Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spullen

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 17:49

Super lief allemaal! We gaan ons best doen :P uiteraard hou ik jullie op de hoogte. Voel me gelukkig weer helemaal okee :j

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 06:20

Gelukkig spullen.
Heftige tijd heb je achter de rug.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:21

Echt super dat je je weer helemaal ok voelt!

Ik kom net bij het VU MC vandaan. We hebben een vragenlijst doorgenomen en we moesten allebei bloed laten prikken. Volgende week dinsdag moet mijn man daar semen inleveren wat opnieuw onderzocht wordt. Het schijnt dat het lab in het VU weer een andere manier van opwerken en ook berekenen heeft. Ook gaat de IUI procedure daar wat anders dan in het ZMC. Begin juli hebben dus wie weet dat IUI toch wel geschikt is nog. we weer een afspraak waarbij ze alle uitslagen naast elkaar leggen en wat de uitkomsten daarvan zijn. Wel nog door met IUI of toch IVF/ICSI. Ik heb een echo gehad en ik heb voldoende blaasjes zitten, dat was dus goed nieuws. Rechts telde ze er 15 en links 16. We beginnen dus weer een soort van opnieuw met allerlei onderzoeken.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 23:45

Ik ben een meelezer, niet omdat ik nu in hetzelfde schuitje zit maar omdat ik het jullie ZO erg gun dat jullie een kindje krijgen. Daarom wil ik je nog wel sterkte wensen, Spullen. Wat een vreselijke situatie.

Ik heb volgens mij nog nooit hier gereageerd, maar heel veel succes allemaal. Hopelijk is het jullie gegund.

*kruipt weer terug onder de meelees steen*

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:01

Goed nieuws Lennox! Nu hopen dat ze het semen van je man ook goed kunnen opwerken. IUI lijkt me toch prettiger dan IVF (kan alleen over het eerste meepraten). Ik duim ook voor jullie!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:20

Ik zie nu dat ik we een beetje raar getypt heb hahaha twee zinnen door elkaar heen. Nou ja jullie begrijpen vast wat ik bedoel. Het liefst zou ik inderdaad ook gewoon doorgaan met IUI, dat is toch lichamelijk minder belastend dan IVF/ICSI. Ik ben er ook nog steeds niet over uit of ik wel door wil met IVF/ ICSI trouwens.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:42

Snap ik Lennox. Is toch een behoorlijke stap.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 22:14

Ik hoop van harte dat je niet eens die keuze hoeft te maken lennox. Staat er ook een limiet voor iui?

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:31

@lennox: hopen dat de IUI dit keer mag gaan aan slaan!
@spullen: fijn dat je je weer goed voelt, ik hoop dat het snel nog een keertje gaat lukken!

Hier juist eindelijk heel positief nieuws. Na 25 pogingen en een operatie aan een megacyste in mijn eierstok, is het gelukt om zwanger te worden! Het kleintje is nu 13 weken. Het is heel angstig begonnen, omdat ik met ruim 6 weken flink wat bloed verloor en verwachtte dat het weg was... Toch naar de vk gegaan om te checken of alles weg was, en daar bleek een hartje te kloppen! Te bizar voor woorden.
Ik begin het nu pas een beetje te geloven. Als alles goed mag gaan kunnen wij in december een kleintje verwachten.

Afgelopen week een vriendin gesproken die in hetzelfde onzekere traject blijkt te zitten. Zo moeilijk, want ik voel mij nu bijna schuldig dat het bij mij is gelukt. Ik gun het iedereen, maar ik blijf het zo oneerlijk vinden dat het bij de een zo makkelijk gaat en bij de ander niet.
Hopelijk gaat het voor jullie allemaal ook een succesverhaal worden!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 09:38

Heftig Lennox! Kan je twijfel goed begrijpen. Hoop gewoon dat deze IUI aanslaat bij je en dat je niet eens meer hoeft na te denken over IVF! :* ik duim voor je!

Mariettek: GEFELICITEERD! Wat super nieuws! Je liep precies gelijk met mij, ik zou 24 dec uitgerekend zijn. Je moet je tegenover niemand schuldig voelen, het is allemaal moeilijk genoeg geweest! Geniet van je zwangerschap!

Hier wat twijfel over wanneer we weer moeten gaan klussen.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 09:39

Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 13:29

Dank jullie wel!
@spullen: wat een vreemd idee dat we eigenlijk gelijk op hadden moeten lopen. Hopelijk kom je niet lang achter mij aan!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 15:34

Gefeliciteerd! En voel je nooit schuldig om jouw eigen geluk. Wij houden wel rekening met mensen toen met vertellen; zijn collega had net te horen gekregen dat ze in Nederland niets meer qua ivf voor hun konden doen (ze hebben al wel een kindje mogen krijgen gelukkig, maar voelen zich zonder 2e niet compleet). Dus mijn man heeft hem apart genomen om ons nieuws te vertellen zodat hij ook zelf kon kiezen of hij bij de algemene mededeling wou zijn in de pauze of zich even terug wou trekken. Wel erg sneu, hij heeft in 2 week tijd 3 zwangerschapsmedelingen gekregen van collega's dus heel begrijpelijk zat hij er even flink doorheen.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:02

Gefeliciteerd mariettek! Het is je van harte gegund!

Ik weet nog niet of we nog IUI pogingen krijgen, we hebben er nu zes achter de rug in het ZMC. Het VU MC gaf aan dat afhankelijk van de testuitslagen zij gaan kijken of het nog zinvol is om nog aan een aantal IUI pogingen te doen omdat zij een andere manier van opwerken van het zaad hebben. Die uitslagen krijgen we pas begin juli. Mocht IUI niet meer zinvol zijn dan is het dus IVF of ICSI wat ze te bieden hebben en zelfs dat is nog niet zeker. En dan moeten wij er uit zijn of we dat wel of niet willen. Het mooist zou zijn als ik voor die tijd gewoon op de natuurlijke weg zwanger wordt zodat ik er niet meer over na hoef te denken. Theoretisch gezien moet dat mogelijk zijn.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 20:04

Lieve Lennox, ik ga zooooo hard voor je duimen :* lijkt me een hele moeilijke keuze, goed naar je gevoel luisteren! Je bent een topper :)

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:33

Dankjewel! Erg lief van je!

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:36

Wat is precies IUI?
Wat zijn de verschillen met IVF en ICSI?

Ik ga ook duimen!!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 09:44

Met IUI vind de bevruchting gewoon in je eigen lichaam plaats. Een en ander wordt wel gereguleerd met hormonen zodat ze op het juiste moment kunnen insemineren. Het zaad wordt dan in een laboratorium opgewerkt, de beste zaadcellen blijven daarna over en er wordt wat uit gehaald dat normaal gesproken door het baarmoederslijmvlies wordt tegengehouden. Dat wordt vervolgens rechtstreeks in de baarmoeder gebracht om zo de weg voor de zaadcellen richting eileider voor de bevruchting korter en daarmee ook gemakkelijker te maken. Even heel kort door de bocht hoor.

IVF en ICSI verschillen niet zoveel van elkaar. Er wordt door het spuiten van hormonen follikel groei gestimuleerd zodat er tijdens een punctie hopelijk veel eicellen kunnen worden aangeprikt. Als dat gedaan is wordt in het lab gekeken naar de kwaliteit van de eicellen en bij de beste worden dan zaadcellen gedaan die vervolgens zelf de eicel moeten bevruchten (IVF). Bij ICSI wordt in het lab de beste eicel en de beste zaadcel uitgezocht en wordt de eicel door een laborant bevrucht. Dat is het enige verschil, de verdere procedure blijft hetzelfde :). Bij heel slecht zaad kom je vaak bij ICSI uit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 18:27

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:03

Nee, helaas...ik ben 35+. Heb het er ook nog nagevraagd. Maar dankjewel voor het meedenken vuurneon :).

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 07:51

Hoe gaat het hier?

Wij zijn weer langzaam aan aan het klussen... ik ben benieuwd! heb echt geen idee wanneer mn eisprong is of wanneer ik ongesteld zou moeten worden, maar goed :') We doen maar wat :P

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:20

Hopelijk kan je van deze vruchtbare periode goed gebruik maken spullen. Heel veel succes!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:45

Spannend weer Spullen! Maar wat doen is ook wel eens leuk hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:48

Uiteindelijk moet je gewoon ongedwongen seks kunnen hebben om van elkaar te genieten, omdat je van elkaar houdt. Maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is als je het met een bepaald 'doel' doet.

Ik lees nog steeds mee, en iedereen die het nodig heeft; dikke knuffel van mij :(:)

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 10:35

dat ongedwongen is er al een tijdje af hoor :') maar most of the time genieten we er wel van hoor. Alleen soms als je 's avonds moe bent na een lange dag dan is het even een moetje, maar dat komt gelukkig niet zo vaak voor. We zien wel waar het schip strand.