Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xGoldenHero

Re: Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:15

Ik heb respect voor je, TS. Een wel overwogen beslissing en ik wist vanaf de start van dit topic al dat jij er wel uit zou komen en je overal rekening mee zou houden en niet alleen kiest voor je zelf maar ook voor het kleine propje dat zich in jou bevindt.
Ik ben er van overtuigd dat jij er sterk uit komt, want hoe jij hier in het topic reageert etc lijk je een vrouw die niet alleen aan zichzelf denkt. Top van je.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:18

lucifertje schreef:
joyce B schreef:
Met 24 weken moet je gewoon bevallen. Tegenwoordig kunnen ze zulke kindjes zelfs in leven houden met een bepaalde kans. Ik wil je niet kwetsen of het je moeilijk maken maar waarschuwen voor de impact die het kan hebben en de zwaardere ingreep.
Heel veel sterkte...

Dit is gewoon echt onmogelijk. De longetjes zijn nog niet eens is volgroeid en deze kindjes zullen ze niet in leven houden. Wat heeft dat trouwens voor zin?

Niet ontopic, maar wil hier toch op reageren.

Bij baby's die vanaf 24 weken en 0 dagen zwangerschap geboren worden, proberen ze zeker wel om ze in leven te houden. De longen zijn bij een baby die geboren wordt met 32 weken ook nog niet volgroeid hoor. Het is niet voor niets dat zoveel prematuren beademd moeten worden.

En wat het voor zin heeft... Dat kunnen al die ouders je heel goed uitleggen.

Nog jonger doen ze in Nederland niet, hier ligt de grens bij 24 weken en 0 dagen. In Amerika wel, daar zeggen ze zelfs dat de overlevingskans van een baby die met 23 weken geboren wordt zelfs tot 65% kan lopen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:20

TS: wat knap dat je alles zo goed overdacht hebt en zelfs ook alle confrontaties bent aangegaan voordat je je definitieve keuze gemaakt hebt. Hoop dat je er voor 100% achter kan staan en dat je er niet al te veel last van zal hebben. Zowel fysiek als mentaal. Heel veel sterkte hier mee!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:34

Sterkte met je keuze, TS.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:37

Heel veel sterkte TS! Ik wil je er wel op wijzen dat op welk moment dan ook. Zelfs als je al op de behandeltafel ligt je nog van mening kan veranderen. Niet doorgaan met iets wat je eigenlijk niet wilt vanwege andere mensen. Dit is waarschijnlijk de grootste beslissing die je ooit in je leven zult maken en welke beslissing de juiste is dat is aan jou en laat je alsjeblieft niet door anderen beinvloeden.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:45

Fijn, dat je je beslissing hebt kunnen maken. De "wat als?" blijf je waarschijnlijk toch houden. Als je maar de goede beslissing heb genomen voor je eigen gevoel!

Sterkte ermee!!! :(:)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:50

lucifertje schreef:
joyce B schreef:
Met 24 weken moet je gewoon bevallen. Tegenwoordig kunnen ze zulke kindjes zelfs in leven houden met een bepaalde kans. Ik wil je niet kwetsen of het je moeilijk maken maar waarschuwen voor de impact die het kan hebben en de zwaardere ingreep.
Heel veel sterkte...

Dit is gewoon echt onmogelijk. De longetjes zijn nog niet eens is volgroeid en deze kindjes zullen ze niet in leven houden. Wat heeft dat trouwens voor zin?

TS: Ik ben een stille meelezer. Heel veel sterkte en wijsheid gewenst en ik hoop dat je er goed doorheen komt.

Toch is het wel zo. Van de week op SBS6 Kleine baby's, grote zorgen zitten kijken. Baby'tjes die met 24 weken geboren worden, worden in leven gehouden en actief behandeld. Eerder niet.

TS, ik wens je sterkte met je beslissing!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:33

Laten we nou niet weer offtopic gaan, ik weet niet of TS zo blij wordt van jullie verhalen over prematuur en hoeveel overlevingskans zei hebben, nu ze haar beslissing heeft gemaakt!

Heel veel sterkte TS, klinkt als een verstandige beslissing.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:19

Volgens mij gaf TS eerder al aan daar geen moeite mee te hebben, maar verder heb je gelijk - het is wel off topic.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:30

ts goed dat je een besluit hebt genomen.
wat iedereen er ook van vind. dit is wat jij nu hebt besloten omdat je dat het beste vind.
als je later denkt.. wat als.. dan moet je sterk in je schoenen staan en zeggen dat je er goed over na hebt gedacht.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:08

Nou, wat later en wat als ... ? Je moet maar denken : "Gedane zaken nemen geen keer".
Je beslissing neem je met de kennis die je nu hebt en zo is het goed.
Ik vind dat je een wijze keuze gemaakt hebt. :(:)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:02

rea schreef:
Je beslissing neem je met de kennis die je nu hebt en zo is het goed.

Precies!

TS ik vind ook dat je een wijze keuze hebt gemaakt. Vind je echt een dapper persoon en wens je veel sterkte en veel geluk voor in de toekomst!!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:22

Het ging mij er om dat je als "je" een abortus wilt, je het het beste in een zo vroeg mogelijk stadium kan doen omdat dat zowel voor jezelf, als voor een levend vruchtje minder impact heeft dan dat je wacht tot de uiterste (wettelijke) grens...

Vaak als je het nog niet eerder hebt meegemaakt besef je de ontwikkeling van vruchtje naar foetus naar ongeboren kindje nog niet echt. Hoe groot een kindje is bij hoeveel weken en hoever het zich ontwikkeld heeft qua lichaam en hersenen/bewustzijn.
De manier van aborteren is ook verschillend bij de eerste weken of later in de zwangerschap. Als het goed is wordt je daar over voorgelicht. En dat kan ook verschil maken in je beleving en eventuele latere schuldgevoel.
Als je googelt is er genoeg over te vinden, voor diegenen die nog geen idee hebben...

Het is echt niet niks om zo'n beslissing te nemen en je moet er ook niet te makkelijk over denken als het gaat om een zwangerschap van langere duur... In geval van abortus geldt echt, hoe eerder hoe beter.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:06

Goed dat je een beslissing hebt gemaakt. Weet je al wanneer het gaat gebeuren?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 08:56

kiki1983 schreef:
Heel veel sterkte TS! Ik wil je er wel op wijzen dat op welk moment dan ook. Zelfs als je al op de behandeltafel ligt je nog van mening kan veranderen. Niet doorgaan met iets wat je eigenlijk niet wilt vanwege andere mensen. Dit is waarschijnlijk de grootste beslissing die je ooit in je leven zult maken en welke beslissing de juiste is dat is aan jou en laat je alsjeblieft niet door anderen beinvloeden.

Volgens mij geeft ze duidelijk aan dat het haar beslissing is, krijg soms het gevoel dat sommige posters TS juist de andere kant op wllen beinvloeden. probeer gewoon neutraal te blijven. tis a;l moeilijk genoeg voor haar

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:02

Sterkte TS.

Ik vind de reacties als hierboven wat ongepast, TS is is volgens mij niet iemand die zich zelf eerst niet verdiept in alles er om heen. Ik denk dat het voor haar een weloverwogen beslissing is en ik vind dat je daar vanaf het moment dat de beslissing genomen is respect voor moet hebben, ongeacht wat je er zelf van vindt.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:06

Lante schreef:
Sterkte TS.

Ik vind de reacties als hierboven wat ongepast, TS is is volgens mij niet iemand die zich zelf eerst niet verdiept in alles er om heen. Ik denk dat het voor haar een weloverwogen beslissing is en ik vind dat je daar vanaf het moment dat de beslissing genomen is respect voor moet hebben, ongeacht wat je er zelf van vindt.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:26

Lante schreef:
Sterkte TS.

_/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:27

Ik kan me ook alleen maar aansluiten bij Lante :)

TS; een abortus provocatus kan zowel emotioneel als fysiek vrij heftig zijn. Doe dus rustig aan en vertroetel jezelf een beetje :(:)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:15

Maar abortus kan ook een "opluchting" zijn. Hoe gek het ook mag klinken. Lieve ts heel veel sterkte en respect voor je keuze!

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:22

Tiffany schreef:
Maar abortus kan ook een "opluchting" zijn. Hoe gek het ook mag klinken. Lieve ts heel veel sterkte en respect voor je keuze!

Inderdaad! Daar ben ik het helemaal mee eens!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:50

Lente schreef:
TS; een abortus provocatus kan zowel emotioneel als fysiek vrij heftig zijn. Doe dus rustig aan en vertroetel jezelf een beetje :(:)

Hier ben ik het ook helemaal mee eens

Mijn reacties zijn niet respectloos naar de ts bedoeld. Ik leg alleen maar uit waarom het heftiger wordt naarmate je langer uitstelt. Ik hoop dat in elk geval de TS dat begrijpt.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:54

Klinkt als een weloverwogen beslissing TS! Heel veel sterkte te komende tijd en inderdaad, jezelf vertroetelen mag best!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:54

Eigenlijk gaat men er altijd vanuit dat een kind gezond is, tenminste vaak wel.Ik heb 2 kinderen die hebben heel veel zorg nodig, zelf ben ik al jaren erg moe.Moet er niet aan denken dat ik als alleen staande moeder dit had moeten doen.Het valt echt niet altijd mee, ik vind het moedig dat de ts dit besluit heeft genomen.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:19

Sterkte TS!
Zoals ik al je reacties heb gelezen ben ik er helemaal van overtuigd dat je een weloverwogen beslissing hebt gemaakt.
Staat er ook al een datum vast wanneer het daadwerkelijk gaat gebeuren?