Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:sandorra: 2011 heel hard van paard gevallen...4 dagen later spoed kijkoperatie knie. Dachten toen quadriceppeesruptuur (pees aan bovekant knieschijf bij bovenbeen gescheurd) Bleek tijdens de operatie niet zo te zijn....pees was in de lengte gescheurd en slijmbeurs (vol.met bloed van een bloeding) was ertussendoor naar boven gekomen. Dat hebben ze netjes gemaakt. Tijdens de kijkoperatie in mijn knie zagen ze voorste kruisband (vkb) stuk. Forse beschadiging kraakbeen achterkant knieschijf. Advies half jr fysio kijken hoe de stabiliteit is eventueel nieuwe vkb.
jan 2012 nieuwe vkb.
okt 2012 opnieuw kijkoperatie knie... er wordt te veel nieuw kraakbeen aangemaakt door eigen lichaam om beschadiging op te lossen. Teveel word weggehaald, en er wordt gekeken of beschadiging gerepareerd kan worden.
Bijna 1 jaar geen problemen gehad. Echter dec 2013... Ik ging op mijn hurken zitten (niks raars) Kom omhoog er knapt iets in mijn knie (hoor en voelde het) kan nog 5 stappen zetten en zak er doorheen.
Schade: plug/pin waarmee vkb is vastgezet on bovenbeen gebroken..losse botfragmenten in de knie in elk geval 2 stuks........vkb gedeeltelijk los. Ook opnieuw te veel opnieuw aangemaakt, wordt ook weerweggehaald....
17 feb is de planning daarvoor....