Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:42

maava schreef:
Dr is een hoop fout gegaan met de hpv prik, maar dit word zo enorm uit porportie gebracht en veel van de berichten over dochters die in een rolstoel kwamen, komen van shady nieuws websites. Niet dat ik zeg deze prik is 100% veilig, dat is niks namelijk. Maar ook met andere behandelingen heb je met die 1% bijwerkingen.

Ho! Maar dit gaat wel even wat verder dan 1%. En dit zijn serieus heftige bijwerkingen, niet een dagje koorts maar echt levenslang chronisch ziek!

maava

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:44

Ik weet het, maar ik ken een hand vol verhalen waarbij het slecht af liep, maar er zijn zo veel meer waarbij het normaal al liep en die geen bijwerkingen kregen. De HPV is niet perfect, maar ook niet zo slecht als alle slechte verhalen doen geloven.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:12

Hij is absoluut niet zo slecht als de indianenverhalen al is dit wel 1 van de vaccinaties waar ik als groot voorstander van vaccinaties toch niet zo in geloof. Althans, niet in de wijze waarin deze vaccinatie nu gegeven wordt. Het heeft namelijk m.i. geen nut om alleen meisjes te vaccineren. Het is een vaccin tegen een sexueel overdraagbare aandoening, dus zou je ook de jongens moeten vaccineren om een algehele dekking te krijgen. Op deze manier krijg je geen algehele dekking en is het dweilen met de kraan open. Een condoom werkt ook....

Ik zie het HPV vaccin dan ook meer in dezelfde lijn als de vaccins voor buitenlandse reizen, puur voor de eigen bescherming en ik zou hem dan ook nemen wanneer het op jou van toepassing is. Al moet ik zeggen dat ik vanuit mijn werk eigenlijk best schrik van de toch aanzienlijke hoeveelheid jonge meiden met een vergevorderd stadium van baarmoederhalskanker.

Ik wacht nog altijd op een vaccin tegen lyme! Daar zou ik toch wel heil in zien.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:45

Ik vraag me dan toch af hoe die mensen zo zeker weten dat het van de hpv vaccinatie komt. Ik heb na die vaccinatie (maar weet niet meer precies hoe snel daarna) ook allerlei vage klachten gekregen (en helaas kamp ik er nog steeds mee) en ik heb ook echt gedacht aan die vaccinatie, maar het kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn. Hoe komen die mensen er dan op dat het wel aan die vaccinatie gelegen moet hebben? Ik vind dat altijd van die snelle, op niks gebaseerde conclusies...
Of zijn er onderzoeken naar gedaan en is er daadwerkelijk bewijs voor?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:15

Een ding: condooms helpen (helaas) niet tegen HPV. Daarnaast is HPV zeker ook niet ongevaarlijk voor mannen, bepaalde vormen van keelkanker kunnen ook hierdoor veroorzaakt worden bijvoorbeeld, al komt dit wel veel minder voor dan baarmoederhalskanker. Ik ken de ins en outs van de HPV vaccinatie niet, dus daar kan ik verder niet over oordelen, maar tegen de tijd dat mn dochter de leeftijd van vaccineren bereikt zal ik me daar zeker verder in verdiepen, omdat ik ook mn vraagtekens heb bij deze vaccinatie.

Edit: linkje
https://www.vumc.nl/onderzoek/nieuws/pr ... ietbergen/

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:24

Voor het stukje baarmoederhalskanker wel degelijk, bij verdere sexuele ontwikkelingen inderdaad wel iets minder (om het zo maar even te zeggen).

HPV is inderdaad een enorm groot probleem aan het worden waarbij inderdaad baarmoederhalskanker niet het enige probleem is wat hierdoor veroorzaakt wordt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:26

Op iedere site waar ik kijk staat duidelijk dat condooms niet helpen, dus daar ga ik dan ook maar vanuit.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 08:34

Vandaag een stuk in de volkskrant over vaccineren.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:03

http://nos.nl/l/2034630

Voor mensen die nog steeds durven beweren dat het doormaken van kinderziekten juist goed is, even lezen.
Mazelen verzwakt je weerstand tot 2jaar na het krijgen van de mazelen zodanig dat je juist een groter risico hebt ook andere infectieziekten op te lopen.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:07

tmr001 schreef:
Waarom ik er moeite mee heb deze discussie andermans mening te respecteren, is dat de niet vaccineerders door niet te vaccineren ook anderen (kinderen, mensen met een verminderde weerstand) gevaar brengen. Daarom kan je niet zomaar zeggen "iedereen moet het maar voor zichzelf weten". Zoals dacht ik Ygritte ergens eerder in dit topic zei: "Jouw vrijheid houd op waar je die van een ander in gevaar brengt".

Tsjonge jonge ... alsof een griep(je) of een mazeleninfectie ineenen een gevaar is.
Enig idee hoe je weerstand opgekrikt wordt na een kinderziekte ?
En dat het helemaal niet erg is voor je weerstandsopbouw om 's een paar dagen flink koorts te hebben.

Dat 'gevaar' loop je ook tussen gevaccineerde dieren.
Zo'n 30 jaar terug werkte ik bij paardrijden voor gehandicapten.
De manege ging elk zomer 3 weken dicht vanwege de zomervakantie.
De paarden gingen naar bekende adressen in de buurt en kregen daar 3 weken vakantie op de wei. Ze kregen altijd een paar weken voor ze de wei op gingen hun jaarlijkse vaccinatie.

Wij zouden ook een paardenloge krijgen.
Toen ze gebracht werd hoorde ik haar wat hoesten. Nog niet echt verontrustend. Echter dat ging al snel over in zwaar hoesten.
Daags erna kreeg de merrie hoge koorts en werd doodziek. Dierenarts erbij gehaald.
Om een lang verhaal kort te houden. Ze bleek een fikse influenza besmetting te hebben.

Onze 2 paarden die toen nog keurig gevaccineerd waren kregen het kort erna ook.
Onze Fjordenmerrie van 8 jaar was er nog wel een keer weer door maar onze jaarlinghengst is er behoorlijk ziek van geweest ondanks zijn vaccinaties.

Een goeie kennis van mij had een Duitse staander. Leuke hond. Als ze op vakantie ging ging de hond altijd naar hetzelfde hondenpension.
Hij werd altijd keurig gevaccineerd. Ook tegen kennelhoest. Dat was ook een voorwaarde van het pension.

Een paar jaar terug, kreeg de hond ondanks zijn vaccinaties kennelhoest, een maand voor ze op vakantie wilde. Ze baalde als een stekker.
Hond kon niet naar het pension. Ondanks dat hij al aan de beterende hand was. Uiteindelijk kon hij bij kennissen terecht zodat ze toch op vakantie kon.

Dus om ons 'niet vaccineerders' nu te gaan beschuldigen dat onze vrijheid voor de vaccineerders een gevaar vormt vind ik echt te ver gaan.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:46

Vergelijk je nu echt de mazelen met een griepje? Voor zo ver ik weet word je niet blind van de griep, zwellen je hersenen niet op van de griep.
(http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs286/en/)
En er zijn ziektes die evolueren, dus veranderen en de "geheugen cellen" deze virussen later pas vinden. En dit zijn twee verhalen, hoeveel zijn er waarbij alles prima verloopt? miljarden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:03

En door dat vergelijk bewijst Henny dat ze echt flauw benul heeft wat mazelen is of inhoudt.

Lees ook nog even het nieuwsbericht van de NOS dat ik vanmorgen plaatste. Die refereren naar een onderzoek naar de weerstand die zeer ernstig wordt ondermijnd door het doormaken van mazelen. Dat onderzoek heeft gebruik genaakt van gegevens van de afgelopen 50jaar.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:22

_lautje_ schreef:

Voor mensen die nog steeds durven beweren dat het doormaken van kinderziekten juist goed is, even lezen.
Mazelen verzwakt je weerstand tot 2jaar na het krijgen van de mazelen zodanig dat je juist een groter risico hebt ook andere infectieziekten op te lopen.

Tja....
Oma heeft gewoon mazelen gehad, werd uitstekend door haar moeder verzorgd en is nu de rest van haar leven immuun (wat ik nog moet zien mbt vaccinatie).

Ja, ziek zijn is een tijdelijke aanslag op je gezondheid.
Lijkt me geen reden tot paniek. (Graag wel gezond verstand gebruiken!)

Ik heb de links braaf gelezen, weinig nieuws aangetroffen en tav "anti of pro vac" vind ik er geen nieuwe argumenten.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 17-11-16 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:25

Ik kan 2jaar niet echt tijdelijk noemen

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:27

Och....
Oma is als gezegd oma en 65 lentes jong. Dus ja -ik vind het tijdelijk.... ;)

En ik kan me niet herinneren dat hetzij ikzelf hetzij vriendinnetjes maandenlang kwakkelden als gevolg van de mazelen.
(Noch dat daar ooit verhalen over zijn verteld: 'dat was 8 maanden na de mazelen, dus...)

Edit: ik heb het even nagezocht- ik heb in 1963 mazelen gekregen, en de jaren daarna de bof, roodvonk, rode hond en waterpokken. 'Toen had ik het allemaal gehad'.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:57

Mijn oma heeft in de jaren 90 kanker gehad en leeft nog steeds.
Niet om kanker te vergelijken met de mazelen, maar meer als illustratie dat individuele gevallen niet zoveel zeggen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:54

Janneke2 schreef:
Och....

En ik kan me niet herinneren dat hetzij ikzelf hetzij vriendinnetjes maandenlang kwakkelden als gevolg van de mazelen.
(Noch dat daar ooit verhalen over zijn verteld: 'dat was 8 maanden na de mazelen, dus...)

Edit: ik heb het even nagezocht- ik heb in 1963 mazelen gekregen, en de jaren daarna de bof, roodvonk, rode hond en waterpokken. 'Toen had ik het allemaal gehad'.

N=1 gaat natuurlijk niet op.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:20

_lautje_ schreef:
En door dat vergelijk bewijst Henny dat ze echt flauw benul heeft wat mazelen is of inhoudt.

Lees ook nog even het nieuwsbericht van de NOS dat ik vanmorgen plaatste. Die refereren naar een onderzoek naar de weerstand die zeer ernstig wordt ondermijnd door het doormaken van mazelen. Dat onderzoek heeft gebruik genaakt van gegevens van de afgelopen 50jaar.

Ik vind dat je wel heel erg beledigend begint te worden.

Door de regel is griep en mazelen helemaal niet zo erg. Tuurlijk zijn er ernstige gevallen en zelfs sterfte maar dat komt ook voor bij mensen die wel gevaccineerd zijn.
En ... je weet bij zo'n sterftegeval niet wat de achtergrond van zo'n persoon is. Was het iemand met een uitstekende gezondheid of kwakkelde de persoon al vanaf zijn jonge jeugd.

Enne ... wat de NOS betreft.
Lees het boek 's van Janneke Monshouwer. Het is net uit. Ze is jarenlang nieuwsleester geweest voor de NOS en doet een boekje open over hoeveel er verdraaid werd cq. bezijden de waarheid was wat als nieuws naar buiten MOEST komen.

Lautje als jij heilig gelooft in vaccinaties, ga lekker door zou ik zeggen maar brand mensen die een andere mening toegedaan zijn niet zo af.
Ik heb in dit topic meerdere keren ervaringen gedeeld die ik zelf en zijdelings heb meegemaakt en op basis van die ervaringen heb ik besloten om niet meer te vaccineren.

Idem komt er hier bijvoorbeeld in geen enkel dier een identificatie chip.
De mooie woorden van onze regering dat het volledig veilig is is ook grote onzin maar feit is wel dat menig stamboek er rijk aan geworden is.
Feit is ook dat het Quarterstamboek in Amerika er veel eerder mee begon. Daar werd de chip in het bindweefsel van de manenkam gezet. Vanwege de complicaties is men daar toen gestopt met chippen. Hoe het later is gegaan met identificeren daar, weet ik niet.
Net erna begon Nederland met de chips en nu in de halsspier.

Zolang geld een TE grote rol speelt durft men van hogerhand ons van alles voor te schotelen. Er zijn altijd wel een paar hoogstaande personen die willen verklaren dat ...
Veelal verbonden aan universiteiten en medische onderzoekscentra die gesubsidieerd worden door de Farmaceutische Industrie.
Onze regering betaald nl. nog maar een heel klein deel. Het overgrote deel wordt door Big Farma bekostigd.
En klokkenluiders worden altijd onderuit geschoffeld. Maakt niet uit over welk onderwerp.
Ik heb als voorbeeld en uit tijdgebrek Want to Know genomen en Andrew Wakefield. Maar er zijn legio andere websites en honderden zo niet meer, artsen, dierenartsen en wetenschappers die hun bedenkingen hebben bij vaccinaties maar niet of nauwelijks naar buiten durven treden omdat ze of belachelijk gemaakt worden of hun baan kwijt raken.
Ik steek nu al meer tijd en energie in dit forum dan me lief is.
Momenteel heb ik namelijk best veel buitenwerk te doen.

Ik vind nog steeds dat de inhoud van dit forum zo offtopic gaat. Door op die offtopic reacties te reageren doe ik net zo hard mee en wil dat niet meer.

Als laatste nog even wat anders om de belangen van onze regering te laten zien: Ik heb nog altijd een ontheffing voor chippen. Kan eigenlijk niet he?
Eerst kon er nog een ontheffing aangevraagd worden maar dat is later opgeheven.
Daarop heb ik naar het Ministerie van PVE gebeld en verteld dat mijn echtgenoot werkte in het bedrijf dat als eerste in Nederland de chips moest testen in diverse dieren en daar nauw bij betrokken was.

Ik heb haar ook de testresultaten verteld en gezegd dat er daarom hier nooit en te nimmer een chip in ëén van onze dieren gaat komen.
Ik heb gedreigd die resultaten in de media te gooien als ik toch perse moest chippen.

Je houd het misschien niet voor mogelijk maar ik heb een keurige brief van het ministerie van PVE ontvangen met een bult omhaal van woorden wat nergens op slaat maar wat er op neerkomt dat ik dus niet hoef te chippen.
Ik ga hier geen verdere details over geven maar het feit dat ze zo bang zijn dat die testresultaten naar buiten komen is toch wel een teken aan de wand !

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:36

phormicola schreef:
Janneke2 schreef:
Och....

N=1 gaat natuurlijk niet op.

?????

N=1 is statistiek, dat weet ik heus wel, hoor.
Ik doe alleen geen statistische claim.

(Zij het, dat het anno 1963 voor veel meer mensen opging, dus waar jouw bewering "dat dit over 1 en niet meer dan 1" persoon zou gaan ook al geen hout snijdt....)

Dus wat wil je zeggen met N=1 ????

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:41

Citaat:
Ik vind nog steeds dat de inhoud van dit forum zo offtopic gaat. Door op die offtopic reacties te reageren doe ik net zo hard mee en wil dat niet meer.

Laat ik dan maar even ontopic gaan praten, waar er in dit hele topic nog geen antwoord over is. Wat is ontstoren nou eigenlijk en wat zit erin? Hoe werkt het en hoe halen deze stoffen de 'gevaarlijke' stoffen uit je lichaam? Ik las dat het een zwakke versie van het huidige vaccin is. Hoe komen ze hier dan aan? Maar is dat dan net niet weer wat jullie niet willen? Of is de zwakke versie een vaccin zonder de nodige stoffen die wel in een normale vaccin zit?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:44

Citaat:
Dus wat wil je zeggen met N=1 ????

Wat ik wil zeggen dat anekdotes waarbij het wel goed niet belangrijk zijn. Die zijn er natuurlijk aan beide kanten, legio zelfs.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:53

henny_w schreef:
Door de regel is griep en mazelen helemaal niet zo erg. Tuurlijk zijn er ernstige gevallen en zelfs sterfte maar dat komt ook voor bij mensen die wel gevaccineerd zijn.
En ... je weet bij zo'n sterftegeval niet wat de achtergrond van zo'n persoon is. Was het iemand met een uitstekende gezondheid of kwakkelde de persoon al vanaf zijn jonge jeugd.

Door de regel is vaccineren helemaal niet zo erg. Tuurlijk zijn er ernstige gevallen en zelfs sterfte maar dat komt ook voor bij mensen die niet gevaccineerd zijn.
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 17-11-16 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:59

Tja... Iedereen kent wel die opa die 100 werd met twee pakjes per dag paffen :z

Betekent ook niet dat roken niet schadelijk is.

Mazelen, polio en die andere dingen hóeven niet schadelijk te zijn. Maar kúnnen het wel zijn. Je weet alleen nooit hoe het bij jouw kind uitpakt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:19

Janneke2 schreef:
_lautje_ schreef:

Tja....
Oma heeft gewoon mazelen gehad, werd uitstekend door haar moeder verzorgd en is nu de rest van haar leven immuun (wat ik nog moet zien mbt vaccinatie).

Ja, ziek zijn is een tijdelijke aanslag op je gezondheid.
Lijkt me geen reden tot paniek. (Graag wel gezond verstand gebruiken!)

Ik heb de links braaf gelezen, weinig nieuws aangetroffen en tav "anti of pro vac" vind ik er geen nieuwe argumenten.

Infectie met mazelen maakt je niet per se levenslang immuun, terwijl nieuw onderzoek naar de vaccinatie aantoont dat een booster wél levenslange immuniteit garandeert.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:47

Het geote nadeel van de huidige tijd vind ik dat een ieder zijn of haar mening op het internet kan verkopen als waarheid. En dat een hoop mensen hun mening vormen door alles wat er op internet gekwakt wordt, onderbouwd of niet.

Janneke, dat jij de verhalen van complicaties van kinderziekten niet hoorde in de jaren 60 is natuurlijk niet zo gek. Dat betekent niet dat ze er niet wáren. Mijn moeder kent de verhalen wel, erg veel zelfs. Zij kwam uit een klein dorp waar alle kinderen bij elkaar gezet werden als er 1 ziek was, een aantal zijn overleden, anderen zijn voor het leven gehandicapt. Dit was overigens niet in de jaren 60 maar 50 eerder, maar dat doet er niet echt toe. Zij was dus juist heel gelukkig met alle vaccinaties. En zo heeft iedereen een ander referentiekader.