Fitbit wie doet er mee ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marjo1996

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:09

Na bet lezen van dit topic zit ik er ook over na te denken een aan te schaffen! Ik ben een fanatieke fietser (mountainbike), kan je dat ook meten?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:14

marjo1996 schreef:
Na bet lezen van dit topic zit ik er ook over na te denken een aan te schaffen! Ik ben een fanatieke fietser (mountainbike), kan je dat ook meten?

Yesss, ik zet er zelf wel altijd ook mapmyride bij aan, maar fietsen meet ie prima!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:17

Ik heb alleen problemen met het meten van mijn hartslag als ik aan het crossfit doen ben. Ik denk dat ik dan gewoon teveel aan het zweten ben om nog accuraat te meten. Lopen en fietsen heeft hij tot hiertoe altijd perfect gedaan!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:22

Hoi!

Ik kwam gister in dit topic terecht, en nu ben ik erg benieuwd wat jullie aanraden

Ik ben nu sinds een aantal weken aan het sporten, zou graag een fitbit aanschaffen waar ik ook whatsappjes op kan lezen.
De charge 3 ligt eigenlijk boven mijn budget, maar denk dat die wel past bij wat ik wil. Hiervoor heb ik een xiaomi band 2 gehad, alleen die laad niet meer op, merkte wel dat ik hem altijd omhad en dat ik het fijn vind om te zien hoeveel stappen ik zet en voor tijdens het fitnessen is het ook top.
Verbindung met my fitnesspal is ook geweldig, aangezien ik die nu gebruik voor de calorieën :)

Maar ik zag ook de versa, het design spreekt mij minder aan maar wat ik vind zijn de mogelijkheden wel groter en uitgebreider

Wat zouden jullie doen in mijn geval?

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:28

__Sannne schreef:
marjo1996 schreef:

Yesss, ik zet er zelf wel altijd ook mapmyride bij aan, maar fietsen meet ie prima!

Oke top, dankje!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:51

The_Cat schreef:
Ik heb alleen problemen met het meten van mijn hartslag als ik aan het crossfit doen ben. Ik denk dat ik dan gewoon teveel aan het zweten ben om nog accuraat te meten. Lopen en fietsen heeft hij tot hiertoe altijd perfect gedaan!

Daar heb ik geen last van eigenlijk!
Tijdens cardio meet ie het prima :).

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:52

The_Cat schreef:

Heb ik ook. Soms lukt het hem niet om goed te meten. Wanneer ik sport doe ik alleen cardio, over een aantal weken pak ik weer krachttraining.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:48

Slapen pakt hij nu goed hier! Alleen traplopen pakt hij niet altijd.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:12

Ik heb de trap telling uit mn fitbit gehaald... :')
Als het een beetje hard waaide liep ik schijnbaar ontzettend veel invisible stairs :=

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:14

Volgens mij meet hij het inderdaad aan de hand van luchtdruk. Ik let niet zo erg op mijn trappen, heb er regelmatig rond de 60 na een ronde bootcampen

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:16

Ik heb de versa gekocht. Meteen op Ali ander bandje en screen. Ben benieuwd of ik nu hele andere inzichten krijg dan ik zelf berekend had

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:36

Ik heb vorige week de Fitbit Verse gekocht. Net via Ali express een beschermhoesje ervoor gekocht.

Hoe werkt dat met vrienden op fitbit? Wat kun je precies doen?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:12

Je kan elkaars stappen in de gaten houden, mijn moeder probeert ons altijd te verslaan :')
En je kan challenges doen, bijvoorbeeld wie de meeste stappen in een weekend zet.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:18

Mijn vriend is mijn enige vriend :') vind het wel leuk om challenges te doen. Met stappen heb ik 9 van de 10 keer de meeste stappen *D

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:09

Iemand die mij kan helpen met mijn Versa?
Ik krijg netjes mijn appjes binnen, maar ze blijven soms staan bij meldingen.. Als ik op 'openen' of 'markeren als gelezen' druk krijg ik deze melding;
Afbeelding
Als ik op 'wissen' druk blijft hij vaak gewoon staan. Soms zijn het dezelfde melding, maar soms gaat 'ie weg en dan blijft er een andere staan :')

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:33

xPearl schreef:
Iemand die mij kan helpen met mijn Versa?
Ik krijg netjes mijn appjes binnen, maar ze blijven soms staan bij meldingen.. Als ik op 'openen' of 'markeren als gelezen' druk krijg ik deze melding;
[ [url=m/1Eo4uz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als ik op 'wissen' druk blijft hij vaak gewoon staan. Soms zijn het dezelfde melding, maar soms gaat 'ie weg en dan blijft er een andere staan :')

Heb ik ook wel eens en dan doe ik hem even uit en aan en weg is het!

Ik wil ook nog andere bandjes bestellen en denk zo'n glasplaatje bij Ali maar durf het niet echt helemaal want heb het daar nog nooit besteld haha.

Er zit bij mijn versa nu 1 kras op waar ik best van baal dus nu zit er een lelijke bescherming op met allemaal lucht belletjes haha.

Ben wel blij met mijn fitbit versa maar vindt het wel jammer dat hij niet echt accuraat is met stappen enzo en daar had ik het wel voor gekocht.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 23:44

Stappen doet hij wel accuraat, behalve toen ik gisteren veel aan't applaudiseren was, maar dat neem ik hem nu niet kwalijk :') Dat is onmogelijk voor zo'n toestel omwille van de beweging van je armen

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 09:26

Ik stoor me niet zo aan het niet 100% correct zijn van de stappen persoonlijk.
Ene keet zal hij meer tellen, andere keer minder.

Mijn doel is 10.000. Het is niet dat ik in op Mn gat neerplof en weiger nog iets te doen na het behalen van dat doel, dus of dat er nu echt 9999 zijn of 10.001... t is meer het actief zijn dat telt voor mij.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 09:29

Ik probeer wel altijd die doelen te behalen :+.
Maar ik ben eigenlijk altijd wel actief op een dag, dus heel veel moeite kost het me niet.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 09:53

Es_ther schreef:
Ik probeer wel altijd die doelen te behalen :+.
Maar ik ben eigenlijk altijd wel actief op een dag, dus heel veel moeite kost het me niet.

Misschien je doel eens proberen te verhogen dan ;)?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 09:58

Al gedaan haha.
Maar ben benieuwd hoe het nu gaat als ik weer meer school heb. Had eerst 2 dagen per week een minor met zeeen van tijd :+.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:55

Ik merk dat mijn Fitbit Charge 2 de laatste tijd niet meer helemaal accuraat is.
Zo meet hij de hartslag niet goed, wanneer mijn hartslag duidelijk erg hoog ligt, geeft hij een veel lager getal aan. Ik heb de Fitbit al op verschillende manieren gedragen om te kijken of dat wat uithaalt (bandje losser, bandje strakker, hoger op de pols, lager op de pols) maar dat maakt allemaal niets uit.
Ook meet hij het traplopen niet goed, hij registreert dit het grootste deel van de tijd niet.
Herkent iemand dit?
Hij is nog geen 1,5 jaar oud dus het lijkt me niet dat dit slijtage of iets dergelijks is maar ik baal er wel flink van. Helemaal omdat ik de laatste tijd weer fanatieker aan het sporten ben maar op deze manier heb ik er weinig aan, aangezien de gegevens die hij doorgeeft voor een groot deel van de tijd niet kloppen. Dan kan ik hem net zo goed af laten.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:11

Dan heb je nog garantie toch mocht er iets mis zijn.
Ik ben erg blij met mijn versa.
Zijn er mensen die ook met horloge in de zee zwemmen?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:17

Nop, mijne is niet waterdicht (Alta HR)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:20

Mijne (charge 2) is ook niet waterdicht. Ben er alwel een paar keer kort mee in een meer gaan zwemmen en hij doet het nog steeds.. :')