"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:55

Ik zeg toch een combinatie van ;) Bij MIJ werkte dit prima. Ik at zo'n 5 a 6 x per dag, kleine porties en gezonde dingen. Afentoe eens wat ongezonds, wat ook prima kon. en om de dag lekker hardlopen. Werkte voor mijn lichaam.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:58

Hoezo zou dat geen manier zijn? Ik snap dat het geen manier is als je al meer at dan je verbrandde. Bij meer bewegen is het dan pas in evenwicht. En echt niet iedereen met overgewicht eet constant teveel. Kunnen ze ook allang mee gestopt zijn toch?

Bij mij werkt het prima om gewoon iets meer te bewegen (bijv. paar dagen meer paardrijden) en dan val ik zo een paar kilo af.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:11

Misschien is dit in België anders dan in Nederland, maar ik vind maatje 34/36 toch echt wel gewoon 'normaal' :=
Op mijn school (middelbaar) zijn er dan ook wel een héle hoop meer mensen met die maat, dan degenen die een m of groter dragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:12

Bij mij op school zitten er ook veel slanke mensen (gemengde middelbare school met vooral heel veel VWO klassen en havo klassen en een paar mavo klassen), op mijn broertje zijn MBO school (ROC) zie je toch een stuk meer forsere leerlingen lopen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 01:06

Nu je het zegt, op de VWO school waar ik zat was er niemand met overgewicht, althans, ik kan me geen enkele herinneren, dus hoogstens een hand vol terwijl op de vmbo school waar ik nu zit toch aardig veel mollige kindertjes zitten, zowel in de brugklassen als de examenjaren. Vreemd...

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 01:09

Mee eens! Ik ben ook normaal. Maar wordt ook snel 'dun' genoemd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 01:14

Uhm op mijn oude middelbare school (havo vwo) had ik genoeg met overgewicht hoor ;)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 01:28

xSlvna schreef:
Nu je het zegt, op de VWO school waar ik zat was er niemand met overgewicht, althans, ik kan me geen enkele herinneren, dus hoogstens een hand vol terwijl op de vmbo school waar ik nu zit toch aardig veel mollige kindertjes zitten, zowel in de brugklassen als de examenjaren. Vreemd...

Heeft lijkt mij niet met het niveau te maken.... Of iemand dun of dik is....

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 06:13

Overgewicht hangt zeker wel samen met de SES (sociaal economische status) en dat hangt weer samen met opleidingsniveau. :) Daarom is het niet gek dat je op een lager niveau, meer mensen met overgewicht ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:57

Hmm ik zie het altijd andersom hier. Vwo hebben hier vaker overgewicht dan de lagerere niveaus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:43

Ik snap dit niet, hoor, dat getrap de hele tijd tegen iets wat gewoon een feit is.
Het is gewoon een feit dat hoe hoger je staat op de economische ladder, hoe gezonder men vaak eet.

"Het schoolniveau en de etnische afkomst hangen allebei samen met overgewicht. Uit het HBSC-onderzoek in 2009 blijkt dat er ongeveer drie keer zoveel jongeren met overgewicht zijn onder vmbo-b leerlingen dan onder vwo-leerlingen."
http://www.nji.nl/smartsite.dws?id=1426 ... vergewicht

(Wel toevallig dat in jouw omgeving en in jouw gebied alles anders is dan in heel Nederland.)
Is verder niet erg hoor, waar het overgewicht wel of niet voorkomt- maar het is gewoon een feit dat hoe hoger het schoolniveau, hoe minder overgewicht, tja. Kan je leuk vinden of niet, het is gewoon zo..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:51

Whuaha, je wilt niet weten hoeveel studenten dagelijks bij mij bij de bk komen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:59

Rebeccaa schreef:
Ik snap dit niet, hoor, dat getrap de hele tijd tegen iets wat gewoon een feit is.
Het is gewoon een feit dat hoe hoger je staat op de economische ladder, hoe gezonder men vaak eet.

"Het schoolniveau en de etnische afkomst hangen allebei samen met overgewicht. Uit het HBSC-onderzoek in 2009 blijkt dat er ongeveer drie keer zoveel jongeren met overgewicht zijn onder vmbo-b leerlingen dan onder vwo-leerlingen."
http://www.nji.nl/smartsite.dws?id=1426 ... vergewicht

(Wel toevallig dat in jouw omgeving en in jouw gebied alles anders is dan in heel Nederland.)
Is verder niet erg hoor, waar het overgewicht wel of niet voorkomt- maar het is gewoon een feit dat hoe hoger het schoolniveau, hoe minder overgewicht, tja. Kan je leuk vinden of niet, het is gewoon zo..

Woon midden op platteland. Dus de meeste jongens en meiden werken naast school mee op de boerderij. En dat zijn toch meestal mensen die op een lagere niveau zitten.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:03

Je verward opleidingsniveau met intelligentie van mensen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:47

Is het ook niet zo dat het erg van kleding afhangt of je er mollig, dun of dik uit ziet? Ik heb een lange jas die mijn veel slanker laat lijken dan ik ben. Zo heb ik ooit een broek gehad waar mijn kont extra large in leek, puur door het model (toch een 36) en hoe de grote kontzakken geplaatst waren.
Ik zie wel eens mensen lopen in kleding waar ik van zeg "dat maakt niet bepaalt slank" en de volgende keer zie ik ze en denk, goh afgevallen?
Ik denk/vind dat het model, kleur, print en eventuele versiering een mens dikker/dunnen kan laten lijken dan ze werkelijk zijn. Dat zie je ook terug in kleding adviezen aan mensen. Goed gevuld geen lichte kleding, dat maak het nog dikker. En slank niet al te strak, dat maakt mager.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:02

aikon schreef:
Is het ook niet zo dat het erg van kleding afhangt of je er mollig, dun of dik uit ziet? Ik heb een lange jas die mijn veel slanker laat lijken dan ik ben. Zo heb ik ooit een broek gehad waar mijn kont extra large in leek, puur door het model (toch een 36) en hoe de grote kontzakken geplaatst waren.
Ik zie wel eens mensen lopen in kleding waar ik van zeg "dat maakt niet bepaalt slank" en de volgende keer zie ik ze en denk, goh afgevallen?
Ik denk/vind dat het model, kleur, print en eventuele versiering een mens dikker/dunnen kan laten lijken dan ze werkelijk zijn. Dat zie je ook terug in kleding adviezen aan mensen. Goed gevuld geen lichte kleding, dat maak het nog dikker. En slank niet al te strak, dat maakt mager.

Ik denk dat dat meer je eigen beeld is. Tuurlijk lijk je door bv horizontale strepen altijd breder en door verticale langer/slanker. Maar dat maakt er geen verschil in over je een gezond gewicht of overgewicht hebt? Dat zie je toch wel 'door de kleren heen' eigenlijk.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:16

Las dat je door wandelen met je hond in een jaar 7 kilo af kunt vallen. Gewoon wandelen, lekker relaxt bewegen. Het is ook zo dat je veel meer beweegt door een hond en/of paard.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:38

Ik heb zelf ondermaat 42, bovenmaat 38 en ben er echt heel happy mee.
Die 42 komt van mijn billen ik heb super ronde billen haha dus die hebben ruimte nodig :')
Verder heb ik een platte buik, smalle taille en een volle boezem. Ik vind het vet juist mooi verspreid :D
Ik zou op dit moment voor de zomer/bikini tijd wel 4 kilo willen afvallen (dan heb ik
nog steeds broekmaat 42, doe het namelijk elke zomer) maar ik wil echt mijn mooie vormen niet kwijt :n

Ik eet trouwens normaal, ik neem regelmatig iets lekkers maar ik beweeg eigenlijk de hele dag
door. Ook eet ik graag groente en fruit en drink alleen groene thee/water en soms een light ice tea ofzo.

Ik moet mij er wel naar kleden, ik doe geen skinny jeans aan maar jurkjes staan juist heel erg mooi.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:34

aikon schreef:

Je hebt zeker een punt! Zo ook lichaamsbouw.
Ik ben zelf 1.67 en weeg nu zo'n 64 kilo ( 3 kilo teveel naar mijn zin). Mijn BMI is gezond. Ik heb korte benen, dikke bovenbenen, grote borsten, brede schouders, wel een kont maar weinig heup. Toch heb ik een zandloperfiguur.
Ik heb maatje 36 (soms zelfs 34) van broek/rok en s/m van boven. Niet groot dus. Toch zul je dat niet zeggen als je me ziet. ik denk dat je me maat 38/40 zult geven, maar daar verzuip ik in, zeker kwa broek/ rok.
Ik heb dus een redelijke kleine maat, maar ben dus echt totaal niet mager!

Eigenlijk vind ik ook niet dat het belangrijk is, zolang je maar gezond bent en lekker in je vel zit. En iedereen weet dat onder- én bovengewicht slecht is voor je gezondheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:35

Dat heb ik ook, hoor, mijn broekmaat is maat 25 (en HEEL soms een 26) en toch heb ik niet waanzinnig dunne benen, vooral mijn bovenbenen zijn behoorlijk gespierd (van het hockeyen). Maten zeggen zó weinig..

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:11

Ja, ik beken: ik ben óók steviger dan de rest. Naja, vaak kledingmaat 42-44 en dat is mede dankzij mijn bouw. Heb sinds mijn 15e/16e al dezelfde kledingmaat, al was een tijdje terug mijn 'dieptepunt', kon bijna niet meer in mijn kleren en weegschaal gaf te veel aan, dus toen ging het knopje om. Al mag mijn vetpercentage nog best wat omlaag, plus dat ik eigenlijk nog iets te zwaar ben voor een gezond gewicht, zónder beweging zit ik totaal niet (veel sporten en thuis vaak meehelpen op de boerderij).

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:12

Rebeccaa schreef:
Dat heb ik ook, hoor, mijn broekmaat is maat 25 (en HEEL soms een 26) en toch heb ik niet waanzinnig dunne benen, vooral mijn bovenbenen zijn behoorlijk gespierd (van het hockeyen). Maten zeggen zó weinig..

25? Ik heb maat 34. Hoe kan je 25 hebben? Die heb ik nog nooit in de winkel zien hangen :+ Of Amerikaanse maat? Want dan heb ik 22.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:14

25 zal wel spijkerbroekenmaat zijn.
Ik heb 26/27 van spijkerbroeken.
En ik heb wel echt spillepoten.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:15

Ik heb nog steeds maat 34 van spijkerbroeken. Of is dat dan de heupmaat?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:16

@jasmijnjoy: dit topic gaat niet over jou, jij hebt een verstoord zelfbeeld waar je aan moet werken. Daar ben je ook al eerder op gewezen, in ieder geval hier op bokt. Alleen jij bent nog niet zo ver dat je dat inziet en probeert hier je gelijk te halen. Maat 25 is trouwens een spijkerbroekmaat.