Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:13

Moet je dan niet op controle bij de cardioloog daarvoor? Of heb je dat al regelmatig.
Ik mijd de warmte ook. Vanmorgen ben ik om acht uur gaan lopen en toen was het nog redelijk te doen. Er stond een koel briesje.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 20:44

Mijn hartslag gaat ondanks de hitte totaal niet de hoogte in, ik loop best makkelijk in deze hitte, maar ik mag mezelf natuurlijk niet vergelijken met iemand met hartproblemen. In onze club is iemand die overbruggingen kreeg (heet een bypass in Nederland denk ik), die zien we ook niet met dit weer.

Gisteren dus totaal 10,7 km bij 30°, vandaag aangesloten bij een tweede club, wou een kijkje nemen bij hun intervaltraining, maar die was vervangen door een rustig duurloopje in deze hitte. Gelukkig was deze training in een park, want om 16u was het 34° in de zon. Niet het volle uur meegetraind, maar toch weer 6 km in de benen, en morgen waarschijnlijk weer naar de joggingclub. Tijd dat ik mijn schema krijg, zodat ik mezelf wat in toom kan houden. :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:04

Ik vind het echt helemaal niks. :( Ik moet wel van mezelf nog vandaag, want woensdag was de laatste keer maar ik vind het niks zo 's avonds laat ben na 9 uur gewoon moe :=
Vind rond 17:00/18:00 een ideale tijd maar was echt nog veel te warm..

LaBull

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 21:11

Hoi! Ik kom me even voorstellen. Ik ben Laura en 22 jaar. Ben sinds twee weken begonnen met hardlopen en loop nu 8,32 km per uur. Ik probeer drie keer per week te lopen. Mijn basisconditie is redelijk oké, heb ook al een rondje van 8 km. Loop dan wel minder hard, 7,8 km per uur.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:01

Greetje wat vervelend! Hopelijk kan het snel opgelost worden want dit lijkt me echt niet fijn.

hwn lekker dat je geen last hebt van de warmte!

Labull welkom!

Morgen ga ik weer trainen, hopelijk is het dan idd afgekoeld. Mij te warm de afgelopen dagen. Zondag ga ik weer 5km wedstrijdje lopen. Geen snel parcours want het is gedeeltelijk een houtsnipperpad maar wel een leuk loopje. Ik wil een paar 5km wedstrijden achter elkaar lopen om wat snelheid op te bouwen en dan wellicht binnenkort mijn pr eens verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:51

Welkom naamgenoot!

Ik was vanochtend om 7:45 al begonnen aan een rondje van 5km. Ik heb 's ochtends zowiezo altijd al iets meer moeite met sporten maar vandaag was het echt drama. Voordat ik thuis vertrok zag ik dat mijn hartslag al 120 was (in rust dus!! ). Alsnog langzaam begonnen maar ik kon mijn warmte niet kwijt en was al heel snel buiten adem. Na 8 minuutjes even een stukje gaan wandelen en overnieuw geprobeerd. welgeteld 4 minuten kunnen rennen voordat ik duizelig werd. Uiteindelijk na in totaal 3,5 km heb ik moeten opgeven. :(

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:14

lopen met deze warmte kan je beter echt vroeg in de ochtend doen. vorig jaar was ik op deze warme dagen echt voor 6 uur al op pad. heerlijk rustig!
in september ook nog eens leuk, dan is het nog donker wanneer je weg gaat en zie je de wereld ontwaken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:47

Ik heb gisteravond voor het eerst bij een hardloop club/vereniging gelopen, heb een hele zware en pittige les gehad. Eerst 15 min hardlopen, toen conditie training, toen interval training. Toen privė les omdat ik beginner ben daarbij heeft hij het e.a uitgelegd over mijn houding. Totaal duurde de les 1 uur en 15 minuten. Was kapot. Het was 30 graden hoe ik nog overeind stond aan het einde kan ik niet verklaren.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:48

@Waxmeltsenzo, leuk! Ik hoop dat ik bij de nieuwe club ook wat kan leren over houding en zo, dat mis ik nu een beetje.

@LaBull, na 2 weken al 8 km afleggen, sterk! Is dat dan in één stuk doorlopen, of wandel je tussenin?

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:04

Hi! Mag ik me ook melden?
Ik ben het hardlopen ook maar weer gaan oppakken, deed dat enkele jaren geleden heel veel maar wegens een terugkomende blessure het gelaten voor wat het is. Nu lijkt het weg te blijven want het is tot nu toe elke keer goed gegaan *klopt af*. Vind het heerlijk om voor een drukke dag vroeg op te staan en in de natuur te rennen en hoofd leeg te maken :)

Zie in dit topic veel voorbij komen, van zeer fanatieke en ervaren mensen tot beginnelingen net zoals ik, fijn!! :j
Hebben jullie tips voor goede stimulerende apps? En hoe weten jullie hoever je van tevoren uitgestippelde route is, via google maps uitvogelen of?

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:00

Ik stippel geen routes uit, loop gewoon een stuk haha. Ik nu week rust vanwege mijn knie, gister geprobeerd kwam niet verder als 1 km en begon mijn knie weer pijn te doen, vrees dat ik zooltjes nodig heb..:(

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:44

Lekker gelopen weer met wat oefeningetjes.
Totaal 40 min getraind ;)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:19

Supervixen ik ben de afgelopen anderhalve maand al een paar keer terug geweest. En steeds weer een andere instelling uitproberen. ik heb nu een afspraak bij een sportcardioloog. Wil dat er eerste eens goed gedacht wordt voordat er weer wat geprobeerd wordt.
Deze week op maandag , woensdag en donderdag dus ook heel vroeg uit de veren voor een training. Zodat ik voor het werk al getraind had. Op donderdag zelfs zijn interval training al zo vroeg gedaan. Normaal gesproken moet mijn lijf 's ochtends echt nog op gang komen en zit er niet veel meer in dan een duurloopje. Maar op zich ging het wel goed. waarschijnlijk is het lijf door de hogere temperaturen ook eerder opgewarmd en minder stram.
Vandaag gelukkig weer heerlijk hardloopweer. Nadeel van door de week extra vroeg op staan om te trainen is dat je dan in het weekend ook heel vroeg wakker wordt. Vanmorgen een lange wisselduurloop . 27km in 2hr14. Steeds afwisselend op 5min15/km en 4min45/km.
Morgen een rustige duurloop door het bos.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:30

Jouw afstanden blijven me verbazen Greetje :D

Lekker bezig allemaal! Minjon, wat bedoel je precies met stimulerend? Ik heb de app Runtastic, fijn in gebruik! En sinds kort een Polar horloge, dat stimuleert wel echt om te bewegen :D

Ik zit midden in de examens, en had een baaldag vandaag, die meteen een stuk minder was na 7km hardlopen! Even uitwaaien (letterlijk bij dit weer :') ) en alle spanning even laten afvloeien.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 00:26

Ik hoop dat er snel een oplossing komt greetje. Het lijkt me heel vervelend met zo'n hoge hartslag te trainen. Heb je dan niet last van een hoge bloeddruk daardoor?

Morgen ga ik met mijn vriend een stuk trailrunnen. Hij loopt eigenlijk nooit hard, maar wandelt veel in de weekenden. Heeft de 18km strong viking gedaan zonder van tevoren te trainen. Het zal dus niet heel snel gaan morgen, maar het is meer voor de gezelligheid samen bewegen. Ook wel eens lekker.

Minjon ik stippel ook geen routes uit. Ik loop gewoon en weet van de meeste vaste rondjes precies hoe lang ze zijn. Als het lekker gaat pak ik een stuk erbij, anders hou ik het korter.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:14

Ik heb juist een hele lage bloeddruk. In rust zakt zowel mijn hartslag als mijn bloeddruk heel snel. Ik denk dat daar ook wel en gedeelte van het probleem zit.
Overigens ging het vandaag weer goed zonder absurd hoge hartslag. Wel op een rustig tempo maar weer wel over de zandpaden. Heerlijk een ronde van 20km door de bossen.

Trijnie inderdaad goed om even buiten uit te waaien. Succes met je examens.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:25

Ik heb ook heerlijk door de bossen en over de hei gelopen. Helemaal natgeregend, maar was zo leuk om een keer samen te lopen. Hij heeft het toch nog een uur volgehouden met wat wandelen tussendoor.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:42

Greetje63 schreef:
Ik heb juist een hele lage bloeddruk. In rust zakt zowel mijn hartslag als mijn bloeddruk heel snel. Ik denk dat daar ook wel en gedeelte van het probleem zit.
Overigens ging het vandaag weer goed zonder absurd hoge hartslag. Wel op een rustig tempo maar weer wel over de zandpaden. Heerlijk een ronde van 20km door de bossen.

Trijnie inderdaad goed om even buiten uit te waaien. Succes met je examens.

Dankjewel :)

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:56

als ik jullie berichten zo lees wil ik ook weer hardlopen! baal er echt van nu ik de motivatie heb en merk dat ik steeds verder kom dat ik gewoon niet mag en kan lopen :(

jullie zijn wel allemaal heel goed bezig! complimentje voor iedereen :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:58

Supervixen schreef:
Ik heb ook heerlijk door de bossen en over de hei gelopen. Helemaal natgeregend, maar was zo leuk om een keer samen te lopen. Hij heeft het toch nog een uur volgehouden met wat wandelen tussendoor.

Heerlijk! Wil hij vaker mee?

Ik heb vanochtend 14km gelopen, was fijn. Had best wat bier en baileys op gisteravond maar alsnog prima rustig gelopen. Wel heb ik altijd van die vieze klamme zweethandjes als ik met een kater loop, jakkes :').

De band van mijn hartslagmeter (Polar) pakt het signaal tegenwoordig vaker niet dan wel op, hebben meer mensen daar ervaring mee? Nieuw batterijtje hielp een maand en nu doettie weer stom, meh!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:08

Ja hij wil wel vaker mee. Maar dat betekent bij hem zo ongeveer een keer per maand max. Als dat al lukt.. Ik probeer hem wat enthousiaster te krijgen, maar hij wandelt eigenlijk liever. We zullen zien. Hij vond het wel heel leuk vandaag.

Afbeelding

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:01

Nou zit ik weer in de knoei met mijn schema (gisteren ontvangen van de coach waar ik lactaattest aflegde).

De eerste week moet ik 2 korte trage (5 à 6 km) loopjes doen, derde is iets vlotter. Nu heeft de joggingclub 2 extra loopsessies ingepland voor de mensen die om 18u30 niet kunnen starten. Ze zoeken nog begeleiders om de route te tonen, en ik had me wel graag opgegeven. Nu hoor ik dat het nieuwe groepje (dat al op eigen houtje trainde) snelle lopers zijn.

Echt hé, mijn besluiteloosheid en wispelturigheid, ik word er helemaal gek van, eigenlijk zou ik een coach moeten die mijn dagen uitstippelt van 's morgens tot 's avonds. Heb toch wel ergens een autistisch trekje vrees ik, 's morgens zit ik me zelfs al druk te maken over mijn volgorde van aankleden.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:13

Laura welkom! Ik denk dat de meeste wel last hebben van de warmte op 30+ dagen.

Waxmeltsenzo leuk dat je bij een trainingsgroep bent aangesloten. Wel zwaar dus haha.

Monjon welkom ook! Ik weet inmiddels wel hoeveel km de rondjes in de omgeving zijn en als ik een andere route ga lopen kijk ik vooraf even op google maps.

Loesje balen van je knie!

Greetje echt vervelend, hopelijk kan de sportcardioloog je verder helpen.

Trijnie succes met de examens!

Supervixen leuk samen met je vriend lopen, knap van hem.

Plien knap dat je met een katertje gaat lopen, zou niks voor mij zijn haha.

Hwn dat is wel lastig, als je het heel leuk vindt om te doen dan zou ik het gewoon doen geloof ik. Je loopt voor je plezier toch. Ga je daarna met het schema aan de slag..?

Gisteren heb ik weer een 5km wedstrijdje gelopen, was leuk. Tijd was wel slecht (24.52) maar het was 300m langer, 2x stuk houtsnippers, harde wind en wat scherpe bochten. Nog wel 2e dame geworden en 1e in mijn leeftijdscategorie. Leuke prijzen gewonnen (hardloop rugzak, bidon, petje, waardebonnen en een plantje) en zelfs nog een vermelding in de plaatselijke AD vandaag hahahaa.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:08

Super gedaan Daan_o! Ik vind het een mooie tijd.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:36

Supergoed Daan! Hoe lang loop jij alweer hard? Nog niet heel lang toch?

Hwn, kan je niet op de fiets mee als begeleider? Heb je toch de gezelligheid zonder dat het ten koste gaat van je eigen training.

Ik ben het e-book van Sportrusten aan het lezen. Wel interessante stukken staan erin. Ben gelijk wat actiever aan de slag gegaan met mijn ademhaling, omdat ik veel herkende wat ze daarover schreven. Hun loopschema's kan ik denk ik niet zoveel mee en ik mis bronnen voor hun stellingen. Maar al met al geen gek boek om eens te lezen :j.