Verstandskies.. Iemand ervaring??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:29

bij mij zijn er nu 3 door maar links onder staat een beetje scheef.... Doet niet zeer maar verwacht dat ze er wel uit moeten... Oh wat ben ik een schijtbak bij de tandarts -O-

Anoniem

Re: Verstandskies.. Iemand ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:14

Ik 2 :p maar heb een giga lijst van defecten en moet knopen doorhakken als de verzekering geregeld is...

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:58

Ik kan nu weer goed normaal eten! De gaten in mn wang? Ja wang en eruit getrokken kies zijn hersteld.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:22

En hoe doet iedereen het hier?
Merel_gomez en Joolien nog gebeld met de tandarts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:34

Er is er bij mij nu momenteel 1 aan het door komen (ben 17)
En nu begint het toch wel echt pijn te doen.. Net al een paracetamol op maar helpt dat ubberhoud wel?

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:38

Paracetamol helpte bij mij niet meer toen hij ontstoken raakte en onder mijn andere kies door ging groeien. Hoelang heb je al last? Anders even een inbroprufen proberen. Ik had eerst altijd een dagje last en daarna ging het weer over, maar dat was echt doorkom pijn, toen ik 3 dagen achter elkaar echt last heb ben ik naar de tandarts gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:40

hilly200 schreef:
Paracetamol helpte bij mij niet meer toen hij ontstoken raakte en onder mijn andere kies door ging groeien. Hoelang heb je al last? Anders even een inbroprufen proberen. Ik had eerst altijd een dagje last en daarna ging het weer over, maar dat was echt doorkom pijn, toen ik 3 dagen achter elkaar echt last heb ben ik naar de tandarts gegaan.

Zo afentoe eens.. Ik denk om de 2 dagen..
Ik neem zo nog een ibropufen en dan ga ik naar stal. Hopelijk is de pijn dadelijk een stuk geminderd. Vind dit namelijk niet zo fijn.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 11:44

Dan is het denk ik echt doorkom pijn, het is niet dik en rood? En hij komt gewoon ook recht door? Dan moet het met een Ibro wel te doen zijn denk ik :) Anders gewoon even je tandarts bellen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 14:23

In de eerste instantie niet gebeld maar er zit toch een ontsteking want er zit weer een dikke bult. :/

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 14:41

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 14:42

Bah Joolien, dat is flink balen..
Merel_gomez: dat is beter nieuws, zolang er maar vooruitgang in zit :)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 20:15

He jasses Joolien daar zit je niet op te wachten :-(
Merel-Gomez fijn dat het beter gaat!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 19:29

Hoe is het met iedereen nu?

Ik ben vanmorgen bij de anesthesist geweest.
Eerst bij een assistente, vragenlijstje enz. Besproken dat ik bang ben, EMLA creme gevraagd. Voordat ik naar de anesthesist zelf ging zei die vrouw dat ik maar niet teveel op de anesthesist moest letten want hij kan soms raar uit de hoek komen... en hij is van de 9 anesthesisten degene die zich het minst in kan leven, ik had een beetje pech die ochtend volgens haar.
Mijn stresslevel liep gelijk hoog op natuurlijk, had niet zoveel zin in een gesprek met een botte zak die me een aansteller zou vinden dit is nou eenmaal mijn angst en daar kan ik niet zoveel aan doen hoe graag ik ook zou willen. Ik baal ook enorm van mezelf dat ik hier zo bang voor ben, is namelijk niets voor mij.
Dus nou ja, mijn vriend en ik bij hem naar binnen. Is het een onwijs toffe vent!
Hij had best begrip voor mijn angst maar vond ook dat het nou eenmaal nodig was en ik mezelf er dus over heen moet zetten! Precies mijn instelling! Niet zeiken, gewoon doen! maar wel begrip voor de situatie.
Uiteindelijk goed met hem kunnen kletsen over wat ik eng vind en hoe dat verminderd kan worden, verteld over mijn slechte ervaring in een ander ziekenhuis waar ik 2 man bovenop me had liggen om het infuus te kunnen toedienen.
Hij gaat er dus voor zorgen dat de anesthesist zelf (dat kan ook 1 van de 8 anderen zijn) het infuus gaat toedienen en niet een of andere miep die in mijn paniek mee gaat en mijn paniek dus versterkt. Hij kon zich dat helemaal voorstellen dat dat ding er gewoon in geramd moet worden zonder tijd te krijgen voor paniekage :)) Ook stelde hij voor om wat kalmeringsmiddel te nemen al voor ik naar de anesthesist ga zodat ik wat rustiger ben.
Heb al een recept met pijnstillers mee gekregen van em, diclofenac stond er in elk geval op en nog iets maar heb niet goed gelezen.
Heb er dus een goed gevoel over :j
nu nog wachten op de definitieve datum, kan nog 4 weken duren!

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 19:45

Hier prima,probeer nog wel niet met rechts te eten maar opzich kan dat prima, dus geen geklaag hier :)
Marley: wat een verhaal zeg, wel fijn dat ie toch dezelfde instelling als jou heeft :D Dan voel je je bij het trekken waarschijnlijk ook beter op je gemak:)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:06

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:43

Goed, nog gat zitten, irritant met eten maar geen last. Vanmorgen wel 6 gaatjes gevuld waarvan 1 hele diepe, die doet sinds verdoving eruit is wel knap pijn.

Vreemd dat ze van te voren "waarschuwen" dat het vreemde man is...maar goed, duurt nog paar weekjes dus.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:50

Fijn mg en hilly dat het beter gaat! dat zijn de berichten die we willen horen :D

dat zijn nogal wat gaatjes pinacolada! vervelend dat er 1 zeer doet, hopelijk is dat snel over!

Ja, ik vond het ook raar dat ze dat zei. Ik oordeel liever zelf :) iedereen klikt weer anders en dit klikte gewoon erg goed :)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:59

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:03

Zo heb ik dat eens een keer gehad toen ik voor een hartecho moest, mensen voor me zeiden dat die man helemaal niet vriendelijk was,heel kil en niks zei. Dus ik zag de bui al hangen,maar later bleek ie gewoon erg aardig te zijn ( te aardig soms :') ) hebben het een halfuur lang dus die hele echo over dieren gehad,mijn opleiding, dat ie ooit een hartoperatie bij een stier heeft gedaan ed. Het moet maar net klikken denk ik dan :)

MZ: Daar heb ik helemaal geen last van..

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 22:03

Ik trek mij terug uit mn topic, omdat ik eigenlijk niet echt meer reageer of iets.
Ik wil de gene die nog moeten, succes wensen.
De gene die er nog last van hebben, sterkte en beterschap met het herstel.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:03

Ik wil het topic even omhoog schoppen.. :)

Ik heb vorige week woensdag links mijn verstandskiezen laten trekken..
Boven is het gat bijna dicht, onder blijft het maar open..
Ik denk omdat er steeds voedsel in komt...
Ben netjes net dat spuitje in de weer, maar ik heb het gevoel dat nog niet alles eruit is..
Hoe kan je dit in vredesnaam oplossen? :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:09

Kunnen ze het niet alsnog hechten?
Ik word volgende maand geopereerd en dan maken ze m'n bovenkaak op zes plaatsen open.
Ze gebruiken voor extra bot niet m'n verstandskiezen maar toch kunstbot.
Ben benieuwd. De revalidatie gaat zeker 6 maanden duren :\

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:14

Ik zou vanmiddag wel kunnen bellen ja.. :j
Voel wel dat het gat kleiner is geworden maar helemaal ideaal is het niet..

Jemig.. Waarom zo'n grote ingreep? :\ :(:)

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:15

Upendo, oi daar weet ik niet zo een twee drie antwoord op ik heb zelf eerst een hele tijd met mijn goed kant gekauwd. Later als er wat in kwam kreeg ik dat er verder wel uit met een prikker als het er zo niet uit ging..

Cayenne: Dat is pijnlijk, heel veel sterkte alvast! Denk dat het trouwens niet meer gehecht kan worden, lijkt mij alleen dat dat kan wanneer de wond nog vers is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:15

Omdat het bot in m'n bovenkaak aan het slinken is. Normaal gesproken gebeurt dat sowieso wel wanneer je ouder wordt, maar ik ben net 30 en het is nu al ongeveer net zo geslonken als iemand van 80 jaar oud :+
Aan de buitenkant zie je het niet, maar op rontgenfoto's is het heel duidelijk zichtbaar.