Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:36

Hier gisteren in een dood-of-de-gladiolen bui voor het eerst in de fitness geweest sinds ik begonnen ben met aquafitness. Spinning doe ik nu pas een kleine maand maar ik vind het saai.
Gisteren naar functional training geweest, hij was al begonnen want normaal heeft hij maar een persoon.
Hij opperde dus dat hij met hem verder zou gaan, en als hij klaar was ging hij met mij aan de slag, aangepast omdat de normale training te zwaar zou zijn.
Ik kon bijvoorbeeld ook niet roeien zonder pijn toen ik in september begon nu gaat dat wel en de training verder ging wel heel goed. :D
Hij heeft het nog een soort van rustig gehouden om te kijken wat het zou doen.
Naast de opwarming heb ik dit gedaan:
3x20 keer een grote bal van 4 kg vangen, grond aantikken en weer terug gooien.
3x15 keer pull squat op 50 kg.
Superman 3 keer beide kanten

Kwam na de training amper van de wc maar het valt me nu een soort van mee al ben ik wel moe.
Enige is dat hij mijn hartslag vrij hoog vond voor wat ik deed, maarja wat wil je met dat wrakkige lijf. :+
Ik heb eindelijk een eiwitshake gevonden met een smaakje die ik gewoon mag hebben, dus zonder soja, melk, lactose en gluten en ik krijg hem zowaar nog weg ook.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:35

Wat is een pull squat? Als ik Google vind ik dit:

Afbeelding

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:43

Zoiets ja, alleen moest ik mijn armen naar voren uitstrekken en dan naar me toe trekken.
Dus strekken, squat, opstaan, stabiel staan en trekken, dan strekken en weer in squat.
https://www.youtube.com/watch?v=Sfow9dRI11M
Dit maar dan met de kabel hoger, net hoger als heuphoogte zeg maar.

Gianti

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 22:29

Kiwipitje schreef:
[ Afbeelding ]

5x5 progress tot nu toe. Hopelijk in 2015 lichaamsgewicht kunnen squatten en 1,5 keer lichaamsgewicht kunnen deadliften. Zal nog wel een tijdje duren maar heb er zin in.

Vandaag trouwens wel fail op zowel barbell row (37,5 kg) als bench press (35 kg). Had nog flink spierpijn in rug en triceps van crossfit dus was ook wel enigzins te verwachten omdat ik nu op gewichten kom die toch wel zwaar zijn voor mij :j

respect!! ook top idee om zo bij te houden, ga ik ook voor dit jaar doen

die pull squat ga ik ook proberen!!

thanks voor succes wensjes, de sport date was zeer geslaagd en gezellig :D :D :D merk dat het wel helpt tegen mn mentale blok... Eindelijk lukte squatte met 40 kg, abdonimal crunch 30 kg en paar waar ik naam niet van wist ook hoger dan ooit, zo fijn om zo het jaar af te sluiten!!

Iedereen heel veel succes in 2015, laat de goede voornemens waar worden en we dit jaar mogen afsluiten met beter en sterker lijf dan we mee begonnen!!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 22:34

Respect voor jullie, ik zit nog lang niet aan die gewichten ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 22:37

komt wel! 1,5 maand geleden squatte ik met maar 10 kg

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 22:39

ik heb zaterdag mijn eerste kennismakingsles bij de sportschool, voor de fitness, gaan we gelijk een schema opstellen :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 22:40

leukk!! heel veel succes :D

had trouwens begin deze week afspraak bij dietiste! pff moet naar de 2700 kcal.. terwijl mijn benodigde inname maar 2100 zou moeten zijn, maar met 2300 kcal bleef ik net aan op gewicht -.-

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 08:13

Squat je los of in machine Gianti? Van 10 naar 40 in een maand is veel hoor!!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 10:35

Leuk dat je date succcesvol was :D
2700 is best wat maar ik denk dat je aan wilt komen?

Ik vind van 10 naar 40 in 1 maand ook best veel :o

Ik zit er weer klaar voor om te fitnessen :D Straks 2 arme slachtoffers meesleuren die willen sporten en zich dus gaan inschrijven, gezellig voor mij :D :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:26

Ik squat los :) is/was bij mij ook vooral dat ik mentaal mezelf tegenwerk en deel techniek die beter onder de knie is :)

Ik wil idd aankomen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:05

Hey allemaal!

Ik weet niet of het topic ook is voor mensen die alleen thuis fitness oefeningen willen doen?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:08

Ik vind dat dat er ook best bij mort kunnen toch :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:10

Oh super! :D

Ik zou graag ook het sporten weer op willen bouwen omdat ik geen sport meer volg. Momenteel fiets ik elke dag één uur naar school (retour) en fiets ik nog 3/4x pw één uur (ook retour) naar de paarden. Daarnaast loop ik nog 1x pw bij de fysio. Ik heb/had namelijk knieklachten, ook hierbij zijn we weer bezig met het opbouwen van hardlopen, want daar wil ik naar toe. Vandaag mag ik weer voor het eerst zelf hardlopen, dus dat ga ik vanavond maar mooi even doen. :D
Daarnaast wil ik ook nog andere sportoefeningen doen naast het hardlopen, om een strakkere buik te krijgen en af te vallen etc. Langzaamaan wil ik een gezond(er) leefpatroon aan mezelf aanleren. Dit is verder geen voornemen voor 2015, hier ben ik al langer naar toe aan het werken.

Probleem: Bij de fysio liggen die oefeningen mij niet zo, ik vind ze niet interessant genoeg. Toch hoop ik er verandering in te kunnen brengen, en gemotiveerd te blijven door wat anderen behalen, en ook door dit topic. :P
Wat dat betreft een echte beginner. :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:22

Welkom!! Altijd lastig opbouwen als jr net blessure hebt gehad. Mag ik vragen hoeveel je wil afvallen? En wat voor oefeningen heb je nu van fysio?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:28

Ik sport ook alleen thuis, er is echt heel veel mogelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:30

Er hoeft niet zoveel af, het liefste rond de 3/4 kilo. Vooral omdat spieren meer wegen dan vet, ga ik voor de spieren. :P
Voor de fysio heb ik nu squats, uitvalpas, looptraining (1 min dribbelen op je plek) en deze: http://www.prorun.nl/editable/uploads/step-up_2.jpg Weet niet hoe die heet. :P
Moet wel zeggen dat ik er moeite mee heb dit echt dagelijks te doen, heel vaak vergeet ik het helaas. Dus ik wil proberen dit echt weer te gaan doen. :j

Secricible, dat is fijn om te horen! Wat voor oefeningen doe jij?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:37

Als ik jou was zou ik proberen de oefeningen van de fysio dagelijks te doen en als dat goed gaat steeds iets erbij doen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:40

Ben begonnen met jillian michaels, daarna heb ik de stronger workouts gedaan (als je googled op "stronger workouts" zie je ze staan) en daarna insanity.
En nu ben ik wat aan het rommelen, wil wat doen met crossfit inspired workouts thuis, wat krachttraining en wat cardio, bij voorkeur dmv HIT of tabata, maar krijg nog niet echt een goed schema op papier. Dus ben nu even een stapje terug gegaan weer naar de stronger workouts, tot ik duidelijkheid heb voor mezelf hoe ik een zinnig schema op kan bouwen.
Vanaf volgende week ofzo ga ik 1x per week crossfit doen in een box, ik hoop dat hij me wellicht ook kan helpen aan wat ik het beste thuis kan doen...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:43

Vandaag voor het eerst m'n lichaamsgewicht gedeadlift *\o/* Volgende week 5 kilo erbij := spannend.. kijken of dat ook nog lukt. Dit was in ieder geval flink zwaar.

Squats gaan zondag/maandag/dinsdag (even kijken hoeveel rust ik pak in verband met ook nog andere sport dingen dit weekend) naar 50 kilo.. ook spannend. Zeker omdat m'n knie nu niet altijd meewerkt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:45

Respect kiwipitje!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:48

Kiwipitje, dat zou inderdaad een begin zijn. Echter vind ik aan deze oefeningen niet zoveel, naast dat ik ze binnenkort niet meer hoef te doen (tenminste, niet met regelmaat elke dag. Momenteel doe ik het 3/4x per week, zou dus eigenlijk 6x pw moeten zijn) Vandaar dat ik op zoek ben naar workouts die meer uitdaging bieden, in ieder geval iets wat ik leuker vind, en dat ik kan doen zodra ik klaar ben bij de fysio. Die oefeningen wil ik wel proberen te doen op de dagen dat ik geen workout doe/niet hardloop. Maar ik hoef ze nu totaal zelfs maar 10 minuten te doen, en daarmee bereik ik dan helaas mijn doel niet. :) Verder bieden deze oefeningen mij ook niet zoveel uitdaging, het gaat me vrij gemakkelijk af.

Secricible,
Ik heb inderdaad vaker van Jillian Michaels gehoord en er eens filmpjes van gekeken. Heb jij het dagelijks gedaan? Wierp het ook daadwerkelijk zijn vruchten af?
Stronger workouts heb ik ook even gegooglet, ziet er ook heel goed uit!

Schema's zijn lastig he.. Dat vind ik zelf ook! Vandaar dat ik het fijn vind wanneer mensen (op filmpjes) het meedoen zoals bijv. jillian michaels. :P

Kiwipitje,
Wow, wat ontzettend knap! Dat is echt ontzettend veel gewicht. :oo

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:49

Ja, ik heb het iedere dag gedaan, het is maar een half uurtje. Ik sport nu nog 5x per week sinds ik verhuisd ben :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:50

Goed bezig kiwipitje!!!!

Misschien kan je wat je moet doen van fysio aanvullen met oefeningen voor andere spiergroeoen die je leuker vind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:59

Scricible, dat het maar een half uur is scheelt inderdaad. Je hebt daarnaast verder geen andere sporten gedaan? :)

Gianti, dat is inderdaad ook een idee! Ik ga nog even kijken wat ik ga doen, want volgens mij zitten veel van die oefeningen (al dan niet net iets anders) ook in de 30 day shred. Dus dan zou het een beetje overbodig worden. 30 day shred vind ik trouwens wel leuk om te doen. Van JM ga ik zo nog wat filmpjes kijken. :j

Vandaag hardgelopen en dat ging in ieder geval goed! Vind het net zo heerlijk als eerst. :D