Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:53

Waarom is het zo erg dat sommige mensen kinderen niet leuk vinden (in verschillende gradaties) ? :')

Er zijn hier genoeg kindvrijen te vinden die echt wel kindjes in de omgeving hebben die lief en goed opgevoed zijn en dat die best leuk zijn. Voor even. Alleen dat ze ze niet van zichzelf hoeven. En dat van die krijsende kinderen gewoon naar zijn.

Als je van mening bent dat alle kinderen hemelse geschenken zijn, dan kan ik me voorstellen dat dat verkeerd valt... Maar ik heb persoonlijk op een paar uitschieters na niet het idee dat 'de sfeer wordt verpest door kindvrije mensen'. In de OP werd gezocht naar bewust kinderlozen, dan kun je verwachten dat dit geen topic is waarin we het er constant over hebben over hoe leuk kinderen zijn

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:58

Er is een verschil tussen kinderen niet leuk vinden en kinderen larven of gedrochten noemen.

Ik vind helemaal niet dat elk kind hemelse geschenken zijn. Ik durf testellen dat ik mijn eigen kind ook soms achter het behang zou willen plakken bij wijze van spreken.

Maar er wordt hier heel zwart/wit gedacht en heel gegeneraliseerd.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:59

Daar is het internet voor, toch? :D
Om al die dingen te kunnen zeggen waar je in het dagelijks leven niet mee wegkomt. :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:02

Hier een weekend op visite met op beide dagen kinders van 1.5 en 3.5 (of ergens in die buurt).
Al die volwassenen die zo raar doen, laten mij altijd voelen dat ik zo anders ben. Ik ben gewoon niet zo van dat gekir en proberen de aandacht te krijgen. Als ze gewoon rond spelen en wat brabbelen, met hier en daar een leuke actie vind ik best leuk hoor, maar dat gekke gedoe van de volwassenen?

Ik voel gewoon helemaal niks dan, ik voel niet dat ik dat wil. Maar voor mijn relatie moet ik het wel willen... *Verward*

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:03

dromertje2 schreef:
Er is een verschil tussen kinderen niet leuk vinden en kinderen larven of gedrochten noemen.

Ik vind helemaal niet dat elk kind hemelse geschenken zijn. Ik durf testellen dat ik mijn eigen kind ook soms achter het behang zou willen plakken bij wijze van spreken.

Maar er wordt hier heel zwart/wit gedacht en heel gegeneraliseerd.

Die heb ik allebei één keer gelezen :o?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:05

Zijn voorbeelden die ik aanhaal, er zijn nog tig andere benamingen genoemd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:07

watchthesky schreef:
Daar is het internet voor, toch? :D
Om al die dingen te kunnen zeggen waar je in het dagelijks leven niet mee wegkomt. :+

Ik denk inderdaad dat veel mensen het heerlijk vinden hun ingehouden "frustratie" eens lekker te kunnen uiten.
En ja meestal gaat dat dan net wat uitbundiger dan dat ze zelfs bedoelen.

Net als cabaret dat is ook altijd te groot verwoord om iets duidelijk te maken.
En ja hier ook, dat er veel ouders zijn die niet meer opvoeden en daardoor onuitstaanbare koters hebben is toch wat we allemaal mee maken.
Dat moeders uitvallen want vlindertje is ziek, en zo ook met vakanties.
Het zijn toch echte praktijkvoorbeelden.

En ja dat er meningen zijn over de toeslagen is toch ook niet vreemd?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:07

dromertje2 schreef:
Zijn voorbeelden die ik aanhaal, er zijn nog tig andere benamingen genoemd.

Mijn vriendin noemt haar zoon parasiet.

Ik ben het eens dat name-calling niet hoeft.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:08

Majabeestje schreef:
En toch is het fijn dat het krijgen van kinderen enigzins gestimuleerd wordt.. Stormpje en Vlinder zullen later jouw luier weer moeten verschonen namelijk.. :=

Jaaaaa gelukkig daar is ie weer; DE opmerking -O-
Wie zegt dat ze dat gaan doen dan?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:09

Mars schreef:
Mwah het blijft niet bij 16 weken betaald verlof he... Stormpje wordt ziek, Stormpje moet hier of daar heen, collega kan op dag X écht niet meer werken want Storm en Vlindertje moeten dan naar intuïtief kleien... Collega móet weken X en Y vrij want vakanties van Storm en Vlinder he... En ja feestdagen werken ook niet want je wilt toch niet dat de kindjes zonder mama kerst vieren? Wát jij wilt een dagje vrij? Nee nee, ik kan niet ruilen hoor want Storm en Vlindertje he...

Gelukkig staat daar tegenover dat de kinderdagverblijven op maandag open zijn en de kinderloze gewoon op maandagochtend hun kater van het weekend kunnen verwerken want dan werken de collega's met kinderen.
Vrijdagmiddag vrij want de Storm en Vlinder zitten toch op school en daarna naar de bso dus de kinderloze kan gewoon lekker optijd naar de borrel.
Kinderloze kunnen heerlijk goedkoop op vakantie want door Storm en Vlinder zit je vast aan de dure vakantie's en is er buiten die periodes tijd zat voor lange goedkopere vakantie's waar je dan ook nog eens geen last hebt van irritante snottebellen want die zitten dan alweer op school.

Het is een beetje geven en nemen he

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:10

IngridM schreef:
Majabeestje schreef:
En toch is het fijn dat het krijgen van kinderen enigzins gestimuleerd wordt.. Stormpje en Vlinder zullen later jouw luier weer moeten verschonen namelijk.. :=

Jaaaaa gelukkig daar is ie weer; DE opmerking -O-
Wie zegt dat ze dat gaan doen dan?

Tegen de tijd dat ik een luier aanmoet en deze zelf niet meer kan wisselen, ga ik voor euthanasie :o.

Dus Stormpje en Vlindertje hoeven voor mij niks te doen :D.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:11

_San87_ schreef:
Tegen de tijd dat ik een luier aanmoet en deze zelf niet meer kan wisselen, ga ik voor euthanasie :o.

Dus Stormpje en Vlindertje hoeven voor mij niks te doen :D.

+1. Als ik mezelf niet meer schoon kan houden, dan hoeft het van mij niet meer.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:11

Majabeestje schreef:
Het is toch fijn dat er mensen nog kinderen krijgen. Zegt niet dat jij die hoeft te krijgen maar als ze nog wel geboren worden sterven we ook niet uit enzo :)

Maar even he; wat is er erg aan als de mensheid op gegeven moment uitsterft?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:12

Magrathea schreef:
Waarom is het zo erg dat sommige mensen kinderen niet leuk vinden (in verschillende gradaties) ? :')

Er zijn hier genoeg kindvrijen te vinden die echt wel kindjes in de omgeving hebben die lief en goed opgevoed zijn en dat die best leuk zijn. Voor even. Alleen dat ze ze niet van zichzelf hoeven. En dat van die krijsende kinderen gewoon naar zijn.

Als je van mening bent dat alle kinderen hemelse geschenken zijn, dan kan ik me voorstellen dat dat verkeerd valt... Maar ik heb persoonlijk op een paar uitschieters na niet het idee dat 'de sfeer wordt verpest door kindvrije mensen'. In de OP werd gezocht naar bewust kinderlozen, dan kun je verwachten dat dit geen topic is waarin we het er constant over hebben over hoe leuk kinderen zijn

Amen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:12

Gillbo schreef:
Mars schreef:
Mwah het blijft niet bij 16 weken betaald verlof he... Stormpje wordt ziek, Stormpje moet hier of daar heen, collega kan op dag X écht niet meer werken want Storm en Vlindertje moeten dan naar intuïtief kleien... Collega móet weken X en Y vrij want vakanties van Storm en Vlinder he... En ja feestdagen werken ook niet want je wilt toch niet dat de kindjes zonder mama kerst vieren? Wát jij wilt een dagje vrij? Nee nee, ik kan niet ruilen hoor want Storm en Vlindertje he...

Gelukkig staat daar tegenover dat de kinderdagverblijven op maandag open zijn en de kinderloze gewoon op maandagochtend hun kater van het weekend kunnen verwerken want dan werken de collega's met kinderen.
Vrijdagmiddag vrij want de Storm en Vlinder zitten toch op school en daarna naar de bso dus de kinderloze kan gewoon lekker optijd naar de borrel.
Kinderloze kunnen heerlijk goedkoop op vakantie want door Storm en Vlinder zit je vast aan de dure vakantie's en is er buiten die periodes tijd zat voor lange goedkopere vakantie's waar je dan ook nog eens geen last hebt van irritante snottebellen want die zitten dan alweer op school.

Over generaliseren gesproken :D.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:14

Gillbo schreef:

Ja I wish. Ik werk in het onderwijs, dus zit vast aan dure vakanties. Ik ga al bewust niet naar kinderoorden.
Heb zelfs wel eens mee gemaakt met een ex dat hij geen vrij kreeg in de zomervakantie, want collega's met kinderen kregen voorrang en er was geen ruimte voor hem om ook nog vrij te krijgen, terwijl ik dus aan diezelfde vakantie vast zat. Zo simpel gaat dat dus gewoon.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:15

Gillbo schreef:
Mars schreef:

Er werd net nog een voorbeeld aangehaald waardoor 'lange vakanties buiten de periodes om' niet altijd mogelijk zijn (denk bouwvak, scholen).
En als een kindvrije ervoor kiest om maar 4 volle dagen te werken om daarmee een lang weekend te hebben dan is dat diens keuze toch? Kan ie mooi overnemen op woensdagmiddag want dan moeten alle mama's thuis zijn voor de kinderen. En doorwerken in de zomer

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:15

Goof schreef:
Gillbo schreef:

Ja I wish. Ik werk in het onderwijs, dus zit vast aan dure vakanties. Ik ga al bewust niet naar kinderoorden.
Heb zelfs wel eens mee gemaakt met een ex dat hij geen vrij kreeg in de zomervakantie, want collega's met kinderen kregen voorrang en er was geen ruimte voor hem om ook nog vrij te krijgen, terwijl ik dus aan diezelfde vakantie vast zat. Zo simpel gaat dat dus gewoon.

Eej maar dat is je eigen keus he om met kinderen te gaan werken. Niemand die je daartoe dwingt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:16

Klopt, maar zie maar eens over te stappen naar een andere baan :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:17

Gillbo schreef:
Goof schreef:

Eej maar dat is je eigen keus he om met kinderen te gaan werken. Niemand die je daartoe dwingt

Klopt :D. Maar jouw argumenten tellen voor Goof dus niet.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:18

Gillbo; ja je moet in de dure periode op vakantie maar dat is een gevolg van de keuze om kinderen te nemen dus ......

Overigens werk ik in de onderwijssector en moet ik ook in die dure periode op vakantie. Kan ik ook wel over klagen maar dan moet ik maar een andere baan zoeken.
Ik zoek wel bewust plekken op met niet al teveel kinderendan heb ik namelijk geen vakantie meer :-)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:18

IngridM schreef:
Gillbo; ja je moet in de dure periode op vakantie maar dat is een gevolg van de keuze om kinderen te nemen dus ......

Overigens werk ik in de onderwijssector en moet ik ook in die dure periode op vakantie. Kan ik ook wel over klagen maar dan moet ik maar een andere baan zoeken.
Ik zoek wel bewust plekken op met niet al teveel kinderendan heb ik namelijk geen vakantie meer :-)

Corendon heeft kindvrije vakanties toch? :D
Helaas is alleen de vlucht dan niet gegarandeerd kindvrij, maar je kunt natuurlijk zelf rijden...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:19

Inderdaad watchthesky: er komen steeds meer kindvrije hotels en campings etc

Zo ga ik deze zomer kramperen en dat is natuurlijk horror in de vakantie maar dan zoek ik dus een camping die niet kindvriendelijk is :-)
Geef mij maar tieners en pubers dan :-)
Laatst bijgewerkt door IngridM op 10-04-17 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:20

Kindvrije vakanties zoek ik ook op :j. Vind dat zelf erg prettig. Lekker rondkijken en winkelen zonder onder de voet te worden gelopen door spelende kinderen.

Op mijn laatste vlucht zat ik samen met een huildende baby. Dat was wel de hel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:21

IngridM schreef:
Inderdaad watchthesky: er komen steeds meer kindvrije hotels en campings etc

Ik kan het alleen maar toejuichen. De markt ziet toch dat er een bepaalde behoefte is.

Zelfs vrienden van me gaan een keer per jaar zonder de kinderen op vakantie en kiezen dan een kindvrije omgeving.