Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winferno

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:22

De verhalen hier worden steeds mooier
Ben nu zelf 12 weken post ops en voel me super. Gisteren heb ik de 8 achter me kunnen laten. 79 kg jipieeee !!!! Nog 14 kg te gaan....

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:56

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:40

Spannend Nobel! Ben benieuwd.

Ik merk wel dat ik het lastig vind. Voorheen deed ik 12 uur in de week aan krachttraining. Mijn sportschool is gesloten en heb me nu weer volledig op mn paard gestort. Merk gewoon dat mijn billen platter worden en spierkracht afneemt. Moet eigenlijk weer beginnen met trainen.
Maar weet gewoon simpelweg even niet hoe te beginnen... heb 5 jaar lang een personal trainer gehad en vind dat ook gewoon erg fijn en gezellig.

Zit nu naar crossfit te kijken, maar dan wil ik wel echt 3x per week want dan kun je pas van resultaat boeken spreken. Maar hoe combineer je dat met en een paard die elke dag gemest moet worden, een baan van 40 uur, en dan nog die activiteiten?

Winferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:14

@Romeo
Niet ...
Ik krijg eerlijk gezegd niets gecombineerd met het rijden.
Mijn paarden staan dan ook gelukkig nog aan huis, heb een goede buitenbak, dus hoef ik me zelfs niet te verplaatsen. Ik rij 7 op 7 twee paarden per dag en heb gelukkig een super ventje die er voor zorgt dat de stallen spic en span zijn. Buiten paarden kom ik nergens aan toe.
Ik ben wel vaak weg voor mijn werk en dan zit ik wel in de fitness of zwembad van het hotel.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:17

Denk ook niet dat dat allemaal te combineren is Romeo. Dan zal je keuzes moeten maken (of iets van een crosstrainer thuis neerzetten ofzo?)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:23

Ik heb in mijn tuinhuis een soort van halve sportschool... een fiets, en een bankje en een hele rij aan dumbells en kettlebells. Maar het motiveert gewoon niet om daar in je eentje te gaan staan.
Bovendien merk je dat je gewoon de energie mist.

Zo ziet mijn weekschema er nu uit:

Maandag:
7.30 - 18.00 werk/reizen
18.00 - 20.00 op dit moment spinning, maar stop daar binnenkort mee
20.30 eten

Dinsdag:
7.30 - 18.00 werk/reistijd
18.00 - 20.00 stal
20.30 eten

Woensdag:
19.00 - 20.15 aquajog/zwembad
20.30 eten

Donderdag
18.00 - 20.00 stal
20.30 eten

Vrijdag
7.30 - 18.00 werken / reistijd
18.30 - 21.00 stal / groepsles

Zaterdag
Vrije dag / boodschappen / huishouden

Zondag
Ergens op de dag stal / huishouden / sociale dingen

Vaak ben ik gewoon ook echt moe in het weekend en heb ik behoefte om te slapen. Niet leuk voor m'n partner. Maar als je daarnaast ook pas vandaag 3 maanden na je operatie zit en weinig eet is het ook wel logisch dat je weinig energie hebt.

Of ik moet de aquajog laten gaan en 1 dag stal overslaan en dan sporten. Maar ben echt benieuwd hoe andere mensen dit allemaal combineren. Krijg er soms hoofdpijn van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:48

@romeo2007 Ik heb geen ervaring met een Gastric Bypass oid. Maar 22 kilo in 11 weken is best veel toch? Das 2 kilo per week! Kan je niet een tandje terug? Of moet het zo snel gaan? (ik vraag het maar...heb daar verder geen verstand van)

Ik heb zelf een ontzettende hekel aan sporten. En na m'n werk heb ik daar ook geen puf voor. Daar heb ik dus wel ervaring mee. :D Probeer mijn beweegmomenten zoveel mogelijk te combineren met dingen die ik toch al moet doen of die ik leuk vind. Dus op de fiets boodschappen doen en naar mijn werk, rondje wandelen met mijn paard om hem uit te stappen, als we les hebben bij de rijvereniging neemt mijn man de paarden mee in de trailer en ga ik op de fiets, ik mest de stallen uit, ik neem de trap ipv de lift etc. Het moet wel praktisch en leek blijven, anders hou ik het echt niet vol. Ik hou sinds deze week met m'n fitbit bij wat ik doe en hoeveel ik daarmee verbrand.

Maar dat is wat voor mij werkt....

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:52

Safina, met een GBP heb je niet zoveel invloed op hoeveel je afvalt... zeker in het begin kan je weinig eten, dus dan gaat het enorm hard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 14:56

djuulsie schreef:
Safina, met een GBP heb je niet zoveel invloed op hoeveel je afvalt... zeker in het begin kan je weinig eten, dus dan gaat het enorm hard.

Ja, dat snap ik wel. Maar als je naast je GBP ook nog eens heel intensief sport verlies je toch over het algemeen nog sneller gewicht? En op hoe vaak en intensief je beweegt heb je toch wel invloed? :o?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 15:26

klopt, maar zo mega intensief sport ze nu toch niet? Het is juist goed om te sporten, dat adviseren ze ook. Ik ben nu 40 kg in 4 maanden afgevallen met maar 1 keer per week sporten. Het gaat in het begin gewoon super snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:02

@djuulsie Ik kan me indenken dat drie keer per week sporten naast een fulltimebaan én een GBP best pittig is. Romeo schrijft dat het haar opbreekt. Ze is moe en komt niet aan andere dingen toe schrijft ze. Dan zou het een optie kunnen zijn om wat minder te sporten en je beweging meer integreren in de reguliere bezigheden. Dan werk je net zo goed aan je conditie. En dat op een manier die misschien wel vol te houden is.

Het is maar een idee hoor. Ik weet natuurlijk niet wat ze vanuit het ziekenhuis adviseren. Maar ik weet wel wat voor mij persoonlijk werkt als het gaat om blijven bewegen. Ik doe nou eenmaal liever veel op de fiets dan dat ik met tegenzin en schuldgevoel tegen zo'n duffe hometrainer aan zit te kijken. Om maar wat te noemen.... ;)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:16

daar heb je helemaal gelijk in :j en zo doe ik het ook het liefst.

vermoeidheid is ook wel een van de bijwerkingen van deze ingreep ook, dat gaat uiteindelijk vanzelf weer over. Net als haaruitval, hoort er nou eenmaal bij :(

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 17:32

-

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 18:01

Kijk uit met de vermoeidheid negeren.....die heb je nu niet voor niets namelijk, je lijf heeft het in het eerste half jaar echt heel, heel zwaar!

Ik heb wel naast het rijden gebootcamped, al voor de operatie om bepaalde spiergroepen alvast wat aan te sterken. Ben nu een jaar na de operatie pas begonnen met echt zwaar sporten, kracht dus. Daarnaast rij ik 4/5 keer, geef ik veel les waarbij ik zelf actief beweeg en heb ik honden. Ik zit dus echt bovenin qua bewegen.

Overdoe het vooral in het eerste jaar niet, zeker als je zelf een halve gym hebt staan, houd je spieren een beetje up to date maar ga niet voorbij aan wat je lijf aangeeft.....

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 21:31

daffodil schreef:
Kijk uit met de vermoeidheid negeren.....die heb je nu niet voor niets namelijk, je lijf heeft het in het eerste half jaar echt heel, heel zwaar!

Ik heb wel naast het rijden gebootcamped, al voor de operatie om bepaalde spiergroepen alvast wat aan te sterken. Ben nu een jaar na de operatie pas begonnen met echt zwaar sporten, kracht dus. Daarnaast rij ik 4/5 keer, geef ik veel les waarbij ik zelf actief beweeg en heb ik honden. Ik zit dus echt bovenin qua bewegen.

Overdoe het vooral in het eerste jaar niet, zeker als je zelf een halve gym hebt staan, houd je spieren een beetje up to date maar ga niet voorbij aan wat je lijf aangeeft.....

Dank voor je signaal. Ik zal eerder te streng zijn voor mezelf en doorslaan in beweging dan te weinig willen doen. Komt ook voort uit het 'ik moet sporten anders val ik niet af'.

Had inderdaad zo nog niet bekeken. Vanaf december ook een nieuwe baan dus zal ook wel energie kosten

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:15

Nobel01 schreef:
Vanmiddag gebeld door de NOK.
Uitgesteld tot begin januari omdat ik nu nog geen half jaar bij een dietiste heb gelopen, wat verplicht is voor de verzekering.
Verder een positief afvies gehad, maar mag nu eigenlijk niet veel meer afvallen, want dan kom ik onder de grens van 35 bmi.
Nu zo verl mogelijk het gewicht stabiel houden. Zal niet zo moeilijk zijn met de feestmaand voor de deur.

Wat is dat NOK toch een bizarre toko. In het Slotervaart telt het bmi bij intake en daarna adviseren ze je zo veel mogelijk af te vallen voor de operatie. 6kg is zelfs verplicht. Het maakt niet uit als je bmi dan onder die 35 komt, hoe meer hoe beter. Ik vind het de wereld op zn kop dit advies van het NOK. En het klopt ook gewoon niet. Heb meer gekke verhalen over ze gehoord.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 10:08

Idd onbegrijpelijk :n

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:36

-

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:41

Lood in je zakken doen hahaha

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:08

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 06:55

Ik lees hier, als levenslange jojo er, al een hele tijd mee.
Ben eerlijk gezegd een beetje verbaasd hoe makkelijk iedereen zo'n gastric bypass 'neemt'.

Jullie zijn allemaal nog zo jong... Het kan toch nooit goed zijn als je maakt dat je lichaam minder voedingsstoffen op kan nemen? En zoveel afvallen in zo'n korte tijd... En de lange termijn effecten?

En ook van de medische wereld vind ik het raar. Als je nu 200 kilo weegt en al jaren zo zwaar bent.
Maar met een bmi van 36 vind ik echt onzin eerlijk gezegd. En dat je dan niet meer af mag vallen, heel bijzonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 07:21

Tilmar schreef:
Ik lees hier, als levenslange jojo er, al een hele tijd mee.
Ben eerlijk gezegd een beetje verbaasd hoe makkelijk iedereen zo'n gastric bypass 'neemt'.

Jullie zijn allemaal nog zo jong... Het kan toch nooit goed zijn als je maakt dat je lichaam minder voedingsstoffen op kan nemen? En zoveel afvallen in zo'n korte tijd... En de lange termijn effecten?

En ook van de medische wereld vind ik het raar. Als je nu 200 kilo weegt en al jaren zo zwaar bent.
Maar met een bmi van 36 vind ik echt onzin eerlijk gezegd. En dat je dan niet meer af mag vallen, heel bijzonder.

In de openingspost staat dat er in dit topic geen behoefte is aan negatieve reacties. En daar kan ik me wat bij voorstellen. Misschien een idee om dat dan ook niet te doen? En zelf een eigen topic te openen als je die keuze ter discussie wilt stellen? En wie zegt dat iedereen 'heel makkelijk' een gastric bypass neemt? Ken de de mensen in dit topic persoonlijk, dat je hierover meent te kunnen oordelen?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 07:50

O sorry hoor, zo negatief is het toch niet?
Het is gewoon een vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 08:08

Tilmar schreef:
O sorry hoor, zo negatief is het toch niet?
Het is gewoon een vraag.

Gewoon een vraag?

Citaat:

Citaat:
En ook van de medische wereld vind ik het raar.

Citaat:
Maar met een bmi van 36 vind ik echt onzin eerlijk gezegd.

Ik lees vooral negatieve oordelen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:12

Ik heb hier ook geen behoefte aan. Zeker niet om me te moeten 'verantwoorden' tegen iemand die mij, mijn situatie, mijn leven etc niet kent. Ik heb al genoeg aan mezelf en directe omgeving.