Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:34

Tmr, geen idee, maar ik snap wel dat iedere medische handeling een risico kent.

IMJ, fiets eens door Alkmaar op vrijdagmiddag. Holy moly. Bij bosjes rijd ik ze aan. Ik snap dat fietshelmpje wel. Ik zou ook een helmpje willen als ik niet kan fietsen op mijn eigen weghelft.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:36

Karma schreef:
Magrathea schreef:

Lachend? Serieus?

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/pol ... accineren/

Die mevrouw die je daar ziet lacht niet meer zoveel hoor.
Edit: die mevrouw in de rolstoel dus. Er is een uitgebreider interview met haar maar die kan ik zo gauw niet vinden.

Ik vind polio niet een onschuldige kinderziekte. Je trekt mijn comment totaal uit zijn verband.
Ik noem duidelijk mazelen en de bof, niet polio.

Leuk, die link van Een vandaag. Ze vermelden niet alles. Deze vrouw was stiekem wél ingeënt middels een “suikerklontje”.
Een vandaag laat overkomen dat deze vrouw, wat natuurlijk vreselijk is wat haar overkomen is, ongevaccineerd was!

Je bent niet automatisch beschermd/immuun als je gevaccineerd bent, dat is de angstgedachte waar men op inspeelt. Want welke ouder wil nou niet zijn kind beschermen?

Het is alweer een tijdje geleden maar je hebt duidelijk niet helemaal op zitten letten. Er wordt letterlijk gezegd: ik ben het suikerklontje gaan halen maar toen was ik al ziek. Dan heeft zo'n vaccin natuurlijk geen zin meer.
Als je niet snapt hoe dat werkt moet je maar eens even gaan opzoeken hoe een vaccin precies werkt. (Spoiler: het is geen geneesmiddel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:47

Het is een medicijn :')

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:50

verootjoo schreef:
Dat is het enige antwoord wat ik tot nu toe heb gelezen.
Ik heb ook nog nooit een normaal antwoord op die vraag gelezen, wat vaccinatieschade nou precies inhoudt. En waarom dat erger is dan de schade van de ziektes.

Ik had het al beschreven, enkele pagina's terug.

Vaccinatieschade is heel breed. Varierend van eczeem, ontwikkeling van voedselallergieen, altijd verkouden, oorontstekingen enz.
Tot spontaan ziek worden, in coma raken en ja, ook sterfte.
Autisme vind ik te cru om dat te stellen, want autisme is ook genetisch. Ik denk wel dat het een trigger kan zijn, een vaccinatie maar gedragsveranderingen komen zeker voor, na vaccinatie.
OOK in Nederland en dat zijn meer gevallen dan men denkt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:04

Ahhh begreep dat er al verschillende mensen even getemt op mijn vorige bericht....
Immers de verrader slaapt nooit. Kinderachtig gedoe.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:10

Ook een goede zou zijn...kinderen die niet gevaccineerd zijn geen kinderopvangtoeslag of kinderbijslag......

(kost iets geld dan gaan "principes"ook ineens heel snel met het huisvuil mee naar buiten....)

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:16

Karma schreef:
verootjoo schreef:
Ik heb ook nog nooit een normaal antwoord op die vraag gelezen, wat vaccinatieschade nou precies inhoudt. En waarom dat erger is dan de schade van de ziektes.

Ik had het al beschreven, enkele pagina's terug.

Vaccinatieschade is heel breed. Varierend van eczeem, ontwikkeling van voedselallergieen, altijd verkouden, oorontstekingen enz.
Tot spontaan ziek worden, in coma raken en ja, ook sterfte.

OOK in Nederland en dat zijn meer gevallen dan men denkt.

Bronnen? Ik vind het heel lastig om dit te geloven, want alles wat niet echt een directe oorzaak heeft wordt nu onder de noemer “vaccinatieschade” gezet. Dan kan ik ook wel zeggen dat mn irritante pijnkramp die ik soms heb vaccinatieschade is.
Het is erg lastig om te bewijzen als die schade kennelijk zo breed is. Is er in landen waar niet gevaccineerd, waar waarbij hygiene en zorg vergelijkbaar word bijvoorbeeld minder astma en allergie? Hoe zorgt een vaccinatie er precies voor dat al deze schade wordt veroorzaakt?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:16

studiemiep schreef:
Ook een goede zou zijn...kinderen die niet gevaccineerd zijn geen kinderopvangtoeslag of kinderbijslag......

(kost iets geld dan gaan "principes"ook ineens heel snel met het huisvuil mee naar buiten....)

En verhoogd eigen risico zorgverzekering

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 20:20

studiemiep schreef:

Hahahaha grapjas, alsof ik kinderen heb voor toeslagen of kinderbijslag.
Alleen aan school zijn wij maandelijks al ruim 1000 euro kwijt en rekening de brandstof (130km per dag alleen maar voor de meiden op school te krijgen) niet mee.

Ik kan alleen voor mijzelf spreken, pas kinderen gekregen op het moment dat we wisten dat we er financiele in elkgeval mogelijkheden hebben.

Wat is kinderbijslag eigenlijk per kind, 100 euro per 3 maand???

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-18 20:22

tmr001 schreef:
studiemiep schreef:

En verhoogd eigen risico zorgverzekering

Nee dan alleen maar een verhoogd eigen risico op de ziektes waar niet voor gevaccineerd is en waarbij die mogelijkheid wel bestaat.
Die deal zou ik zo maken, maar dan mag dat pas gaan gelden als via lab werk is bewezen dat mijn kind echt die ziekte heeft gehad en niet een vage constantering van een huisarts.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:38

Vaccinatieplicht voor kdv's lijken mij prima.. zeker als er steeds minder kinderen geënt worden...
De groepsbescherming waar niet gevaccineerde kinderen nu nog profijt van hebben zal wegvallen als er steeds meer mensen overtuigd gaan raken van het gevaar van het rvp..

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/06/25/ve ... n-a1607862

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:40

Zahlina schreef:
Nee dan alleen maar een verhoogd eigen risico op de ziektes waar niet voor gevaccineerd is en waarbij die mogelijkheid wel bestaat.
Die deal zou ik zo maken, maar dan mag dat pas gaan gelden als via lab werk is bewezen dat mijn kind echt die ziekte heeft gehad en niet een vage constantering van een huisarts.

Maar voel jij je ook echt niet verantwoordelijk als jouw kind de mazelen krijgt en het kindje van de buurvrouw van 8 maanden krijgt het een paar weken later ook en komt te overlijden?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:47

Moderatoropmerking:
willen jullie alsjeblieft proberen om de discussie op de bal te houden en niet op de man te spelen, dat is nergens voor nodig.
Ik begrijp heel goed dat het een gevoelig onderwerp is waar verschillende meningen over zijn, ook al ben je het niet met elkaar eens probeer niet persoonlijk te worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:59

Ik weet zeker dat sommige ziektebeelden zoals een allergie op babyleeftijd door de vaccinatie kunnen komen. Toen een van onze kinderen met drie maanden de dktp? kreeg was het een aantal dagen later mis. Zijn afweersysteem kreeg zo’n boost dat hij allergisch werd voor koemelkeiwit. Daar is hij overheen gegroeid maar helaas wel hooikoorts ontwikkeld op 25jarige leeftijd. Dus geen dodelijke dreigingen of zeer ernstige schade maar wel vervelend. Ik ben pro vaccinatie maar ergens denk ik wel dat gespreide inentingen , over een iets langere periode wel eens beter zou kunnen zijn .

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:00

IMJ schreef:
Zahlina schreef:

Maar voel jij je ook echt niet verantwoordelijk als jouw kind de mazelen krijgt en het kindje van de buurvrouw van 8 maanden krijgt het een paar weken later ook en komt te overlijden?

Dit is emotionele chantage en dat is precies waar men op uit is. Is dat werkelijk een reden om te vaccineren?

Een gevaccineerd kind kan OOK mazelen krijgen of drager er van zijn, sterker nog, als hij pas gevaccineerd is, draagt hij (verzwakte)virussen met zich mee. Vaccineren betekent NIET dat een kind maar automatisch beschermd is.
En wie zegt dat het kindje van de buurvrouw het van mijn kind heeft gekregen?
Iemand kan ook een verkoudheid of griepje van mij oplopen en als diegene al een longontsteking heeft kan dat zijn dood worden. Moet ik mij daar verantwoordelijk voor voelen? (Niet dat ik bewust iemand die verzwakt is op zou gaan zoeken als ik een griepje heb)

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:03

Ik ken juist alleen maar mensen wiens kinderen (net als die van mij) allergisch geboren zijn. Mijn zoon is allergisch voor koemelkeiwit, ei, soja, peulvruchten, appel en nog een reeks dingen maar die allergieën had hij al voor zijn eerste vaccinaties, en ondanks langdurige BV (overigens vaccineren wij volgens een aangepast schema op advies van de immunoloog en arts van het CB, artsen denken echt graag mee als het kwetsbare kinderen betreft).

Ik ken veel ‘lotgenoten’ (mede-ouders van allergische kinderen) en vrijwel alle kinderen waren al allergisch binnen 4 weken na de geboorte. Dus ruim voor de eerste vaccinaties.

Dat er meer allergieën zijn tegenwoordig, ja. Maar ook dat komt omdat er meer naar gekeken wordt. Ik reageerde vroeger ook allergisch op melk maar daar is nooit verder naar gekeken en ik ben er gewoon overheen gegroeid, zoals meestal gebeurt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:05

studiemiep schreef:

Heel eng zulke uitspraken. Je kunt ongevaccineerde kinderen ook markeren. Met een ster bijvoorbeeld.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:05

verootjoo schreef:

Dan moet je mijn berichten maar eens teruglezen. Een kind in mijn directe omgeving is ernstig gehandicapt geraakt door een vaccinatie.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:11

Wat ik het lastige van het rvp vind is de cocktail waar zo'n lijfje mee belast wordt. Op normale wijze komt een jonge baby nooit met zo'n veelheid aan ziekteverwekkers in contact. En al helemaal niet rechtstreeks onder de huid. En tegenwoordig ook nog heel vaak niet ondersteunt door maternale bescherming via placenta (veel overdracht net voor en tijdens de geboorte, maar tegenwoordig worden ikweetniethoeveel vrouwen ingeleid voor de UD of krijgen ze een KS) en borstvoeding (wat ook vaker niet dan wel lukt)...

En nee, de langetermijn risico's kennen we níet want sinds 1950 is er nog geen 70 jaar verstreken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:12

Chubby schreef:
studiemiep schreef:

Heel eng zulke uitspraken. Je kunt ongevaccineerde kinderen ook markeren. Met een ster bijvoorbeeld.

Vriendelijk verzoek om geen holocaust referenties te maken.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:13

Chubby schreef:
studiemiep schreef:

Ik zie dat anders.
Vergelijk het liever met wel of niet er voor kiezen om in de rokersruimte te gaan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:14

Ryder schreef:
Ik ken juist alleen maar mensen wiens kinderen (net als die van mij) allergisch geboren zijn. Mijn zoon is allergisch voor koemelkeiwit, ei, soja, peulvruchten, appel en nog een reeks dingen maar die allergieën had hij al voor zijn eerste vaccinaties, en ondanks langdurige BV (overigens vaccineren wij volgens een aangepast schema op advies van de immunoloog en arts van het CB, artsen denken echt graag mee als het kwetsbare kinderen betreft).

Ik ken veel ‘lotgenoten’ (mede-ouders van allergische kinderen) en vrijwel alle kinderen waren al allergisch binnen 4 weken na de geboorte. Dus ruim voor de eerste vaccinaties.

Dat er meer allergieën zijn tegenwoordig, ja. Maar ook dat komt omdat er meer naar gekeken wordt. Ik reageerde vroeger ook allergisch op melk maar daar is nooit verder naar gekeken en ik ben er gewoon overheen gegroeid, zoals meestal gebeurt.

:o?
Hoe krijg je dat voor elkaar? Langdurig bv geven maar wel weten dat hij voor hij 2 maanden oud is allergisch is voor voedsel wat hij nog niet mag hebben of nog niet heeft gehad?
Voor het geval je pas later dan 2 maanden oud bent gestart met vaccineren, hoe wisten de artsen dan bij de leeftijd van 2 maanden dat ze mee moesten gaan denken in de vorm van een aangepast vaccinatie schema omdat het een kwetsbare baby betrof die allergisch was voor ei, peulvruchten en appel en nog een reeks dingen waar hij nog veel te jong voor was??

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:15

Lieveli, Dat is de wet van Godwin

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:19

Domme opmerking Chubby

de niet gevaccineerde groep vormt een gezondheidsrisico voor andere groepen.........

en dat heeft nada noppes te maken...met die INKTzwarte bladzijde uit onze wereld geschiedenis....

En ja mensen zijn met geld zeker wel te paaien.......

Ach de overheid is al bezig om de opvang aan het wel/niet gevaccineerd zijn te koppelen en dat ze mogen weigeren en dat vind ik een heel goed idee.

Prima als mensen niet willen vaccineren...dat is hun goed recht! echter daar horen dan wel bepaalde consequenties bij...dan wel financieel/ dan wel je kind nergens naar de opvang kunnen brengen. Prima toch.

Als je rookt neem je toch ook het risico voor lief dat je een hoger risico hebt op het krijgen/ontwikkelen van gezondheidsproblemen. (en roken kost ook flink geld..... :Y) :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:19

Sizzle schreef:
Lieveli, Dat is de wet van Godwin

Die kant gaat het wel op wanneer je de onaantastbaarheid van je lichaam, rechten en financiën onder dwang worden ontnomen.