Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:46

Dank jullie wel!
De eerste dagen wou ik de tijd terug draaien vanwege de pijn. Had er toen eeeenorm veel spijt van, maar hoe meer de zwelling slinkt hoe blijer ik er mee ben!

Yza, inmiddels al een afspraak gemaakt voor je verstandskiezen? :D

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:07

Ja kan ik me voorstellen brrrr

Ja ik ga 4 mei voor de eerste keer. Ik heb dan wat vrije dagen erna dus kan ik lekker thuis blijven. Daarna moet ik nog een tweede afspraak plannen voor de andere kant...
Laatst bijgewerkt door yza1987 op 11-03-16 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:31

Wauw LoesVDB, wat een bikkel jij! En wat een mooi resultaat al ondanks de zwelling :)

De reden dat ik nog geen afspraak voor een beugel gemaakt heb is hier ook dat ik mijn verstandskiezen moet laten verwijderen... al 5 jaar ofzo :o Ben onwijs goed in uitstellen,ben ook zo'n lafaard maar ben nog nooit onder het mes geweest :=

Moet jij bij Martini Yza?

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:39

goh herkenbaar :')
Nee mijn tandarts doet het zelf, was routine voor haar zei ze. Mijn verstandskiezen schijnen heel makkelijk te liggen dus zijn zo verwijderd, nou we zullen zien euhh voelen :+
Ik zal wel even vertellen hoe het ging Air. Ik ben echt een mietje dus als het mee valt dan valt het ook echt mee :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:53

Ik heb het onder volledige verdoving laten doen :=

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:11

Loes wat een mooi resultaat al!
Ik heb de afgelopen weken 4 kiezen laten trekken, a.s. dinsdag komt de beugel erin! Kan niet wachten nu om er mee te starten!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:14

Dank jullie wel! :D
Kiezen verwijderen vond ik echt een makkie. Zo lang je er geen ontsteking onder hebt zitten voel je er niks van. Van het verwijderen (uiteraard) niet en van de napijn ook niks tot amper. :)

Spannend Jean! Ik kon ook niet wachten tot ik m'n beugel kreeg. Eindelijk weer een mooi gebit!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:15

Ik denk niet dat ze dat hier doen poes :D

Mijnne zijn lastig: ze zijn heel mooi kunstig schuin tegen mijn andere kiezen aangegroeid. Alsof m'n gebit nog niet scheef genoeg was :D Maar goed ze zijn gelukkig wel door.
Ik moet volgende week eigenlijk gewoon even gaan bellen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:16

In België mag je gelukkig gewoon een mietje zijn :D

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:22

Ik wil opeens verhuizen :+

@ Air het lucht wel op om te bellen en gewoon een afspraak te maken. Korte metten maken met dat uitstellen en je kunt niet meer terug +:)+

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:49

_Ekenna schreef:
Dank jullie wel! :D
Kiezen verwijderen vond ik echt een makkie. Zo lang je er geen ontsteking onder hebt zitten voel je er niks van. Van het verwijderen (uiteraard) niet en van de napijn ook niks tot amper. :)

Spannend Jean! Ik kon ook niet wachten tot ik m'n beugel kreeg. Eindelijk weer een mooi gebit!

Ik zou liever nogmaals geopereerd worden dan nogmaals mijn verstandskiezen te moeten laten trekken. :')

Als het goed is gaat hier de beugel er op 3 mei uit! Eindelijk, na 2,5 jaar. Als het echt doorgaat dan ben ik er nét voor mijn 21e verjaardag van af. :D

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:51

Ook in Nederland kan je je kiezen laten verwijderen onder volledige verdoving hoor. Maar ik zou er niet aan moeten denken om daar voor onder narcose te gaan. := Want toen vorige week bij mij de narcose werd ingespoten in het infuus... Tjeeeeeez wat deed dát pijn. :\

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:52

Ik moet er niet aan denken om nog een keer geopereerd te worden. Ik weet nog niet eens of het de pijn nu wel waard was. :')

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:55

Over een aantal weken/maanden denk je daar vast anders over, als het niet meer zo fris in je geheugen zit ;)

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:05

Ja klopt, maar dat had ik waarschijnlijk niet vergoed gekregen, dus dat had ik sowieso niet gedaan.

Voor de pijn zou ik het niet nogmaals laten, maar dat 2 weken écht alleen maar vloeibaar is een twijfelgeval. Ik heb sindsdien nog steeds geen pudding meer gegeten. :') En dan had ik nog geluk met mijn 2 weken. Maar daar heb jij gelukkig geen last van!

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:38

wow pfoeh wat hebben jullie allemaal heftige dingen met kiezen trekken enzo :wow:
Blij dat ik al mijn kiesjes nog heb :)) (moeten er overigens ooit wel uit, daar niet van.. maar dat stel ik nog lekker even uit :Y) )

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:42

Het kiezen trekken zelf is prima te doen.. ik vond het geduw en gepor aan je kaak wel heel vervelend. Verder is de verdoving die je daarma nog zo lang blijft voelen, nogal vervelend.. voordat je weer kan eten.. en dan eten is ook nog eens super lastig.. helemaal als de wondjes aan de ene kant nog niet helemaal goed zijn en dan de volgende kiezen aan de andere kant alweer wordem getrokken. Maar nu naar anderhalve week lukt het eten alweer aardig..

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:47

Icecrystal, succes met de eerste dagen :) lukt het kauwen niet door de pijn of kunnen je kiezen echt niet op elkaar.als ze namelijk gewoon niet kunnen klopt er iets niet

Wat leuk om die voor en na foto te zien loes.
Is de zwelling al veel afgenomen?

Ben er alleen niet zo blij mee dat je zegt dat de narcose zo naar is. Daar kijk ik namelijk al van af het begin het meeste tegen op....

Ik heb dinsdag de reconstuctie van mijn gezicht gezien. Schrok echt heel erg, vond het niet mooi.
Ook baal ik er van dat het toch beide kaken zijn en mogelijk kincorecctie. Boven kaak moest anders 8mm naar voren maar hij kan maar 5mm, anders heb je te weinig steun. Dus moeten ze ook mijn onderkaak, waardoor ik gevoel kwijt raak in mijn lip.
Dus twijfel of ik nu als nog alles moet stoppen. Dan heb ik een jaar met een beugel voor niks gelopen en hou ik de verkeerde stand van mijn kaken.

Kiezen trekken vond ik ook niet erg. Alleen jammer van de ontsteking die ik er na kreeg, waardoor het weer heel dik werd.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:02

He je die twijfels ook voorgelegd?

Uiteindelijk doe je het voor jezelf neem ik aan, als je weet dat je het resultaat nu al niet mooi vindt..

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:02

Kosseh, wist je al van het kaakosteotomie topic?
[MWS] Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Als je het niet mooi vind dan zou ik eens een second opinion bij een andere kaakchirurg gaan aanvragen als dat mogelijk is, of bij deze KC aangeven dat je het niet mooi vind en of hij er wat anders van kan maken. Straks kan je niet wennen aan je nieuwe gezicht en krijg je er misschien wel spijt van. :n
Ik heb geen reconstructie gezien van te voren, dus heb ook nog geen idee hoe het er uit ziet zonder de zwelling.

Tja, kan er niks moois van maken over de narcose helaas. Die deed écht heel veel pijn toen ze 'm er in spoten. Brandde enorm in m'n hand en daarna in m'n hals. Dit was maar voor enkele luttele seconden gelukkig, want daarna was ik van de kaart.

Gevoel kwijt raken in je lip hoeft natuurlijk niet he! Bij mij is ook de onderkaak flink gedaan, maar momenteel ben ik alleen een stukje gevoel kwijt in een klein stukje aan de rechterkant van m'n onderlip en een stukje daar onder. KC zegt dat dit weer bijtrekt, zo niet.. dan niet. Ik merk er al niks meer van. En de linkerkant van m'n gezicht is iets minder gevoelig dan de rechterkant, maar dit is maar ietsjes. Die kant is ook nog flink gezwollen. De zwelling is al een hoop afgenomen ja! Nog een week en dan is vrijwel alles wel weg denk ik. :D

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:18

@Kosseh ik ga mee met bovenstaande dus twijfels uitspreken en eventueel een second opinion. Je moet er uiteindelijk wel zelf blij mee zijn. Daar doe je het voor toch!? Lijkt me wel heftig dat je nu op dit punt komt terwijl je al zo ver bent met alles...

@Loes ziet er goed uit hoor! Die zwelling is goed afgenomen! Op die andere foto's zag ik ook direct de verbetering, is mooi!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:21

Ik heb per ongeluk de foto verwijderd. Telefoons enzo... :')

Dus hier nogmaals! Even onherkenbaar gemaakt omdat het niet de meest charmante foto's zijn. :=
Foto van vorige week vrijdag, 3 dagen na de operatie en een foto van vandaag. Zwelling is al flink afgenomen zoals je kan zien, er begint weer wat vorm in te komen.
Even op de spoiler klikken voor de foto.
Spoiler:
Afbeelding

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:23

Jeetje wat een verhalen #)

Ik heb het laatste jaar ineens een soort angst voor de tandarts gekregen, wat vind ik dat naar. (Blijkbaar vond ik de tandarts toen ik klein was ook niet bepaald leuk, verhalen over dat ik de tandarts enorm hard in dr vinger had gebeten := die wou me nooit meer behandelen =:) )

Even een vraagje, ik heb op mijn 10e ongeveer een beugel gekregen (blok, buitenboort en slotjes gehad) en heb nu boven én onder een stangetje. Ik las dat heel veel dit niet hebben gekregen? Waarom niet? Bij mij staan de tanden nog aardig goed misschien iets naar voren maar heb er geen last van.

*loes: ziet er mooi uit zo!!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 23:42

Zoo de zwelling is echt al veel afgenomen.

Over mijn twijfels, ik ga het zeker aan geven volgende keer dat ik hem weer zie.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 00:11

Loes; Wat een doorzetter ben jij! Al een heel mooi resultaat tot nu toe.

Kosseh; jeetje dat lijkt me een hele moeilijke beslissing.. ben je wel tevreden met het resultaat wat de beugel je tot nu toe heeft gegeven?

Ik kan echt niet met mijn kiezen op elkaar. Ik bijt dan op de onderste slotjes. Misschien komt dit omdat boven en onder tegelijk geplaatst zijn? Ze hebben ook een soort kussentjes erop geplaatst om afbijten te voorkomen.