en 20 min. gefietst.

mailow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:26

@Daantjuh, ik snap dat het frusterend is, maar het beste is niet dagelijks wegen. Ik merk bij mezelf dat het ook wisselt. Ik weeg mezelf echt nauwelijks meer, misschien 1x in de maand. Maar laat je niet van de wijs brengen door die paar getalletjes. Uiteindelijk gaat het er vooral om hoe je zelf in je vel zit. ;)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:40

Daantjuh88 schreef:
Dit topic geeft wel motivatie om door te gaan! Hoe weet je of je lichaam vocht blijft vasthouden? Ik kan echt gigantisch verschillen in gewicht, soms weeg ik elke ochtend (ja, eigenlijk niet goed, maar hops er vaak ff op en kijk per week hoe mijn lijn loopt)

Maar gisteren had ik op de weegschaal gestaan. (altijd 's ochtends direct als ik uit bed kom) Ik helemaal blij, was deze week 0,4 afgevallen deze week, zat op 78,1 kg. Gisteren niet veel bijzonders gedaan, 3 kwartier paardrijden en half uurtje op de crosstrainer interval training. "s avonds hebben we zelf patat gebakken en een frikandel, moet ik prima kunnen hebben rest van de dag had ik niet veel gegeten. Sta ik vanmorgen naast de weegschaal en kon de verleiding niet weerstaan, 79,3 kg.... Ja, hoe dan denk ik bij mijzelf??? Van die paar patatjes en frikandel en die 3 slokken cola van vriendlief omdat ik mij verslikte en het water op was.

Het is een beetje warrig verhaal, maar dit is zo super frustrerend.... :(

Dat is waarschijnlijk vocht dat je vast houdt omdat je "ongezond" (relatief veel vet/zout) hebt gegeten. Het kan in elk geval geen vet zijn. Ik ben soms minstens 2 kilo zwaarder na een cheat meal en dat is dan ook na een dag weer weg :)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:43

Oké, ik leer steeds bij! Dus vocht vasthouden staat ook in relatie met vet eten. Geinig, dat wist ik niet. Heb deze week alleen vrijdag een uitje van het werk, 's middags meestal lunchen bij een Van der Valk en afsluiting een BBQ. Dat is dan zo'n dag waarvan ik het lastig vind om te bepalen hoeveel ik gegeten heb.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:44

mailow schreef:
@Daantjuh, ik snap dat het frusterend is, maar het beste is niet dagelijks wegen. Ik merk bij mezelf dat het ook wisselt. Ik weeg mezelf echt nauwelijks meer, misschien 1x in de maand. Maar laat je niet van de wijs brengen door die paar getalletjes. Uiteindelijk gaat het er vooral om hoe je zelf in je vel zit. ;)

En daarbij is meten fijner dan wegen. Centimeters zeggen meer dan dat getalletje op de weegschaal :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:45

Ik maak straks even een uitgebreide post, maar na zo'n cheatdag eet ik extra gezond en drink ik echt veel plat water en/of thee. En op een gegeven punt ga je plassen plassen plassen, ook 's nachts, en sta je weer met een normale buik (en gewicht) op.

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:51

Paar dagen geleden hier gemeld, nu even iets meer informatie.

Mandy, 25 jaar en er mogen wat kilootjes aan.
Altijd 57 kilo gewogen, sinds 3,5 jaar diabetes type 1 en de kilo's zijn eraan gevlogen. Momenteel 72 kilo, en ik zou graag weer richting de 60 kilo willen. Zelf ben ik ook gewichtsconsulente/voedingsconsulente. Maar jezelf begeleiden is toch wel een vak apart.

Lijstje:
O: brinta met melk.
T: -
L: Leftovers van gisteravond; sperzieboontjes en wat zoete aardappel. Waarschijnlijk nog een avocado erbij.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:51

vocht vasthouden hangt samen met het eten van koolhydraten en zout voornamelijk.
Zout zorgt dat je vocht vasthoudt, koolhydraten worden in het lichaam opgeslagen als reserve door het te binden aan vocht. Dat is ook de reden dat je zoveel afvalt de eerste periode dat je lijnt (je koolhydraatreserve neemt af en daarmee verlies je ook vocht, wat tot 4kg kan schelen). Ook de verklaring van de gigantische gewichtsvermindering bij de start van khdarm eten trouwens.
Vet eten zorgt in principe niet voor vocht vasthouden.