Veel plezier alvast San, het is een plaatje!
Toevallig had ik na zondag ook zere billen, hoewel we amper echt gezeild hebben maar ik zit altijd op de achterkajuit tijdens het sturen en bij gebrek aan wind heel veel gezeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mo_86 schreef:M_i_R schreef:Ja jou ken ik idd ook nog nu ik je foto zie sheran! Leuk, hoe je elkaar dan weer tegenkomt
@mo, zandra heb ik inderdaad nog steeds. Inmiddels is ze een jaar of 18 alweer!
Prachtig San! Ik heb een zwak voor rood/bruine zeilen
Wat leuk dat je haar nog hebt!
Sheran volgens mij hebben we elkaar net gemist dan, zo uit mijn hoofd was ik daarvoor lid. Wat leuk dat je cursus zo goed bevalt! Qua pijn, misschien een raar idee maar is een broekje met vulling geen optie? Tijdje geleden was dat geloof ik een trend, dat je een voller achterwerk kan creëren met zo’n broekje.
Mooi San, en veel plezier!
Wij liggen nu voor anker in Dyvig, iets ten noorden van Sønderborg. Helaas waait het vandaag enorm hard en is het bewolkt en koud. Maar de afgelopen dagen hebben we prachtig weer gehad en komt er weer beter weer aan dus dan is het prima. Ik ben echt een beetje verliefd op Denemarken. Alles is hier super mooi en netjes, iedereen is vriendelijk en het voelt hier zo veel fijner en gemoedelijker dan in Nederland maar zal ook komen omdat we in een vakantie gebied zitten.
Maar een voorbeeld: we liepen gisteren langs een pad met bronzen beelden en bankjes. Geen zwerfvuil gezien en nog geen stip graffiti. We zeiden nog tegen elkaar: in Nederland waren de beelden al lang gejat (kleine beelden) en waren de bankjes vernield en/of beklad.
We wilden eerst Kopenhagen halen maar laten dat idee schieten, kijkend naar de weersverwachting redden we dat niet zonder te haasten en dat willen we niet. Hier zijn sowieso nog zoveel mooie plekjes te ontdekken dus we nemen nu de tijd om hier rond te scharrelen. En we spelen met het idee om naar legoland te gaan
_San87_ schreef:[ [url=m/zlmdcB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij zijn vandaag vertrokken en liggen inmiddels voor anker bij Arnhem. Morgen varen we door naar Zwolle waar we mijn schoonouders tegemoet varen. Vervolgens samen naar de Weerribben.
Sheran schreef:Ik ben echt verliefd op jouw boot
Ik was afgelopen maandag weer les aan het hebben, windkracht 5 en vlagen 7. Was wel een mooi tochtje! 2 uur lang opgekruist meer de bedoeling om op de terugweg lekker veel manœuvres te doen, maar toen schoot de klauwval uit de katrol en moesten we met een sleepje weer terugWel een gaaf sleepje trouwens, de beste man had 54 PK en wilde dat graag laten zien
[ [url=m/DeDxPH.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ILzkuN.jpg]Afbeelding[/url] ]
8nnemiek schreef:Ohh wat heerlijk! Mooie tocht, Enkhuizen is een van mijn favoriete plaatsen langs het IJsselmeer
Is het zeil gereefd vanwege de oude mast, of staat er zo'n lekkere wind vandaag?
Mo_86 schreef:Super leuk San! Veel plezier in Enkhuizen!
Wij hebben de terugweg ingezet, helaas weer pech met een weervenster, die valt voor de terugweg dus heel vroeg… heen moesten we een paar dagen wachten op een weervenster dus komt net even niet lekker uit. Maar alsnog hebben we enorm genoten in Denemarken en hebben we nu nog twee dagen op de Oostzee. Nu onderweg naar Lyø, een lief klein eilandje met hele mooie grote ankerbaai. We zullen dinsdag naar verwachting weer in Nederland zijn en gaan dan nog even wat eilanden aan doen dus het is helemaal goed zo.
Mo_86 schreef:Zo dan! Even kijken… tuurlijk. Hoe reageerden jullie? Ik heb ooit eens een stelletje van onze boot getrapt, zij stond op de boot te hangen aan de verstaging met een houding van: kijk mij op mijn jacht. Hij maakte foto’s. Precies op dat moment kwam ik dus aangelopen, en toen ik vroeg wat de fiets ze op mijn boot deden wisten ze niet hoe snel ze weg moesten komen. Duizendmaal excuses van hun kant, ik heb ze héél duidelijk gemaakt dat het andermans eigendom is en dat het ontzettend asociaal is om zomaar aan boord te stappen.
Hopelijk zijn ze niet binnen geweest?
Het weer is nog steeds erg mooi in Denemarken. Hier op zee boven de eilanden een heel stuk minder, urenlange stortregen. Welkom terug in Nederland. We hebben zicht op Terschelling waar we stoppen, nog iets te veel in de verte naar mijn smaak. Helemaal klaar mee, gisteren om 9 uur vertrokken uit Rendsburg en vooral veel op de motor gevaren vanwege of te weinig wind of uit de verkeerde hoek hahaha
_San87_ schreef:Enkhuizen was top. Maar daar komen we sowieso graag.
In Lemmer ook een topplek. We liggen precies voor de bocht naar de ophaalbrug. De taferelen die je ziet, joh
.
Mo_86 schreef:Die zwaarden schrikken zeker af, hadden mijn schoonouders ook altijd met hun Lemsteraak. Wij gaan er wel naast liggen als er verder geen plek is, paar extra stootwillen dan gaat het prima.
Veel plezier in Sneek, ook een heel leuke plaats maar is het nu niet ook Sneekweek?
Mo_86 schreef:_San87_ schreef:Oh en het lijkt wel alsof de boten steeds groter, en de mensen steeds dommer worden.
Yep, dat idee hebben wij ook inderdaad