Abortus ... of toch houden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:20

Het is ook vreselijk veel. Komt vast goed in het ziekenhuis meid. Sterkte.

xlisza

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:28

Wat erg dat het weer minder gaat Ts. Hopelijk komt t snel goed in het ziekenhuis! Sterkte en veel succes.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:29

ja je bent wel een held. Je geeft toe het niet alleen te kunnen verwerken. Je loopt er niet voor weg.
Laat je opnemen en neem de hulp die je nodig hebt. Ik weet niet hoe het zit in Belgie, maar probeer iemand van maatschappelijk werk (of iets wat er op lijkt) in de arm te krijgen. Zij kunnen je ook helpen met uitkeringen en soort gelijke dingen.

sterkte meid. Jij komt er echt wel. Je wilt hulp en zoekt hulp. Dat getuigd voor mij van een sterk en verstandig persoon :(:) _/-\o_

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:30

MADExLIEFJE schreef:
Ravellie heeft een pb van mij, dus graag niet verder reageren op haar bericht in dit topic.

ik heb besloten dat ik me morgen laat opnemen in het ziekenhuis. Verblijfbokker vroeg of ik mezelf kan beloven om me niks aan te doen en dat kan ik niet.
Ik ben niet de held zoals ik overkom, sorry.
Alles leek de goede richting uit te gaan maar misschien gaat het te snel of kan ik het gewoon niet aan.

Je bent juist wel een held. Je erkent dat het niet goed gaat, zit er helemaal door en met je gevoelens in de knoop en juist dan zoek je hulp. Je kent je grens in wat je aankunt en wat niet. Dan ben je een held, dapper en heel sterk!!! Een doorzetter met karakter, ook al voelt het voor jezelf nog niet zo.

Hopelijk doet het verblijf in het ziekenhuis je goed. Kom je tot rust in je hoofd en kun je lichamelijk herstellen. En mocht je hulp nodig hebben op welk vlak dan ook (ja, ook dat) dan mag je zeker een beroep op mij doen. Geef jezelf de tijd Madelief. Wat je doormaakt, poets je niet in een weekje weg.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:37

Ik sluit me absoluut aan bij de post van ijsklontje en Marion!

Heel veel sterkte meid, houd vol :(:) !!
(Ook op mij mag je ten alle tijden een beroep doen!)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:51

Hartikke goed juist dat je echt professionele hulp krijgt! Je bent weer een stap in de goede richting, en je kunt dit niet alleen. Hartikke knap dat je hulp wil aanvaarden! Je bent echt in een stroomversnelling gekomen en dan is het toch moeilijk om je hoofd boven water te houden? Maar jij blijft zwemmen, en grijpt naar die reikende hand! Toppie!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 00:47

Meid, iedere stap is er 1. Vergeet niet dat je hormonen spelletjes met je spelen op dit moment.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 07:15

Wat vervelend dat 't even niet zo lekker loopt nu. Maar ik ben het helemaal met ijsklontje en Marion eens. Juist door toe te geven dat je 't niet alleen kan en hulp te zoeken, laat zien dat je erkent dat er iets is en dat daar werk van gemaakt moet worden. En dat kan je! Je bent al een heel eind gekomen maar dit komt ook helemaal goed!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 07:16

Ik vind het ook knap dat je dit soort beslissingen maakt. Jee het is ook niet niks! In het ziekenhuis kunnen ze je meer vertellen over wat je allemaal nodig heb om opnieuw te beginnen en welke hulp er is. Daar trekken ze een blik hulpverleners open die overal van af weten. Niet alleen geestelijke hulp, maar ook over alles eromheen.
Harstikke goed van je hoor.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 07:31

Jeetje meid, het is niet niks waar jij doorheen moet.
En dat dipje, meid gelukkig ben je niet van steen, je gevoel mag er zijn.

Ik ben trots op je! Je komt er wel. Je wil aan je zelf werken dat is een belangrijke stap. Heel veel sterkte de komende tijd.
Dikke knuffel

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 07:37

Marocje schreef:
Hartikke goed juist dat je echt professionele hulp krijgt! Je bent weer een stap in de goede richting, en je kunt dit niet alleen. Hartikke knap dat je hulp wil aanvaarden! Je bent echt in een stroomversnelling gekomen en dan is het toch moeilijk om je hoofd boven water te houden? Maar jij blijft zwemmen, en grijpt naar die reikende hand! Toppie!

Hier sluit ik me volledig bij aan. Je doet het hartstikke goed en je komt er wel!

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:21

Dat de beslissing neemt om hulp te zoeken, maakt je juist een held! Het is vaak veel moeilijker om te durven zeggen dat je het alleen niet redt, dan door te blijven modderen. Daarom heb ik bewondering voor je keuze en ik hoop echt heel erg dat ze je in het ziekenhuis verder kunnen helpen. Enne, focus je nu vooral op jezelf, laat de wereld om je heen (en die rekeningen en andere dingen die mensen van je willen) maar even voor wat het is. Jijzelf bent nu de belangrijkste om voor te zorgen, de rest komt wel weer. Hoe moeilijk dat ook is. Geef jezelf even de tijd om bij te komen. Abonnementen opzeggen en rekeningen betalen kan volgende week ook wel. En misschien is er wel iemand (een vriendin of medebokker?) die dit soort dingen voor jou of samen met jou kan regelen. Dan hoef jij je er niet teveel druk om te maken.
Ik hoop dat je vandaag in het ziekenhuis terecht kunt en daar een beetje tot rust kunt komen. Zet 'm op meid! Je bent al zo ver gekomen... nu doorzetten hoor!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:30

marleeentje schreef:
Dat de beslissing neemt om hulp te zoeken, maakt je juist een held! Het is vaak veel moeilijker om te durven zeggen dat je het alleen niet redt, dan door te blijven modderen.

:j

People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:30

Hou vol TS, goed dat je hulp zoekt! Dat is juist sterk van je. Je bent al een held dat je de stap hebt genomen. Het is zeker geen zwakte dat je hulp nodig hebt! Heel veel sterkte en kracht gewenst.En een pluim voor je opvangbokker. Behalve dat ze je een plek heeft geboden heeft ze ook nog door dat je waarschijnlijk professionele hulp nodig hebt. Hopelijk krijg je in het ziekenhuis wat je nodig hebt!
Maar hoe dan ook; verwijt je zelf niks! Jij hebt de juiste stap gezet door weg te gaan en je moet er van uit gaan dat na deze ellende het langzaam weer beter wordt.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:41

MamaMiesje schreef:
People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.

Mooi gezegd... en zo is het.... zet em op, dapper meisje :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:54

Meid je staat aan het begin van je eigen toekomst, maar er is nog veel te verwerken...daar moet je doorheen. Heel veel sterkte daarbij. Er is een heel mooi indianen gezegde: The soul would have no rainbow if the eyes had no tears, hopelijk wordt jou regenboog de allermooiste en kleurrijkste van allemaal!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:00

skippy1 schreef:
Meid je staat aan het begin van je eigen toekomst, maar er is nog veel te verwerken...daar moet je doorheen. Heel veel sterkte daarbij. Er is een heel mooi indianen gezegde: The soul would have no rainbow if the eyes had no tears, hopelijk wordt jou regenboog de allermooiste en kleurrijkste van allemaal!

super gezegd echt waar meid kom op, juist omdat je hulp zoekt sta je sterk

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:39

Ik hoop dat ze je zomaar opnemen? Hier gaat dat nl niet zomaar..Gaat verblijfbokker met je mee?
Sterkte!

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 09:42

Je blijft een held hoor ;) Elke superheld heeft wel een klein helpertje, laat het ziekenhuis jou klein helpertje zijn ;)

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:01

Amy77 schreef:
Ik hoop dat ze je zomaar opnemen? Hier gaat dat nl niet zomaar..Gaat verblijfbokker met je mee?
Sterkte!

als je zegt dat je dr een eind aan wil maken ben je zo opgenomen hoor!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:22

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je nu geen held voelt. Ik heb ook een punt in mijn leven gehad dat ik het allemaal niet meer zag zitten, maar gelukkig had ik wel de liefde uit mijn familie en vrienden om niet op te geven. Laat ons anders die familie zijn. Het is een zware weg, maar blijf dat hele kleine stipje licht in de duisternis zien dan lukt het je.
En zoals men hier ook zegt. Je hoeft ook helemaal niet 24-7 sterk te zijn. Dat verwacht helemaal niemand. Je bent een mens, een jonge vrouw die al te veel nare dingen heeft mee moeten maken. Dat je jezelf uit die situatie hebt gehaald, dat maakt je al tot een dapper persoon. En dan de moeilijke keuzes die je hebt moeten maken. Daar komt bij dat je nu bij de verblijfbokker ziet hoe een ander gezin functioneert. Hoe het zou moeten. Iets wat je jaren hebt moeten missen. Ook dat verdriet komt er nog eens bij op.
Neem tijd om te rouwen voor je kindje, maar ook voor je eigen jeugd die hebt gemist. Neem tijd, huil, wees verdrietig het mag. Niemand verwacht dat je morgen weer normaal functioneert.
Het is verstandig om inderdaad hulp te zoeken. Want ik vermoed echt dat dit niet alleen de hormonen en de rouw van de abortus is. Dit is ook het verlies van je eigen jeugd.
Zoek hulp om uit te vinden wie jij nu bent. Je bent er echt sterk genoeg voor, ook al voel je dat nu niet.
Wij hebben dat vertrouwen in je. Geef jezelf de kans om dat zelf ook te gaan zien.
Heel veel sterkte en liefs. Blijf je hart volgen, je komt er wel.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:33

Je kunt het meid, het heeft alleen wat tijd nodig, en die tijd die krijg je ook.. Gun jezelf die tijd, hoe moeilijk ook.. Je komt er wel!!!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 10:34

Wat ontzettend vervelend voor je TS dat je niet lekker in je vel zit.. :(:) Wel weer een diepe buiging van ons dat je de stap zet om je te laten helpen/opnemen!! Weer een stap dichterbij van hopelijk een mooie toekomst, want dat gunnen we je allemaal! :*
Heel veel sterkte en succes!

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:25

Je bent nog geen week verder en nu kom je (hopelijk) tot rust, dus logisch dat alles naar boven komt. Heel veel sterkte en je komt er weer zover dat je verder wilt, al kan je je dat nu nog niet voorstellen. Je hebt grote verstandelijke stappen gezet, maar de emotionele stappen kunnen dat gewoon niet bijhouden. Topper!

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:29

Daisyree schreef:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je nu geen held voelt. Ik heb ook een punt in mijn leven gehad dat ik het allemaal niet meer zag zitten, maar gelukkig had ik wel de liefde uit mijn familie en vrienden om niet op te geven. Laat ons anders die familie zijn. Het is een zware weg, maar blijf dat hele kleine stipje licht in de duisternis zien dan lukt het je.
En zoals men hier ook zegt. Je hoeft ook helemaal niet 24-7 sterk te zijn. Dat verwacht helemaal niemand. Je bent een mens, een jonge vrouw die al te veel nare dingen heeft mee moeten maken. Dat je jezelf uit die situatie hebt gehaald, dat maakt je al tot een dapper persoon. En dan de moeilijke keuzes die je hebt moeten maken. Daar komt bij dat je nu bij de verblijfbokker ziet hoe een ander gezin functioneert. Hoe het zou moeten. Iets wat je jaren hebt moeten missen. Ook dat verdriet komt er nog eens bij op.
Neem tijd om te rouwen voor je kindje, maar ook voor je eigen jeugd die hebt gemist. Neem tijd, huil, wees verdrietig het mag. Niemand verwacht dat je morgen weer normaal functioneert.
Het is verstandig om inderdaad hulp te zoeken. Want ik vermoed echt dat dit niet alleen de hormonen en de rouw van de abortus is. Dit is ook het verlies van je eigen jeugd.
Zoek hulp om uit te vinden wie jij nu bent. Je bent er echt sterk genoeg voor, ook al voel je dat nu niet.
Wij hebben dat vertrouwen in je. Geef jezelf de kans om dat zelf ook te gaan zien.
Heel veel sterkte en liefs. Blijf je hart volgen, je komt er wel.

Zo is het maar net,wat heb je dit goed verwoord