En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yinka

Re: En dan heb je binnen 2 mnd.een Tumor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 19:19

Zo op de foto zie ik geen reden waarom je naar de huisarts zou moeten. Ziet er netjes uit :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 19:27

Nou of hij miss. een zalfje heeft,door het vocht steeds word het schraal en doet zeer. Ik smeer er al zinkzalf op,maar dat helpt niks.
Ik vind het er ook erg netjes uitzien.En best snel ook.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:48

Gewone witte vaseline erop doen. Houdt het vettig en het vocht loopt dan over de vaseline heen.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:02

Nee geen witte vaseline! Die sluit juist af. Is helemaal niet zo ademend als de meeste denken :=

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:08

Het is ook niet ademend, maar je wil dat ook niet. Je wil dat het vochtafstotend is. Zodat de vocht er overheen loopt en niet in de huid trekt. Je moet het niet op de hechtingen smeren, maar daaromheen kan het wel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 07:57

In het hoekje waar het lekt zit helaas wel een hechting. Vanmorgen zat me oog helemaal dicht van de prut,moest het echt open trekken.Toen schoon gedept met koud water.Oog is ook meer gezwollen dan gister.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 08:13

Ik zou het niet opentrekken Gohya maar deppen met water anders beschadig je het alleen maar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 08:21

Ik heb het heel voorzichtig gedaan,stukje bij stukje. Gelukkig niks beschadigd,volgende keer idd. maar met water zien open te maken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 13:26

Ben bij de H.A. geweest en hij schrok toch wel hoor van hoe me oog eruit zag.Hij heb in het oog gekeken en zei dat ze best diep gegraven hadden. :) Het vocht [soms geel,soms groenachtig] is geen wondvocht maar traanvocht.Dit kan niet via de traanbuis nu en komt daarom via de andere hoek eruit.
Zodra dat vocht dikker word moet ik bellen.

Er is een stukje getransplanteerd,Baarmoedervlies! Ik meende toch echt dat ze een stukje van mijn eigen huid zouden gebruiken,volgens het boekje. Vind het natuurlijk wel goed hoor,daar niet van,maar had het best wel willen weten.

Miss. zie ik nu spoken,maar ik heb nu ook gekeken in het ooglid,en het lijkt net of er nog wat v.d. tumor zit.Echt waar. Ik kan het hier in huis niemand vragen, om ff te kijken, die raken gelijk in paniek.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:36

Jeetje. Ik zou contact opnemen met ziekenhuis, want ze mogen wel wat toelichting geven wat ze precies gedaan hebben en zeggen dat je onzeker ben nu je denkt wat gezien te hebben. Sterkte

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:42

gohya schreef:
Ben bij de H.A. geweest en hij schrok toch wel hoor van hoe me oog eruit zag.Hij heb in het oog gekeken en zei dat ze best diep gegraven hadden. :) Het vocht [soms geel,soms groenachtig] is geen wondvocht maar traanvocht.Dit kan niet via de traanbuis nu en komt daarom via de andere hoek eruit.
Zodra dat vocht dikker word moet ik bellen.

Er is een stukje getransplanteerd,Baarmoedervlies! Ik meende toch echt dat ze een stukje van mijn eigen huid zouden gebruiken,volgens het boekje. Vind het natuurlijk wel goed hoor,daar niet van,maar had het best wel willen weten.

Miss. zie ik nu spoken,maar ik heb nu ook gekeken in het ooglid,en het lijkt net of er nog wat v.d. tumor zit.Echt waar. Ik kan het hier in huis niemand vragen, om ff te kijken, die raken gelijk in paniek.

Bijzonder! Ze hadden je toch wel wat beter mogen inlichten hoor! Communicatie is niet zo goed.

Baarmoeder slijmvlies, hebben ze dat bij jezelf weggehaald en getransplanteerd? Vind het best slecht dat ze je zo slecht ingelicht hebben, zou daar zeker wel iets van zeggen! Je hebt t recht dat te weten (van te voren!).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:59

Jeetje zeg. En baarmoeder sljmvlies? Ik dacht eigenlijk dat het transplantaat van tevoren getest en bewerkt moest worden? Of niet als het van jezelf is misschien?

Rustig blijven tot volgende week, dan krijg je antwoorden, sterkte!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:28

Baarmoederslijmvlies in je oog??
Wat een bijzondere gedachte...kan er niks over vinden op het internet.
Ben benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 20:04

Het staat in de brief die ik mee kreeg wat ze dus gedaan hadden,in het latijns natuurlijk.
Dit staat er exact: Orb excisie plaveiselcelca, met amniontransplantatie en vrie. Geen idee wat vrie betekend.
Ik had zelf al gegoogled op amnion transplantatie en daar stond bij het vlies van de baarmoeder.Ik heb het nagevraagd aan de H.A. en die zei hetzelfde wat google zei,het is het binnenste vlies van een baarmoeder. Hij wist ook niet dat ze dat gebruiken bij transplantatie,hij zei dat ze dat tegenwoordig blijkbaar ook als donor opslaan.

Nee het is niet bij mij weg gehaald,dat mag ik hopen tenminste,hahaha.
Miss. zit het wel links in de hoek van het oog,daar zit n.l. iets raars,iets wat glanst.

Nou ja,weet je, als het het beste is als transplantatie middel,vind ik het prima hoor,maar had het wél graag willen weten.

Ik laat trouwens me oudste zoon wel ff in me oog kijken,hij kan er wel tegen en raakt niet in paniek.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:35

Wellicht wordt je ooit heilig verklaard als je maandelijks begint te bloeden uit je oog.... :+

Heb je snel weer een controle afspraak bij de oogarts, zodat je alles kan vragen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 22:25

tiwi1969 schreef:
Wellicht wordt je ooit heilig verklaard als je maandelijks begint te bloeden uit je oog.... :+

Heb je snel weer een controle afspraak bij de oogarts, zodat je alles kan vragen?

_O- _O-

Volgende week woensdag heb ik de afspraak staan. ;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:41

Volgens wikipedia is het niet het vlies van de baarmoeder, maar het vruchtvlies.
Dus het dunne omhulsel waarin het embryo, later de foetus, en het vruchtwater zich bevinden. Ofwel de binnenste laag van de placenta.

Je gaat er niet uit menstrueren, maar hebt wel kans dat de vliezen breken :')

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:52

Dat is nou weer jammer, geen bedevaart voor mij naar Ermelo

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:56

Haha tot zover de optie van makkelijk geld verdienen aan de bedevaarts gangers :')

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:14

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:29

Toch raar dat de behandelmethode niet besproken is.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:40

Boras schreef:
Toch raar dat de behandelmethode niet besproken is.

Misschien hadden ze het niet gepland?
En wakker maken voor toestemming is ook niet echt zomaar iets dat je doet.
Alhoewel dat ze natuurlijk hiervoor hebben moeten screenen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 00:13

Ik had er ook nog nooit van gehoord en me H.A. ook niet.
Ik denk dat ze het moesten toepassen omdat de tumor dieper zat dan ze dachten en de wond daarom ook dieper en groter was? ze konden me idd. niet eerste weer wakker maken om te overleggen.

De H.A. legde me wel uit het het binnenste vlies v.d. baarmoeder was.Er zijn n.l. 2 vliezen,ook een buitenste.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 01:05

tiwi1969 schreef:

O, sorry TS, maar dit is TE grappig :o :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 07:16

Als ik de documentatie van Yinka lees gaat dat over het kweken van stamcellen op eens gedeelte van een vruchtvlies, die stamcellen zijn bedoeld voor voor transplantatie in de oogbol.

Bij TS betreft het vervangen van slijmvliezen in het ooglid, ik kan me er iets bij voorstellen dat hier inderdaad baarmoederslijmvlies voor gebruikt is. #watisdemedischewetenschapwonderbaarlijk