Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 16:20

Haha, het loopt niet langs mijn benen. Maar voel me er zo ongemakkelijk door! Als ik loop voelt het echt vervelend en omdat ik erg huiverig voor vocht ben in kleren ( :') ) is het ook vervelend als alles weer droog en warm is na het naar de wc gaan en je moet zo'n klamme vochtige onderbroek aan, brrrr...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 17:31

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:03

_O- _O- :')
The mew has got a point

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:21

Omg... Wat een mew :x

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 07:51

Ik ben nu heel nieuwsgierig naar het filmpje, maar ik moet eigenlijk echt uit bed :')

De femmecup is binnen! Hij is stukken zachter dan de Meluna die ik eerst had, en kleiner ook. Hij gaat er makkelijk in en klapt ook goed uit, maar ik krijg daarna het vacuüm niet meer vebroken om hem eruit te halen... Heeft iemand daar tips voor, behalve dan oefenen? In z'n 'kontje' knijpen alleen werkt niet.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 08:19

watchthesky schreef:
Ik ben nu heel nieuwsgierig naar het filmpje, maar ik moet eigenlijk echt uit bed :')

De femmecup is binnen! Hij is stukken zachter dan de Meluna die ik eerst had, en kleiner ook. Hij gaat er makkelijk in en klapt ook goed uit, maar ik krijg daarna het vacuüm niet meer vebroken om hem eruit te halen... Heeft iemand daar tips voor, behalve dan oefenen? In z'n 'kontje' knijpen alleen werkt niet.

Ik doe één vinger iets dieper, druk m dan iets dicht en haak die cup er in één beweging uit met die vinger :+ Kan wel een klieder boel daar worden (en uuuh oefenen.. _O- )

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 08:57

Oké, ik probeerde hem echt tussen wijsvinger en duim te pakken, maar daarvoor het omtbrak het me ook een beetje aan eh. Ruimte. :+
Ik zal het proberen met de haakmethode als ik nog eens ga oefenen :P

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 09:06

Ja.. Het lukt mij ook niet altijd.. Maar krijg m er wel binnen 20 seconden uit ofso. En ik leeg m alleen als ik thuis ben, dat scheelt ook een hoop frustraties.. :Y)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:42

Ik doe het ook met joaniekes 'haakmethode' :')

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 14:35

JoskaH schreef:
Haha, het loopt niet langs mijn benen. Maar voel me er zo ongemakkelijk door! Als ik loop voelt het echt vervelend en omdat ik erg huiverig voor vocht ben in kleren ( :') ) is het ook vervelend als alles weer droog en warm is na het naar de wc gaan en je moet zo'n klamme vochtige onderbroek aan, brrrr...

@JoskaH,dat vochtverlies gaat ook hand in hand met je cyclus.
Rond je eisprong kan je heel wat meer verliezen,meestal doorzichtig slijm,kan met behoorlijke hoeveelheden zijn.na enkele dagen wordt dat weer minder,tot aan je menstruatie dus.

Een menstruatiecup is niet voor wat witverlies op te vangen,daar zijn inlegkruisjes voor,maar dagelijks een inlegkruisje werkt enkel maar schimmel in de hand.

Het hoort er gewoon bij.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 15:29

Ik bekijk het filmpje ook binnenkort. Heb overigens ook last vast van vochtafscheiding en hele geboortes van slijmmonsters, maar daarvoor ben ik vaste klant van inlegkruisjes (en gelukkig geen schimmel)

Ik verbreek het vacuum met mijn wijsvinger en pak de cup dan met mijn middelvinger en duim onderaan vast en trek hem er zo uit. Als ik haak dan verlies ik vaak gelijk de hele inhoud van de cup...

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:11

Beste bokkers, help mij alsjeblieft -O-

Ik heb twee weken geleden mijn tweede cup gekocht, ik heb namelijk een jaar geleden al een keer een yuukicup gekocht. Twee periodes en toen was ik er klaar mee, ondanks dat ik alles geprobeerd had en voor mijn gevoel goed deed bleef ik lekken. Na twee maanden in de kast beland en niet meer naar omgekeken.

Na een tampon-doorlek-ongeval op Schiphol was ik er klaar mee, en heb ik op aanraden van een vriendin de Ladycup gekocht. Hij kwam vorige week binnen en ik had er meteen vertrouwen in, hij leek ietsje kleiner en zachter dan mijn Yuuki. Toevallig zaterdag ongesteld geworden en meteen geprobeerd. Op her en der wat druppeltjes na niks aan de hand. Tot vandaag (en gister), kennelijk nu mijn heftige dagen en ik lek de hele tijd door? |o . Hij zit op de goede plek, ik hoor en voel hem vacuüm trekken en ik controleer altijd na. Wel kruipt ie omhoog, zowel met slapen als gewoon overdag, ik weet niet of dat een reden kan zijn van het doorlekken?

Ik heb overigens maat small (19 en geen kinderen oid :P)
Heeft iemand hier tips voor of ervaring mee? Ik baal als een stekker want ik wil gewoon graag dat het lukt en voor mij ook een uitkomst is. Maar ze zijn nou eenmaal niet heel goedkoop, dus ik kan ze ook niet allemaal uittesten. Misschien is er gewoon iets wat structureel mis gaat zonder dat ik het weet?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:38

Heb je al contact gehad met cute cotton?

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:34

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:52

@judas,waar ik op moet letten...niet makkelijk uit te leggen,maar aan mijn baarmoedermond zit zo precies lichtjes een uitstulping.
als de bovenkant van mijn cup daar op zit,trekt hij vacuum,maar raakt dat vacuum weer weg omdat die uitstulping volgens mij te veel beweegt en plaats creeert die het vacuum verbreekt.
ik moet echt voelen dat mijn cup daaronder blijft.

's nachts kruips hij ook omhoog.
zolang ik stil blijf liggen(slapen dus),geen probleem,maar zodra ik opsta moet ik hem dus direct uitdoen en opnieuw plaatsen,anders begin ik ook massaal te lekken.

overdag blijft hij wel mooi zitten dan(net onder die verdikking van de baarmoedermond)

kan het daaraan niet liggen?

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:35

Dat had ik dus ook, hij zat al enkele uren prima op zijn plek, toen we op een workshop een aantal oefeningen moesten doen. Toen is hij dus omhoog gekropen en begon het te lekken..
Nu ben ik aan het denken dat dat misschien betekent dat ik toch de "sport" versie nodig heb, misschien dat het daarmee minder gebeurt?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:27

Als hij beweegt door sporten, kan hij ook te klein zijn. Dan gaat het vacuüm weg doordat je spieren de cup loslaten.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:40

Hmm, ik heb denk blaasontsteking, moet komend weekend ongesteld worden, stel dat de ontsteking aanhoudt ;iemand enig idee of je de cup dan kunt gebruiken?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:44

corine1981 schreef:
Hmm, ik heb denk blaasontsteking, moet komend weekend ongesteld worden, stel dat de ontsteking aanhoudt ;iemand enig idee of je de cup dan kunt gebruiken?

Ja voor zover ik weet wel, ik had juist altijd het idee dat ik met tampons/inlegkruisjes veel sneller een blaasontsteking had.
Goed spul tegen blaasontsteking is trouwens D-Mannose poeder :) Heb je 9 vd 10 keer geen AB meer nodig :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 06:36

Dat heb ik ook ergens gelezen ja, maar ff zoeken waar ik dat kan vinden, vandaag toch geen tijd om naar de dokter te gaan:+

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 07:23

De eerste 2a3 dagen heb ik altijd een inlegkruisje voor er komt toch minimaal wat bloed langs, zei het door het plaatsen of gewoon erlangs . Jullie dan helemaal niet? Ik heb de lunette 2 32jr 3kids

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 07:42

missanita84 schreef:
De eerste 2a3 dagen heb ik altijd een inlegkruisje voor er komt toch minimaal wat bloed langs, zei het door het plaatsen of gewoon erlangs . Jullie dan helemaal niet? Ik heb de lunette 2 32jr 3kids

Jawel, ik heb dat ook. Volgens mij is dat normaal, de cup absorbeert immers niet, dus er kan nog een restje uit komen. Voor mij is dat absoluut geen probleem.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 08:26

Ok bedankt! Nee voor mij ook niet. Maar was even benieuwd als meerderen dat hadden

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:05

Bij mij lekt er echt geen druppel langs, ook niet op de ergste dagen.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:30

Op de ergste dagen toch maar tampon. Ergens lukt het de eerste 2 dagen niet. Vloei te veel, te glibberig. Na poging van inbrengen ziet mijn hand er afgeslacht uit, alleen zit hij er nog aan. Na 2 dagen zijn cup en ik vriendjes.
Straks naar ha. Om te kijjen hoe ik minder heftig ongesteld kan worden.