de strijd tegen de kilo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:52

Even een vraagje voor de mensen hier . Wie heeft er interesse om bij een groepsapp te komen om af te vallen? Puur om elkaar tips te geven, aan te moedigen, recepten delen en als je het moeilijk hebt elkaar steunen etc..

Als je er bij wilt mag je mij wel pb'en met je nummer :D

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:42

Appels en banaan, en dan houdt het in dit seizoen wel een beetje op ja.. :o

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 04:41

De afgelopen periode ben ik niets afgevallen.. M'n eigen schuld.. Heb vanaf sinterklaas weinig anders meer gedaan dan snacken en snaaien.. Vanaf gisteren weer begonnen met streng zijn.. Geen koolhydraten meer, zodat ik weer in de vetverbranding kom en niet in de koolhydraat verbranding zit..

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 09:42

Ik wil hier af en toe ook wel meepraten trouwens :D

Diegenen die in de app wilden dat wordt nog gedaan, alleen ik ben zelf niet de beheerder vandaar. Heb de nummers al wel door gegeven.

Ik ben zelf vanaf begin november serieus bezig, ik wil graag eerst 10 kg kwijt. De teller staat nu op -6,7 kilo.

Elke week val ik 0,5 tot 1 kg af, verschilt per week.
Als ontbijt heb ik vaak beschuitjes met Light jam of een bakje muesli met minder suiker en melk. Dat is weinig kcal. (rond de 200) Verder eet ik Smiddags regelmatig een bak Skyr, dat vult heel goed maar is niet veel kcal. (360 per bak ongeveer). Of anders een magere maaltijdsalade. Ik eet weinig brood, hooguit 1 of 2 keer per week, en dan meestal bruin of spelt brood. En elke dag neem ik als tussendoortje in ieder geval een banaan. Dit vult goed en je krijgt er veel energie van. En qua drinken neem ik alleen water en thee, en soms melk.

Verder probeer ik altijd goed rekening te houden met het avond eten. Gaan we een keer patat eten, dan probeer ik 's middags wat rustiger aan te doen. En gaan we heel calorie arm avond eten (zoals een heldere soep), dan mag ik 's middags wat meer hebben (dan neem ik vaak brood).

Verder sport ik er wel bij, 1 keer per week zwemmen en 1 keer per week badminton. Het zwemmen probeer ik uitdagend te houden, bijv. afwisselend met borstcrawl en gewoon zwemmen.

Hoop dat jullie hier wellicht inspiratie uit kunnen halen :D

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:25

Wauw wat hebben jullie een doorzetting! ik ben veel te verslaafd aan zacht snoep..

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 15:54

Sinds sinterklaas is bij mij eigenlijk de motivatie weg.. Kan de knop niet vinden om die weer om te zetten.. Moet er nog 5 en ben er al 10 kwijt..

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:15

Ik wil me ook melden hier! :)

Ik heb sinds vorige week ook besloten dat ik wat kilo's kwijt wil. Ik bleef langzaam maar zeker zwaarder worden en wil op tijd ingrijpen. Ik werk 48 uur per week en het is allemaal kantoorwerk waardoor ik dus geen beweging heb.

Mijn doel: maximaal 60 kg. Ideale gewicht is 58 kg.
Hoe mijn eetpatroon er nu uit ziet:
O: Bakje special flakes met melk
T: Cup-a-soup
L: 2 bruine boterhammen met een beetje hagelslag
T: Fruit
D: recepten die minder dan 500 kcal per portie bevatten.

Daarnaast heb ik voorgenomen om minimaal 3 keer per week te sporten. Dit in de vorm van skeeleren, wandelen of fitness. De eerste week was ik ongeveer 1,2 kg afgevallen, dus dat is wel motiverend :D

Het moeilijkste vind ik om die avondsnack te laten staan. Ik ben zoooo gek op chips :')

Anoniem

Re: de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:02

Welkom Laurahh, klinkt als een goed streven. Hoeveel kg wil je ongeveer kwijt?

Bij mij gaat het heerlijk. Ruim 10 kg kwijt nu, en ik vind het erg leuk te merken dat ik steeds meer 'verslaafd' begin te raken aan sporten.
In juni organiseren ze vanuit mijn werk een toertocht om geld op te halen voor een goed doel en ik vond het persoonlijk ook wel een mooi doel om de 125 km (racefiets) uit te kunnen rijden dus ik heb mij gewoon aangemeld! *\o/*
Nu keihard trainen maar het gaat eigenlijk best goed, dus ik denk dat ik het goed uit ga kunnen rijden. Twee keer een tussenstop en zat checkpoints met banaantjes, mueslirepen etc etc. Ik zit nu 4x per week op de racefiets en fiets 1x per week in de sportschool. Daarnaast nog krachttraining. Ik ga lekkurrrr!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 17:19

Wow Renee, wat goed! *\o/* Succes met het behalen van je doel, een erg mooi streven!

Ik was een paar weken geleden 6,5 kilo kwijt maar afgelopen week in de vakantie zo gruwelijk veel gesnaaid. :') Ook verjaardag gevierd e.d. dus vanaf vandaag er weer vol tegenaan! *\o/*

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:14

@Renee1991, ik begon op 64 kg. Dus wil in totaal maar 4 tot 6 kilo kwijt. Maar heb het idee dat juist die kilootjes het langzaamst gaan :')

Jij bent goed bezig met dat fietsen zeg! Heel knap!

Ik had gisteren echt een dip. Kwam thuis van het werk en had me voorgenomen om te gaan skeeleren, maar ik voelde me zó futloos. Had zin om 3 zakken chips leeg te eten, maar uiteraard niet gedaan :')
Heb uiteindelijk maar soep uit de diepvries gehaald, een dutje gedaan op de bank en vroeg naar bed gegaan. Energielevel is zeer laag momenteel.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:41

Ik doe ook mee :)

weeg echt op mijn zwaarst in mijn hele leven.. gaan we iets aan doen ! hopelijk al beetje resultaat in de zomer !

Ik hou mij aan 2,5 L per dag drinken, geen frisdrank, fietsen 2 x per week (20 min ), 3 x per week paardrijden ( buitenritje of rustig in de bak ) geen friet, geen koekjes of snoep en geen toetjes !

Zou ik nog meer beweging erin stoppen?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:55

Je dieet aanpassen.. 75% van je gewicht wordt bepaald in de keuken..

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:56

Ik lees graag mee, hopelijk kan ik wat motivatie uit het topic halen, misschien dat ik bij de groepsapp kan? Op dit moment weeg ik het zwaarst ooit en ga ik ook door een oliebol heen. Ik hoop dat dit jaar mij meer stabiliteit en routine gaat geven, zodat ik langzaamaan ook aan mijn fysieke gezondheid kan werken. Ik houd heel erg van zwemmen, ik hoop dat ik dat in de loop van dit jaar ook weer kan oppakken. Het enige doel wat ik voor ogen heb: gezond zijn, zowel fysiek als mentaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:15

Laurahh schreef:
@Renee1991, ik begon op 64 kg. Dus wil in totaal maar 4 tot 6 kilo kwijt. Maar heb het idee dat juist die kilootjes het langzaamst gaan :')

Ja dat klopt ook wel.. Zeker als je erbij sport. Dan kom je op een gegeven moment op zo'n break even punt :+ Toch heel veel succes!

Knudd schreef:
Ik lees graag mee, hopelijk kan ik wat motivatie uit het topic halen, misschien dat ik bij de groepsapp kan? Op dit moment weeg ik het zwaarst ooit en ga ik ook door een oliebol heen. Ik hoop dat dit jaar mij meer stabiliteit en routine gaat geven, zodat ik langzaamaan ook aan mijn fysieke gezondheid kan werken. Ik houd heel erg van zwemmen, ik hoop dat ik dat in de loop van dit jaar ook weer kan oppakken. Het enige doel wat ik voor ogen heb: gezond zijn, zowel fysiek als mentaal.

Ah herkenbaar... Alleen leert de ervaring mij wel dat ik mijn gewicht niet kon verbeteren als ik niet goed in mijn vel zat. Weet niet hoe dat bij jou zit, maar het is wel belangrijk om alles op een rijtje te hebben voordat je serieus aan de slag gaat. Dan is de kans op een tegenvaller ook kleiner :Y)

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:19

Dieet aanpassen als in ontbijt, lunch, avondeten ?

Over ontbijt weet ik niet zoveel om wat te eten.. wij bakken hier altijd kaiserbroodjes af en dan eet ik er 4 ofzo met kaas en beleg :o

middag eten, cup noodles?

avondeten is maar net wat moeders voorschotelt

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:36

4 kaiserbroodjes met kaas is best wel een heel zwaar ontbijt.
Alleen de kaiserbroodjes zijn al 520 kcal zonder beleg.
Cup noodles is ook gewoon troep.
Er zijn veel alternatieven voor ontbijt en lunch...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:36

Alles wat je opnoemt is eigenlijk slecht haha!
Begin is met iets van bruin brood of havermout als ontbijt, met mager beleg.
Als lunch hetzelfde. Die cup noodles zitten vol calorieën maar je lichaam heeft er niets aan, ik eet ze af en toe, maar dan als snack als ik nog veel calorieën over heb, als lunch zou ik kiezen voor bruin brood of een goedgevulde salade of zelfgemaakte, goedgevulde soep oid.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:40

Renee1991 schreef:
Ah herkenbaar... Alleen leert de ervaring mij wel dat ik mijn gewicht niet kon verbeteren als ik niet goed in mijn vel zat. Weet niet hoe dat bij jou zit, maar het is wel belangrijk om alles op een rijtje te hebben voordat je serieus aan de slag gaat. Dan is de kans op een tegenvaller ook kleiner :Y)

Oh echt afvallen is nu niet de focus, meer de beweging. Ik beweeg amper, kom nauwelijks buiten, dus iedere dag 10-20 minuutjes buiten wandelen, dat gaat al een overwinning zijn :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:41

Knudd schreef:
Renee1991 schreef:

Oh echt afvallen is nu niet de focus, meer de beweging. Ik beweeg amper, kom nauwelijks buiten, dus iedere dag 10-20 minuutjes buiten wandelen, dat gaat al een overwinning zijn :)

Dat is al een goed begin :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:27

Hoe gaat het inmiddels met iedereen?
Hier gaat het goed, nog 200 gram en dan ben ik 11 kilo kwijt.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:56

Super knap Renee!

Ik moest nog 1,5 kilo en toen ging ik op vakantie en was ik 2 weken later ook weer 2 kilo aangekomen.
Kan nu nog even niet de motivatie vinden om weer netjes te eten, de chips en andere lekkere dingen roepen me. Ook het sporten deed ik voor de vakantie goed maar nu voer ik niks meer uit..
Slecht bezig hier ;(

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:08

Hier gaat het ook aardig moeizaam. Gister een kleine reep Tony Chocolonely weggewerkt, terwijl ik van mezelf maar de helft mocht en griekse yoghurt met citroen terwijl ik al op mijn kcal limiet zat :(

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 14:57

Beetje motivatie kwijt.. Maar doe m'n best.. Ben aan het touwtjespringen en er gaat elke dag 15 seconden bij.. Planken en daar gaat elke dag 5 seconden bij.. Squat vergeet ik elke keer.. Ik was bij 45 (elke dag 5 erbij).. Dieet gaat redelijk..

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:01

Ah vervelend dat de motivatie bij velen een beetje weg is. Hoe komt dat dan vooral? Drukte, verandering?

Zelf heb ik geen idee hoe het gaat. Ik ben nog wel bezig met minder en gezonder eten, maar momenteel zit ik voor studie in het buitenland en ik heb geen weegschaal hier...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:05

Bij mij komt het ook door de pijn in mijn benen. Heb er nu medicatie voor maar daardoor ben ik een beetje van de leg.