Zeilen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_i_R

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 18:37

Ik zag al allemaal mooie foto’s voorbijkomen op jullie insta <3 heerlijk!

Veel plezier alvast San, het is een plaatje!

Toevallig had ik na zondag ook zere billen, hoewel we amper echt gezeild hebben maar ik zit altijd op de achterkajuit tijdens het sturen en bij gebrek aan wind heel veel gezeten :') dan is dat staal ook wel genadeloos. Geen tips dus, bij veel wind ben ik veel actiever en heb ik er geen last van.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 20:42

Mo_86 schreef:
M_i_R schreef:
Ja jou ken ik idd ook nog nu ik je foto zie sheran! Leuk, hoe je elkaar dan weer tegenkomt

@mo, zandra heb ik inderdaad nog steeds. Inmiddels is ze een jaar of 18 alweer!

Prachtig San! Ik heb een zwak voor rood/bruine zeilen *\o/*

Wat leuk dat je haar nog hebt!

Sheran volgens mij hebben we elkaar net gemist dan, zo uit mijn hoofd was ik daarvoor lid. Wat leuk dat je cursus zo goed bevalt! Qua pijn, misschien een raar idee maar is een broekje met vulling geen optie? Tijdje geleden was dat geloof ik een trend, dat je een voller achterwerk kan creëren met zo’n broekje.

Mooi San, en veel plezier!

Wij liggen nu voor anker in Dyvig, iets ten noorden van Sønderborg. Helaas waait het vandaag enorm hard en is het bewolkt en koud. Maar de afgelopen dagen hebben we prachtig weer gehad en komt er weer beter weer aan dus dan is het prima. Ik ben echt een beetje verliefd op Denemarken. Alles is hier super mooi en netjes, iedereen is vriendelijk en het voelt hier zo veel fijner en gemoedelijker dan in Nederland maar zal ook komen omdat we in een vakantie gebied zitten.

Maar een voorbeeld: we liepen gisteren langs een pad met bronzen beelden en bankjes. Geen zwerfvuil gezien en nog geen stip graffiti. We zeiden nog tegen elkaar: in Nederland waren de beelden al lang gejat (kleine beelden) en waren de bankjes vernield en/of beklad.

We wilden eerst Kopenhagen halen maar laten dat idee schieten, kijkend naar de weersverwachting redden we dat niet zonder te haasten en dat willen we niet. Hier zijn sowieso nog zoveel mooie plekjes te ontdekken dus we nemen nu de tijd om hier rond te scharrelen. En we spelen met het idee om naar legoland te gaan :D

Denemarken is echt prachtig, inderdaad <3. Mooi land, hele prettige mensen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 20:44

Afbeelding
Wij zijn vandaag vertrokken en liggen inmiddels voor anker bij Arnhem. Morgen varen we door naar Zwolle waar we mijn schoonouders tegemoet varen. Vervolgens samen naar de Weerribben :D.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 20:59

_San87_ schreef:
[ [url=m/zlmdcB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij zijn vandaag vertrokken en liggen inmiddels voor anker bij Arnhem. Morgen varen we door naar Zwolle waar we mijn schoonouders tegemoet varen. Vervolgens samen naar de Weerribben :D.

Oh prachtig gebied! Kunnen wij helaas niet komen haha. Veel plezier!

Leuk dat je ons volgt M_i_r!

Vandaag super gezeild naar Fåborg, was wel erg opletten want gijpkoers en af en toe een beetje binnen de wind. Maar we hebben bij ruime wind en voor de wind altijd een bulletalie staan om een klapgijp te voorkomen dus dat was wel een fijn gevoel. Het is momenteel alleen best koud hier, we hebben met volledig zeilpak gevaren en met een muts op. Maar het was leuk en het stadje waar we liggen is leuk dus dan is het niet erg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:24

Afbeelding

Wij zeilen momenteel over t IJsselmeer, van Lemmer naar Enkhuizen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:35

Ik ben echt verliefd op jouw boot <3

Ik was afgelopen maandag weer les aan het hebben, windkracht 5 en vlagen 7. Was wel een mooi tochtje! 2 uur lang opgekruist meer de bedoeling om op de terugweg lekker veel manœuvres te doen, maar toen schoot de klauwval uit de katrol en moesten we met een sleepje weer terug |( Wel een gaaf sleepje trouwens, de beste man had 54 PK en wilde dat graag laten zien :))

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sheran op 28-07-22 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:41

Ohh wat heerlijk! Mooie tocht, Enkhuizen is een van mijn favoriete plaatsen langs het IJsselmeer <3
Is het zeil gereefd vanwege de oude mast, of staat er zo'n lekkere wind vandaag?

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:44

Super leuk San! Veel plezier in Enkhuizen!

Wij hebben de terugweg ingezet, helaas weer pech met een weervenster, die valt voor de terugweg dus heel vroeg… heen moesten we een paar dagen wachten op een weervenster dus komt net even niet lekker uit. Maar alsnog hebben we enorm genoten in Denemarken en hebben we nu nog twee dagen op de Oostzee. Nu onderweg naar Lyø, een lief klein eilandje met hele mooie grote ankerbaai. We zullen dinsdag naar verwachting weer in Nederland zijn en gaan dan nog even wat eilanden aan doen dus het is helemaal goed zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:49

Sheran schreef:
Ik ben echt verliefd op jouw boot <3

Ik was afgelopen maandag weer les aan het hebben, windkracht 5 en vlagen 7. Was wel een mooi tochtje! 2 uur lang opgekruist meer de bedoeling om op de terugweg lekker veel manœuvres te doen, maar toen schoot de klauwval uit de katrol en moesten we met een sleepje weer terug |( Wel een gaaf sleepje trouwens, de beste man had 54 PK en wilde dat graag laten zien :))

[ [url=m/DeDxPH.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ILzkuN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Thanks <3.

Lekker bezig, jij :D. Ik ben dol op sleepboten. Wij hebben er vanmorgen een gesleept :)).

8nnemiek schreef:
Ohh wat heerlijk! Mooie tocht, Enkhuizen is een van mijn favoriete plaatsen langs het IJsselmeer <3
Is het zeil gereefd vanwege de oude mast, of staat er zo'n lekkere wind vandaag?

Enkhuizen is zeker tof <3.

Rif is omdat we een stuk mast missen, idd. Maar het zeilt verder prima.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:51

Mo_86 schreef:
Super leuk San! Veel plezier in Enkhuizen!

Wij hebben de terugweg ingezet, helaas weer pech met een weervenster, die valt voor de terugweg dus heel vroeg… heen moesten we een paar dagen wachten op een weervenster dus komt net even niet lekker uit. Maar alsnog hebben we enorm genoten in Denemarken en hebben we nu nog twee dagen op de Oostzee. Nu onderweg naar Lyø, een lief klein eilandje met hele mooie grote ankerbaai. We zullen dinsdag naar verwachting weer in Nederland zijn en gaan dan nog even wat eilanden aan doen dus het is helemaal goed zo.

Goede reis, hopelijk goed weer en nog wat mooie plekken om te zien :D.

Hier wel duimen dat de wind zo oppakt, nu is t een beetje dobberen :)). Het is wel voorspeld, dus daar hopen we dan maar op.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 22:52

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We liggen momenteel bij Lyø en het is hier zoooo mooi! Morgen verder richting zuiden. Het weervenster dat we leken te hebben verandert weer lijkt het, mogelijk vertrekken we een dag later naar Nederland. Geen straf haha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 08:33

Oh wat mooi <3. Hoe is het weer?

Wij liggen nog in Enkhuizen, vandaag steken we weer over naar Friesland.

Vannacht hadden we ineens vreemden op de boot staan midden in de nacht :'). 'We wilden even kijken.' Ja, ja...

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 14:25

Zo dan! Even kijken… tuurlijk >;) . Hoe reageerden jullie? Ik heb ooit eens een stelletje van onze boot getrapt, zij stond op de boot te hangen aan de verstaging met een houding van: kijk mij op mijn jacht. Hij maakte foto’s. Precies op dat moment kwam ik dus aangelopen, en toen ik vroeg wat de fiets ze op mijn boot deden wisten ze niet hoe snel ze weg moesten komen. Duizendmaal excuses van hun kant, ik heb ze héél duidelijk gemaakt dat het andermans eigendom is en dat het ontzettend asociaal is om zomaar aan boord te stappen.

Hopelijk zijn ze niet binnen geweest?

Het weer is nog steeds erg mooi in Denemarken. Hier op zee boven de eilanden een heel stuk minder, urenlange stortregen. Welkom terug in Nederland :'). We hebben zicht op Terschelling waar we stoppen, nog iets te veel in de verte naar mijn smaak. Helemaal klaar mee, gisteren om 9 uur vertrokken uit Rendsburg en vooral veel op de motor gevaren vanwege of te weinig wind of uit de verkeerde hoek hahaha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:17

Mo_86 schreef:
Zo dan! Even kijken… tuurlijk >;) . Hoe reageerden jullie? Ik heb ooit eens een stelletje van onze boot getrapt, zij stond op de boot te hangen aan de verstaging met een houding van: kijk mij op mijn jacht. Hij maakte foto’s. Precies op dat moment kwam ik dus aangelopen, en toen ik vroeg wat de fiets ze op mijn boot deden wisten ze niet hoe snel ze weg moesten komen. Duizendmaal excuses van hun kant, ik heb ze héél duidelijk gemaakt dat het andermans eigendom is en dat het ontzettend asociaal is om zomaar aan boord te stappen.

Hopelijk zijn ze niet binnen geweest?

Het weer is nog steeds erg mooi in Denemarken. Hier op zee boven de eilanden een heel stuk minder, urenlange stortregen. Welkom terug in Nederland :'). We hebben zicht op Terschelling waar we stoppen, nog iets te veel in de verte naar mijn smaak. Helemaal klaar mee, gisteren om 9 uur vertrokken uit Rendsburg en vooral veel op de motor gevaren vanwege of te weinig wind of uit de verkeerde hoek hahaha

Wij lagen te slapen, was iets van half twee 's nachts of zo. Maar de afstap van de kade naar onze boot is behoorlijk, dus we werden wakker van het geschommel. Mijn vriend heeft z'n hoofd uit t luik gestoken, zo van 'wat mot je', en toen waren ze weg.

Pfffrt, ook lekker asociaal :? . Wat bezielt mensen... Sowieso op andermans boot stappen, maar ook nog even lekker aan de verstagingen gaan hangen, wtf.

Motoren is niet leuk ;(. Het regent idd al de hele dag in NL, echt waardeloos. Dan weer miezer, dan weer echt regen. Maar wel perfecte wind om terug naar Lemmer te zeilen, wat we ook hebben gedaan. Iets meer dan 4 uur hebben we erover gedaan. Nog Duitsers proberen los te trekken die voor de Prinses Margrietsluis vast waren gelopen. Maar daar moest de KNRM voor komen, die lag echt muurvast en daar kon onze dame niks mee.

Nu liggen we midden in Lemmer, super plekje. Morgen blijven we liggen, lekker mensen kijken :D.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:27

Goed dat jullie toch hebben doorgepakt en naar Lemmer zijn gegaan. Wij zagen voor onze tocht ook dat het niet heel mooi weer zou zijn maar wel dat er weinig wind zou zijn in de nacht. Als we waren vertrokken op het moment dat we eigenlijk in gedachten hadden, vanochtend om 5 uur vanuit Cuxhaven, dan zou we in de nacht vrij veel wind hebben en afkomstig van zee. Soms moet je gewoon even doorpakken.

Wat goed dat jullie deze mensen wilden helpen, ik denk dat de meesten voorbij zouden varen. Helaas niet gelukt maar gelukkig bestaat de KNRM.

Wat zullen jullie zijn geschrokken! Ik denk dat ik ze verrot had gescholden hahaha.

We zijn op Terschelling! Helemaal kapot maar het is gelukt! Het was wel aardig onstuimig in het zeegat tussen Terschelling en Vlieland maar gelukkig kon de boot het prima aan. Nu heeeel vroeg naar bed haha. Fijne vakantie iedereen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 19:30

Jee wat bezielt mensen om zomaar aan boord te klimmen op een vreemde boot 8)7

Wat jammer he dat het weer zo tegen zit, met al die regen..
Maar wat een mooie foto’s, Mo! Zo te zien hebben jullie het heerlijk gehad daar! Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Slaap lekker :D

San, fijn dat jullie goede wind hadden vandaag! En jammer dat het niet lukte om de Duitsers los te trekken, maar ik denk dat ze al heel blij waren dat jullie het geprobeerd hebben.
Hoe was het in Enkhuizen? Lemmer is ook mooi!

Wij zijn gisteren aangekomen in Zeeland en zijn de hele week lekker aan boord. Het weer zat wat tegen :+ Maar we hebben toch al wat kunnen doen.. en vanmiddag zijn we even gaan zwemmen. Er zit een jaarkaart voor het subtropisch zwembad bij de ligplek inbegrepen, dus dat is wel fijn op zo’n dagen.
Morgen gaan we met goed weer de spiegel helemaal opknappen. Gaten vullen, polijsten, nieuwe belettering erop..
En we moeten de wc wat opknappen. Normaal zou ik gewoon een nieuwe kopen, maar dit is een Baby Blake toilet := Je slaat stijl achterover als je ziet wat die nieuw kosten, dus die kunnen we beter houden haha.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 18:27

Enkhuizen was top. Maar daar komen we sowieso graag.

In Lemmer ook een topplek _O-. We liggen precies voor de bocht naar de ophaalbrug. De taferelen die je ziet, joh :)).

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 21:51

_San87_ schreef:
Enkhuizen was top. Maar daar komen we sowieso graag.

In Lemmer ook een topplek _O-. We liggen precies voor de bocht naar de ophaalbrug. De taferelen die je ziet, joh :)).

Enkhuizen is zeker heel leuk! Lemmer vind ik wat minder maar dat komt denk ik ook omdat wij niet in de binnenstad kunnen liggen en dan lig je meteen ergens best wel achteraf. Waar gaan jullie na Lemmer naartoe?

Zeker een mooie plek zo voor een brug, daar heb je popcorn bij nodig haha. Vorige week in Middelfart hebben we ook gelachen, er kwam een heel grote huurboot (duidelijk herkenbaar aan het vlaggetje) binnen met 10 mensen aan boord. Er was geen wind, meer dan voldoende plek en toch wezen ze onderling naar ons, ik denk om naast ons te gaan liggen, terwijl wij aan een doorvaar route lagen. Dus dat ging al niet. We hadden al zoiets van: willen we niet naast ons hebben en gaat hier ook niet(normaal pakken we met liefde een lijntje aan). Luide mensen ook. De schipper was van het type ‘ik heb ooit les gehad dus ik kan heus wel zeilen’ en nam van niemand iets aan. Ondertussen zijn ze door een aantal mensen verwezen naar een grote vrije box. Ze hebben na heel veel gepruts na meer dan een uur vast kunnen leggen. Stonden zeker twee man met een pikhaak te zwaaien. En telkens opnieuw invaren, scheef komen te liggen of überhaupt niet de box in komen. Het was zelfs zo erg dat er vrij veel mensen vanaf hun boot zijn gaan kijken wat ze nou aan het doen waren. Ik had ook een mooi uitzicht. Het was wel een beetje banketstaaf dat niemand hielp maar goed de schipper wist toch ook alles beter. Was een uurtje vermaak. De enige schade was een gekrenkt ego.

Wij zijn nog steeds op Terschelling en blijven tot en met vrijdag. Er is donderdag ook nog een demonstratie met de paardenreddingboot dus daar wilden we graag voor blijven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:03

Wij lagen wel in de binnenstad, echt heerlijk :D.

We zijn net vertrokken uit Sloten, we gaan richting Sneek en dan het Sneker meer op om te zeilen.

Hahaha, die huurboten ja... Op een enkeling na, allemaal zoetwatermatrozen :=. Wij hebben ze ook liever niet naast ons, vooral omdat t toch, in mijn ervaring, wat luidruchtiger volk is. Daarnaast, bijna niemand durft bij ons aan te leggen, in Enkhuizen lagen ze op gegeven moment 4-5 rijen dik, maar niemand kwam bij ons langs zij :=. Vaak genoeg wel aangeboden een lijntje aan te pakken, maar die zwaarden schrikken toch af, blijkbaar.

Afbeelding
Ons plekje in Sloten <3.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:11

Oh en het lijkt wel alsof de boten steeds groter, en de mensen steeds dommer worden :').

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:25

Die zwaarden schrikken zeker af, hadden mijn schoonouders ook altijd met hun Lemsteraak. Wij gaan er wel naast liggen als er verder geen plek is, paar extra stootwillen dan gaat het prima.

Veel plezier in Sneek, ook een heel leuke plaats maar is het nu niet ook Sneekweek?

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:25

_San87_ schreef:
Oh en het lijkt wel alsof de boten steeds groter, en de mensen steeds dommer worden :').

Yep, dat idee hebben wij ook inderdaad :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 10:34

Mo_86 schreef:
Die zwaarden schrikken zeker af, hadden mijn schoonouders ook altijd met hun Lemsteraak. Wij gaan er wel naast liggen als er verder geen plek is, paar extra stootwillen dan gaat het prima.

Veel plezier in Sneek, ook een heel leuke plaats maar is het nu niet ook Sneekweek?

Ja, die zwaarden zijn juist fijn om langs te liggen, imo.

Thanks! Sneekweek is komend weekend, de 6e. Maar dan zijn wij weer weg :D.

Mo_86 schreef:
_San87_ schreef:

Yep, dat idee hebben wij ook inderdaad :')

_O- :').

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:10

Ik voel me zeer aangesproken door de huurboten :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 13:42

Nee joh, tenzij jij een Le Boat huurder bent :7. Dan moet je je misschien wel aangesproken voelen.

Iedereen moet t leren, maar dit zijn vaak echt taferelen, joh... En dan op hele grote boten met boeg- en hekschroeven. 9 fenders links, 9 fenders rechts en dan nog 3 rubber banden rondom.