[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:16

lieveli schreef:
Dahlia schreef:
Misschien woont ze nog wel thuis? Dan is het toch logisch dat je de keuze/beslissing van je ouders respecteerd..?

Jets is een rebel, die luistert naar niemand <3

:')

Dat sowieso.

Mijn ouders wilde ook niet dat ik een tattoo liet zetten. Uit eindelijk gewoon gedaan en nu vinden ze het allebei mooi. :)

jolienrotti

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:41

mijn vader heeft een spuug hekel aan tatoeages, maar ik mag wanneer ik 18 ben gewoon doen en laten wat ik wil wat dat betreft.. alleen zou hij het niet mooi vinden, en ik hoef hem ook echt niet te vragen om zijn mening als ik het heb laten zetten haha.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:06

Hier toch ook iemand die gewoon een tattoo heeft laten zetten, het is toch niet omdat ik nog thuis woon dat IK niet mag beslissen iets op mijn lichaam te laten zetten..
Mijn moeder was in het begin ook tegen piercings (ze dreigde er altijd mee dat ze hem gewoon ging uit trekken :+ )
Achteraf gezien heeft ze dat dus niet gedaan, en ze heeft zich er gewoon bij neergelegd.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:26

Ik wou op mijn 18e ook een tattoo en ben stiekem toch blij dat ik nog gewacht heb tot ik 21 was :j En als je 18 bent mag je inderdaad legaal een tattoo laten zetten, maar als je bij je ouders woont dan begrijp ik wel dat je daar rekening mee houdt. Ik woon nu ook nog thuis en ondanks dat ik 22 ben, zou ik ook niet zomaar nog een tweede laten zetten zonder m'n ouders te verwittigen.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:36

Mijn vader is er ook heel erg op tegen, als geeft hij wel schoorvoetend toe dat hij die van mij erg mooi vind. Al moest ik hem vanochtend nog beloven dat het hierbij blijft. Mijn moeder vond het prima en we hebben samen onze eerste tattoo laten zetten. Nu heeft zij er ondertussen ook al twee :P
Ik woon nog thuis overigens.
Ik denk dat de meeste ouders er erg op tegen zijn, maar als het mooi gedaan is, dat het toch wel geaccepteerd wordt.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:12

Ik wil graag een tattoo en vind eigenlijk van die kleine zwaluwen wel leuk en een mooie betekenis hebben. Vrijheid vind ik erg belangrijk en zwaluw schijnt een betekenis van vrijheid te hebben. Ik zou alleen niet zo goed een plek weten , wil het in ieder geval op een bedekte plek hebben. Misschien mijn schouderblad.. Mijn ouders vermoorden me denk alleen als ik met een tattoo thuis kom.. Wil het denk pas over een jaar maar wil er goed over nadenken dus ik kijk alvast rond! Iemand hier met een tattoo van zwaluw(-en) ? :)

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:30

ik vind persoonlijk van die zwaluw tatoeages erg mooi op bovenkant van je voet, maar dat schijnt nogal pijnlijk te zijn! er goed over nadenken is verstandig, het is tenslotte iets wat voor de rest van je leven op je lichaam zal staan! dat wil je niet zo van de 1 op de andere dag hebben besloten en er later spijt van krijgen.. (ik bedoel niet dat je er dan geheid spijt van krijgt als je niet nadenkt, maar goed nadenken kan geen kwaad)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:43

Ik snap best dat sommige ouders moeilijker doen over tattoo's :)
Mijn ouders deden niet moeilijk, maar vonden wel dat ik goed na moest denken over wát ik liet zetten en daar geef ik ze geen ongelijk in :)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:19

Ik was 18 en had geen ouders die er een mening over konden hebben. Achteraf had ik langer bedenktijd gewild in plaats van halsoverkop de shop in gaan. Ik ben er erg blij mee. Maar dames, denk er goed over na.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:54

Nadenken vind ik zeker belangrijk :j

Haha, volgens mij als je 1 tattoo hebt, wil je er vanzelf meer.... Mn vriend die heeft inmiddels al bijna zijn halve lijf volgepland :')
Hij heeft nu een tekst op zijn rug, daar wil hij nog iets aan uitbreiden, hij heeft er nu 2 sessies opzitten voor zijn sleeve, wil nog een japans gevechtsmasker op zijn borst, op zijn andere arm sterrenbeelden van onze kinderen later en op zijn been een phoenix. Daarnaast op zijn zij een uitwaaiende bloesemboom al zijn opa en oma overlijden...

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:06

ik heb mijn eerste tattoo van mijn moeder gekregen toen ik 15 was
ze hoopte dat het zo'n pijn zou doen dat ik ervan genezen zou zijn, helaas vond ik het geweldig en wist direct al dat ik er meer wou hebben, mijn 2e tattoo is toen gekomen toen ik een jaar of 24 was en al 3 jaar uit huis woonde , zelfs nu zijn mijn ouders er nog niet blij mee als ik een nieuwe laat zetten al ben ik bijna 29 en woon ik al bijna 8 jaar niet meer in thuis

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:12

mijn vader zal er ook nooit blij mee zijn! mijn broer heeft 2 tatoeages laten zetten, al heel snel de eerste nadat ie 18 was geworden. mijn vader wist daar van te voren helemaal niks vanaf. toen mijn broer thuis kwam werd mijn vader alles behalve vrolijk, maar hij zei er eigenlijk vrij weinig over. ik bekijk het maar zo, zolang ik het mooi vind ben ik er blij mee.. en het is nou niet zo dat m'n vader minder van me houd door die tatoeage, hoe vreselijk hij het ook vind als ik er 1 heb laten zetten! :D

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:47

Mijn moeder vond het ook niks, mijn vader maakte zich er niet zo druk om. Maar toen ie eenmaal stond vond m'n moeder het toch wel mooi.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:59

Ik mocht écht geen tattoo's tot m'n 18de (ook geen piercings). Perfect heb ik geaccepteerd. Werd ik afgelopen Augustus 18 wilde mijn vader me een tattoo tijdschrift geven maar toch niet gedaan hij zei: 'Dat is wel heel erg de kat op het spek binden' haha :')

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:01

mijn vader vind het idee wat ik heb voor een tatoeage mooi, de afbeelding.. het feit dat ik het permanent op mijn lichaam wil hebben is wat mijn vader zo dwars zit :P ik mag ook inderdaad geen piercings/tatoeages.. tot mijn 18e, gelukkig voor mij word ik in november 18!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:14

Ik mocht ook nooit tattoos zolang ik thuis woonde.. Tot ik mijn havo diploma haalde en mijn ouders mij iets "blijvends" wilden geven als een mooie zilveren ring ofzo, ik ken mezelf.. Die is binnen no time kwijt of niet meer leuk.. Een tattoo is ook erg blijvend :D .. Toen mocht het opeens.. Haha. Donderdag krijg ik mijn derde! En eerste "grote" :)

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:24

haha, dat is ook een manier om je ouders over te halen!
gaaf, wat ga je donderdag laten zetten? en wat voor tatoeage's heb je al? ik ben daar altijd al heel erg in geintresseerd, wat mensen voor tatoeages hebben, en wat (eventueel als hun het willen vertellen) het verhaal er achter is!

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 00:29

Yasmine schreef:
Ik wou op mijn 18e ook een tattoo en ben stiekem toch blij dat ik nog gewacht heb tot ik 21 was :j En als je 18 bent mag je inderdaad legaal een tattoo laten zetten, maar als je bij je ouders woont dan begrijp ik wel dat je daar rekening mee houdt. Ik woon nu ook nog thuis en ondanks dat ik 22 ben, zou ik ook niet zomaar nog een tweede laten zetten zonder m'n ouders te verwittigen.

Ja vind ik ook hoor, ik vind dat gewoon te maken hebben met respect voor je ouders..

M'n ouders vonden het eerst ook niet zo, maar uiteindelijk mocht ik toendertijd toch voor mijn eerste tattoo :j
Toen was ik nog onder de 18, en woonde dus ook nog thuis :j

Zit inmiddels op 6 tattoo's, en ben echt nog niet klaar :P
Piercings heb ik er 4, en dat vind ik prima zo, wil verder geen piercings meer eigenlijk.. Behalve een tragus, dat vind ik wel mooi :j
Of het verslavend werkt is per persoon verschillend, m'n vader heeft 1 tattoo en vind het goed zo, wil verder ook niets :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 00:52

Ik vind inderdaad ook dat je naar de regels van je ouders moet leven zolang je bij ze woont, daarom ben ik ook zo vroeg het huis uit gegaan :')

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 01:16

Ik vind je onderschrift btw ge-wel-dig ! :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 01:20

Het gebeurde echt zo!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:20

jolienrotti schreef:
mijn vader vind het idee wat ik heb voor een tatoeage mooi, de afbeelding.. het feit dat ik het permanent op mijn lichaam wil hebben is wat mijn vader zo dwars zit :P ik mag ook inderdaad geen piercings/tatoeages.. tot mijn 18e, gelukkig voor mij word ik in november 18!

Dat is hier precies hetzelfde, m'n moeder vind het ook niet geweldig. Maar mijn vader is er erger in. Toch wil ik nog steeds graag hun goedkeuring. Terwijl ik 20 ben en al 3 jaar niet meer thuis woon haha. Voor de eerste heb ik de goedkeuring van moeders gehad en vaders het alleen mee gedeeld. Bij de 2e die in de planning staat weet ik dat ik geen goedkeuring ga krijgen van beide niet. Nu zit ik alleen nog te bedenken of dat ik van te voren zeg dat ik 'm ga laten zetten, of pas achteraf, of helemaal niet en kijken wanneer ze het merken. Weet nog niet wat het handigste is.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 08:54

ik denk idd dat weinig ouders dolblij zijn wanneer hun kroost kiest voor tattoos.
ik zelf ben met 17 uit huis gegaan. en net na mijn 17e verjaardag (woonde toen wel nog thuis) heb ik me 6 uur laten tattoeren.
niet cool van me, ik deed het stiekem natuurlijk. ik had het op mijn 16e al geprobeerd, maar die tattoeerder wou me niet tattoeren toen.

mijn ouders heb ik een super goede band mee.
ze vinden mijn tattoos echt niet leuk.
maar hebben zich naar eigen zeggen er bij neer gelegd
zien het niet meer
en snappen dat dit gewoon een groot deel van mijn leven is.

ik ben natuurlijk nog steeds even leuk :D dat snappen ze inmiddels ook wel :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:19

Mijn ouders vinden het prima. Ik heb alles in goed overleg gedaan.
Mijn vader wil zelfs graag dat ik nu een tattoo voor hem ga ontwerpen. Dus echt iets "van mij" maar ook van m'n overleden zusje.
Ik heb nu 2 tattoo's, en m'n ouders vinden ze beiden erg mooi.
Mam is zelfs meegeweest met het zetten van de 2e haha. En ze verteld graag aan mensen dat ze vind dat ik van die mooie tattoo's heb :D

Van het weekend trouwens weekend Renesse geweest met de band waar ik trompet in speel, was erg leuk. Gister de hele dag in een haltertopje gelopen dus de tattoo op m'n rug was goed zichtbaar. Heb er toch een partij complimenten over gekregen :') Allemaal wildvreemde mensen haha :D

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:21

Mijn kinderen wonen allemaal nog thuis. Ik heb geen moeite met (bepaalde) tattoos (laat er zelf 1 zetten a.s. donderdag, als 1e en vooralsnog enigste in het gezin). Maar... wil niet hebben dat ze er 1 zetten voor hun 18e en na goed overwogen te hebben. Twee van de 4 kids zijn nog onder de 18, waarvan er 1 wrs wel een keer een tattoo laat zetten. De twee oudsten willen geen tattoo, heel mss mijn dochter van 21, maar dan wil ze een kleintje in de buurt van haar enkel. Vwb piercings geldt dit net zo. Wel hebben ze allemaal gaatjes in de oren (de 2 zoons dus ook). De oudste dochter heeft onlangs een navel piercing laten zetten, erg mooi. Bij mij kan er in goed overleg een heleboel, als het maar niet in een opwelling gebeurt.