Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:41

Haha. Ach de jongens mogen loeren. Ben al bezet. Maar idd. Is wel fijner en beter

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:30

Groeten hier ook altijd. Laatst de opmerking van een zeer ervaren loopster dat mijn techniek zo goed was, ook fijn om te horen!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:51

Dat is leuk als je zoiets hoort.
Ik lach wel altijd als ik een andere loper voorbij zie komen, de ene doet dat terug of zegt hoi.. maar gebeurd me ook vaak dat ze me straal voorbij lopen.

Ik kwam er zondag ook achter dat ik de ongeschreven regels van het hardlopen helemaal niet ken. Zo wist ik niet dat het gebruikelijk is in een run rechts te wandelen. Op zich wel logisch dat het hetzelfde is als in het verkeer. Maar ik liep natuurlijk links in de berm oepsie..

Zijn jullie ook al weleens dit soort dingetjes opgevallen? Kunnen we elkaar een beetje helpen he :P

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:17

Ik doe niet aan verkeersregels wissel rechts en links af , altijd op rechts lopen belast je 1 been meer weg loopt altijd wat af, alleen als het ergend heel druk is let ik er wel goed op

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:19

soof14 schreef:
Ik doe niet aan verkeersregels wissel rechts en links af , altijd op rechts lopen belast je 1 been meer weg loopt altijd wat af, alleen als het ergend heel druk is let ik er wel goed op

Sorry, je begrijpt me verkeerd, dit ging over tijdens een run rechts gaan lopen als je langzamer bent. Zoals vrachtwagens op de rechterbaan op de snelweg & links aanhalen.

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:31

renee16 schreef:
soof14 schreef:

Sorry, je begrijpt me verkeerd, dit ging over tijdens een run rechts gaan lopen als je langzamer bent. Zoals vrachtwagens op de rechterbaan op de snelweg & links aanhalen.

Ah zo ahha

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:39

Ja dat wist ik wel idd.

Waar ik dan wel benieuwd naar ben; lopen jullie wel eens in buitengebied? Ik loop dan standaard links op de weg, ookal is het nog binnen stadsgrenzen.. Veel lopers doen dat ook maar je hebt hier ook massa's die stug rechts blijven lopen :+

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:48

Ik loop voornamelijk in het buitengebied en ik wissel gek genoeg af. Ik heb namelijk zelf als automobilist een hekel aan mensen die links lopen en gewoon níet aan de kant/in de berm gaan als er van twee kanten auto's aankomen. Dan krijg je de situatie dat ik vol in de ankers moet omdat zij anders tegen mij aan lopen. Klinkt gek, maar zo gek is het ook wel eens bijna gelopen.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:26

Argh Douce dat ken ik. Naar stal moet ik altijd over een redelijk smalle dijk en dat schiet dus niet op als je links én rechts wandelaars/fietsers/skeelers/wielrenners hebt :n

Ik heb vandaag trouwens weer lekker gelopen en red het nu al rond de 800 meter aan één stuk :D

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 19:53

Dat is inderdaad wel logisch. Waar ik loop is t 80% met alleen fietsers en wandelaars. Maar een klein stukje waar auto's kunnen komen en dat is wel breed genoeg volgens mij. Maar loop daar altijd met maar 1 oortje zodat ik goed om me heen kan luisteren.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:09

Ik heb net gelopen en heb er even op gelet. Ik loop aan de kant waar geen auto rijdt :+. In de praktijk komt het erop neer dat ik links loop, tenzij ik een auto tegenkom, dan ga ik rechts lopen. Of, wanneer de meeste tegenliggers zijn, dan loop ik weer meer rechts.

Voor het eerst training 3 van week 5 & 6 gedaan van dit http://www.start-to-run.nl/loopschema/loopschema-0-tot-5-kilometer schema. Voor het eerst dus 7 minuten achter elkaar gelopen. Heb helaas alleen nog een lange broek, dus tempo was niet zo hoog, het was een beetje warm haha.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:40

Tevreden! 4,52 km gelopen in 8.6 km/uur. Programma 16 of zo van Evy: 5, 2, 7, 2, 7, 2, 5, 2. Had ik nu nog maar 500 meter doorgedrukt dan had ik een nieuw record gelopen. :roll: ;)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 08:59

Goed bezig RoosvanBlue!

Douche haha een korte broek is met warm weer wel prettig ja!

Zucchero ik kijk onderweg altijd hoe het er voor staat qua tijd/snelheid. Dan spoort meestal aan tot een eindsprintje :+

Ik heb gisteravond 3km gelopen, was alleen de eerste 500m vergeten de app aan te zetten. Maar de 2,5km daarna gelopen in 12.52 / 11,7 km/uur.

Vandaag niet lopen en dan morgen voor het eerst 4km.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:07

Rust staat niet in mijn woordenboek. Gisteren na 2 dagen "pijnvrij" en 3 renpaarden getraind te hebben toch maar gaan lopen. Qua snelheid absoluut mijn record: 3.1km met een gemiddelde snelheid van 9km/u wetende dat ik de eerste 200m gewandeld heb, omdat ik eerst een drukke straat moest zien over te geraken.
Maar ik was wel compleet "leeg" vandaar "maar" 3km gelopen. Niet ontbijten, 2u30 paarden rijden en stallen doen is niet de beste voorbereiding op een loopsessie :+

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:34

Laatst bijgewerkt door Djilna op 01-06-16 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:38

Ik weet het, maar ik loop nogal snel tegen de muren op. Altijd zo geweest :o

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:50

Petitparis dat is best veel zonder goed ontbijt, kan me voorstellen dat je daarna op was.

Ik merk zelf ook dat een rustdag toch wel goed is, ook met die korte afstanden die ik loop :+ Gisteren voelde mijn benen toch wat zwaar toen ik begon, vandaar vandaag maar een dag overslaan.

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:32

Na vanaf het begin meegelezen te hebben, heb ik vandaag toch ook eindelijk mijn eerste hardloopsessie gehad.
Viel me nog alles mee (heb wel vaker gelopen, maar stopte er elke keer weer mee)! 2.46 km in 7.4 km/h (start to run les 1)
Het enige waar ik echt moeite mee had was het uitstippelen van een route. Had een rondje bedacht, maar die was achteraf veel te klein, dus nog een heel stuk aan vast geplakt.
Hoe doen jullie dat? Rondjes plannen? Want eigenlijk wil ik tijdens mijn rondje gewoon door kunnen lopen en niet denken aan waar ik naartoe moet

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:34

Je krijgt vanzelf steeds meer gevoel voor afstand. En anders wat uittekenen op afstandmeten.nl bijvoorbeeld.
Of http://www.mapmyfitness.com/maps/auto_route/
Dan kun je startpunt en gewenste afstand invoeren en dan geeft hij je een route :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:39

afstandmeten is ideaal, de tweede link werkt niet altijd zuiver heb ik gemerkt. Ik heb soms ook hele creatieve rondjes om aan de afstand te komen :+

ik had mijn wekker vanochtend gezet om te gaan lopen, zodat ik voor de warmte uit zou kunnen lopen. maar was nog zooo moe dat ik m vrolijk uit heb gezet hahaha. Straks uit mijn werk gelijk maar. Kort rondje van een km of 3 en dan op tempo.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:44

Ik heb gewoon op google maps gekeken wat leuk is om te lopen en aan de hand daarvan wat rondjes uitgemeten.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:49

Ik loop hard op een redelijk drukke 60 weg waar vaak te hard gereden word, dus ik loop mooi links. Dan maar in de ankers met je auto! Al geef ik toe dat als ik zelf auto rijd links lopers ook bloed irritant vind :o

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:54

Op de weg kun je ook beter links lopen omdat je tegemoet komend verkeer ziet. Maar tijdens een wedstrijd halen snellere lopers links in dus dan hou je op het pad/de weg zoveel mogelijk rechts aan.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:56

Daarom irriteer ik me zo (op zo'n moment). Je ziet tegemoet komend verkeer, maar niemand doet iets met die info. Voor zover ik weet is het namelijk de bedoeling dat je handelt naar wat je ziet :+.

Maar goed, iedere weg en iedere situatie is anders.

Mijn routes stippel ik uit op afstandmeten.nl
Hebben jullie ook dat runkeeper minder meters aangeeft dan afstandmeten.nl op dezelfde route? Zowel afstandmeten.nl als Google maps gaven aan dat mijn laatste ronde 4 km moest zijn, waar runkeeper 3.8 aangaf.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:59

Runkeeper geeft bij mij ook vaak wat minder aan. Zowel als afstandmeten als vergeleken met mijn Garmin.

Als er een fietspad is loop ik gewoon rechts. Achteropkomende fietsers heb ik nog geen last van gehad (ik hou ook echt zoveel mogelijk rechts aan dan). Ach, eigenlijk moet het niet uitmaken waar je loopt, als je maar de veiligste optie kiest en men rekening houdt met elkaar :)