Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

swartbeessie

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 08:25

Ik wil meedoen!
Zit niet zo lekker in m'n vel (letterlijk en figuurlijk), heel moe en lusteloos.

Gisteravond gewogen, 78.8 kilo. Ben 1.85, en verder best tevreden over m'n lijf maar ik zou graag gezonder leven.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 08:28

Hoi!

Succes weer allemaal. En Esmee, ik denk dat wij het zelfde zijn kwa postuur. :-)

Ik heb vanmorgen gewogen, en was 81.2 dat is -0.8 sinds donderdag ofzo. Dus gaat goed :-)

Geryon, mmm wit brood en nutella is zooooo lekker haha. Krijg er spontaan zin in nu ik dat lees haha.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 08:41

Het belangrijkste bij wegen is, dat je dat op een vaste dag op een vast moment doet. Je gewicht kan maandagochtend wel heel anders zijn dan donderdagavond. Zo kan je het ongeveer bijhouden, tis in ieder geval beter heb ik me laten vertellen :)

Ik ga straks ontbijten met brinta en een banaan, lunch zal wel 2 plakken brood met iets worden en tussendoor moet ik nog even zien :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:12

gezond eten is echt niet heel lastig, ik ben nu haast 3 weken bezig en heel m'n lijf is aan het ontgiften. Voel me heel vreemd. Maar wel energieker, langzaamaan.

Vergelijk voor de grap eens een pak vlees van de euroknaller met een pak biologisch vlees en zie eens hoeveel echt vlees je eet en hoeveel toegevoegde zooi er in het goedkope vlees zit.
Biologisch vlees is ook niet meer zo duur als het ooit was, wel prijziger dan dat andere. Maar je hebt ook niet iedere dag vlees nodig.

Dat vond ik pas lastig eens een dag geen vlees eten, het zit in een hoop!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:54

Goeiemorgen :D

Weer een hoop nieuwe :D succes allemaal! :D

Geryon, dat is ook lastig... als je ouder wordt ga je wel meer dingen lekker vinden :P misschien is er nog hoop voor je :') maar tot die tijd lijkt het me wel lastig... nu wil ik ook boterhammen met nutella :')

@Yasmine, zit jij vol van een big mac? Ik eet me altijd tonnetje rond en heb toch 2 uur later weer ontzettend honger...

Naapienaap... ooooeeh dat is erg! Verleidelijk, zo'n mac naast de deur! :o

Sharon, lekker bezig geweest :D beetje jammer van die blaar though...

Oyeru, ik heb meteen honger als ik die foto van jou zo zie _O- bedankt heah hahahaha

Oeeeh pizza... wat gaat het hier een hoop over lekker eten :') _O-

Tara... dat is vervelend, heeft het een specifieke reden dat je je alleen voelt? (Al mag een baaldag op zijn tijd best toch :j)

Geen vlees eten -O- wut

Ik was gisteren niet vooruit te branden in de sportschool _O- daarna ben ik nog maar 6km gaan wandelen met de hond

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 09:56

Ach die 6 km is wel weer lekker :)

Tellen jullie allemaal calorieën?

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:58

Ik hou ze wel bij met mfp, als ik de verbrandde calorieën daar vergelijk met wat de apparaten op de sportschool zeggen komt het wel goed overeen :j

Ik moet zeggen dat ik vooral ben geschrokken van wat je onbewust (en zonder het echt te waarderen) naar binnen kan werken, ik laat nu vaker wat staan of kies net voor iets anders :j

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:59

Ik doe m'n best :D

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:00

Ik weeg me onderdaad ook elke dinsdagochtend, dan weet ik gewoon dat het ongeveer een goede meting zal zijn.

Ik tel mijn calorieen nu sinds ongeveer een week. Ben nu wel 300 gram afgevallen, dus ik blijf er even mee doorgaan!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 10:01

Ik tel ze wel, maar ik denk ergens dat je er niet altijd van op aan kunt. Ben bang dat je snel wat vergeet qua eten, maar aan de andere kant denk ik dat ik ook meer beweeg dan dat ik denk. Op school loop ik behoorlijk veel namelijk :)

Zolang ik nog resultaat zie, ben ik tevreden :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:16

Swartbeessie, welkom!

SharonIndezz, dat gaat best hard, -0,8 sinds donderdag. Wat doe je zoal kwa eten/bewegen?

DeniseES, ik heb niet zo gek veel vrienden. Meestal vermaak ik me prima hoor alleen. Maar soms ben ik er ook gewoon even klaar mee.

Sharon, ik zou best wel calorieën willen tellen maar vind het soms zo lastig. Zoals vandaag heb ik zelfgemaakt brood gegeten. Dan moet ik eerst dat brood als product gaan invoeren ofzo. Net als met avondeten bv. Moet je ieder ingrediënt apart afwegen. Dat vind ik dan weer vervelend...
En wat jij ook zegt idd. Ik ben ook altijd bang dat ik iets vergeet.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 10:18

Ja klopt, de hoeveelheid weet ik ook niet zo goed..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:54

Goedemorgen allemaal :D

Ik begin maar met mijn ontbijt :D 2 cracottes met kaas, 1 met rosbief en een kop thee.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:19

DeniseES schreef:
Goeiemorgen :D

@Yasmine, zit jij vol van een big mac? Ik eet me altijd tonnetje rond en heb toch 2 uur later weer ontzettend honger...

Ja voor heel even! valt als een blok op mijn maag, zei het misschien verkeerd.
De maag voelt wel snel leeg, maar die steen die erop ligt zorgt dat ik geen zin meer heb om te eten.
Voelt vol maar toch ook niet }:0

Hier ontbijtje met afbakbroodjes, ei, en kopje verse thee *\o/*

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:20

ivm calorieën tellen: het is idd niet altijd evident en soms moet je schatten. Vind het persoonlijk toch wel handig en confronterend. Ik sta soms toch versteld zowel in positieve als negatieve zin over de calorische inhoud van tussendoortjes en fruit...

Erg correct zal mijn invoer op de My fat secret niet zijn, maar het geeft een idee en bewustwording van wat ik allemaal in mijn mond steek.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:33

Oow trouwens ik heb wat ideeen voor smoothies gestolen van mijn vriend zijn werk :)
Zal geen namen noemen, of waar het is

1) Aardbei, Mango, sinaasappel(sap)
2) Aardbei, Banaan, appel(sap)
3) Aardbei, Framboos, braam, appel(sap)
4) Mango, Meloen, Ananas,Kiwi, Sinaasappel(sap)
5) Appel, broccoli, selderij, spinazie, banaan, ananas
6) Avocado, appel, peer, kiwi, munt

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:40

Gister geen puf meer gehad voor mijn lijstje, mijn dag ging wat anders dan geplant.

o: boterham met jam (zonder suiker iets) en beker melk
t: glas water en twee spekjes
m: 2 boterhammen met sandwich spread en over school verdeel een halve liter ijsthee
t: 2 bekers thee en een dikke koek, kreeg hem en hij was al op voordat ik het door had :o
a: stamppot rouwe andeivi met glas water
t: thee met een plakje kruide cake

Mijn trein had vertraging dus kon mijn bus niet meer halen. En moest naar school lopen, hierna was ik voor de rest van de dag dood :') En op de terug weg gingen de bussen weer niet.. Heen en weer is ongeveer 4 kilometer.
En in de avond 2 kruiwagens uit mijn paard zijn stal gehaald. Omdat hij er een dikke bende van het gemaakt. En ik had hem nog even gelongeerd, ik denk wel een uurtje, met balkjes en sprongetjes (vind paardlief dikke lol :') )
En was bekaf aan het einde van de dag. vannacht het klokje rond geslapen. En voel met nog steeds helemaal slap.
Laatst bijgewerkt door kevinsky op 17-03-15 11:47, in het totaal 2 keer bewerkt

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:40

Klinkt goed allemaal! Ik zit lekker te ontbijten met een bord banaanpannekoekjes met appel.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:58

Tara, het is ook niet zo erg als je iets vergeet, als je globaal maar weet wat je gegeten hebt. Een groente meer of minder moet toch niet zoveel uit maken? Het is vooral het snoepen waar belachelijk veel in zit, de chips, koekjes, snoepjes (en vlees, aardapppels, kant en klare pakketen O:) ). Je moet ook echt een soort routine krijgen dat je het meteen invoert :j
Wat petitparis zegt :j

Steffiiy, dat als ontbijt, val je er niet van om? _O-

Yasmine, ow ja precies, dat is ook vervelend -O- helpt wel om geen mac te willen eten, als je je erna niet 'goed' voelt

kevinsky, ik vind nou niet dat je veel eet, zeker voor een drukke dag :\

Ik zit nu heel hongerig mn lunch af te wachten _O- nog een uurtje doorbijten

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:33

Vandaag beginnen met afbouwen kwa eten, 3 dagen geen vlees meer en geen tussendoortjes ect. Elke ochtend lijnzaad. En na 3 dagen 7 dagen een sapkuur, ben erg benieuwd. Daarna weer 3 dagen rustig opbouwen.

Vind het erg moeilijk om 3x avond eten te verzinnen zonder vlees en wat me vriend toch lekker vind, dus tips welkom. Dacht voor vanavond pasta met champigons en spekjes (voor mij dan geen spekjes).

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:45

Oh jongens, jullie zijn allemaal goed bezig hoor!
Iemand schreef dat ze echt voelde dat ze aan het ontgiften was?
Ik vraag me dan af hoe, ik kan nu wel n detoxje gebruiken |(

Gister feestje gehad :')

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:23

Goedemiddag!
Donderdag is mijn boodschappendag dan doe ik inkopen voor de hele weel en door dit topic ben ik wel gemotiveerd de snacks om te ruilen voor gezonde dingen. Ik zit alleen een beetje met het probleem wat ik nou precies wil halen. Qua fruit lust ik alleen een appeltje of druiven. Crackers vind ik lekker, maar ik las ook weer dat dat geen goed ontbijt is?
Wat zouden jullie dan adviseren als ontbijt en lunch? Brood krijg ik in ieder geval niet weg als ontbijt en ik heb altijd wel behoorlijk wat eten nodig :'). Daar ben ik wel benieuwd naar!

E_sther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:36

Hi,
Ik wil me hier ook graag melden!
Mijn naam is Esther, 21 jaar en ik weeg nu 75 kg met een lengte van 177 cm. Op zich heb ik een prima gewicht, maar mijn streven is toch 5 kg te verliezen. Om dit te kunnen bereiken heb ik vorige week besloten dat ik geen frisdranken meer ga kopen, maar water ga drinken. Daarnaast koop ik geen chips/chocolade (al faal ik nog zo af en toe hiermee).
Dit zijn vooral dingen die ik niet meer ga doen, maar dingen die ik juist wil gaan doen zijn: meer fruit eten, meer bewegen. Dit moet ik nog in mijn dagelijkse ritme krijgen en motivatie voor vinden. Iemand tips? :P

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:55

Ik werk momenteel in de nacht. Dat maakt het best lastig.

Maar ga nu ontbijten met yoghurt.
Straks verse groente wokken met kip en voor vannacht heb ik een maaltijd salade :)
Als ik het daarbij kan houden ben ik tevreden hihi.

Ik ga denk binnenkort ook maar is smooties maken, heb nog zo'n apparaat staan!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:57

Nee joh Denise! Dit is voor mij heel wat, in de ochtend ben ik een slechte eter!!