[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 23:40

Komt vanzelf goed... Geen idee hoelang je hem al hebt maar ik vermoed nog niet zo lang adhv je opmerking.. Heeft bij mij ook een goed jaar geduurd voor ik de alle andere piercings in mijn navel kon verdragen; had er een paar waarmee het wel goed ging maar daarvoor bij de andere ook snel geïrriteerd..

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 01:01

Heb mijn piercing al wel een jaar. Heb nog een andere piercing bij de action weggehaald doen en dat gaat wel goed:p deze komt bij de six weg dan zou je denken dat eerder de siz piercing sneller 'geaccepteerd' word door het lijf

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 01:17

Die piercings zijn van chirurgisch staal dat nikkel bevat. Grote kans dat je daar dan gevoelig voor bent. Titanium bevat dit niet.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 01:19

Dat verklaart een boel! Geen piercings meer kopen daar duss

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 01:23

Je kunt er eigenlijk vanuit gaan dat alle piercings buiten piercingsites en shops van chirurgisch staal zijn. Ik heb hetzelfde. Beetje jammer want het is echt zoeken naar mooie piercings van titanium.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 01:25

Ja inderdaad erg jammer want hij is zo mooi! Eigenlijk precies wat ik zocht :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 01:34

Goed kwalitatief chirurgisch staal zou geen nikkel moeten bevatten. Dat spul heet niet voor niets zo. Heel veel mensen zijn allergisch voor nikkel, dus het zou wat zijn als cs standaard nikkel zou bevatten... Bij goede piercingshops kan je er dus wel vanuit gaan dat je tegen het cs kan. Ik kan bv ook niet tegen nikkel, maar mijn cs piercings komen van alloverpiercings vandaan en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Helaas is de kwaliteit van cs in sieraden die je bij de six etc haalt dus niet zo hoog :(

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 01:42

Heb de verpakking er bij gepakt. En toch staat er op dat het chirurgisch staal is

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 01:44

Daarom zijn kunstgewrichten, schroeven voor in het lichaam etc tegenwoordig ook van titanium :)

Ook CS van de piercingshops reageer ik gevoelig op.Overigens bevat het ook een hele kleine hoeveelheid nikkel. Maar toch genoeg dat kennelijk veel mensen er gevoelig op reageren.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:26

Hallo!

Ik kom binnen vallen, heb gisteren een tongpiercing laten zetten. Alleen hij zit wel scheef (zeg maar wel door het midden aan de bovenkant maar aan de onderkant meer naar de linkerkant), nu hoor ik van de ene persoon dat het normaal is om de tongriem te ontwijken en van de andere huist dat het niet oke is. Ben sowieso van plan om de piercing te laten zitten en over twee weken als ik terug moet voor het kortere staafje er even over na te vragen (misschien speelt de zwelling en het lange staafje ook wel een rol).

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:48

Mijn tongpiercing zit aan de de onderkant ook iets of wat scheef ivm de tongriem, maar dat valt verder niet op :)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:10

Nu dat mijn tong ook iets meer gezwollen is dan gisteren ziet het er al een stuk netter uit vind ik zelf. Dus als er een kleiner staafje in zit zal dat waarschijnlijk ook bevorderlijk zijn voor het aanblik. Mijn oorbellen zitten ook scheef (een was uitgescheurd en moest opnieuw gezet worden) en dat valt ook niemand op :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:06

Renee schreef:
Hallo!

Ik kom binnen vallen, heb gisteren een tongpiercing laten zetten. Alleen hij zit wel scheef (zeg maar wel door het midden aan de bovenkant maar aan de onderkant meer naar de linkerkant), nu hoor ik van de ene persoon dat het normaal is om de tongriem te ontwijken en van de andere huist dat het niet oke is. Ben sowieso van plan om de piercing te laten zitten en over twee weken als ik terug moet voor het kortere staafje er even over na te vragen (misschien speelt de zwelling en het lange staafje ook wel een rol).

Jup, bij mij ook zo ivm tongriempje dus heel normaal hoor. Zwelling kan het nog wat verergeren en idd het lange staafje benadrukt t nog meer. Dus no worries, gaat goed komen :j

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:40

Ik bestel altijd bij alloverpiercings :j maar draag ook alleen simpele sieraden met een zilverkleurig balletje. Crazy factory is ook wel goed geloof ik.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:26

En als ik nog even mag in haken op een discussie die hierboven al aan de gang was over materialen, ik zie ook bioplast tongpiercings wat voor een voordelen heeft dit ten opzichte van metalen?

En zover ik weet bevat chirugisch staal altijd nikkel, dit om zijn roestvrije kwaliteiten te behouden ;)

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:13

Heb voor mijn helix sanex 0% gekozen. Is er nog iemand die dit gebruikt?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:05

eefj33 schreef:
Mijn TFH was raar aan het doen afgelopen week joh |o Vochtbultje bij de middelste (zat er al een tijdje na een klap van een surfboard) was 's nachts spontaan weg, maar bij de bovenste kwam er een dubbel zo grote, donkerrode voor terug :oo Schrok me rot. Toen toch maar, ondanks adviezen vanuit dit topic, sterilon gebruikt. 2 dagen even 3x per dag een druppeltje erop en het was GONE. Had het echt veel eerder moeten doen :') Tot nu toe is er ook niets meer teruggekomen. Bovenste is alleen nog een beetje gevoelig als ik erop lig maar verwacht dat dat ook snel weer weggetrokken zal zijn. Als ie volgende winter (niet aankomende, wil mijn TFH nog even wat langer de tijd geven) nog stabiel is en ik er comfortabel op kan slapen, ga ik waarschijnlijk voor een dubbele helix aan de andere kant :)

Is het echt helemaal weg? Vriendinnetje merkte op dat ik ook een bultje had bij de FH. Heb nooit eerder een bultje bij een piercing gehad en vind het echt oerlelijk. Zit er nu dus ook constant aan (i know, slecht!). Net wel even sterilon gedrupt maar heb dus geen idee of het echt weg zal gaan hierdoor.
Zou dat bultje kunnen komen omdat ik altijd op dat oor slaap en de piercing misschien teveel beweegt tijdens het draaien in de slaap in het genezingsproces? Kan me namelijk iets anders bedenken, ook omdat ik dus nooit eerder ergens een bultje van/bij een piercing heb gehad..

Ik vind qua zeep neutral erg fijn, had nog een fles staan van toen ik mijn tattoo had laten zetten en die gebruik ik nu eigenlijk zeer regelmatig. Hele fijne, milde zeep. Denk dat-ie ook prima zou zijn voor verse piercings.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:11

Het is bij mij nu weg ja :j was weer een beetje terug gekomen toen ik was gestopt met sterilon, maar snel daarna was ie weer weg. Schilfers moeten er nog afvallen en de gevoeligheid neemt ook af :) Die nacht dat dat bultje er was gekomen had ik er idd op geslapen, maargoed ik slaap altijd op mijn zij dus weet niet of het ook echt daardoor komt.

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 22:56

kan zo een bultje er enkel komen tijdens het genezingsproces of daarna ook?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 23:26

Renee schreef:
En als ik nog even mag in haken op een discussie die hierboven al aan de gang was over materialen, ik zie ook bioplast tongpiercings wat voor een voordelen heeft dit ten opzichte van metalen?

En zover ik weet bevat chirugisch staal altijd nikkel, dit om zijn roestvrije kwaliteiten te behouden ;)

Beter voor je tanden ;)

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 23:43

Hmm.. Ik ben nu ook even op bovenstaande link aan het kijken en kom ook allemaal verschillende soorten materialen tegen waaronder ook veeel chirurgisch staal.. Wat voor materiaal kan ik nu het beste gebruiken voor mijn navelpiercing ik raak namelijk echt in de war door al die soorten materiaal :')

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 00:08

Ik dus ook! Want als ik zo nadenk de piercing van de shop is toch ook chirurgisch staal? Waarom reageer ik daar dan niet op?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 00:30

Nee dat is titanium. Een piercing mag nooit met chirurgisch staal gepierct worden.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 09:07

Mijn piercing is wel van chirurgisch staal gepierced. Piercer zei zelf ook dat het met titanium moest maar hij zei dat klanten er nog nooit problemen hadden gehad. Heb deze navelpiercing nu bijna 2 weken, was een beetje ontstoken maar nu is het weer beter.