Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:59

Menino schreef:
melody7 schreef:
Dan is het wel fijn ja! ik vind die prijzen daar echt fijn, een vol mandje en je hebt nog nieteens voor 10 euro :+

ja klopt, :P Ik had laatst make-up doekjes, potloden, gummen, een puntenslijper en een grote (aardewer) pasta kom.... En ik was €2,57 kwijt... :P hiephoi :P Dat kosten normaal alleen make-updoekjes al :+

Ja toch :D ik vrijdag ook heel zo'n mandje vol en ik had iets van 15 euro, echt niet veel :P

Anoniem

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:13

Pff Tak sit weer in de oliebol :') , even wat ik aan mijn moeder getypt heb aangezien ik moeilijk praat over trouble :

Niet veel maar we werden teruggebracht op de zorgboerderij naar het huis waar we wonen door de begeleider die ik eens gelagen heb en ik negeer en niet mag , ik wou niet met haar in 1 auto want ik negeer haar en wil niet in een kleine ruimte met haar. Ja je moet en bla bla , dus ik boos en na een potje schoengooien en wat gelul van dan loop je maar van hun , ben ik naar buiten gegaan. Toen ze weggingen om 3 uur vroegen ze of ik meeging , ik dus nee en toen zeiden we weten genoeg , en om 5 uur was ik er nog. Dus iemand peilen en ik moest maar lopen en niemand mocht met me praten , dus ik pa en ma maar gebeld want er waren makkelijk nog 2 lui die richting h.eerenveen gingen maar nee ik moest maar lopen.

Belachelijk , dit flik je toch niet met je cliënten?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:55

zilverkenny schreef:
Jongens, niet zeuren over de action. Mijn zusje vond het leuk om mij een keer mee te nemen naar de Primark!! Dan zeur je daarna echt niet meer dat de action te druk is hoor haha. Wachtrij van een half uur voor de paskamers, zo druk was het :S. Overigens is de action bij ons ook helemaal niet druk (maar dat kan er ook aan liggen dat onze action in een heel klein dorpje is waar alleen mensen die daar wonen heen gaan).

Pinkpop was trouwens super leuk :D.

Ja he, en wij hebben niet gemeet, wat is dat nou. :+

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:55

Menino schreef:
Primark _/-\o_
Maargoed, na een dagje primark ben je wel gesloopt hoor :P Ga altijd naar Rotterdam, en kan echt niet nog winkelen in alexandrium als ik al bij de primark ben geweest. Dan is het altijd huppakee, zo snel mogelijk naar 't station en naar huis. Maar daar stel ik me altijd wel op in....

Ik weet niet, ik vind de action echt wel een leuke winkel, maar ik eindig er altijd met huge koppijn. Verder woon ik 5 minuten van een Action en kom ik er ungefahr 3x per week, dus op het moment dat je het assortiment uit je hoofd kent gaat het bijzondere er een beetje vanaf :P Desondanks... Goed dat de Action bestaat, anders zou ik er niet 3x per week komen :D

Primark.. }:0
Ik ben er 1 keer binnen geweest omdat ik een goedkoop tasje moest hebben, maar ik dacht dat ik gek werd.
Ik ga er noooit meer naar binnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:04

Mijn moeder heeft gebeld, ze willen binnen 2 weken mij strenger en meer gestructureerd ergens anders hebben. Weet niet wat ik ervan geloof maar ik wacht af.... , weet niet of ik nu wat voor de konijnen wil regelen ofzo...

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 10:35

Lastig takkie_muis! Veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:58

Ik maak het ook moeilijk maar het gebeurt en is dan gebeurt. ... dinsdag gesprek geloof ik

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 20:54

Tm, ik wil niet heel erg zeuren ofzo :o maar de wereld draait inderdaad niet alleen om jou, en misschien moet je een beetje positiever in het leven gaan staan en zeggen! ja ik kan het en ik wil het...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 15:46

Ja klopt , heb het gewoon keihard verneukt en nu positief in het leven staan wil niet. AL met al zit ik diep in de oliebol , en aan het einde van de week moet ik weg zijn. De keus is of ouders of wonen op de zorgboerderij , kan niet stopppen met janken omdat de keus gemeen is maarja ik verneukt mijn leven he...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 02:02

takkie_muis schreef:
Ja klopt , heb het gewoon keihard verneukt en nu positief in het leven staan wil niet. AL met al zit ik diep in de oliebol , en aan het einde van de week moet ik weg zijn. De keus is of ouders of wonen op de zorgboerderij , kan niet stopppen met janken omdat de keus gemeen is maarja ik verneukt mijn leven he...

Hoe is het nou?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:48

Vervelende situatie Tm! Hoe gaat het nu?

Lees net op nu.nl een reactie op een nieuwartikel over de gedoe met passend onderwijs in regulier onderwijs. Die persoon zegt dat stoornissen helemaal niet bestaan, dat kinderen te veel suiker krijgen en te weinig aandacht en opvoeding van de ouders. Want in 'zijn' tijd bestond dit allemaal nog niet.

Dan denk ik: Hou je bek gewoon als je niet weet waar je het over hebt. Zo'n opmerking kwetst me echt, mijn ouders doen alles voor me, hebben keihard voor me gevochten. Maar nee, stoornissen bestaan niet....

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 13:07

EG, heb je linkje?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:16

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:27

EskeGirl schreef:
Vervelende situatie Tm! Hoe gaat het nu?

Lees net op nu.nl een reactie op een nieuwartikel over de gedoe met passend onderwijs in regulier onderwijs. Die persoon zegt dat stoornissen helemaal niet bestaan, dat kinderen te veel suiker krijgen en te weinig aandacht en opvoeding van de ouders. Want in 'zijn' tijd bestond dit allemaal nog niet.

Dan denk ik: Hou je bek gewoon als je niet weet waar je het over hebt. Zo'n opmerking kwetst me echt, mijn ouders doen alles voor me, hebben keihard voor me gevochten. Maar nee, stoornissen bestaan niet....

zo praten mijn vader en stiefmoeder, en mijn vriend zijn familie ook over add. Weet je moet maar zo denken, dat hun degene zijn die wat gemist hebben in de opvoeding aangezien ze zo kortzichtig zijn. Gewoon lekker poep aan hebben.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 15:42

EG, leven en lekker laten leven! op dat soort reacties meot je gewoon niet ingaan.. die weet niet waar die het over heeft.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:23

Nou ben vrijdag naar de zorgboerderij verhuist , in een stroomversnelling. . Heb nergens energie voor en ik wen langzaam , is meer mijn 'soort' de jongste is 8 en de oudste 16 , eigenlijk 22 maar die is effe weg. Heb van alles te regelen en meer uitgebreider komt nog wel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:23

Pff voor de computer gewurmd met een half werkende dongel :') , vorige week dinsdag had ik dus een gesprek met mijn begeleider de psychiater waar ik altijd mee praat en de psycholoog , ik ben blijkbaar op een razzia tegen de begeleiding en ik had een te grote bek en een te veel boeie houding. 1 jongen S die woonde hier ooit , die was een lazy ass en daar werdt ik mee vergeleken. Ik wilde niks en die onzin , nou ik wil best wat maar als er niks is (al doe ik sommige dingen echt niet) . Nu stond op contract bij 3x werdt ik weggekickt , en aangezien ze mijn ouders niet teveel wilden belasten hebben ze het wat door de vingers gezien , en nu was het een derde voorval in korte tijd en dat telden ze als 1 en de druppel..

Dus of naar ouders of op de zorgboerderij himself wonen , geen keuze no way.. Dus na een dagje van non stop janken ben ik woensdag naar de begeleiding gestapt en mijn zogenaamde keuze aangegeven , donderdag ochtend de eerste spullen mee en vrijdag het laatste + konijnen. Donderdag snel naar de stad geweest met mijn moeder , een dressoir uitgezocht voor mijn kleren en een dongel omdat internet op de laptop hier niet voor clienten is.

dus van het weekend was ik hier al , ben zo moe weet niet of het door alles komt maar ook mijn darmen stribbelen wat tegen. Er wonen nog 7 anderen , 1 is nog weg en de anderen zijn wat jonger (8-9-12-13-15-16-ik 21 en dan iemand van 22 die weg is effe en waarschijnlijk verhuizen gaat..) Ik heb mijn beestjes mee , en probeer het beste ervan te maken. De jongen van 9 woont hier een week en is echt verwend , als iets niet mag wordt hij knetterboos en dan moeten ze serieus op hem zitten tot hij rustig is. Hij krijgt ook 1 op 1 begeleiding , ik moet nog tv regelen en het dressoir in elkaar zetten.

De omgeving is echt saai , de stad is dik 8 a 9 km verderop terwijl het eerst 10 minuten was. Een fiets heb ik nog niet hier dus zit wel opgesloten , de pony's daar in tegen staan op 2 minuten afstand erg fijn! Al mag je na 5 uur de stal niet meer in :( , op maandag ben ik normaal bij pa en ma maar dat kon ivm het missen van een fiets niet en dat mis ik best wel.. Even mijn neefje zien even een goede maaltijd...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 08:29

Hopelijk gaat het hier wat beter TM, ik wens je heel veel succes!

En ik voel me nu heel stom omdat ik weinig nuttigs weet te zeggen, maar ik denk dat de meeste hier wel begrijpen, omdat ik zo'n situatie nooit zelf of van dichtbij heb meegemaakt, weet ik niet hoe jij je voelt.

Dus nogmaals, ik wens je heel erg veel succes.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 08:49

Ik ga met EG mee! Heel veel sterkte meisje! Ik kan je 1 tip geven, hou je taai en enigszins gedeist. Pro eer het positieve er van in de zien! Je kan elke dag even je aarden knuffellen!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:39

Inderdaad, ik weet zeker dat ze het beste met je voor hebben, en als je dankbaarheid probeert te tonen en positief bent, zal het (hopelijk) een stuk makkelijker gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:09

ik heb preek 1 al gehad , liet me even gaan |o . Veranderen is heel moeilijk zeker met het jongetje naast me wat ik vandaag even flink heb laten flippen , ik zei alleen maar dat hij zich niet moest bemoeien met iets... Gelijk boos en ik was maar een poedersuiker :Y) , tsja dan heb ik het weer gedaan...

Maargoed ik moet op mijn kamer blijven maar ga lekker naar de stal toe , pony's naar binnen even bij de veullies langs *D

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 00:02

Oei succes takkie muis, woon je nu met allemaal mensen met autisme of ook andere handicaps?

Ik heb nu geen vrijwilligerswerk meer en pfft ik ben benieuwd hoe ik dat tot september ga volhouden. Echt de kleinste dingen waar ik vroeger m'n schouders voor ophaalde kan ik nu niet meer hebben. En recentelijk zijn er grote dingen gebeurd: rijbroek is kapot, Een paard op stal dat verhuist, iemand in me les die weg gaat echt grr moeilijk me daaraan aan te passen. Nou ja het leven gaat door :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 09:35

Nee ben de enige autist , rest zijn jongeren met hun eigen rugzak maar geen idee wat. ..

Balen zeg , hopelijk komt alles weer goed!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 22:41

Succes hanna!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:42

Ohh nou ja zou wel privé zijn, kan je intussen een beetje wennen?
Ach heb al met me ouders besproken dat de vakantie veel meer met structuur moet worden. Had vorig jaar ook echt een dagplanning met hoe laat we gingen eten, aankleden, weg gingen en alles :')
Hebben jullie dat op het journaal gezien met de wajong?!?! :oo