Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xSlvna schreef:Nu je het zegt, op de VWO school waar ik zat was er niemand met overgewicht, althans, ik kan me geen enkele herinneren, dus hoogstens een hand vol terwijl op de vmbo school waar ik nu zit toch aardig veel mollige kindertjes zitten, zowel in de brugklassen als de examenjaren. Vreemd...
Rebeccaa schreef:Ik snap dit niet, hoor, dat getrap de hele tijd tegen iets wat gewoon een feit is.
Het is gewoon een feit dat hoe hoger je staat op de economische ladder, hoe gezonder men vaak eet.
"Het schoolniveau en de etnische afkomst hangen allebei samen met overgewicht. Uit het HBSC-onderzoek in 2009 blijkt dat er ongeveer drie keer zoveel jongeren met overgewicht zijn onder vmbo-b leerlingen dan onder vwo-leerlingen."
http://www.nji.nl/smartsite.dws?id=1426 ... vergewicht
(Wel toevallig dat in jouw omgeving en in jouw gebied alles anders is dan in heel Nederland.)
Is verder niet erg hoor, waar het overgewicht wel of niet voorkomt- maar het is gewoon een feit dat hoe hoger het schoolniveau, hoe minder overgewicht, tja. Kan je leuk vinden of niet, het is gewoon zo..
aikon schreef:Is het ook niet zo dat het erg van kleding afhangt of je er mollig, dun of dik uit ziet? Ik heb een lange jas die mijn veel slanker laat lijken dan ik ben. Zo heb ik ooit een broek gehad waar mijn kont extra large in leek, puur door het model (toch een 36) en hoe de grote kontzakken geplaatst waren.
Ik zie wel eens mensen lopen in kleding waar ik van zeg "dat maakt niet bepaalt slank" en de volgende keer zie ik ze en denk, goh afgevallen?
Ik denk/vind dat het model, kleur, print en eventuele versiering een mens dikker/dunnen kan laten lijken dan ze werkelijk zijn. Dat zie je ook terug in kleding adviezen aan mensen. Goed gevuld geen lichte kleding, dat maak het nog dikker. En slank niet al te strak, dat maakt mager.
aikon schreef:Is het ook niet zo dat het erg van kleding afhangt of je er mollig, dun of dik uit ziet? Ik heb een lange jas die mijn veel slanker laat lijken dan ik ben. Zo heb ik ooit een broek gehad waar mijn kont extra large in leek, puur door het model (toch een 36) en hoe de grote kontzakken geplaatst waren.
Ik zie wel eens mensen lopen in kleding waar ik van zeg "dat maakt niet bepaalt slank" en de volgende keer zie ik ze en denk, goh afgevallen?
Ik denk/vind dat het model, kleur, print en eventuele versiering een mens dikker/dunnen kan laten lijken dan ze werkelijk zijn. Dat zie je ook terug in kleding adviezen aan mensen. Goed gevuld geen lichte kleding, dat maak het nog dikker. En slank niet al te strak, dat maakt mager.
Rebeccaa schreef:Dat heb ik ook, hoor, mijn broekmaat is maat 25 (en HEEL soms een 26) en toch heb ik niet waanzinnig dunne benen, vooral mijn bovenbenen zijn behoorlijk gespierd (van het hockeyen). Maten zeggen zó weinig..