@ Dani: Je hebt helemaal gelijk. Dit werd mij tijdens mijn opnames ook altijd gezegd, dat ik m'n eigen socio moest worden. Ik heb idd wel een therapeute waar ik echt een band mee had, en probeer me soms (de laatste tijd vergeet ik dat wel eens, dus goed dat je het zegt) wel voor te stellen wat zei zou zeggen of tegen me heeft gezegd in het verleden als ik moeite had met eten. Goede tip idd om de weegschaal de deur uit te doen. Nu heb ik de mijne al een half jaar geleden weggedaan, maar ik weet dat m'n vader er ook een op zn kamer heeft. Dus op momenten dat hij er niet is sneak ik naar boven om me te wegen, hij weet hier niets van. Misschien moet ik hem maar vragen om hem te verstoppen oid.
@ Geekgirl: In principe stopt de groepstherapie straks, maar ik moet nu zelf met een plan komen wat en hoe hierna. Ik zelf vind dat het qua eten wel prima gaat, hoewel ik nu wel een beetje met m'n neus op de feiten gedrukt word door jullie (en daar ben ik jullie dankbaar voor hoor
) ik zit alleen nog in onzekerheid of ze het wel/niet goed gaan keuren (zou graag een individuele psychotherapeute hebben), en die onzekerheid versterkt die afvaldrang/niet willen eten op een of andere manier. 
@ Kirsten: Wat stoer en dapper van je dat je de stap hebt gezet.
toppie toppie. Ook goed dat ze eerst naar je gedrag gaan kijken voor ze je gaan laten afvallen. Anders heeft het naar mijn inziens idd weinig zin.
Nou, om 14:00 uur afspraak. Ben benieuwd. Krijg geen hap door m'n keel, deels door de zenuwen, deels omdat mn buik zo fijn plat aanvoelt dat ik het zonde vind om er iets in te stoppen. 
Gisteravond ging het bijna mis, gelukkig zag mn moeder dat het niet goedging. Ik was bij haar avondeten, en na het (chocolade
)toetje kreeg ik zo'n drang om het er weer uit te gooien. Ik was dus een beetje paniekerig en zei dat ik naar huis wilde. Was haastig opzoek naar mn sleutels tot mn moeder zei dat ik minstens een uur bij haar in de woonkamer moest blijven en dat ik nog niet naar huis of het toilet mocht. Dus hup, op de bank, kopje thee, uiteindelijk in slaap gevallen. Na anderhalf uur was het goed en ben ik naar huis gegaan. Ben erg blij dat ze me bijna kan 'lezen', we hebben geen woorden nodig maar ze ziet meteen aan me als het foute boel is.
Hoe is het met jullie verder?