[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:34

_sharonnn schreef:
Is ook zo, mijn excuses!

Heb je een recept?

Ik eet niet zoveel, ik ben ziek sinds een aantal dagen en alles komt er weer uit..

Ben er niet zo blij mee, ik ben al een kilo afgevallen door ziek zijn.

Ik maak deze! http://www.voedzaamensnel.nl/lunch/simp ... ijnsalade/
Alleen zonder mayonnaise want daar houd ik niet zo van. Alleen bij friet.

Ik vraag me trouwens af, valt koffie ook onder je vochtinname of is het (ongeveer) 2 liter water + koffie?

Simoonzel

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:37

Haha nee ik bedoelde jou niet secribible :*

MFP geeft inderdaad vrij laat aan dat je te weinig eet. Maar ik weet niet of lengte en gewicht daarbij een rol speelt? Want iemand die 1.50m is kan natuurlijk beter overleven op wat minder dan iemand van 1.80m

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:41

nee, dat is wat ik bedoel. Volgens mij doet MFP daar helemaal niks mee. Het was handig geweest als de ontwikkelaars van die app een automatische melding zouden laten komen dat als je streefkcal<BMR er een melding komt dat dat niet gezond is. Maar helaas is dat pas bij streefkcal<800kcal. Terwijl mijn BMR bijvoorbeeld 1500kcal is.
Maar dat komt ook omdat MFP beweging loskoppelt en je daarmee extra kcal kan "verdienen". m.i. moeten die kcal gewoon structureel worden opgenomen in je streefkcal iedere dag, en niet afhankelijk van hoeveel je die dag sport.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:49

Ja dat is op zich wel logisch, maar als je dan een keer een mindere dag hebt klopt het weer niet. :P
Ik heb expres mijn activity op "low" gezet en dan vul ik alles wat ik aan beweging krijg apart in om hopelijk een zo accuraat mogelijk rekensommetje te krijgen uiteindelijk. Dus ik vul meestal het fietsen in naar school en overal waar ik naartoe ga. Lopen vul ik eigenlijk nooit in behalve als ik het echt veel doe (shoppuuuuh).

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:50

Danique schreef:
_sharonnn schreef:
Is ook zo, mijn excuses!

Heb je een recept?

Ik eet niet zoveel, ik ben ziek sinds een aantal dagen en alles komt er weer uit..

Ben er niet zo blij mee, ik ben al een kilo afgevallen door ziek zijn.

Ik maak deze! http://www.voedzaamensnel.nl/lunch/simp ... ijnsalade/
Alleen zonder mayonnaise want daar houd ik niet zo van. Alleen bij friet.

Ik vraag me trouwens af, valt koffie ook onder je vochtinname of is het (ongeveer) 2 liter water + koffie?

Hmm ik wil dan alleen nog een vervanger voor de tomaat, want daar houd ik niet zo van :=

Ik weet niet of koffie eronder valt..

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:51

Ik zag hier ergens een lijstje met daarop iemand die wilde ontgiften?
Ik kan alleen zo het lijstje niet meer terugvinden, was een paar pagina`s terug...
Het programma waar we met een groep mee gaan starten op 21 maart begint namelijk met ontgiften, zodat je lichaam van binnen schoon is en voedingsstoffen beter worden opgenomen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:53

Simoonzel, maar als je uitgaat van je bewegingsgedrag over langere tijd, dan heb je geen mindere dagen ;)
Tenzij je je ben breekt en 6wkn plat moet, maar dan kun je altijd aanpassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:03

Ik heb net nee gezegd tegen iemand die mij chocolade aanbood en een paar noten genomen. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:09

Mag ik mij ook melden?
Bij mij gaat het niet om af te vallen oid, maar meer om een goede levensstijl te ontwikkelen. Op het moment doe ik haast niks qua beweging, en ik wil wel meer bewegen naast trappen lopen op school (en natuurlijk het fietsen naar de manege en school + paardrijden). Dus nu ben ik met hardlopen bezig :D Op school zijn we nu ook bezig met Run2BFit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-03-15 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:09

Daar heb je idd wel gelijk in. Maar normaliter fiets ik 20km per dag, alleen in de vakanties heb ik geen school en doe ik dat dus niet. Dat vind ik een behoorlijk verschil dus dan vind ik mijn systeem fijner om aan te houden. :o

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:03

al een dag taak om alles terug te lezen.. en ik weet nu al niet meer wat er allemaal gezegd is :D

Over die BMI.. ik wist niet dat het helemaal niet klopte, voor mij klopte het wel in iedergeval. Als ik nu ook foto's terug kijk van vroeger ben ik blij dat ik niet meer zo mager ben, heel onaantrekkelijk vind ik zelf.

Poehh.. gisteren helemaal juichen dat ik geen spierpijn heb.. neeeeeee tuurlijk dat begint pas vandaag :x
Maarja morgen moet ik weer dus hopelijk is het dan weg.

wat nemen jullie voor eten mee naar werk/school?
ik krijg nooit energie van brood maar salade meenemen vind ik ook allemaal zo ontzettend onhandig!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:05

wisselend. Vandaag heb ik diverse rauwkost bij en een plak ham met chilisaus en een plakje bananenbrood met pindakaas. Ik ben vroeg thuis en dan neem ik nog een eitje o.a. thuis.
Soms ook een salade bijvoorbeeld, of een omelet.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:05

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:10

Ik wil eigenlijk ook salades meenemen naar school, maar ik heb hier én geen tijd voor 's ochtends én het is niet heel gemakkelijk om mee te nemen, omdat we niet altijd een tafel hebben.

Wel wil ik walnoten thuis pellen en die dan in een zakje meenemen naar school. We hebben daar genoeg van thuis :)

Neem nu altijd boterhammen mee die door mijn moeder gesmeerd worden, dus dan ben ik afhankelijk van haar wat erop zit. Wil in ieder geval in de weekenden salades eten 's middags of sla komkommer etc op brood.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:32

Ik heb net in mn tussenuren thuis even een lekker bruin broodje gemaakt met kaas, kipfilet en een eitje met rucola sla!

Straks in mn pauze op school lekker opeten!

De dag begonnen met cruesli en griekse yoghurt met rozijnen, appel en honing!

Dit gaat goehoeedd

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:44

Ik weet nog niet wat ik ga lunchen, ben thuis dus heb in principe ruime keuze.
Iemand gezonde ideeën?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:47

Ik lees dit topic al een tijdje mee, maar ik moet zeggen... Respect voor jullie _/-\o_ Ik vind dat werkelijk knap gewoon, zo gedisciplineerd weinig eten etc. Dat kan ik echt niet :')

Ik woog een klein half jaar terug altijd rond de 67 kg en vanochtend woog ik 64.5kg :D (ik ben 1.68) dus zonder dat ik écht aan het diëten ben oid val ik toch af. Includes elke vrijdag avond bij de turk pizza of doner eten, elke zaterdag snack en zondag varierend gezond of ongezond :') Doordeweeks eet ik meestal 4 broodjes per dag en soms een cracker hier en daar. 's Ochtends een banaan en na het avond eten (meestal groenten met aardappelen of pasta uit zo'n 1 persoons Iglo zak) niks meer. Heel af en toe een blikje energie als ik de verleiding niet kan weerstaan, maar meestal gewoon water en thee overdag. 's Avonds ook water of af en toe een rosé biertje.

Ik eet dus helemaal niet heel weinig of super gezond maar toch ben ik afgevallen. Als je gewoon net even op let wat je op je brood doet en hoe veel je overal van eet kom je al een heel eind volgens mij :D Toen ik nog niet op kickboksen zat bleef ik altijd rond die 67kg steken, maar nu gaat het er langzaam maar zeker af :j Dus sja... sporten helpt toch zeker wel.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 06-03-15 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:48

Broodje met kruidenboter light, sla en komkommer, eventueel nog ham :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:59

Wat een onzin, dat het eten van calorieën ongelukkig maakt, dat bepaalt iemand voor zichzelf toch zeker wel :=

Jullie gaan zo hard dat ik amper bij kan lezen :D goed bezig!

Ik merk wel dat niet alle 30 day challenges compatible zijn met mijn telefoon. Best jammer, ik zou er wel meer willen doen! Ben nu aan het planken, die is best goed te doen, en wil ook pushups gaan doen. Ook zoiets wat me nooit lukt op bootcamps enzo :o

Oh en iemand vroeg of koffie meetelt voor je vochtinname: ik zou zeggen van niet, het onttrekt juist vocht aan je lichaam door de cafeïne. Beter van niet dus. :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:15

Ja daarom was t ook een mening hè ;)

Ik kom nog niet verder dan 2 broodjes pindakaas en geen beweging..
Beetje jammer..

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:19

Straks een powersmoothie maken en 12,5 km naar stal fietsen. Dat, plus het stalwerk en terug fietsen vind ik wel weer even genoeg voor vandaag wat betreft bewegen, want ik moet vanavond ook nog werken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:20

Ik heb vandaag mijn cheatday dus heb lekker een saucijzenbroodje gehaald :) Zijn er hier meer mensen die aan cheatdays doen?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:22

Emmaa_ schreef:
Ik heb vandaag mijn cheatday dus heb lekker een saucijzenbroodje gehaald :) Zijn er hier meer mensen die aan cheatdays doen?

Elke vrijdag en zaterdag :))

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:23

Heb al flink wat pagina's tussendoor gelezen en ik meld mij ook! Doel is niet zozeer afvallen (ik ben 1.74 met een gewicht van 62 kilo) maar wat aansterken en fitter worden.
Ik heb een aantal jaar terug 7 dagen in de week gesport: 4x hardlopen, 2x zwemmen en 1x paardrijden. Ik heb toen gemerkt dat ik veel lekkerder in mijn vel zat.

Helaas heb ik wat lichamelijke ongemakken (gewrichten van enkels, knieën en polsen zijn knudde) waardoor ik mijzelf al snel overvraag en vaak pijn heb. Ik wil vaak te snel resultaat zien en verwacht teveel van mezelf, waardoor ik alles weer overbelast en weer denk dat het toch allemaal niet helpt etc.
Heb vanochtend tickets weten te bemachtigen voor een ontzettend vet festival (19+20 juni) en op de één op andere manier geeft dat mij motivatie om wat fitter te worden.

Eten moet ik weer wat op gaan letten, ik eet al een hele tijd zo weinig mogelijk producten waar toegevoegde suiker in zit omdat ik er niet goed tegen kan. Maar nu is dat door drukte met stage en school wat verslapt, dus na vandaag wordt het weer opletten!

Ik hoop hier goede tips te vinden en vooral mijn motivatie vast weet te houden, want meestal verslapt die motivatie na 2 dagen alweer en zit ik weer een zak chips leeg te vreten :')

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:23

Nee, dan krijg ik vreetbuien. Wat voor mij heel goed helpt om 's avonds een klein bakje "lekkers" in te doen waar ik heel de avond van mag doen. Wel een keer in de zoveel tijd even wat ongezonds eten; pizza, frietje of shoarma. Maar dan zorg ik ervoor dat ik de rest van de dag verder alleen maar gezonde dingen eet.