"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

onkeltje

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:19

Deze week mijn laatste menstruatie met pil....
Over een week of 4 hoop ik er wat meer over te kunnen zeggen.
Ontzettend benieuwd wat het gaat doen met mij.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:21

Ik ben na 6 weken nog steeds niet zelf ongesteld geworden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:28

Lijkt me vrij normaal denice.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:00

denice schreef:
Ik ben na 6 weken nog steeds niet zelf ongesteld geworden..

Wat een toeval, vandaag toch zover! Valt me niet tegen, binnen zes weken werkt alles weer vanzelf. toch best trots op mn lijf!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:25

Pff... ik meld me! Aan vriendlief zijn reacties denk ik toch dat ik hier ook wel wat last van heb...
Ik ben de pil gaan slikken omdat ik me anders echt elke maand minimaal 1, maar soms ook 2 dagen ziek moet melden. Of met een emmer onder mijn neus naar werk/school (ik word echt misselijk van de pijn).

Daarnaast is het met vriendlief toch ook wel erg handig :) rubbertjes vinden we allebei niet zo fijn.
De laatste tijd heb ik de pil doorgeslikt (nieuw op stage etc, geen zin om de eerste week al ongesteld te zijn). De laatste maand hoeft het eigenlijk voor mij niet zo nodig meer. Mijn vriend doet zijn best, echt waar, maar het doet me allemaal niet zoveel. T is niet zo dat ik me oncomfortabel bij hem voel ofzo, k vind het wel fijn, maar niet bijzonder zegmaar.
Ik ga nu eerst proberen weer braaf al mijn stopweken aan te houden. Ik vind het verschrikkelijk onhandig, maar het lijkt me uiteindelijk wel fijner. Ik hoop dat het qua libido ook wat gaat doen. Mijn lack of begint niet alleen mijn vriend, maar ook mij te irriteren.

Verder ben ik er misschien wel aan toe me te oriënteren op succesverhalen van andere anticonceptie middelen. Ik heb niet het hele topic gelezen, maar heb wel gezien dat er door mods doorverwezen wordt naar het algemene topic daarvoor. Heeft iemand misschien een linkje voor me van dat topic?
Ik hoop dat ik de volgende vraag wel hier mag stellen: weet iemand misschien een niet-libido verlagend alternatief waarbij je evt wel ongesteld word, maar niet zo hevig als zonder anti conceptie? Een anti conceptie zonder pijnstillend effect wat de pil wel heeft, zie ik echt niet zitten.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:54

Ben nu 4 weken gestopt met de pil en voel me deze week echt depressief gewoon. Zo ken ik mijzelf niet! Meer mensen die dit hebben gehad en mij kunnen vertellen dat het weer over gaat? Ben bijna in staat vanavond weer de pil te slikken.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:02

Je krijgt ineens minder hormonen binnen, dus dat kan kloppen. Niet teveel suiker eten, veel vitamientjes & tijd buiten doorbrengen. Over 2 weken is je lijf schoon & als je dan nog depri bent kan je er inderdaad voor kiezen om weer te beginnen.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:34

Ik ben nu dik een maand gestopt. Netjes ongesteld geworden, minder heftig dan voordat ik met de pil begon. Ik voel me wel goed, heb het idee dat ik wat meer energie heb. Nog wel een keer migraine gehad afgelopen maand. Maar ik ga het zeker nog een tijdje proberen. Slechter is het bij mij in elk geval niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 17:54

Doubtless schreef:
Je krijgt ineens minder hormonen binnen, dus dat kan kloppen. Niet teveel suiker eten, veel vitamientjes & tijd buiten doorbrengen. Over 2 weken is je lijf schoon & als je dan nog depri bent kan je er inderdaad voor kiezen om weer te beginnen.

Dit denk ik. Je hormoonproductie komt weer op gang, ik denk dat je dan ineens een uitschieter krijgt.

Ik moet zeggen dat ik buiten het feit dat ik veeel leuker ben ik wel erbij heb gekregen dat vlak voor mijn menstruatie ik wel even een echt depressieve bui heb. Dit duurt echter niet heel lang, misschien een halve dag, als ik pech heb. En soms slaat ie ook over :D Als ik net iets echt heel leuks aan het doen ben.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:14

Ik slik ook de pil heb dan wel geen vriend maar misschien wil ik ook wel eens stoppen met de pil. Kijken of ik dan nog heftig menstrueer. Dat is de reden dat ik hem slik.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:35

Ik ben nu bijna een maand gestopt met de pil. Voel me een stuk vrolijker en rustiger. Ben benieuwd of ik precies volgende week ongesteld ben. Ik ben ondertussen al wel bijna 3 kilo afgevallen :)

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:47

Ik ben nu inmiddels twee maanden gestopt. Op wat meer krampjes na voel ik geen verschil. Nu ik in mijn menstruatie zit is mijn huid nu wel gevoeliger, op het pijnlijke af. Kijk het nog even aan en anders ga ik weer met de pil beginnen.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:38

Inmiddels 3 weken gestopt met de pil. Merk nog geen verschil. Na meer dan 10 jaar de pil slikken dacht ik dat het lang zou duren voordat ik ongesteld zou worden. Vandaag was het bingo ( nog nooit zo blij geweest om ongesteld te zijn :D ). Om precies te zijn 21 dagen.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:47

De pil was voor mij ook een drama. Begonnen met de microgynon waar ik puistjes van kreeg en emotieloos werd, dus weer gestopt. Ook mijn libido was op 0 gezet. Over op nog 2 andere, waaronder diane. Werden het allemaal niet. Van een pil werd ik zelf er boos, verdrietig en korter lontje. Na 8 dagen slikken! Toen een hele tijd geen pil geslikt en daarna de lovette begonnen. Na 1 maand haargroei waar een vrouw geen haren wil hebben.. En ik ben 20, hoort niet bij de leeftijd neem ik aan. Nee, geen pil meer voor mij.

Mijn cyclus is wel wat langer dan hoe het normaal hoort te zijn. Zo'n 2 maanden zeker. Goed of slecht? Het boeit me niet. Mijn lichaam is gezond, ik voel precies wat er gebeurt in mijn lijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 01:08

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:41

Ik ben nu een maand gestopt met de pil. Maar op een iets mindere mood swings nog weinig verschil helaas maar dat kan ook zijn door de hoeveelheid stress op het moment.
Alleen mijn ongesteldheid wilt niet echt vlotte helaas...

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:18

Duurde bij mij zes weken, maar kan tot een jaar duren, dus geen zorgen!

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:33

Ik kom hier even binnen vallen, want ook ik wil stoppen met de pil (libido is nul, ik kreeg zwangerschapsverschijnselen en nog meer gekke klachten :=). Waarschijnlijk een hele domme vraag: maar als je wilt stoppen, dan stop je gewoon met het nemen van de pil na je stopweek neem ik aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:34

Als je stopt hoef je geen rekening te houden met een tijd, je kan op elke willekeurige dag stoppen met slikken :)

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:36

Oh serieus! In dat geval hou ik het nog even vol tot aan de tentamens, en dan hup stoppen met die troep :D

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:44

Toch vind ik het een soort van spannend dat het zo lang duurt tot ik ongesteld ben haha maar ik ben daar sowieso een stress kipje in. Maar fijn te lezen dat het bij andere ook zo lang duurde

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:47

Nou hier dan nog iemand die de stap gaat nemen om te stoppen met de pil.
Hiervoor komt wel een vervanger, ook met hormonen. Een spiraal.

Ik vind het echt heel erg spannend, en ben benieuwd naar ervaringen.

Op best jonge leeftijd, geloof 14, ben ik begonnen met de pil.
Ik was 3 weken ongesteld, 1 week niet en dan weer 3 weken wel. Enorme migraine aanvallen en buikpijn die er voor zorgde dat ik over de grond kroop. Gewoon niet te houden.
Nu ben ik wel bang dat een deel van deze klachten terug gaan komen, iemand hier ervaring mee?
Door de pil ben ik best wel wat aangekomen met name op de heupen, stiekem hoop ik dat dit minder word. Ook kreeg ik meer last van moodswings, en niet al te vrolijke dagen.
Ik heb er wel een enorm gaaf huidje van gekregen en de hele pubertijd zonder puistjes door gekomen, af en toe een in de stop week.

Alle plussen en minnen bij elkaar opgeteld heeft er voor gezorgd dat ik over stap. Ook gewoon omdat hij betrouwbaarder is dan de pil, want je kunt niks vergeten.
Ik ga het topic nog even uitgebreid door lezen voor ervaringen

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:13

Ik vind het wel heel opvallend hoor... Ben ik dus net mijn stopweek door (en vriend 3 dagen niet gezien, maar komop) gisteren hem compleet aangevallen :o gelukkig vond hij het niet erg. Maar echt, ik heb dat zeker al 3 maanden niet gehad (daarin heb ik de pil doorgeslikt). Dus ik vind het een positieve ontwikkeling.
Ik ga even kijken of het met elke keer netjes mijn stopweek goed blijft gaan. Ik vind de pil toch wel fijn, maar nja, beetje knuffelen met vriendje moet niet afgelopen zijn. Dat heb ik er dan weer niet voor over.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:45

Hahaha Mirriezz, dat zal vriendlief toch niet erg vinden? ;)
Ik ben nu een week gestopt met de pil (eigenlijk 2 weken maar de menstruatieweek tel ik even niet mee want die hoort nog gewoon bij de piltijd).
Kan er nog niet veel over zeggen, wel elke dag wat klachten onderin mijn buik maar had ook niet anders verwacht na 16 jaar slikken van de pil.
Me lichaam zal toch een soort van moeten 'afkikken' denk ik??

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 09:56

Mijn vriend was de laatste tijd al een beetje aan t klagen, dus die was er helemaal gelukkig mee :)
En ik ook! Ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat.