Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:45

Net de allereerste training gedaan. Ben kapot haha! Voelde het helemaal in me longen. Overigens heb ik de circuits bijna elke keer 2x kunnen doen in die 7 minuten. Moest soms alleen wel even rust nemen in die 7 minuten pff wat zwaar.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:50

Ik vond W6D2 goed te doen! Eerste rond 2,5 circuit bij allebei gelukt en daarna 2, op het touwtjespringen na dan. Had alleen wel last van een soort tikkend/knakkend gevoel en geluid in m'n linker lies bij de leg raises en scissor kicks. Heb vaker zo'n gevoel in m'n lies en ben toch bang om een liesblessure op te lopen. Iemand een idee wat dit kan zijn en of ik iets niet goed doe ofzo?

Nu het nog maar heel even duurt voor ik op vakantie ga, ga ik de periode tot aan de vakantie even heel laag in m'n koolhydraten zitten en hoog in m'n eiwitten (vetten normaal), en lager in m'n calorieën. Hopelijk nog even dat laatste laagje vet van m'n buik af krijgen voordat de bikini uit de kast komt. :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:10

Jodie, ik heb dat ook. Ik heb bij een bekkenfysiotherapeut gelopen en zij vertelde mij dat die knak komt omdat mijn bekken scheef staan (de reden dat ik naar de bekkenfysio ben geweest). Als je er verder geen pijn van voelt is er als het goed is niks aan de hand, maar pin me er niet op vast ik ben geen dokter. Als je het niet vertrouwd gewoon even laten nakijken bij de huisarts.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:13

Thanks! Het doet op zich geen pijn maar het is wel een naar geluid en ik word er vooral naar van omdat ik bang ben dat ik iets niet goed doe of iets aan het verpesten ben ofzo. Ik ga maar gewoon rustig door en als ik weer een keer bij de huisarts kom laat ik het wel even nakijken.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:32

Ik had er vaak 'last' van tijdens de buikspierkwartiertjes op de sportschool. Die doe ik niet meer dus ik heb er ook geen last meer van. Ik snap je verontrustheid wel hoor. Wat je ook zou kunnen proberen, bij de fysio deed ik dat ook, is rechtop staan en dan met je knie omhoog en weer omlaag (rustig) en dan kijken of je het ook hebt. Zoja dan zit het waarschijnlijk in je bekken of je heupen.

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:44

Ik krijg de push ups en decline push ups echt bijna niet voor elkaar hoor!
Ben ik nou zo zwak in m'n armen of??

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:50

Paulaaa schreef:
Ik krijg de push ups en decline push ups echt bijna niet voor elkaar hoor!
Ben ik nou zo zwak in m'n armen of??

Ik vind de decline push ups ook bijna niet te doen. Ik ben best gespierd nu in mijn armen maar ook daar ga ik eerste ronde vanaf mijn tenen en daarna vanaf mijn knieën hoor! Als je maar blijft bewegen!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:52

Lisanne, als je aanraders hebt is dat altijd leuk om te horen! :D Heb vandaag eentje met cookie in de naam gehad uit dat variety pack, veel lekkerder dan ik had verwacht. *D
Ja was heel leuk, lief dat je t vraagt! Mooi weer erbij ook. :D En natuurlijk altijd leuk om elkaar weer te zien. <3 Volgensmij zag m'n vriend trouwens geen verschil, of hij zei van wel maar niet uit zichzelf. :')
Goed dat je weer back om track bent! Bij mij werkt profielen van BBG mensen op instagram bekijken altijd goed (myfitjourney_las, pandagetfit en Andy.bbg.etc vind ik leuk). :D

Forumster: Ik heb echt de naturel smaak (er staat trouwens natural op het pak). Heb net even een heel klein beetje zo uit het pak geproefd en het smaakt ook echt na niks, dus dat kan ik dan gewoon door mijn pap doen of door een smoothie zonder dat het overheerst. :) Maar de vanille lijkt me ook nog lekker ja, ik hou niet zo van heel zoet en chemisch en ik ben bang dat het allemaal van die Mc donalds smaken zijn. :') Maar mijn eerste met een smaakje viel mee vandaag. *D Dat was Cream en cookie trouwens!

Nathalie, als je het combineert en net zoveel of meer sport dan wanneer je het programma echt volgt zou je even veel resultaat moeten zien denk ik.

Haha Annetje, die vind ik juist altijd vreselijk. Vooral de combinatie met cardio. :x Doe mij maar arms en abs.

Jodie, dat heb ik ook altijd!! Echt een super irritant gevoel.

Paula, die declines lukten me vandaag 2 keer, maar ik kan nu in week 7 ook nog maar 2 keer achter elkaar een gewone push up echt goed uitvoeren. Doe ipv de declines gewone en dan minder diep. Als het echt niet meer wil op m'n knieën. :D

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:30

Hee, zie dit topic nu pas!
Ik wil me ook graag aansluiten, ben nu bezig met week 3

Tijdens de oefeningen vloek ik op kayla, maar ben het ook zo weer vergeten :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:58

Oh oke fijn! Zoo ik heb spierpijn in me kuiten en me billen van gister poeh.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:03

Leuk topic! :)

Ik wil per 1 juni starten (30mei portfolio inleveren dus daarna weer tijd over! )

Heb vorig jaar fanatiek Jillian Michaels gedaan met best leuke resultaten...alleen nu in m'n afstudeerperiode weer laten verslonsen en bijna 5kg aangekomen.. :=
Sinds gisteren de touwtjes qua eten wel al weer aangetrokken, eet wel al gezond, maar vaak net even te veel... :o

Is het niet een idee om een lijst te gaan maken van dit topic van wie er mee doen en in welke woonplaats?? :)

Dan kun je misschien eens samen met iemand uit de buurt trainen of elkaar motiveren :) en kunnen de resultaten daar ook in een linkje worden achter gezet

Als jullie dat een goed idee vinden wil ik de lijst wel bijhouden :)

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:26

Sorry Mathilde, helemaal vergeten te kijken gisteren, maar doe het vanavond, en dan stuur ik je een PB ;) De naturelsmaak heb ik ook, maar die vond ik echt vreselijk, had die ook geprobeerd met sinaasappelsap etc. te mengen, maar dat was echt niet te drinken :7
Wel jammer dat je vriend geen verschil zag, maar zolang jij het maar merkt aan jezelf, en je weet wat ze zeggen:
"It takes 4 weeks for you to notice your body changing, it takes 8 weeks for your friends to notice, and 12 weeks for the rest of the world to notice"

Gisteren arms & abs van week 5 gedaan, pff.. die was echt zwaar! Merkte wel meteen dat ik een week niets had kunnen doen, legs & cardio maandag ging nog wel, maar dit! Vind vooral die lay down push ups en de commando's killing :=

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:41

Fantabulouss schreef:
Leuk topic! :)

Ik wil per 1 juni starten (30mei portfolio inleveren dus daarna weer tijd over! )

Heb vorig jaar fanatiek Jillian Michaels gedaan met best leuke resultaten...alleen nu in m'n afstudeerperiode weer laten verslonsen en bijna 5kg aangekomen.. :=
Sinds gisteren de touwtjes qua eten wel al weer aangetrokken, eet wel al gezond, maar vaak net even te veel... :o

Is het niet een idee om een lijst te gaan maken van dit topic van wie er mee doen en in welke woonplaats?? :)

Dan kun je misschien eens samen met iemand uit de buurt trainen of elkaar motiveren :) en kunnen de resultaten daar ook in een linkje worden achter gezet

Als jullie dat een goed idee vinden wil ik de lijst wel bijhouden :)

Goed idee!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 22:14

Ik kom uit Rotterdam!

Bij mij helaas niet goed, mijn arm doet vreselijk veel zeer, bovenarm helaas! Durf nu de legs ook niet te doen vanwege de burpees etc. Baal er echt enorm van! Heb Maandag voor het laatst LISS gedaan en daarna helemaal niks meer bleeeegh. Wil morgen toch de legs doen sochtends en savonds nog een LISS.

Is dit een verloren week denken jullie of kan ik dit weekend nog genoeg bijbenen om deze week af te sluiten? Sowieso sla ik de armen sessies over! Ik ga nu alleen de buiksessies doen uit de latere weken. Helaas pindakaas Grrrrrr

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:17

Als je echt veel last hebt van je bovenarm, zou ik niet alles in het weekend nog proberen in te halen, maar je arm wat rust proberen te gunnen. Je zou eventueel de resterende resistance kunnen samenvoegen tot een workout als vervanging
In welke week zit je? Want in week 5-8 zijn ook wel aardig wat armoefeningen. Is het misschien een idee om push up oefeningen te vervangen of te vereenvoudigen?

Vandaag of morgen W5D3 doen, even kijken hoeveel energie ik nog heb na het paardrijden vanavond.
Oh ja, ik kom uit een plaatsje vlakbij Hengelo (Overijssel)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:52

Leuk! Dan woon je bij mij in de buurt ;)

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:01

W5D3 is goed te doen, ben er net klaar mee!
Leuke workout om te doen vond ik, wel minder zwaar dan de legworkout.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:54

Ja Losser is inderdaad niet zo ver weg vanaf hier.

Grapje, ik bedoelde W6D3, dat is wel voor de benen :) ik ga m straks wel even doen

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 19:03

Haha succes, die vond ik vreselijk!
Ik ga de full body morgen doen, ben moe. :o

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:47

Domi_94 schreef:
Als je echt veel last hebt van je bovenarm, zou ik niet alles in het weekend nog proberen in te halen, maar je arm wat rust proberen te gunnen. Je zou eventueel de resterende resistance kunnen samenvoegen tot een workout als vervanging
In welke week zit je? Want in week 5-8 zijn ook wel aardig wat armoefeningen. Is het misschien een idee om push up oefeningen te vervangen of te vereenvoudigen?

Vandaag of morgen W5D3 doen, even kijken hoeveel energie ik nog heb na het paardrijden vanavond.
Oh ja, ik kom uit een plaatsje vlakbij Hengelo (Overijssel)

Vandaag de benen gedaan en dat ging prima! Heb de burpees vervangen. Ben nu in week 3 pas :( week 5-8 kijk ik nu al tegenop, maar ga gewoon zoveel mogelijk proberen te vervangen! Desnoods al HITT toevoegen vanaf week 5!

Merk je al verschil aan je lijf? Je bent al een eindje op weg!

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 00:30

Ben nu een week gestopt met Kayla maar eet wel gezond en rijd nu elke dag paard en mijn sixpack komt opeens tevoorschijn Hahaha ( begin opnieuw na examens maar door alle stress en andere dagelijkse bezigheden werkt het nu eventjes niet )

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 11:02

Ik woon in Amsterdam!

Ik heb gister de resistance geskipt en ben uiteindelijk 's avonds laat nog een heel eind gaan lopen, maar ga vandaag W6D3 inhalen. Ben nu zo druk met m'n laatste tentamens dat ik het bijna moeilijk vind om aan mezelf te verantwoorden dat ik wat anders ga doen dan leren :') maar aan de andere kant is het maar een halfuurtje. Ik zie het maar als een lekkere actieve pauze haha!

Ik begin wel verschil aan m'n lijf te merken, vooral 's ochtends is m'n buik best wel gespierd maar ik heb altijd zodra ik ook maar iets gegeten of gedronken heb een opgeblazen buik en aan het einde van de dag denk ik altijd het schiet maar niet op met die sixpack. En dan 's ochtends denk ik weer hee daar is ie weer! :D

Nu dus maar even laag in calorieën en laag in koolhydraten, hoog in eiwitten en daarnaast een thee-detox, en dan maar hopen dat de opgeblazen buik minder wordt en dat ik nog snel zoveel mogelijk vet kan kwijtraken! In de vakantie ga ik heerlijk een week doen waar ik zin in heb, zit in een geweldig all in hotel in Ibiza met cocktails en a la carte eten inclusief, waar het eten echt super schijnt te zijn, dus ik ga lekker de hele dag aan de cocktails en eten wat ik wil, alleen wel elke dag even een halfuurtje tot een uurtje naar eigen inzicht sporten in de fitness daar. Ik weet nog niet of ik daar ook BBG ga doen of LISS/HIIT om en om (daar hebben ze een loopband, thuis moet ik buiten lopen en daar heb ik best wel een hekel aan) maar ik zie wel waar ik zin in heb. Dat is zo lekker aan vakantie!

En daarna wordt het weer strak eten en BBG!

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 13:38

Goed bezig allemaal! Ik gebruik geen poeder puur omdat ik het niet lekker vind.

Gisteravond teruggekomen van Sardinie, ben helemaal kapot. Maandag weer verder met week 3. Heb in Sardinie heel veel gesport en veel gelopen:)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:14

Oh men ik vond W6D3 wel pittig hoor! Moest echt tussendoor een paar keer op adem komen, maar het is ook wel echt een intensieve workout nu eigenlijk elke oefening gecombineerd is met cardio. Voel m'n benen nu al branden dus dat wordt een paar dagen waggelen gok ik!

Lekker dat je nog zoveel gesport hebt Sabine! Ik ben ook van plan om op vakantie wel veel te sporten, misschien wel meer dan nu want ik vind het nu lastiger te plannen (of te verantwoorden) met de drukte voor school. Straks op vakantie lijkt het me heerlijk om 's ochtends lekker te sporten en daarna de hele dag heeeelemaal niks te doen :D

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:03

Goed bezig Jodie! Je bent al ver zeg. Wanneer ga je op vakantie? Ik heb niet op eigen programma gesport hoor maar gewoon alle activiteiten van school gedaan, was veel en zwaar maar super leuk!