Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Djesseka

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:34

Goedenavond!

Ik heb me al een aantal dagen niet gemeld hier, maar wel steeds meegelezen. Ik zat in mn laatste werkweek en kan nu dan ook vol trots zeggen: IK HEB VAKANTIE! Zes weken lang heerlijk tijd voor mezelf en dus ook meer voor jullie. :)

Rinske, je doet je vriend toch een babietje cadeau? Haha. :j

Zahlina, wat een bikkel ben jij! Sporten houdt bij mij altijd na twee keer weer op..

Ik heb vanmiddag tijdens de teamborrel lekker getut met beebje van mijn collega, heerlijk! Alles rammelt dan hoor....

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:36

DJasseka, heerlijk 6 weken vakantie, nu nog hopen op vakantie weer. Geniet er maar van!
Ach opgeven kan ik pas over 4 maand omdat mijn abbo dan afloopt en het te duur is om er geen gebruik van te maken.

O dames mocht het zijn dat ik ff niet actief ben dan komt het omdat Curacao platligt.
Er zijn dreigingen dat het personeel van de nutsbedrijven gaan staken wat in kan houden dat we geen stroom en water hebben en men is nu zo erg brandstof aan het inslaan dat daar ook een tekort in dreigt.
Nu ga ik er vanuit dat er niets zal gebeuren maar je weet het op deze rots maar nooit.
Ik ga alvast de kaarzen uit het stof halen.. lol

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:44

@ djesseka, fijne vakantie! Ik moet nog een week en ik verheug me ook zo op de vakantie.

@ zahlina, ik hoop voor je dat het niet gebeurt.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:02

Jullie gaan hard :=

Dit weekend erg druk, nu bezig met taart, morgen heen en weer naar Leeuwarden voor onze hopelijk toekomstige 'gezinsauto' en daarna verjaardag. Zondag moet ik de hele dag werken.. Zodra het kan lees ik weer even bij!!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:29

Wij zijn vandaag thuis gekomen na een super lekkere midweek. Onze vriendjes blijven nog een nachtje. Vandaag nog ff intratuin gedaan, nieuwe potten en plantjes, foto's van de bruiloft opgehangen dus voel me weer helemaal thuis. Heerlijk thuiskomen na die goede beurt van vorige week en vandaag de puntjes op de i!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 07:43

NaSan schreef:
Doen jullie allemaal aan zo'n zwangerschapscursus? Ik vind dat yoga enzo nogal zweverig, dus ik ben er nog niet over uit.

ik heb nooit iets gedaan :+
mijn zus ook niet die zei 'ze doen het je één keer voor tzt en dan weet je prima hoe/wat je moet doen :))'
en ik kreeg uiteindelijk een KS

_Covergirl_ schreef:
Ik had liever een cursus 'een baby in huis' gehad. :D Vond de verandering echt heel groot en moest enorm wennen, ik zat niet bepaald op een roze wolk. De bevalling vond ik nog het makkelijkst. :+ Begrijp me niet verkeerd hoor, was en ben ontzettend blij met mijn zoontje en zou niet meer zonder hem willen. <3 Anders gingen we natuurlijk ook niet voor een tweede.

daar hebben wij dus helemaal geen last van gehad :D
maar wij waren dan ook nog 10 dagen in het ZH
ik moest alleen nog ff weten hoe ik dat enorme bed thuis op moest maken voor haar :+

Rinske schreef:
Ships, kom er net achter dat ik vergeten ben een verjaardagskadootje voor mijn vriend te kopen, en hij is morgen al jarig, oeps _O- := .

gefeliciteerd :D (nog wat leuks gevonden??)

jelledaantje schreef:
Ben aanstaande maandag 5 weken en zwanger van de derde maar heb nog nooit zo erg last gehad van mij hormonen.
Iemand daar ook zo'n last van dat je af en toe veranderd in een tiran

ik heb daar niet echt last van gehad, volgens mij werd ik nog eerder liever :')

Djesseka schreef:
Goedenavond!

Ik heb me al een aantal dagen niet gemeld hier, maar wel steeds meegelezen. Ik zat in mn laatste werkweek en kan nu dan ook vol trots zeggen: IK HEB VAKANTIE! Zes weken lang heerlijk tijd voor mezelf en dus ook meer voor jullie. :)

Ik heb vanmiddag tijdens de teamborrel lekker getut met beebje van mijn collega, heerlijk! Alles rammelt dan hoor....

aah lekker vakantie!!! 6 weken achter elkaar is een flinke tijd :))
hihi leuk he zo'n kleintje :D
die van ons is ruim 10 maanden, maar gisteravond ff bij de buren gezeten, die is nog geen 4 weken <3

@ Zahlina, wat is de reden eigenlijk dat jullie naar curacao zijn verhuisd? (man in het leger oid)

@ Joanne, lekker hoor! is snel weer om zeker....

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:48

Rinske, gefeliciteerd met je man!
Joanne, succes met je laatste klus vandaag :D
Djesseka, geniet maar lekker van je vakantie!!!

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:57

Patriciavt schreef:
Jullie gaan hard :=

Dit weekend erg druk, nu bezig met taart, morgen heen en weer naar Leeuwarden voor onze hopelijk toekomstige 'gezinsauto' en daarna verjaardag. Zondag moet ik de hele dag werken.. Zodra het kan lees ik weer even bij!!

Toeter je even als je langsrijdt? Ik woon langs de A32 :D

@Zahlina ik moest wel even lachen om je zin, je weet het op deze rots maar nooit. Ik ben er nu 2x geweest en het is inderdaad een grote rots, maar wel een hele gezellige!
@Rinske nog iets kunnen vinden?

Ik wil graag zwangerschapszwemmen en dan straks moeder/kindzwemmen. Voor mijn rug is zwemmen 1 van de weinige sporten die geen pijn doet. Ook wil ik inderdaad een korte cursus over borstvoeding.
Voor de rest laat ik het allemaal op me af komen. Ik heb er na 20 weken piekeren nu eindelijk hoop en vertrouwen in. Die bevalling ben ik eigenlijk helemaal niet bang voor.
Ja het doet pijn, maar als ik bekijk hoeveel pijn ik lichamelijk en psychisch de laatste jaren heb moeten doorstaan dan denk ik dat dit ook wel gaat lukken.
Deze beloning is trouwens ook veel mooier!!!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 09:27

Ja was veel te snel voorbij...
Vanavond idd nog ff klussen, baad het niet schaad het niet haha

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:22

Joanne lekker weggeweest :D

Zahlina, zie nu pas dat jij helemaal niet in NL woont :+ Woon je al lang daar?
Hopelijk blijft internet een beetje werken dan!

Daisyree: Zwangerschapszwemmen is denk ik wel erg leuk!
Zwemmen met baby is ook suoer :+: Wij deden dat maar zelden ivm chloorwater. Dat schijnt niet heel goed te zijn voor die ukkies.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:39

Ook de chloorlucht in een zwembad schijnt niet goed te zijn voor baby's. De longen zijn namelijk nog niet helemaal ontwikkeld het eerste levensjaar en zwemmen kan dus een negatieve invloed hebben op de longen. Voor mij is dat een reden geweest om niet te gaan babyzwemmen. Toen ukkie negen maanden was zijn wij op vakantie geweest naar Mexico en daar heeft ze echt genoten van het zwemmen in het buitenbad. Omdat dat buiten was leek me dat minder schadelijk dan binnen, de lucht blijft toch minder hangen. Nu is ukkie vijftien maanden en nu gaan we wel af en toe zwemmen, maar zeker nog niet wekelijks.
In plaats daarvan gaan ukkie en ik iedere week naar babygym bij de little gym. Ook gaan we naar muziek op schoot. Beiden zijn echt heel leuk om te doen.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:55

Ik dacht het babyzwemmen hier in een zwembad is dat ook voor revalidatie gebruikt word. Er zit wel chloor in, maar veel minder dan in een commercieel zwembad.
Anders dan wacht ik gewoon een paar maandjes.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 13:01

Cindy. Mijn vriendlief is na zijn stage in 2001 teruggevraagd om hier te komen werken en is hier blijven hangen, eerst 3 jaar voor zijn oude stagebedrijf gewerkt en daarna voor zichzelf begonnen.
Ik ben zelf 2 jaar geleden hier naartoe verhuisd.

In de tijd had ik hier zelfs een topic over op bokt, eerste moeten sluiten omdat mijn ex heel moeilijk deed maar deze staat nog online: [LZP] Oude onbeminde liefde is geworden: Nieuwe beminde liefde.

Daisyree, het is een mooie en leuke rots om op te wonen maar met deze regering is het wel erg onrustig en verwacht dat we binnen 2 jaar nog meer onrust gaan krijgen. Toeristen zullen er waarschijnlijk weinig van merken maar als Makamba (witte nederlander die op de rots woont) wordt het er niet echt beter op.

Nell, tis de rede dat ik vaak goedemorgen zeg als het in nederland al middag is, er zit 6 uur tijdsverschi tussen.

Maar tot op heden hebben we gewoon nog stroom en water, dus ik denk dat alle stress wel meevalt.

Babyzwemmen, tis dat ik niet zwanger ben en geen kindje heb maar lees ook veel verschillende berichten. Wij hebben een eigen zwembad en het lijkt mij heerlijk om daar met een toekomstige kleine in te gaan vooral omdat het zwembad toch in de tuin ligt. Nu is volgens mij het chloorgebruik in openbare zwembaden veel erger dan in privezwembaden. Als het zo ver is ga ik het wel weer uitzoeken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:03

Oei, lijkt me best raar inderdaad Zahlina, waarom is het voor "blanke Nederlanders" moeilijker wonen daar? Word je minder geaccepteerd?

Ik heb inmiddels 3 proefdrukken binnen van de geboortekaartjes.
Kaartje2Go: heeft een snelle service en het kaartje ziet er goed uit. Goede kleuren en scherpte is ook ok.
Geboortekaartjesdrukkerij: slechte print, erg wazig en papierkwaliteit valt me wat tegen.
Greetz: (structuurpapier) mooie print, heeeeeel scherp, wel ietsje gelig, maar dat valt alleen op als je de originele kleur weet.

Ben benieuwd naar de andere kaartjes :) .

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:05

Zhalina, volgens mij heb ik jou verhal ooit wel eens gelezen!
Bevalt het wonen daar wel?

Rinske wat leuk al 3 proefdrukken van kaartjes :D

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:21

@ Zahlina, gelukkig dat het mee lijkt te vallen.

Ik ben vanmiddag geslaagd voor een trouwjurk!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:24

wat leuk! wat voor iets is het geworden?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:31

Wat leuk Nasan! Veel jurken aangehad?

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 17:55

Ik heb er een stuk of 10 zeker aangehad, maar de 2e die ik aanhad is het uiteindelijk geworden. Echt een hele gave jurk is het en hij zit heerlijk. Niet helemaal wat ik verwacht had wat zou staan bij mij. Er zit een vrij lange sleep aan vast en toch nog best wat bling bling op, maar ik ben helemaal <3 .

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:55

Leuk joh!

Wij komen net met ons hondje van Juliette fotografie af, hij mocht model staan voor haar portfolio, ben zo benieuwd hoe ze geworden zijn!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:41

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:45

Nasan wat ontzettend leuk!

Joanne mooie fotos zeg!!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 20:47

dank je wel!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:19

Nasan, leuk dat je een jurk gevonden hebt! Issie groot?

Wij zijn iig gewoon in het net getrouwd en een super dag gehad!

Ik heb nog ff een vraagje,
Ik heb zitten rekenen en ik zou vandaag ongezellig moeten worden (maar is nog niet gebeurd) normaal gezien heb ik echt al krampen in mijn onderbuik. Maar ook deze blijven weg. Maar heb niks meer in huis om te testen en moet morgen toch gaan werken en bij ons in de supermarkt verkopen ze de clearblue testen. Maar kun je ook later op de dag testen? Of is dat niet vertrouwd? Heb namelijk nog nooit getest en kan niks van gebruiksaanwijzing vinden op internet

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 21:20

Je kan ook wat later op de dag testen hoor