[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denihy

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:59

Hoi iedereen,
Ik ben ondertussen al heel de dag het internet aan het afschuimen voor een goed dieet te vinden.
helaas zonder resultaat :) Ik wil een 5-tal kilootjes kwijt tegen dat ik op vakantie vertrek en zou graag volgende week maandag starten, maar helaas weet ik niet goed hoe ik eraan moet beginnen.
In elk geval elke dag m'n buikspieren en 3x per week een stukje lopen, verbod op snoepjes, dieetdranken en frisdranken dus enkel water.. Verder ga ik proberen

o: cornflakes met magere melk
t: fruit/yoghurt
m: volkorenbrood met kaas of magere kippenvlees en fruit of een slaatje
t: fruit
a: mager vlees, rijst/aardappel en groentjes

Ik wil graag zoveel mogelijk variëren om het niet snel beu te geraken..

Lijkt jullie dit iets?

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:35

Denihy je kan ook ideeën opdoen uit de lijstjes van andere, dat doe ik ook wel eens. Want andere koken toch weer anders en gebruiken andere recepten en producten. Dus is altijd het proberen waard...

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:36

caj2008, o sorry je broeken zijn te groot geworden!! :o . Goed bezig dan toch. Dan moet je doel zeker niet zijn er weer in te passen hahaha!. :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:35

Denihy schreef:
Hoi iedereen,
Ik ben ondertussen al heel de dag het internet aan het afschuimen voor een goed dieet te vinden.
helaas zonder resultaat :) Ik wil een 5-tal kilootjes kwijt tegen dat ik op vakantie vertrek en zou graag volgende week maandag starten, maar helaas weet ik niet goed hoe ik eraan moet beginnen.
In elk geval elke dag m'n buikspieren en 3x per week een stukje lopen, verbod op snoepjes, dieetdranken en frisdranken dus enkel water.. Verder ga ik proberen

o: cornflakes met magere melk
t: fruit/yoghurt
m: volkorenbrood met kaas of magere kippenvlees en fruit of een slaatje
t: fruit
a: mager vlees, rijst/aardappel en groentjes

Ik wil graag zoveel mogelijk variëren om het niet snel beu te geraken..

Lijkt jullie dit iets?

Cornflakes bevatten vrij veel suiker. Dit kan natuurlijk prima voor af en toe, maar ik zou het niet voor dagelijks gebruik doen. Magere yoghurt/kwark met muesli (waar niks aan toe is gevoegd!) of met vers fruit is ook een lekker begin van de dag :j als je Brinta en/of Havermout lust is dat ook erg aan te raden. Ik wissel zelf brood, havermout, kwark en brinta af :) De waardes van slaatje ken ik eigenlijk niet. Het klinkt voor mij niet als een denderende keuze maar dan moet ik eens gaan kijken wat het voor je doet :)
Verder ziet het er prima uit hoor!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:15

Dames zou ik even jullie advies mogen? Ik sta stil in mijn gewicht, dus ben ik even gaan kijken of het ergens aan kan liggen. Waar ik achter kwam is dat ik te weinig eet. Ik ben begonnen met afvallen door 1300-1500 kcal te eten en vandaag kwam ik net aan de 1000.
Uiteraard heb ik toen meteen mijn dagschema aangepast en hier kwam toen deze lijst uit:

O: 2 bruine boterhammen met sandwichspread
T: 1/3e van een pakje sultana
L: 1 boterham pindakaas 1 met kaas en 1 met sandwichspread
T: 1 kleine banaan
D: Aardappels, sperzibonen en sucadelap.

Alles netjes ingevuld via het voedingcentrum...

-O- Afbeelding

Nog niet kom ik aan de 1300 kcal, wat is wijsheid nog iets eten of niet? Al denk ik wel dat ik iets meer vlees heb gegeten dan ik heb ingevuld en ik ben nooit zo van s avonds eten.

Maar wat advies zou fijn zijn :D

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:36

je kunt nog een schaaltje magere yoghurt nemen

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:38

Ja daar zat ik ook aan te denken, zuivel gaat moeilijk naar binnen en vandaar heb ik het ook niet in huis. Helaas.

Maar je zegt dus wel nog iets eten? Een appeltje misschien?

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:57

Neem tussendoor nog is een extra cracker of rijstewafel, of een plakje ontbijt koek met halvarine. Ik weet niet of je rode wijn lust en een stukje pure chocolade (ook erg lekker en niet ongezond). Rookvlees met een beetje roomkaas ertussen voor in de avond. Of misschien af en toe een toastje met file american. Zijn allemaal ideetjes om aan meer calorien te komen.

Als je wat meer (gezond/gevarieerd) gaat eten en daarbij voldoende blijft bewegen moet dat je lichaam wel weer een boost geven om af te vallen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:01

Ontbijtkoek en crackers.maken honger door suiker.

Olijfjes.zijn ook geschikt, vullen erg.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:27

Of een soort fruit met suiker of vetten? (denk aan druiven/banaan?)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:43

Ik betrap mezelf er op dat ik ook dagen heb dat ik te weinig eet.. Probeer anders je tussendoortjes te vullen tot 100/120 kcal? Dat scheelde bij mij ook..

edit: Wat was ook alweer die site waarbij je al je eten in kon vullen om te zien hoeveel calorieën je binnen krijgt? Ik kan 'm niet meer vinden..

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:52

Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik heb het gister erbij gehouden en vandaag ga ik alles weer invoeren. Weegschaal geeft nu al een dalende lijn aan, ben benieuwd hoe zich dat de komende dagen gaat ontwikkelen. :D
Grotere tussendoortjes is een hele goede. Betrap mezelf er vaak genoeg op dat ik propvol zit na 1 sultana en dus maar 50-60 kcal binnen krijg.
Nu gaan we gewoon even een paar dagen weer alles invoeren zodat ik weer een beetje goed in het ritme kom.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:56

extra plakje kaas tussen de boterham is ook wel een lekker gezond extraatje,
of nootjes!!! Dat is ook een gezond soort vetten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:12

Mijn vriend neemt inderdaad ook vaak een handje noten mee naar zijn werk als tussendoortje, of als hij zichzelf wat extra lekkers gunt, neemt hij van die studentenhaver (mix van verschillende noten en rozijnen/krenten). Zit wel aardig wat suiker en calorieën in, maar het zijn wel vrij goede suikers en vetten.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:36

Negerzoen schreef:
edit: Wat was ook alweer die site waarbij je al je eten in kon vullen om te zien hoeveel calorieën je binnen krijgt? Ik kan 'm niet meer vinden..

Caloriechecker.nl

Ik ben een kilo aangekomen :(
Nou heb ik ook wel iets meer gegeten en het nieuwe medicijn. Dus vanaf nu weer extra opletten..
Vandaag begonnen met:
Ochtend; 1 broodje leverworst en 1 broodje schouderham
Tussendoor; 1 groene paprika

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:38

Liin 1 groene paprika? rauw??

Ik zit vandaag op dag 3 met het dieet en ik stond op de weegschaal en ben al weer 1,3kg (vocht) kwijt.
Dus dat gaat lekker. Kijken of het lukt om 2kg per week af te vallen. Ben benieuwd.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:44

@Davina21: ik eet héél graag rauwe paprika en kan er soms wel 2 volledige opeten voor de televisie ;) Maar dan wel enkel de gele en rode.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:48

Chipieke lekker gezond! Ik vind dat echt vies. Ik lust ook geen tomaatjes zo uit de hand.
Laatst had ik tomaat op brood, maar dan eerst door de blender en dat glibberige binneste er uitgehaald :P

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:51

:wow: hahahaha okee. Ik heb het nog nooit rauw gegeten en het lijkt me ook niet heel lekker hahaha.
Maarja zo iedereen zijn ding he. :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:52

Ik ga ook netjes vandaag :)
O: Magere kwark met een banaan en een handje muesli
T: Wasa Vezelrijk cracker met pindakaas (hebben nu die met de gele dop. Had mijn vader om die andere gevraagd maar toen kwam hij aan met deze. Ach het is al beter dan de light :P )
L: Geroosterde heel donker bruine boterham van de markt waar geen naam op staat met 30+ kaas en een beetje pesto, zo'n zelfde geroosterde boterham met tonijn en een beetje ketchup, oranje paprika.

Moet er wel even bijzetten dat ik op de fiets naar de paarden ben geweest en dus tussen ontbijt en tussendoortje een half uur heb gefietst, na tussendoortje een half uur heb gefietst en toen ik thuis kwam binnen een half uur geluncht. Daarom mocht ik deze keer ook wat 'zwaardere' producten eten omdat deze gewoon verbrand worden :)

Lekker he Liin, zo'n rauwe paprika :D Ik zou de volgende keer alleen een oranje pakken, die bevatten de meeste vitamine C en een aantal 'negatievere' voedingsstoffen die de andere kleuren paprika's wel hebben, hebben de oranje paprika's niet :) Na de oranje is de gele het best, daarna de rode en daarna de groene.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:52

ik haal ook altijd het binnenste uit de tomaat,voordat ik een tomaatje ga eten. haha :P

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:53

Davina21 schreef:
:wow: hahahaha okee. Ik heb het nog nooit rauw gegeten en het lijkt me ook niet heel lekker hahaha.
Maarja zo iedereen zijn ding he. :D

Nog nooit paprika rauw gegeten? ook niet in een salade? Moet je eens proberen :j Paprika's zijn heerlijk licht en fris!
De rode wordt vaak het lekkerst gevonden. Zelf vind ik de Oranje en de rode het lekkerst :j

edit: en wat tomaten betreft, ik zoog juist altijd dat flubber uit de tomaat en hoefde dan de rest niet meer :+ Vooral het 'klokhuis' achtige ding vind ik echt vies :=

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:58

[/quote]

edit: en wat tomaten betreft, ik zoog juist altijd dat flubber uit de tomaat en hoefde dan de rest niet meer :+ Vooral het 'klokhuis' achtige ding vind ik echt vies :=[/quote]

Gatver! :P
Ik heb 1 keer passie vrucht gehad je smaak is goed maar de tructuur ieeeeel vies.

Ik ga vast en zeker ook wel eens oesters proberen maar dat zal ook geen succes worden.
Laatst bijgewerkt door caj2008 op 29-06-12 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:01

Hoi ,

Vinden jullie het goed als ik met jullie meepost? :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:06

Natuurlijk :D welkom!