Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

lillytjuh

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:46

Zit nu op 3,5 dus tegen die tijd moet de 5 km er wel inzitten haha Ben pas een paar weken bezig.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:49

Ik ben ook weer terug en ik ging ook erg lekker! Dit keer weinig last van mijn spieren, zal dus meer te maken hebben met oprekking dan overbelasting. Gelukkig! :) Het eerste stuk ietsje korter gerend, tweede stuk ietsje langer dus uiteindelijk toch nog evenveel. Heb 3 km gerend, stukje gewandeld, ongeveer 700 m. gerend. Daarna stretchen, kon nog wel verder maar dit was een perfect plekje om het in alle rust te doen en van het mooie uitzicht te genieten :)
nog even 300m. gedribbeld en de rest naar huis gewandeld. Ging perfect zo! Volgende keer weer een stukje verder rennen zodat ik uiteindelijk dat stukje wandelen over kan slaan en uiteindelijk toch een ander stretchplekje moet gaan zoeken :p

Ik had wel regen maar daar heb ik niks van gemerkt. Had een pet op dus ik kreeg ook geen regen in mijn gezicht. Was wel raar weer met mijn lange broek te rennen! Al hou ik wel van die broek, haha. Het is een Asics en hij staat goed en zit lekker. :o
Voor de zekerheid thermoshirt onder mijn t-shirt gedaan en dat zat prima. Was wel warm, maar niet té.

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:24

Lily, dat is toch wel te doen!

Negerzoen, wat ben jij warm gekleed! Ik ben rond een uur of 12 in een kniebroek en een luchtig shirtje gaan rennen. Koud was het echt niet!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:30

Eefjahh schreef:

Negerzoen, wat ben jij warm gekleed! Ik ben rond een uur of 12 in een kniebroek en een luchtig shirtje gaan rennen. Koud was het echt niet!

Even warm als met kerst. Nog geen 10 graden. Is best wel erg enthousiast om dan in een korte broek te gaan hardlopen vind ik zelf :P.

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:32

SSDesign schreef:
Eefjahh schreef:

Even warm als met kerst. Nog geen 10 graden. Is best wel erg enthousiast om dan in een korte broek te gaan hardlopen vind ik zelf :P.

In de winter loop ik in shirts rond. Ik smelt dan al. En verkouden of ziek ken ik niet :P Mocht ik snotteren dan is het hooikoorts. En ach ik heb het liever te koud dan te warm.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:33

Wat goed WillemYntJee, mooie tijd ook!

Inderdaad warme kleding Negerzoen. Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur. Zo ren ik al vanaf maart in korte broek/shirtje/dun vest.

Morgen mag ik weer! De spierpijn van vandaag eruit lopen :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:36

Ik heb het altijd koud, vond t verschrikkelijk weer vandaag! Ik liep ook in mn lange hardloopbroek, tshirt en nog een vest erover haha!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:41

Vorige week liep ik nog in korte broek en zo'n syntetisch, vochtafdrijvend ren shirt :j nu vond ik het daar wat te koud voor. Mijn spieren doen het het beste met net even ietsje te warm gekleed :) en nu had ik een thermoshirt onder dat shirt maar dat houdt alleen warm als je er iets overheen doet als katoen. Zonder is het eigenlijk gewoon koel omdat het ook vocht afdrijft en normaal gaat het vocht in je buitenste shirt zitten en blijft je thermoshirt droog waarsoor je huid oom droog blijft en je niet koud wordt. Nu had ik dus 2 vochtafdrijvende shirts en dat is juist heel luchtig, maar net even iets warmer op de stukken waar ze overlappen :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:43

ik ga nu ook in een lange broek en een vestje over mijn shirt. Van de week even korte broeken halen, die heb ik nog niet. Wilde eerst testen of ik het vol ging houden. Ben alleen nog stemloos na een feestje van gisteren. Baal er goed van, rook ik een avond nagenoeg niet is mijn stem nog slecht. Hopelijk is het morgen over!

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 06:33

Voor mij ook liever iets te warm in plaats te koud. Morgenvroeg ga ik weer eens lopen. Zal een rondje van 5 km worden denk ik. Meestal loop ik 1 of 2 keer per week rond 8 km. De 10 km loop ik heel weinig. Weet als ik er 8 kan lopen en dat gaat relaxed dat die 10 er dan wel in zitten. Moet opletten voor overbelasting.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:16

Jullie zijn allemaal goed op weg zeg! :)

Ik had gister ook lange broek en m'n fietsjasje aan (niet zo heel dik). Heb les 12 gelopen! ging goed! :D
Ben benieuwd hoe de 5 minuten achter elkaar lopen me de volgende les bevallen :o

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:41

Ik zag altijd vreselijk op tegen die extra minuten :') het is eigenlijk net als met de drie minuten. Die vond ik in eerste instantie dramatisch, maar zodra de 4 en 5 minuten erbij kwamen vond ik die drie minuten echt peanuts!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:10

Haha ja dat weet ik ook nog... Jeetje 3 minuten wat lang :P Nu ren ik zonder moeite 10 minuten.
Vanavond ga ik voor les 22, 11-13-11 minuten rennen. Ben benieuwd :)

Ik loop in mijn joggingbroek en van de week had ik gewoon een hemdje aan, heb geen speciale kleding nog. Wil nog wel een korte broek en een fijn jasje...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:26

Voor mij was die kleding de grote motivatie om door te blijven gaan :j
Vind zo'n broek echt super rennen, geen geflapper rond je benen, ademende stof, helemaal super!

Ik wil alleen nog een jasje in het fel geel ofzo.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:05

Snif ik wilde doortrainen naar de 50 minuten vandaag.. (vorige week 45) maar het regent echt ZO hard hier. Balen! Verdwijn nu maar weer even in de studieboeken.

Leuk hoor al die lessen en kledingstukken! Motiveert mij ook altijd enorm, als ik dan iets nieuws heb wil ik het gelijk aan en ermee gaan rennen. Vorige week een korte broek erbij gekocht, andere was té kort en dan schuurden mn benen na een half uurtje zo tegen elkaar.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:27

Ik denk dat ik donderdagavond vanuit mijn werk doorga naar de decathlon. Kost wel een hoop tijd, maarja heb nu even geen paardjes thuis dus dan kan het wel. Broodjes mee en gaan :P

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:55

Hoi, mag ik me hier ook melden? Mijn laatste keer hardlopen is denk ik een halfjaar geleden, toen heb ik na een incident niet meer hardgelopen. Wil nu toch wel weer beginnen. Even Evy opzoeken ;).

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:39

Negerzoen schreef:
Vind zo'n broek echt super rennen, geen geflapper rond je benen, ademende stof, helemaal super!

Hier ook :j

Leuke kleding helpt mij al heel veel om te gaan. Als ik in mijn af getrapte trainingsbroek moet lopen heb ik er al geen zin meer in :+
Mijn volgende aankoop worden bijpassende Nike Lunarglides!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:39

RubyRed schreef:
Hoi, mag ik me hier ook melden? Mijn laatste keer hardlopen is denk ik een halfjaar geleden, toen heb ik na een incident niet meer hardgelopen. Wil nu toch wel weer beginnen. Even Evy opzoeken ;).

Tuurlijk, welkom :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:41

Thanks Chrissie. Heb even gegoogeld en dat zijn mooie schoenen!

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:32

Ik loop nu op de Nike Air Lunarglide. Lopen echt super. Weinig scheenproblemen meer, blijft een gevoelig punt. Heb met Hemelvaart Decathlon in Best al onveilig gemaakt, hahaha. Lopen jullie allemaal met een trainingsschema of zijn er ook die zonder lopen? Vriendin van me loopt altijd met hartslagmeter, ik altijd zonder. Hier iemand ervaring met of juist zonder.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:38

Chrissie schreef:
Negerzoen schreef:

Hier ook :j

Leuke kleding helpt mij al heel veel om te gaan. Als ik in mijn af getrapte trainingsbroek moet lopen heb ik er al geen zin meer in :+
Mijn volgende aankoop worden bijpassende Nike Lunarglides!

Gave schoenen zeg! Kan je daar ook zo'n Nike Running apparaatje in doen? Dat wil ik graag voor mijn volgende schoenen :j
Ik heb nu ook Nike's, maar die kunnen dat niet. Ik heb lichtblauwe, geen prachtige mooie maar zitten wel super fijn! Ik ga er nu de avondvierdaagse mee wandelen, haha.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:40

Hopen dat het droog blijft en dan aflevering 7 lopen van Evy. Ik hoop dat het beter gaat als de laatste keer.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:49

Ik heb trouwens Nike Structure Triax. Ik weet niet eens wat voor speciaals daar aan is :=
Ga ik eens uitzoeken :D

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:50

Vanavond voor mij uurtje b-kick ook goed voor de conditie maar weer heel wat anders.