Lotgenoten gezocht de ziekte met de beginletter k

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Lotgenoten gezocht de ziekte met de beginletter k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 06:16

Wat fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 07:41

Heel goed bezig! Volhouden hoor en voor je het weet loop je weer rond!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:07

Hoop dat je heerlijk hebt geslapen en dat het de stijgende lijn weer oppikt.
Probeer echt goed naar de buikholte te ademen en ademsteun te geven met spreken.
Vraag anders aan de logopedie of fysiotherapeut ademhaling oefeningen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:56

dat klinkt goed yvette! en conditie inleveren is ook niet gek; je lijf heeft nogal wat te verduren momenteel.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:39

je lijf heeft heel wat te verduren..
blij dat het weer ff meezit voor je !
hou vol,
dikke knuf !

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 22:26

Zo weer een dagje verder vandaag een beetje het limiet aan het opzoeken geweest wat ik wel en niet aan kan. Nou daar schrok ik wel van. Normaal looptempo red ik bij lange na niet. Ook praten en lopen tegelijk wil niet. Komt wel weer maar wel een rare gewaarwording. Nu kom je er achter dat je er normaal gesproken niet bij nadenkt dat praten en lopen meer energie kost dan alleen maar lopen. Nu dus wel maar ben er vandaag meerdere keren uit geweest. Nu wel veel pijn en erg moe maar ben gewoon mijn grenzen een beetje aan het verleggen. Verder komt de pijn ook omdat ze een uur te laat zijn met de pijnmedicatie. Die had ik een uur geleden moeten hebben om de pijn wat naar beneden te krijgen. Bijna ook nog een discussie met mij over de hoeveelheid. Vanmiddag geprobeerd om de kortwerkende oxycodon te verminderen. In plaats van 10 Mg kortwerkend eens 5 Mg kortwerkend te proberen. Een uurtje later kwam ik daar al van terug dat wilde niet. Dus weer die 5 Mg gevraagd en gekregen. Ik krijg nu dus 6 keer op een dag 10 Mg kortwerkend. En twee keer op een dag 20 Mg langwerkend. Zei die zuster nou dat vind ik wel veel. ,rijg je altijd twee van 5 Mg? Ehm ja al vanaf afgelopen zaterdag. Heb je dat nog wel nodig dan? Ja vanmiddag geprobeerd te minderen maar normaal gesproken krijg ik de medicijnen al om 20.00 uur. Dus vandaar dat ik nu ook meer pijn heb als normaal. Echt hoor sommigen zijn lief en zetten het al ruim van te voren klaar en weten dat ik het zelf ook heel erg goed in de gaten houd. En anderen daar moet je er bijna om smeken. Nu maar hopen dat de pijn snel afzakt.
Afbeelding
<3 verder vandaag weer een kaartje gehad van iemand erg lief kaartje hangt al aan de muur maar ben enorm vergeetachtig dus hopelijk vergeef je het me dat ik je naam niet noem.
Even een foto bijgevoegd
Verder ben ik zo ontzettend blij met mijn chirurge. Ze heeft ontzettend mooi werk afgeleverd dit is nu vandaag exact twee weken geleden open gemaakt en ze heeft het nadat ik het gevraagd had onderhuids gehecht. Het ziet er na 14 dagen al ontzettend mooi uit laat staan over een paar maanden. Met deze operatie hebben ze dat nog niet eerder gedaan onderhuids hechten maar ik had er speciaal om gevraagd heb haar al wel 10 keer bedankt. Het gaasje op mijn buik is bescherming voor de pechsonde
Afbeelding

Ook vandaag tot twee keer toe een bakje yoghurt weer mogen eten hopelijk mag ik morgen meer eten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:58

Topper!!
Gewoon weer gelopen en proberen te praten tegelijkertijd. Je bent een vechter!

Je buik ziet er al heel mooi uit.
Waar heb je het meeste pijn als je niet genoeg pijnstillers krijgt? De wond? Of meer intern, je buismaag? En krijg je pijn van/tijdens/na yoghurt?
Hopelijk mag je morgen weer meer eten, dat lijkt mij heerlijk!

Hou je taai :+:

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 00:04

Fijn zie mijn kaartje hangen, hoop dat het je wat heeft opgevrolijkt.
Goed om te horen dat het al iets beter gaat....ga zo door!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 00:19

dat met praten, en lopen, en geen 4 stappen kunnen zetten herken ik heel goed :j
ben een slappe oude dweil nu.

vervelend dat ze geen,of te weinig, rekening houden met je pijn meds. je hebt ze niet voor niks.

ik denk, dat als je mag eten, dat je je gauw weer beter gaat voelen !
dikke knuf uit rotterdam !

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:02

Wat fijn dat het weer wat beter gaat!

Kan je vragen of je een extra pilletje naast je bed mag hebben? Dat je die pakt als ze te laat zijn of het te lang duurt? Dan kun je de volgende weer in het bakje naast je bed zetten. Zo deed ik dat ook (heeft het pijnteam toen voorgesteld), want niets is zo naar als te laat pijnstillers krijgen.

Vooral naar dat ze vinden dat je al moet af bouwen! Wel herkenbaar overigens. Ik krijg nog meer oxycodon, maar elke dag komen ze wel vragen of ik al af wil bouwen. Zelfs met pijnpomp al. Gelukkig bepalen de neurochirurgen dat uiteindelijk en daar hoeft t niet van, maar vervelend vind ik het wel altijd, zeker als je nog veel pijn hebt.

Veel succes en sterkte! :(:)

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 10:07

Hannanas schreef:
Topper!!
Gewoon weer gelopen en proberen te praten tegelijkertijd. Je bent een vechter!

Je buik ziet er al heel mooi uit.
Waar heb je het meeste pijn als je niet genoeg pijnstillers krijgt? De wond? Of meer intern, je buismaag? En krijg je pijn van/tijdens/na yoghurt?
Hopelijk mag je morgen weer meer eten, dat lijkt mij heerlijk!

Hou je taai :+:

De buusmaag heb ik totaal geen pijn aan mee het is echt de Long rechts en ribbenkast rechts . Heb daar ook een nog grotere wond zitten van midden onder mijn rechterborst tot op mijn rug. Daar heb ik nu het meeste last van. Ze zijn achter die long door naar de slokdarm gegaan tijdens de operatie.

Heb trouwens nog helemaal niet verteld hoe de operatie dat was gegaan

Donderdag de 24 was mijn tweelingzus om 07.00 uur al bij me om 07.30 richting ok. Pff elkasr gedag zeggen was niet zo leuk. Niet wetende wanneer ik weer wakker zou worden gemaakt. Er was gezegd de operatie duurd tussen de 6 en 8 uur en de eerste 24 tot 48 uur zou ik in slaap gehouden worden.
Stipt kwart voor 8 lag ik op de operatie tafel tja en toen kwamen mijn waterlanders (tranen) ik vond het allemaal doodeng en lag the staken. Infuus werd geprikt en anesthesist was ontzettend lief. Ik zou ook een blijvend slangetje voor een blokverdoving in mijn rug krijgen. Daar zat ik ook erg tegenop. Het mooie is dat ik nog weet dat de anesthesist me gerustgesteld heeft en meer weet ik niet meer. Het eerste wat ik me kan herinneren is dat ik mijn vader hoorde praten in de verte.Ok kom mijn ogen niet openen en probeerde of ik mijn handen kon bewegen. En dat lukte. Bezorgde mijn vader daarmee een doodschrik. Ik lag toen ik de intensive care (ic). Ze hadden mijn ouders verteld dat ze me langzaam wakker lieten worden maar dat het nog wel tot in de avond kon duren voordat ik echt wakker genoeg zou zijn om van de beademing af te gaan. Ik reageerde snellen en 10 nog geen 10 minuten nadat ik in mijn vaders had had geknepen was ik al wat meer bij ook zagen Ze dat ik al weer bijna zelfstandig ademde en last kreeg van de tube . Toen verzochten ze mijn ouders even weg te gaan zodat ze mij van de beademing af konden halen. Ik had al een aantal hand gebaren gemaakt want wilde heel graag weten welke dag het was en vooral hoe laat. 15.00 uur wist ik maar de dag niet. Dat was dan ook het weersta dat ik vroeg welke dag is het. Ik schrok dat het donderdag was en was bang dat zag de operatie niet helemaal gedaan hadden of dat er wat anders mis was. Dus dat was mijn volgende vraag. Alles was gelukkig goed gegaan meer dan uitstekend. Dus dat was fantastisch nieuws. Het bloedverlies was zo weinig geweest dat een bloedtransfusie niet nodig was geweest. Dus dat was wel heel erg fijn. Ik lag dus aan allemaal toeters en bellen. Ik had een groot infuus in mijn hals een maaghevel om maagsappen uit de maag weg te halen en evt gestold bloed uit de nieuwe buusmaag uit mijn kleinere maag te houden zodat ik niet misselijk zou worden. Ik had allemal plakkers op mijn rug en een piepklein hol slangetje voor het verdovingsblok van de middenrif en borstpartij verder een drain achter de rechter long want ze hebben ook en de borstkast geopereerd.Ook had ik een drain in mijn buik om uit de wind op mijn buik het vocht weg te halen. Een pech sonde was geplaatst. En ik had omdat ik die blokverdoving had had ik een urinekathether. En.een normaal infuus en een infuus in mijn slagader verder natuurlijk.de nodige plakkers voor de ademhaling hartritme enz enz en een knijper voor zuurstofgehalte. Al met al lig je dus aan behoorlijk wat snoeren van alle toeters bellen.en alarmen.

Nadat ik onder narcose was hebben ze dus die blokverdoving gezet in mijn rug. Daarna alle plakkers de lijn in mijn hals de arterie lijn in mijn polsde kathether en de maaghevel dat hebben ze.allemaal eerst gedaan voordat ze met de operatie begonnen.Dat heeft allemaal een uurtje geduurd. De operatie in totaal duurde 4 uur dat bizar kort is maar ze konden overal heel mooi bij. Dus om half twee lag ik al aangesloten op de ic en 15.00 uur was ik wakker. Zelfs s'avonds expeditie Robinson gekeken.

Vanmorgen.was de temperatuur 37.4 de eerste ochtend zonder koorts dus nu verder afwachten.
Tot zover even de operatie verslag en de update.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:16

Hier ook een meelezer, wat heb jij al een hoop voor je kiezen
gehad zeg, wat ben je enorm dapper!

Ik bewonder je doorzettingsvermogen, maar pas wel op dat je jezelf niet
voorbij loopt :(:)

En om pijn medicatie blijven vragen hoor! Niemand hoeft pijn te hebben, dus ook jij niet, flink aan het belletje trekken!

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 10:28

BloemBloem schreef:
Hier ook een meelezer, wat heb jij al een hoop voor je kiezen
gehad zeg, wat ben je enorm dapper!

Ik bewonder je doorzettingsvermogen, maar pas wel op dat je jezelf niet
voorbij loopt :(:)

En om pijn medicatie blijven vragen hoor! Niemand hoeft pijn te hebben, dus ook jij niet, flink aan het belletje trekken!

Net de artsen aan mijn bed gehad en die vonden het knap dat ik het gisteren geprobeerd heb. Tja als het niet hoeft ben ik geen medicijn slikkker. Maar dat lukte niet en was geen enkel probleem ze houden me goed in de gaten. Aangegeven dat ik nu wel weer wat meer pijn rechts heb maar dat was wel logisch. Alle zenuwen die een knauw gehad hebben begonnen langzaam hun werk weer te doen dus begrijpelijk dat het aan de rechterkant steeds pijnlijker wordt. Verder bloed geprikt zijn de ontstekingswaarden gedaald dan geen longfoto zijn ze omhoog gegaan dan en longfoto laten maken. Verder nog even die op de vla en de yoghurt. Ze zijn erg voorzichtig wat alleen maar goed is maar wil weer graag normaal eten. Acht geduld is een schone zaak maar wel vervelend.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 14:40

Goh, dat heb ik me geen eens gerealiseerd. Je zou pas 1-2 dagen later wakker worden en je wordt zelfs eerder wakker dan de operatie an sich al zou hebben geduurd....

echt ongeloof

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 09:44

Littekens ziet er netjes uit. Top! Hopelijk gebruiken ze jouw hechting weer als voorbeeld voor anderen.

Jeetje.. Wat een verhaal van je operatie. Echt ongelooflijk hoe snel je er doorheen bent gegaan.

En nu geen koorts. Mooi!!

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 14:09

*\o/* weer een kleine terugval. De temperatuur is weer omhoog net als de ontstekingswaarden dus helaas.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:27

Balen!! :(:)

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 19:01

Pfff enerverend dagje vandaag. Ik heb om mijn pech katheter dus gaas heen zitten voor bescherming en om wondvocht wat er langs lekt Op te vangen. Nu is het zo dat er om mijn afdeling ook statigere lopen en deze was zo handig om de sonde door te knippen. Echt nog een kort stukje uit mijn buik maar meer was er niet de aansluitingsplek had ze er helemaal afgeknipt. Per ongeluk natuurlijk maar ja. Ik haal het altijd zelf los blijkbaar vond ze het te lang duren. Echt heel erg balen natuurlijk want hij zit nog vast aan de binnenkant met hechtingen(oplosbaar). Nu hebben we met tape en andere spullen het een en ander profesorisch in elkaar gezet voor het weekend zodat ik wel mijn voeding die ik nodig heb over de sonde kan krijgen. Maandag moet er overlegd worden. De enigste manier om hem te vervangen is van binnenuit. De hechtingen moeten aan de binnenkant eerst los geknipt worden. Dus we gaan wel weer zien hoe ze dat gaan doen. Voor nu is het tijdelijk opgelost gelukkig.
Laatst bijgewerkt door fenja op 10-12-16 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:04

djeez, niks zit je ook mee he ?
wat een oen.. :roll:

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 19:17

spicegirl schreef:
djeez, niks zit je ook mee he ?
wat een oen.. :roll:

Ach ze zal het nooit weer doen dat weet ik wel zeker en ze zal zich knap vervelend gevoeld hebben vandaag de hele dag denk ik. Zoiets doe je natuurlijk niet expres maar ja het is wel weer wat wat typisch mij moet overkomen. Ik heb altijd van dit soort gekke dingen. Nou ja als ze er maandag bij moeten dan ga ik maar mooi onder narcose als ze dat via een gastroscopie gaan doen. Mij niet gezien dat ik nog een gastroscopie onderga zonder narcose. (Heb er twee gehad onder een roesje. De eerste werd ik halverwege wakker en werd ik,door twee man vast gehouden en heb meer dan een week lang last gehad van mijn keel door het kokhalzen wat bij een roesje niet uitgeschakeld is) Ik heb een hele heftige kokhalsreflex zelfs mijn vader die de tweede gastroscopie mee moch omdat ik het zo ontzettend eng vond vertelde dat het vreselijk was. Ook daar heb ik meer dan een week lang last van gehad. En nu met de spierpijn in de rechterborstkast zit ik er niet op te wachten om onder een roesje zo te moeten kokhalzen. Maar dat is iets om maandag met de arts te bespreken. We zien wel hoe het opgelost gaat worden.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:33

Oh nee. oliebol zeg! Hopelijk werkt het op deze manier wel eventjes en hebben ze gauw een goede oplossing

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:36

fenja als jij onder narcose wil dan mag je onder narcose,mits er iets is waardoor het niet kan natuurlijk.
Ze wilde mijn oog ook opereren on verdoving,nou mooi niet,geen gepruts en gesnij aan mijn oog,3 kwartier lang, als ik wakker ben.Ik heb volledige narcose gekregen omdat ik erop stond.
Jij hebt dat recht ook.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 12:08

gohya schreef:
fenja als jij onder narcose wil dan mag je onder narcose,mits er iets is waardoor het niet kan natuurlijk.
Ze wilde mijn oog ook opereren on verdoving,nou mooi niet,geen gepruts en gesnij aan mijn oog,3 kwartier lang, als ik wakker ben.Ik heb volledige narcose gekregen omdat ik erop stond.
Jij hebt dat recht ook.

Ik weet dat ik dat recht heb denk alleen dat ze er een beetje moeilijk over gaan doen in verband met die longontsteking. Nu ook weer behoorlijk benauwd en zijn net weer nieuwe longfoto's gemaakt. Iets in mijn hoofd zegt dat er iets nog steeds niet pluis is. Gisteravond weer 38.3 ondanks nu al een week antibiotica.

Ik heb even op internet een afbeelding gezocht waar ik wat op kon tekenen om jullie te laten zien waar die andere wond zit. Hij begint in het midden op mijn rechter borst en eindigd achter op mijn rug zeg maar onder mijn oksel door aan de achterkant dus nog een best groot stuk.

Spoiler:
Afbeelding

Dit is niet een foto van mijzelf maar een voorbeeld

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 12:55

Is die wond miss. niet ontstoken dan van binnen? want dan zie je niks aan de buitenkant toch?
Nou ja idd. met een Longontsteking kan je beter niet onder narcose gaan,dat is dan toch weer link.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 14:06

gohya schreef:
Is die wond miss. niet ontstoken dan van binnen? want dan zie je niks aan de buitenkant toch?
Nou ja idd. met een Longontsteking kan je beter niet onder narcose gaan,dat is dan toch weer link.

De wond ziet er verder aan de buitenkant goed uit en is ook niet helemaal precies de plek waar het zeer doet. Het doet op mijn rug achter het schouderblad en onderin het puntje van de long zeer.