[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monique1983

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:15

nee ik hou niet van onderwater zwemen hahaha heb er 1 gevonden wel 160 euro hahaha maar leuke kleurtje :P

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:49

De kleur zou mij persoonlijk weinig uitmaken (alhoewel paars wel leuk is ;) ), de specificaties des te meer ;)
Ik had voor mezelf het volgende model gevonden, de Polar FT40 F

Edit: op die site waar ik die FT40f heb gevonden, heb ik ook de FT60f gevonden voor 149,-. Mocht je hem bestellen, dan is hij daar goedkoper :)

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:41

Wat een superhandig appje:D Meteen geinstaleerd. Ook handig dat je alles ook via een gewone computer direct kan invoeren, dat tikt toch wat makkelijker.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:01

ja zag hem zelfs ergens voor 112 al ook ;) excl verzendkosten

ja als dan toch wat meer uit voor geef wil ik wel leuk kleurtje valt ook lekker op :P hahah

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:42

Ik ga zo weer naar WW, helaas is er niks af. Maar wil het sporten weer gaan oppakken, mijn rug is nu redelijk stabiel wat betreft pijn, dus ik durf weer zachtjes aan hardlopen te gaan beginnen :)

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:57

Kan je ook ergens alleen de boodschappengids krijgen van WW. Ik kom alleen hele pakketten tegen. :=
En staan daar ook punten in van 'hele' gerechten? (bv Knorr wereldgerecht hoeveel dat per portie is?)

Alvast bedankt!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:41

Dais_ schreef:
Anke-amigo, dat is een leuke opsteker! -1.5 kg is toch serieus de moeite! Op wat voor tijd is dit trouwens (sorry overheen gelezen denk ik)

Ik ging vanochtend tanken, stap uit mijn auto en moet mijn broek van mijn knieën rapen... :x Tijd voor een riem denk ik zo :')

in 2 dagen. Is wel de eerste week he dat ik begonnen ben met niet snoepen en wat verantwoorder eten, dus zal wel de schrikreactie van mijn lijf zijn :D

:') jep duidelijk tijd voor een riem of een kleinere broek! :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:11

Gefeliciteerd met je verjaardag Monique! En waar heb je hem zoveel goedkoper gevonden? (mag ook per pb hoor :D)
Doe je vandaag nog aanpassingen aan je eten wbt je verjaardag? Of voorzie je anderen van suikervrije appeltaart?

Bonjoy, hardlopen is natuurlijk wel gelijk heel zwaar. Hopelijk gaat het met je rug.

Sorry Mariska, ik ben niet bekend met WW. :)

Anke_Amigo, ik vertelde gisteren het verhaal tegen mijn ma en heb twee broeken gehad van haar. Ze heeft ze zelf amper aangehad want ze was er nogal snel uitgegroeid :') De eerste week gaat meestal het hardst wbt afvallen, maar een goed begin is het halve werk ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:44

Zo .. gisteren mijn intake gesprekje gehad bij de Health Club Nautilus. Hmm, hoe frustrerend om te zien dat bij de meting je voornamelijk nog uit 'vet' bestaat :)
Het is een mooi programma dat ze hier bieden: een compleet uitgeschreven eetprogramma voor 12 weken, een trainingsplan voor dezelfde periode en begeleiding van een coach/trainer.
Het wordt best wel zwaar om dat allemaal in mijn leefschema in te passen om in drie maanden 10-20 kg af te vallen. Enne... stok achter de deur van een coach die in die eriode regelmatig je scores gaat bijhouden.
Ik zal dus wel héle goede smoezen moeten verzinnen wil ik nu niet doorzetten en 3 x per week m'n traningsrondjes kom maken. Hmmmm..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:23

Ik kom me hier ook maar eens eventjes terug binnengooien.
Geen gram, maar echt geen gram krijg ik er af te laatste 3 maand.

Ik eet regelmatig, gezond, niet te laat, ik wandel elke dag nog 3 kwartier na het eten, drink mijn water zoals het hoort
en toch slaag ik er niet in om iets kwijt te spelen.

Het is vrij demotiverend ondertussen :(

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:34

Ik kom me hier ook even melden.
Het lukt me gewoon echt niet om af te vallen. Ik kan nog zo'n mooie eetlijstjes maken, dat hou ik de hele dag vol, en dan 's avonds kan ik me gewoon niet meer inhouden en begin ik te snaaien. Ondertussen is er dus alweer 2 kilo bij in plaats van er af. Iemand tips om dat snaaien tegen te gaan?

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:16

He allemaal,

Ik heb met het vorige topic veel meegelezen, maar het afvallen ging niet zoals gehoopt. Het is bij mij zo dat als ik 2 week lang bezig ben met afvallen en er gaat niks af, ik zo gedemotiveerd raak dat ik mijn oude gewoonten weer oppak. Dan kan ik dus weer opnieuw beginnen :+ . Ik ging naar de sportschool maar nu ik aan mijn studie ben begonnen heb ik hier geen tijd en geld meer voor. Zijn hier meer mensen die gewoon strak worden zonder dat ze naar de sportschool gaan? Ik heb MyFitnessPal gedownload als app en die verteld mij hoeveel calorieen ik per dag mag en hoeveel ik al heb verbruikt :) Erg leuk.

RubyRed, heel herkenbaar. Ik moet 's avonds bij een film gewoon een bakje chips of iets dergelijks hebben. Ben benieuwd naar tips

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:20

Ik had dat ook heel erg dat snaaien s avonds. Nu nog steeds problemen dat mijn portie avond eten altijd te groot is. het snaaien heb ik niet afgeleerd, maar ik haal gewoon niks in huis wat ik kan pakken. heel af en toe een zak chips en die is dan in 2 dagen ook gelijk op. Maar verder dus niks in huis zodat als ik s avonds zo een bui heb, ik gewoon pech heb, of een stuk komkommer of zo pak.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:29

RubyRed schreef:
Het lukt me gewoon echt niet om af te vallen. Ik kan nog zo'n mooie eetlijstjes maken, dat hou ik de hele dag vol, en dan 's avonds kan ik me gewoon niet meer inhouden en begin ik te snaaien. Ondertussen is er dus alweer 2 kilo bij in plaats van er af. Iemand tips om dat snaaien tegen te gaan?

Wat heb/neem je in huis dan om te snaaien?

Ik koop gewoon niets. En in geval van uiterste nood neem ik een klein bakje cornflakes met een kopje koffie.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:50

inderdaad, ik koop ook niets. Heel frustrerend savonds als je zin hebt in wat lekkers maar dan kan je er toch niets meer aan doen.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:58

Amaris schreef:
RubyRed schreef:

Wat heb/neem je in huis dan om te snaaien?

Ik koop gewoon niets. En in geval van uiterste nood neem ik een klein bakje cornflakes met een kopje koffie.

Ik koop in ieder geval niks, soms zijn er mijn ouders die koekjes kopen, maar als er niks is en ik krijg zo'n bui, hoeven dat niet per se koekjes te zijn, ook boterhammen of veel fruit gaan er dan in. Terwijl ik eigenlijk 's avonds na 8 uur niks meer wil eten.

De oplossing zal wel zijn dat ik meer zelfdiscipline moet kweken... oeps.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:40

Anke_Amigo schreef:
inderdaad, ik koop ook niets. Heel frustrerend savonds als je zin hebt in wat lekkers maar dan kan je er toch niets meer aan doen.

Ik koop ook niks. Mocht ik toch zo'n snack-behoefte hebben dan eet ik zo'n snack a jackwafel in smaak paprika-bbq. Toch iets hartigs en niet vreselijk slecht. Dan is het natuurlijk nog wel de kunst om er geen 8 op te eten, maar zo lekker zijn ze nu ook weer niet dus na 1 heb je wel al genoeg :')

Aan de personen die niet meer afvallen/stilstaan op dit moment, wat is jullie BMI nu en hoeveel kilo zouden jullie er nog vanaf willen?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:44

Mijn BMI is nu 32, zou nog 21kg. moeten afvallen :+
Maar dat is mij teveel, ik zou er nog 14 afwillen :-)

Ik kom van BMI 55 :=

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:51

Jeetje wat knap dat je al zoveel bent afgevallen! En die laatste 'paar' kilo's (in vergelijking tot de rest) lukken ook echt wel hoor!
Lijstjes mogen hier niet, maar ben wel heel benieuwd naar wat je zoal eet en doet op een dag? En gebruik je de pil (of iets anders met hormonen) of evt nog andere medicijnen?

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:08

Ik sta ook even stil nu maar ik heb ook niet heel erg mijn best gedaan de laatste tijd. Mn BMI zit op 25.5 nu geloof ik, ik wil naar 22; nog 11 kg te gaan.
Ik ga nu weer wat beter opletten en hard trainen met mn paardje. Doel is volgend jaar federatie starten, ben benieuwd!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:16

@Dais_: ik slik al 7 jaar de Yasmin-anticonceptiepil en voor de astma héél af en toe Symbicort (zoals de afgelopen 5 jaar al het geval is...)

Ik eet altijd hetzelfde, maar ik begin nu te denken dat het misschien gewoon te weinig is?

O: cornflakes 35gr met glas magere melk OF 4 beschuitjes (Lu Parovita, héééérlijk zonder beleg ook trouwens!)
T: fruit, soep of magere fruityoghurt
M: grote kom groenten met light dressing of ketchup OF grote kom soep met 2 sneetjes volkoren brood met varia beleg
T: fruit, soep of magere fruityoghurt (dit laatste nooit 2x daags)
A: 2 kleine aardappelen met stukje vlees of vis en half bord groentes.

's avonds is dit overigens zo'n klein broodbordje. Tussen een tas-schoteltje en een normaal bord in.
Voor mijn avondeten eet ik wel al eens vlug 2 sneetjes donkerbruin brood (kleine dunne sneetjes ook, niet zoals het Nederlandse brood :') ) omdat ik gewoon écht honger heb :\

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:23

Nou bij mij gaan de eerste 3 dagen ook goed. Net niet zo handig geweest, want heb ontbeten met 2 knackebrod met sandwichspread en toen naar de paarden gegaan. Ik begin nu aan mijn lunch en daar zit te veel tijd tussen, plus dat ik 3 kwartier heb gereden, stallen heb gemest en 10km heb gefietst. Dus in vervolg toch even een pakje crackers en een appel mee.
Nu als lunch een bakje yoghurt, 2 broodjes met sandwichspread en 2 glazen water.

Ik ga even in het topic op zoek naar mager broodbeleg :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:25

rookvlees, achterham gekookt, kipfilet, dat soort spul

alles wat 'worst' heet links laten liggen

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:41

Behalve ossenworst :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:44

Halvajam en Eru balans is ook mager beleg. Pindakaas met de gele dop mag ook.