Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:20

Ik eet magere kwark gezoet met stevia en doe daar zelf in: rozijnen, handje ongebrande/ongezoute noten, biologische muesli, lijnzaad en chiazaad

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:23

Ik eet ook special K met melk, de meningen zijn erover verdeeld of dit goed is.
Het lijkt me in ieder geval beter dan de meeste soorten musli, want dat is altijd gesuikerd, evenals cornflakes e.d.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:59

Euh, in Special K zitten ook veel suikers...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:07

Muesli zonder suiker is er wel hoor, ik eet dat bijna iedere ochtend. Muesli zonder suiker met magere joghurt :)
En soms brinta met koude magere melk, maar dat schijnt een afwijking van mij te zijn, dat ik dat lekker vind :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:36

KarinvdM schreef:
Euh, in Special K zitten ook veel suikers...

M'n moeder kreeg bij haar dieet het advies dit te nemen als ontbijt, ik vind het ook wel erg lekker.
Maar zoals ik al zei, er zijn heel erg veel mensen die zeggen dat er wel veel suikers in zitten.

Wendy, ik bedoel deze musli:
http://www.theegek.nl/upload/item/12844 ... fiegek.jpg
Zeg er uit pak bij, omdat ik het het beste uit pak ken. :o

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:38

Die muesli ziet er zo uit, omdat die met suiker aan elkaar geplakt wordt :j
Maar we zijn nu wel way offtopic trouwens :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:40

Ja precies, alleen is dat wel wat menigeen als musli-ontbijt neemt, want die andere is niet lekker waarschijnlijk. :P

Hmmm, ja best wel he? :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:42

Het ligt wel aan de hoeveelheid muesli die je neemt. Ik neem ook die wat 'hardere' (wel biologisch) maar gebruik nog geen 20 gram per keer.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 15:59

Ik ben verslaafd aan de cruesli zomerzin citroen kwarktaart variant......heerlijk! Maar daar kan ik niet op werken. Dan eet ik als ontbijt 2 bruine boterhammen met delight jam.

Zucht paardenbeest is onwijs onderhanden genomen door de dazen....... gigantisch veel bulten en 2 grote bulten onder de buik. Dus veel koelen en niet rijden want ik kan er geen zadel opleggen. Straks ff crosstraineren!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:05

Ik denk dat veel mensen ongezond eten/leven uit onwetentheid. Sultana's bijvoorbeeld worden aangeprezen als een gezond tussendoortje...
En daarbij zijn mensen nou eenmaal geen rationele wezens....

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:25

Ik probeer ook altijd gezond te leven, maar ik hou veel te veel van ongezond eten helaas. Als ik uitga, bob ik meestal, dus nuttig maar weinig/niet regelmatig alchol. Probeer elke dag fruit/groente te eten, het liefst vers. Ontbijten vind ik moeilijk, een boterham kost altijd moeite, maar pizza als ontbijtje is dan weer geen probleem := (dat komt trouwens ook niet vaak voor :+ ). Ik heb ook echt een onstilbare honger, twee warme maaltijden is geen probleem. Laatst werd ik nog erop aangesproken door iemand die niet snapt hoe ik zo veel (en vettig soms) kan eten, en toch niet bijkom (schommel rond de 62 kilo en ben 167 groot). Ik beweeg veel (rij 5x per week paard, fiets bijna elke dag een half uur, wandel veel, en nu dan begonnen met rennen). Omdat mijn maag zo gevoelig is, merk ik wel als ik twee dagen 'ongezond' gegeten heb, heb dan gelijk buikpijn enz. Maar zo lekker ik ongezond eten vind, zo lekker vind ik gezond eten ook, gelukkig :') probeer daar altijd een mooie balans tussen te vinden, soms gaat dat wat beter, soms wat minder.

Vandaag ongewild een balans dagje in bed. Heb tot nu toe 2 boterhammen en 1 tosti gehad. Gister avond/vannacht een allergische reactie (wrs op valeriaan ivm tentamenstress) gehad. Gister is het eten er allemaal weer uitgekomen, en vanochtend werd ik wakker met gigantische uitslag. Lig al de hele dag in bed te leren, red het niet eens naar stal omdat ik geen lange broek aan kan doen, laat staan een half uur niet naar de wc gaan :') ook geen hardlopen vandaag voor mij!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:38

_MG, ik kan 's ochtends ook geen brood eten. Ik geef de voorkeur aan ontbijtgranen, met wat melk erbij, glijd lekker makkelijk naar binnen.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:44

Dat heb ik inderdaad ook een tijdje geprobeerd, maar dat vulde niet echt goed. Na een half uur had ik altijd weer honger. Nu doe ik het meestal zo dat ik 1 of 2 boterhammen eet, als ik eerst ga paardrijden, eet ik daarna meteen nog eens, en als ik erna naar school moet (is nog 1uur in de trein zonder overstappen), neem ik nog iets mee voor in de trein (ofwel boterham, fruit of iets koekjesachtigs). Als ik een keer echt wakker ben, komt de honger vanzelf.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:49

Daar heb ik ook wel eens last van, maar dan drink ik wat water.
Veel mensen denken altijd dat als ze honger hebben, ze iets moeten eten, maar het kan ook gewoon dorst zijn. Voelt hetzelfde en vult wel weer eventjes.
Verder werkt het wel om wat kauwgum te kauwen.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:54

Tijdens het leren thuis drink ik idd ook altijd 2 liter water, dat vult prima! Op school is dat altijd zo lastig, want met veel drinken moet ik ook altijd veel plassen. En zeker als je elke dag 1 uur heen en 1 uur terug treint, is dat niet handig haha.

Mijn honger is wel redelijk geconditioneerd, meestal rond dezelfde tijden.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:56

Tsja gezond eten..
Ik eet 's ochtends Special K met yoghurt, 's middags meestal wat brood (hoe donkerder hoe lekkerder) en dan 's avonds gewoon warme maaltijd (wij eten wel altijd volgranen etc.)
geen vlees, ben vegetariër en tussendoor eet ik wel eens een sultana of een evergreen koekje. Voor mij is 's avonds het moeilijkste. Dan probeer ik altijd een fruitsalade ofzo klaar
te hebben staan en wat flesjes water (eventueel met limonadesiroop) want dan komt altijd de lekkere trek bij mij.

Er mag momenteel wel een kilootje of wat af maar dat komt vooral doordat ik dus niet zo kan sportten als ik zou willen door die shinsplints.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:09

Limonadesiroop met weinig suiker is Slimpie, en lekker!!!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:12

Wat ook lekker is, en weinig calorieën bevat is water met een smaakje. Weet niet of 't in nederland ook verkocht wordt, maar mijn moeder haalt 't voor mij altijd in Duitsland. Soms zijn ze gewoon calorie vrij, soms zitten er op 1,5 liter iets van 150 calorieën, dus ook nog te doen!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:16

Die zijn er, van Crystal Clear. Inderdaad lekker.
En je kunt ook zelf zoiets maken, fles vullen met gewoon water en een mespuntje kurkuma, en dat laten koelen in de koelkast.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:19

Ik begin de ochtend met een dubbele boterham heel donkerbruin brood met zoet (hagelslag, vlokken, appelstroop of pasta). Tussendoor fruit (banaan, appel of zo). Lunch yoghurt met iets vers fruit (aardbeiden, blauwe bessen) of als ik geen yoghurt 1 bruine boterham met vleesbeleg en beetje versgemaakte salade (met lichte dressing) en een beker melk. Tussendoor fruit of groente (komkommer, paprika, tomaat). Half bord avondeten en 's avonds eigenlijk niets. Tussendoor drink ik water, thee of koffie beiden zonder melk en suiker. Ik zondag af en toe met een handje ongezouten noten of een stuk chocolade (tja ben toch een vrouw) hihi

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:24

Oh nog een tip voor heerlijke dressing voor over sla e.d.
Honingmosterd aanmengen met yoghurt, naar smaak uiteraard.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:26

Oh die heb ik nog niet geprobeerd. Doe meestal honingmosterd met klein beetje olie, azijn en water mengen even proeven en dan nog wat peper en zout er bij.

Ga ik proberen Janine1990. Die van jou is denk ook lekker bij de eventuele avondsnack worteltjes, paprika en komkommer reepjes

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:31

Als dressing neem ik altijd wat olijf olie en azijn, of olijfolie en balsamico(azijn) :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:32

Ooh ja Norton, dat is zéker lekker bij rauwkosthapjes!! Moet ik wat vaker doen, zulke hapjes!!

Ik koop wel eens een paprika om 'm helemaal in m'n eentje op te eten.

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:55

Ik kan gezond eten doordeweeks makkelijk volhouden maar in het weekend vind ik soms wel lastig hoor!
Net les 14 gelopen. Ging toppie!
Merk dat het opbouwen nu een stuk harder gaat.
Kan het gelukkig goed volhouden en ben nu ook echt langere stukken aan 1 stuk aan het rennen, leuk :)